wa
door watchingoplichting Aug 12, 2016 om 13:14
Winkels & webshops

Opzegging abonnement "niet ontvangen" - Watching oplichting

Recentelijk (20 juni om exact te zijn) heb ik mijn abonnement op het tijdschrift "Watching" opgezegd. Dit opzeggen gaat heel simpel via de website. Hier heb je een kort formulier wat ingevuld moet worden. Na het invullen staat er in beeld dat het formulier succesvol verzonden is. Zo werkt het abonneren trouwens ook; je vul een soortgelijk formulier in.

Nu heb ik echter een nieuwe factuur ontvangen voor nóg een jaar dit tijdschrift. Na navragen bij het bedrijf blijkt dat ze mijn annulering "niet hebben ontvangen". Er wordt nu van mijn verwacht dat ik de factuur voor nog 1 jaar betaal!

Ik heb de werkwijze van het bedrijf zelf opgevolgd. Het is ook niet zo dat er staat dat ik een aangetekende brief had moeten sturen maar ik kan moeilijk bewijzen dat ze het wel hebben ontvangen. Ik ging er van uit dat dit geregeld was. Had ik na het invullen moeten bellen en eisen dat ze mij een ontvangstbevestiging per email/brief sturen?

Wat vind u?

1530 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2016 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is altijd verstandig om een schriftelijk bewijs van een opzegging te vragen; juist om dit soort problemen te voorkomen.
Helaas heb je dus blijkbaar ook geen printscreen gemaakt.
Zou ze nog maar eens een berichtje sturen dat je hebt opgezegd volgens de richtlijnen die hiervoor op de site staan en dat je verwacht dat ze je niet verder lastig vallen.

ra
door ramanah - Aug 12, 2016 om 13:22
135 Antwoorden / Vragen

Wat ik vind? U heeft u conform de voorwaarden opgezegd, net zoals de aanmelding. Die hebben ze wel ontvangen en via hun eigen pc systeem zou de opzegging niet ontvangen zijn. Betaal niet stuur ze een brief en een gelijke email waarin u schrijft, zonder handtekening, wanneer en hoe u opgezegd heeft en niet van plan bent te gaan betalen.

ja
door jackyh - Aug 12, 2016 om 13:24
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als u zo precies de datum weet dan moet het voor hen niet moeilijk zijn om dat na te gaan. Verzoek hen hun administratie in orde te brengen en u verder niet lastig te vallen.

ra
door ramanah - Aug 12, 2016 om 13:31
135 Antwoorden / Vragen

Dit zijn de gegevens:

klik HIER

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Aug 12, 2016 om 13:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik maak in dergelijke gevallen altijd een printscreen, zeker ook van de ontvangst van het verzonden formulier. Die bewaar ik totdat duidelijk is dat de opzegging, klacht enz. enz. goed is gegaan. Dan had je ze daarmee nu 'om de oren kunnen slaan'.
Jammer dat je daar nu niets meer aan hebt, maar onthoudt het voor een volgende keer.

Bovendien ga ik zelf ook nog eens bellen als ik met plm. 2-3 weken nog geen reactie van het bedrijf heb ontvangen.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2016 om 13:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U moet de op dezelfde manier kunnen opzeggen als abonneren. Die mogelijkheid bieden ze. Het is natuurlijk wel héél apart dat ze de aanvraag wel ontvangen en de opzegging niet. Dat is dus hun probleem. Ik zou ze iets van deze strekking mededelen en daarmee de zaak als afgedaan beschouwen.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2016 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van het bovenstaande, is het ook nog zo dat dat abonnement ná een jaar niet stilzwijgend met een jaar wordt verlengd.

Lees hier.

https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

marita5
door marita5 - Aug 12, 2016 om 14:23
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wachchingoplichting ,

Mag een abonnement of contract stilzwijgend verlengd worden?

Dat hangt ervan af.

Meestal sluit u een abonnement af voor een bepaalde periode. Bijvoorbeeld voor een kwartaal, een half jaar of een jaar. Na deze periode kan het abonnement vanzelf stoppen. Maar soms wordt het abonnement daarna automatisch verlengd. Men noemt dit ook wel een 'stilzwijgende verlenging'.

Hieronder leest u per soort abonnement of stilzwijgende verlenging mag. En wat de maximale termijn is om stilzwijgend te verlengen.

  • Abonnement op bladen en tijdschriften : Stilzwijgende verlenging is wel toegestaan . De periode waarmee verlengd mag worden is maximaal 3 maanden .
  • 1 jaar verlengen mag niet  , dien hier een klacht in , klik op de rode regel .
      http://www.watching.nl/abonneren/klachten/

Voor verdere informatie klik op de rode regel , lees met name tips bij opzeggen abonnement / contract .

https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

Neem ook contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

wa
door watchingoplichting - Aug 12, 2016 om 16:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk bedankt voor alle adviezen en suggesties. Ik zal zelf in de toekomst extra opletten en ervoor zorgen dat ik harder kan bewijzen dat ik mijn opzegging heb gedaan. Blijkbaar is dit bij de tijdschrijften van "New Publisers" nodig -- die hebben hun zaken niet goed op orde en de consument is daarvan de dupe.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 14, 2016 om 11:18
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als ik iets degelijks opzeg vraag ik (indien mogelijk) naar een bevestiging.
Als ik geen bevestiging krijg, zeg ik altijd per aangetekende brief (nogmaals) op.
Dit laatste heeft me al twee maal heel veel ellende bespaard. De opzegging was z.g. niet ontvangen, maar nadat ik telefonisch zei op welke datum ik de aangetekende brief gestuurd had werd nogmaals in het systeem gekeken en kreeg ik een "sorry, ik zie inderdaad dat..." te horen.