ka
door kalimbo Jul 24, 2020 om 10:21
Winkels & webshops

Pakket AliExpress blijft lang in China

Ik vraag me af waarom het pakket dat ik heb besteld via AliExpress zo lang op een postkantoor in China blijft liggen. Is daar een reden voor? Waarom word het niet direct verstuurd?

9951 29 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 24, 2020 om 10:30
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kalimbo ,

Waarom is de levertijd zo lang?

Producten worden voor niets, of bijna niets verstuurd. Om de kosten laag te houden worden bestellingen samengevoegd. Dat kan soms tijd kosten..

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://vraagalex.com/aliexpress-levertijd/

https://www.kopeninchina.nl/importeren/levertijden-vanuit-china/

mi
door miennaamishaaz - Jul 24, 2020 om 10:49
725 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn verschillende oorzaken.
Kijk anders op reddit op R/aliexpress

koekeloer
door koekeloer - Jul 24, 2020 om 11:52
562 Antwoorden / 18 Vragen

Er is een grote vraag naar ruimte in vrachtvliegtuigen vanuit china naar o.a. europa. Een levering van 1 miljoen mondkapjes in 1 zending heeft dan voorrang over 100.000 losse ali pakjes. Mijn bestelling duurde ook lang maar toen het eenmaal in europa was aangekomen (in mijn geval in luik) duurde het ook nog eens 3 weken voordat het door postnl op mijn adres in nederland werd afgeleverd. Waarde was onder de 22 euro, dus geen inklaring etc nodig.

Gr
door Grunn1 - Jul 24, 2020 om 11:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een van de grootste oorzaken is vliegverkeer, deze pakketjes gaan in bulk mee met passagiers vliegtuigen en aangezien er bijna geen vliegverkeer vanuit China hierheen komt komen die pakjes dus ook veel minder snel.
Het is niet zo dat je pakje dat bijna voor niks verstuurd wordt apart met bijvoorbeeld een dhl vliegtuig  mee komt.

Had laats zelf een pakje besteld en kon dat volgen en die kwam met de trein, kon steeds zien in welk land op welk station het overgepakt werd, duurde wel 3 maanden maarja dan krijg je wel wat.

mo
door mof - Jul 24, 2020 om 11:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage verwijderd]

bussy02
door bussy02 - Jul 24, 2020 om 12:05
145 Antwoorden / 37 Vragen

Wij leven nu op dit moment in een bijzondere tijd. Genaamd Corona. Minder vliegbewegen/vaarbewegingen,minder personeel aanwezig bij douane,post.nl etc.
Dit zou de reden kunnen zijn.

Iv
door Ivo W - Jul 24, 2020 om 12:28
729 Antwoorden / Vragen

1: er is momenteel veel minder intercontinentaal verkeer. Deze pakketten kunnen alleen zo goedkoop verzonden worden, wanneer het mee gaat in een schip of vliegtuig waar nog ruimte 'over' is. Extra transportmiddelen inzetten om deze pakketten snel te verschepen kan simpelweg niet uit.

2: Er is een enorme achterstand aan goederen die vanuit Azië naar Europa getransporteerd moeten worden. Deze goedkope pakketjes staan onderaan de wachtlijst.

Wil je snelle verzending, dan moet je er voortaan gewoon betalen wat het kost (verzending met DHL, UPs etc). Of simpelweg kopen bij een Nederlandse ondernemer met voorraad.

latevogel
door latevogel - Jul 24, 2020 om 12:36
86 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie: groot deel niet-inhoudelijke reactie verwijderd]
Als ik een advies mag geven zou ik het product wat ik nodig heb, kopen met een westerse productie achtergrond vanwege bovenstaande redenen.

mr
door mrmoto Jul 24, 2020 om 13:08
167 Antwoorden / 4 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage verwijderd. Overigens staat je reactie in het topic onder dit bericht en is-ie dus niet verwijderd.]

audb
door audb Jul 24, 2020 om 15:26
1668 Antwoorden / 5 Vragen

En ja de grote bedrijven doen daar niet aan mee zou je denken maar helaas ook "onze" philips laat daar zijn spullen maken.

Maar ook andere bedrijven zijn daar niet vies van.

Zo laat ook het miljarden bedrijf Apple hun telefoons in elkaar zetten door kinderen die 10 uur perdag moeten werken voor een klein loontje.

sp
door spikkel Jul 25, 2020 om 09:13
148 Antwoorden / 5 Vragen

Overal staat 'made in China, Taiwan, Japan, Maleisië enz.' op dus vrees dat 'made in Germany' moeilijk gaat worden.

ri
door rikkert - Jul 24, 2020 om 12:37
4 Antwoorden / 3 Vragen

Had precies hetzelfde, na een maand lag het pakketje nog in Urumqi City vlgs de tracking.
Gevraagd waarom, kreeg als reactie: Is onderweg.
Nog 1 week gewacht en bleek niets veranderd.
Toen geld terug gevraagd en binnen 3 dagen was het terug gestort op credit card rekening.

rj
door rjw - Jul 24, 2020 om 12:45
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Gratis verzending gaat op de goedkoopste manier. Als je de mazzel hebt dat de container bijna vol is kan je het heel snel hebben. Is jouw pakketje de eerste in een container dan kan het even duren.

Tip: koop lokaal, dan heb je het meteen en als extra bonus heb je ook eens alle wettelijke consumentenbescherming die we in de EU hebben en je helpt de werkgelegenheid in de buurt.

mr
door mrmoto - Jul 24, 2020 om 13:03
167 Antwoorden / 4 Vragen

Vacantie ? Ook in china kent men vacantie en kan de levering daardoor dus langer duren , gelijk als met het chinese nieuwjaar dan is practisch alles voor een week dicht dus misschien gaan chinezen ook met vacantie.

reivi22
door reivi22 - Jul 24, 2020 om 13:25
66 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet een beetje geluk hebben.
Mijn ervaring,het snelste pakje binnen 3 weken.
Het langzaamste pakje zo 10 weken
Uiteindelijk alles wat ik besteld had is binnengekomen.
Bestel voornamelijk  kleine goedkopere artikelen, daar duurdere elektronische apparaten toch wel onbetrouwbaar  kunnen zijn qua kwaliteit.
Gaat het stuk zit je er aan vast om het te retourneren  naar China,vrees dan dat je het nooit meer terug gaat zien.
Ik vind Aliexpress wel wat betrouwbaarder  dan Wish.
Daar wordt echt rommel aangeboden zoals usb sticks van 2 TB voor een paar euro.
Dat is uiteraard  nep kan gewoon niet voor die prijs.

mr
door mrmoto Jul 24, 2020 om 17:20
167 Antwoorden / 4 Vragen

ik had een paar zeer luxe huisslippers besteld a € 14,96 + € 1,72 verzendkosten had het pakket via DHL in acht (8) na ontvangst betaling op de stoep/voordeur , houd dus in dat het ook snel kan !

Qu
door Quaraf - Jul 24, 2020 om 13:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Vaak is het dat een hele dump van pakketen word verstuurd per boot of vliegtuig. Maar ze willen wel de hele lading vol hebben. Je kan contact opnemen met de verkoper, die kan vaak meer zien dan wij.

Thecla58
door Thecla58 - Jul 24, 2020 om 14:17
854 Antwoorden / 3 Vragen

Tegenwoordig kun je vaak kiezen uit welk kand het verstuurd moet worden en daar staat vaak ook een Europees land bij. Onlang heb ik een diffuser besteld en deze komt vanuit Spanje. Ik kreeg keurig een bericht van de verkoper dat door Corona wat langer duurt dan normaal.
Als ik iets bij Alie bestel dan houd ik rekening met de levertijd, als ik iets in september nodig heb, dan bestel ik dan vaak twee maanden van de te voren.

Ook komt het voor dat de tracking gegevens niet altijd bij gewerkt worden. Zo had ik een keer een pakje, binnen twee weken binnen, terwijl T&T nog stond aangekomen in het land van bestemming. Dat kan dus ook een reden zijn.

Patience is a virtue he...

dw
door dwarfie13 - Jul 24, 2020 om 14:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kalimbo,

Ligt in de meeste gevallen niet aan de chinese verstuurder maar aan POST NL

Ik bestel zelf vaak via Ali Express, in china versturen ze heel snel maar POST NL is een groot drama , daar "werken" ze met hun ogen dicht

Een bestelling ligt gemiddeld een maand of langer bij Post NL voordat ze genegen zijn het te bezorgen dus dan duurt het in totaal vaak meer dan 2 maanden , Post NL geeft de douane de schuld maar een bestelling die door DHL geleverd word is er altijd binnen 14 dagen en ook dat gaat eerst langs de douane.

Het is een zooitje bij Post NL word hoog tijd dat een programma als KASSA daar eens aandacht aan gaat besteden !!

Heb altijd : BEZORGTIJD NOG NIET BEKEND  in mijn Post NL app staan en dat duurt dan zo maar 3-4 weken voordat ze eindelijk bezorgen, die app is van nul en geen waarde !!

Vreemd is ook dat je als ontvanger totaal nergens een klacht in kan dienen bij Post NL , alleen een verstuurder kan klagen.
Als je je pakket niet ontvangt terwijl het volgens tracking al lang in Nederland is aangekomen ben je aan de grillen van Post NL uitgeleverd zelfs als je de inklaringskosten al hebt betaald (waarmee ze aangeven het pakket te hebben ontvangen).

TIP : betaal nooit de inklaringskosten vooruit maar pas bij aflevering door de postbode, ben je als het pakket onderweg "zoek"raakt in elk geval die kosten niet kwijt . Heb het zelf meerdere malen meegemaakt .

blubber2
door blubber2 - Jul 24, 2020 om 15:16
34 Antwoorden / 7 Vragen

vanwege corona misschien. [Edit redactie: niet-inhoudelijke gedeelte verwijderd]

he
door henkie.penkie - Jul 24, 2020 om 15:20
149 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk alvorens iets te bestellen eerst in op diverse sites soms ben je nog goedkoper uit als bij Ali expres e of voor een paar euro"s meer en ook nog sneller in huis.

audb
door audb Jul 24, 2020 om 15:30
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Of soms, nou soms? heel veel bedrijven kopen het in bij Alibabba wat de moeder bedrijf is van Aliexpress en verkopen het hier tegen prijzen waar je echt te veel voor betaald.

Een er van is Tommy teleshopping en ook de Kruidvat doet het.

Zo zag ik van de week nog een reclame op tv  voor een bril die je zelf kan scherp stellen voor "slechts" €45

En die zelfde bril kost op Alie echt heel wat duur ehu goedkoper namelijk net geen €8 incl verzendkosten.

En de revieuws liegen er niet om gewoon TROEP.

audb
door audb - Jul 24, 2020 om 15:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik bestel vaak op Aliexpress en ik kan u verklappen dat het voorkomd dat het nog in China zou leggen maar in werkelijkheid al of onderweg is of dat het zelfs al in Luik ligt en daar vast wordt gehouden (als het al niet gejat is)

Mocht het dan alsnog naar Nederland worden gestuurt dan gaat het ook hier weer met een slakkengang door de handen van een extreme ADHD persoon die een bedrag van €18 aanziet voor iets van €22 + en je weer voor de zoveelste keer een mail of brief krijgt van Post.nl dat je inklaring kosten moet betalen.

Nadat ik een bericht terug stuurde dat ze het leuk is dat ze ook mensen met een beperking in dienst hadden genomen maar dat ze daar wel toezicht op moeten houden is dat niet meer voor gekomen.

Maar wat de snelheid betreft daar is weinig invloed op uit te voeren.

Soms komt iets binnen een week binnen en soms gaat er maanden overheen maar als het niet binnen de gestelde tijd binnen is dan krijg je gewoon je geld terug ook al komt het later als nog binnen.

Wel is het aan te raden om goed te kijken of ze het binnen europa verzenden zeker bij bedragen boven de €22 en bij telefoons is dat helemaal aan te raden.

Let wel op bij telefoons geven ze maar 1 jaar garantie en daar het er ook duidelijk bij wordt vermeld is dat wat ik begrepen heb gewoon toegestaan.

Fr
door Frans Harland - Jul 24, 2020 om 16:03
5 Antwoorden / Vragen

Wát nog beroerder is. Bij thuiskomst korte vakantie 2 weken. Bij thuiskomst vind ik een bericht van post.nl dat er pakket post licht bij Hoogvliet en afgehaald kan worden. Afhalen binnen 7 dagen na datum brief 22-06-2020 met de restrictie dat het pakketje wordt terug gestuurd.
Een pakketje uit China waar ik inmiddels 4 maanden op heb gewacht.
Niets van bezorgen aan huis van post.nl,  direct ophaal adres.
En bij navraag was het pakketje terug gestuurd, aldus Hoogvliet

pe
door pebk Jul 24, 2020 om 17:23
581 Antwoorden / 0 Vragen

Wel beroerden, maar off topic

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 24, 2020 om 17:33
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Een wat latere reactie waarmee ik u wijs op: https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=POL-2019-11-21&utm_content=POL-2019-11-21&utm_term= als één van de vele waarschuwingenn die er al zijn gegeven.

dan de vraag hoe u weet dat het pakket in China op een postkantoor bijft liggen? Helaas kan het ook nog zo zijn dat uw pakket (afhankelijk van de waarde) momenteel bij de Nederlandse douna ligt omdat er mogelijk sprake is cvan het moete betalen van invoerrechten of BTW. Ook dat is iets dat velen niet lijken te weten. Zie daarvoor o.a. deze: https://www.chinesewebshop.net/invoerrechten-bestelling-china/, of deze https://internetviking.nl/aliexpress-invoerrechten/ en ook nog deze van de Belastingdienst zelf: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/hoeveel-betaal-ik-de-douane-als-ik-iets-koop-bij-buitenlandse-webshop

yo
door yohoh64 - Jul 24, 2020 om 18:07
23 Antwoorden / 7 Vragen

En... de post hier werkt ook niet altijd evengoed.
ik heb al heel erg veel bij Ali gekocht en het gaat eigenlijk altijd ok. Totdat een bezorger hier er geen zin aan heeft. Een pakje werd niet eens aangeboden maar zonder zelfs een niet thuis briefje naar het postkantoor gebracht. Ik heb het pakje dus nooit gekregen, want ik wist niet dat het geleverd was.

Maar dan is Ali zelfs heel coulant, als je aangeeft dat je niets hebt ontvangen, staat het bedrag binnen een paar dagen weer op je rekening.
ik ben zeer tevreden

ekiem
door ekiem - Jul 24, 2020 om 18:57
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Tja, die Ali heeft het er maar druk mee. Tot nu toe zijn mijn pakjes lang onderweg , een enkele komt vrij snel. Van de pakjes die niet aankomen heb ik tot nu toe nog altijd mijn geld terug mogen ontvangen.
Maar je moet natuurlijk wel redelijk blijven en de omstandigheden meerekenen. Persoonlijk houd ik er rekening mee dat het ruim 8 weken duurt eer mijn pakje aankomt. Alles wat eerder arriveert is meegenomen , als je dit incalculeert dan voorkom je veel frustraties.

Ekiem

Ed
door EdvanR - Jul 24, 2020 om 21:49
2 Antwoorden / Vragen

Het is inderdaad zo dat alles wat uit China komt, en dat is nog al wat, samengevoegd wordt. Er hoeft ook niet of nauwelijks verzendkosten betaald te worden. Wanneer je wel bereid bent om, hetgeen je besteld hebt, sneller thuis te krijgen zal je extra verzendkosten moeten betalen. Ook ik heb mee gemaakt dat het vervolgens dagenlang lang bij  Post NL bleef liggen. Via track en trace had ik gezien dat mijn bestelling in Nederland was aangekomen maar Post NL vond het noodzakelijk om het te laten liggen.

va
door vanlotjegetikt - Jul 25, 2020 om 23:10
809 Antwoorden / Vragen

Mijn langzaamste bestelling heeft er 4 maanden over gedaan. De snelste 12 dagen.

tdmduc
door tdmduc - Jul 27, 2020 om 09:37
704 Antwoorden / 2 Vragen

Het is een ramp op dit moment. De grote boosdoener is bij mij nu de Chinese Douane.

Ik heb een retourpakket gestuurd naar een leverancier. Deze is al sinds April "onderweg"

Er wordt veel geweigerd op dit moment en ALieExpress(en anderen) is hier niet blij mee.

Ook is er in Juni een vrachtwagen met pakketjes leeggeroofd...

dokun
door dokun - Jul 27, 2020 om 15:18
152 Antwoorden / 0 Vragen

Als u bij het pakketje niet de Aliexpress Standard Shipping" heeft bijgekocht dan kan het tot 3 maanden duren voor u uw pakketje ontvangt. Deze niet met XXX verzonden pakketten zijn niet te volgen met Track & Trace. Heel soms kunt u dat wel via de Chinese post website, maar dat komt maar sporadisch voor. Uw pakketje is hoogstwaarschijnlijk gewoon onderweg. De status van het pakketje zal blijven "pakketje ligt op postkantoor in land van herkomst (China)". Gewoon geduld hebben en niet meer naar die T&T code kijken die werkt toch niet... :) ;)

Fr
door FrankH - Aug 18, 2020 om 05:47
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb nu al steeds vaker dat mijn pakketje volgens track en trace in Nederland moet zijn aangekomen en daar stopt dan het verhaal. Het pakketje bereikt nooit mijn deur en ik krijg ook geen bericht dat je het zou kunnen afhalen.
Ik ben op die manier al 3 zendingen kwijt het afgelopen jaar.
Volgens mij maakt postnl er een rommeltje van.
Ik zie heel vaak een extra label van ABC mail bv als iets wel aankomt. Maar ik kan niets vinden over dit bedrijf.
Die Alex met zijn AliExpress service geloof ik verder niet zo. Als het spoor op alle verschillende t&t sites stopt ' at facility in the Netherlands' hoe kan hij het dan wel opsporen? Hij helpt je nota bene om zelf een drop shipping op te zetten.

diumenge
door diumenge Aug 18, 2020 om 07:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke Alex?

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 09:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Alex van Oranje?

rj
door rjw Aug 18, 2020 om 13:09
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom ga je er direct vanuit de postnl er een rommeltje van maakt? Heb jij de hele logistieke keten in kaart kunnen brengen? De postbezorging in Nederland hoort bij de meest betrouwbare in de wereld. Dan is het toch logischer dat het ergens bij de tussenpartijen, die worden geselecteerd op laagste prijs, fout gaat?

Ingrid p
door Ingrid p - Oct 4, 2020 om 12:04
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb 22 aug wat besteld en betaald maar nu is na de update mijn bestelling verdwenen uit mijn lijst en heb wel betaalbewijs maar geen bestel nummer want nummers op mijn bewijs zijn niet de juiste nummers dus hoe kan ik nu in contact komen met iemand van AliExpress

ingridp

diumenge
door diumenge Oct 4, 2020 om 12:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inloggen en naar Help / Customer Service gaan. Daar zal vast wel een optie tussen zitten. Neem aan dat je wel zo slim bent geweest om de mail van je bestelling te bewaren.