yv
door yvonnem69 Mar 5, 2021 om 12:29
Winkels & webshops

Remono

Ik heb een broek besteld , betaald bij Remono.nl maar niet ontvangen , kan geen contact krijgen met de site. nu lees ik dat meer mensen zijn opgelicht. is er een manier om mijn geld terug te krijgen? Graag hoor ik van u.

3619 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 5, 2021 om 12:34
7210 Antwoorden / 3 Vragen

De site staat ook niet zo best bekend.

https://webshopchecker.nl/shop/remono-nl/

mahadma
door mahadma - Mar 5, 2021 om 13:07
11569 Antwoorden / 51 Vragen

nu lees ik dat meer mensen zijn opgelicht. is er een manier om mijn geld terug te krijgen?

Als u de oplichter kunt vinden dan heeft u 50% kans dat u wel of geen geld terug krijgt. Ik zeg gewoon dat u het betaalde bedrag kwijt bent.

marita5
door marita5 - Mar 5, 2021 om 13:18
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo YvonneM69 ,

Bij controleren zie ik wederom dat het domein Remono.nl te koop staat , ook is deze site niet meer bereikbaar , site is uit de lucht .

Donuts
door Donuts Mar 5, 2021 om 13:25
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En vanavond weer online met een ander naampje.

tenormin
door tenormin Mar 5, 2021 om 23:43
16847 Antwoorden / 108 Vragen

En vanavond weer online met een ander naampje? Hoe weet je dit dan al om 13:25 uur? Niet dat ik het niet geloof, maar heb je vanavond dan al iets gevonden, bijna morgen ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 5, 2021 om 16:13
16885 Antwoorden / 202 Vragen

En dan ook nu maar weer dit: (met aantekening dat qua melden aan Consuwijzer en Consumentenbond deze verkoper al wel bekend zal zijn. Het enige dat u zou kunnen doen is indien u een adres heeft de verkoper in gebreke stellen).

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

En m.b.t. eventueel in gebreke stellen (aantekenen kost hoe dan ook  13,50)  ingebrekiestelling en kunt u deze benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling  Indien geen of negatief antwoord, vervolgens procederen zal u dan geld kosten en is m.i. de kan op succes toch nihil.

marita5
door marita5 - Mar 6, 2021 om 08:47
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Yvonne M69 ,

Opletten :

Eigenaar van Remono.nl heeft een nieuwe site ,  gaat nu verder onder de naam : vanero.nl geregistreerd op 22 - 2 - 2021

Dit is de eigenaar ,

https://suite.endole.co.uk/insight/people/27946377-mr-michiel-qiu

Tineke Rienks
door Tineke Rienks - Mar 7, 2021 om 10:36
1 Antwoorden / Vragen

Heb op 16 Jan een trui besteld.
Soms krijg ik mail met antwoord maar nu zegt de track en tracé code dat deze niet bestaat

Heb voor de zoveelste maal een mail gestuurd

Donuts
door Donuts Mar 7, 2021 om 11:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft blijkbaar de antwoorden niet gelezen? Mailtjes sturen naar een shop die niet meer bestaat, heeft natuurlijk geen enkele zin. U bent uw geld kwijt.

marita5
door marita5 Mar 7, 2021 om 11:26
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Tineke Rienks , lees alle reacties boven u , mails sturen heeft geen zin . De site Remono.nl is uit de lucht . Trui wordt niet geleverd , geld bent u kwijt .

hutch
door hutch - Mar 7, 2021 om 12:26
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nog een website van deze oplichter (Michiel Q.), naast remono.nl en vanero.nl, welke gelieerd is aan laatstgenoemde websites:

www.miviroo.com

Dus bij deze websites NIET(s) bestellen, anders bent u uw geld kwijt......
Hebt u al besteld? ALTIJD aangifte doen.

Mocht op een andere website dat 06-nummer dan wel dat adres staan, uiteraard ook daar niets bestellen.

hutch
door hutch Mar 7, 2021 om 12:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

hutch
door hutch Mar 7, 2021 om 12:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Op Trustpilot schreef iemand op 16 februari 2021: "Ik heb altijd een goede ervaring met Remono klantenservice"
Die malafide website is sinds 11 december 2020 in de lucht en 2 maanden later schrijft iemand 'altijd '....

En half februari 2021 9 goede reviews.....  valt niet op hoor.... Hoe geloofwaardig ben je dan?

hutch
door hutch Mar 7, 2021 om 13:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

hutch
door hutch Mar 7, 2021 om 13:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Er lijkt wel geen einde te komen aan al zijn (malafdie) websites. De volgende is ook aan Michiel Q. gelieerd:

www.lavory.se

Deze is geregistreerd op 2 januari 2021. Zo goed als dezelfde layout....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 7, 2021 om 14:17
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ja het kan!

Dit koste dan wel daar een Advocaat  inhuren  tegen tarief  van 100 broeken om er 1 terug te krijgen!

Daarom  gaan ze vrijuit en worden nooit veroordeeld.