Retour wel/niet aangekomen
Een hele tijd geleden heb ik een pakketje retour gestuurd naar een webwinkel (Letsleds). Volgens de Track&Trace van PostNL is het pakketje meteen de volgende dag geleverd. Volgens het bedrijf is het pakketje echter nooit aangekomen, en daarom weigeren ze me mijn geld terug te geven. PostNL kan me hier ook niet bij verder helpen, aangezien het pakketje niet verzekerd of aangetekend verzonden was.
Is er iets wat ik hier nog aan kan doen? Of moet ik maar accepteren dat ik het geld kwijt ben en voortaan alles aangetekend retourneren?
Topantwoord
1) Heeft u de correcte retourprocedure gevolg?
Formulier ingevuld
Retourmail met instructies gehad
Instructies opgevolgd
Zo nee, dan staat u al vrij zwak omdat dan mogelijk het pakket bij hun niet traceerbaar is.
Zo ja
2) Heeft u een officiële klacht bij hun ingediend
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, hebben ze daar opgereageerd
Wat was hun reactie?
3) Heeft u na u klacht een geschil geopend bij webwinkelkeur?
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, wat was hun reactie?
1) Ik heb de correcte retourprocedure gevolgd
2) Ik heb meerdere keren contact met het bedrijf gehad, maar ik weet niet of dit volstaat als officiele klacht? Hun reactie is in ieder geval hier beneden te lezen: we hebben niks ontvangen, neem contact op met PostNL.
3) Heb ik nog niet gedaan, omdat ik hier verder niet bekend mee ben. Ik ben echter zeker bereid om dat te doen, als dat deze zaak verder helpt.
Beste,
We begrijpen dat het voor jou een nare situatie is. Je moet echter begrijpen dat wij hier geen pakket hebben ontvangen. We kunnen dus moeilijk iets crediteren wat hier niet is aangekomen. In deze is PostNL tekort gekomen in hun dienstverlening en ik wil je dan ook vragen om dit probleem bij hen neer te leggen gezien zij de enige zijn die je hierin kunnen helpen.
Wij kunnen helaas geen beroep doen op PostNL, omdat jij opdrachtgever bent voor het verzenden van het pakket via hen. Als ontvanger kan je geen beroep doen op een niet-aangekomen pakket.
Andersom doen wij dit ook. Wanneer een pakket van ons niet aankomt bij een klant dan is het onze verantwoordelijkheid om te achterhalen wat er is mis gegaan en bij een tekortkoming van onze verzendpartij zullen wij uiteraard een nieuw pakket opsturen. Jij als klant kan er natuurlijk niets aan doen dat het pakket niet is ontvangen.
In deze kunnen wij als bedrijf er helaas niets aan doen dat het pakket van PostNL hier niet is aangekomen.
Ik hoop je in deze genoeg geïnformeerd te hebben en mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen mag je wederom contact met ons opnemen via info@letsleds.nl.
Met vriendelijke groet,
Eduard
Beste Eduard,
Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven, heb ik contact gehad met PostNL, maar kunnen zij verder niks voor mij betekenen omdat volgens hun het pakketje gewoon bij jullie geleverd is. Ik heb jullie hiervoor de Track&Trace-code ook aangeleverd.
Het pakketje is bij mijn weten dus wel degelijk bij jullie aangekomen.
Daar komt bij dat jullie per ongeluk een bedrag naar mij hebben overgeboekt, dat minder was dan het bedrag van mijn aankoop. Aangezien er in jullie systeem ruimte is voor dat soort fouten, is het voor mij momenteel aannemelijker dat de fout wat betreft de verdwenen pakketjes bij jullie ligt, en niet bij PostNL.
Dus je stuurt een pakketje terug,
Het pakket zou volgens Track en trace ontvangen zijn.
Daarna krijg je (een deel) van je geld teruggestort .
Dan zou je toch verwachten dat het pakket ontvangen is.
Dat blijkt dan een vergissing te zijn.
Wat is dit voor vreemd verhaal.
Binnen een half uur een vraag plaatsen en maakt de verkoper een account aan om te reageren, toeval?
Door iemand getipt misschien ??
Ik vond het ook een vrij snelle reactie, hier zitten ze blijkbaar echt bovenop?
Aangezien het niet zo'n positieve reactie is , zeg ik inderdaad toeval
De klacht loopt al een tijdje, dan is het wel heel toevallig dat zowel TS als de verkoper nagenoeg tegelijkertijd hier zijn. Bijna net zo toevallig als in het topic van Uber eats wat nagenoeg binnen dezelfde periode opgelost is.
Dit is niet opgelost
Het komt vaker voor dat er gezegd wordt dat een pakket is afgeleverd maar niet te vinden is, daarom is het beter om een kostbaarder pakket aangetekend te versturen.
https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/verzendopties/
https://www.postnl.nl/klantenservice/advies-opties-bij-versturen/
Nou, dat heb ik hier in ieder geval van geleerd
Dus wat T&T aangeeft heeft geen enkele waarde wat Letsleds.nl betreft? Goed dat ik het weet, zal daar zeker niet gaan bestellen. Ik heb datzelfde ook al 2x meegemaakt bij andere webshops, die waren in ieder geval klantvriendelijk genoeg om niet moeilijk te doen en mijn geld terug te storten. Dat zijn dan ook de webshops die ik aanbeveel bij anderen en waar ik terug kom.
Officieel staan zij wel in hun gelijk, maar klantvriendelijk en coulant? Nee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer