Fr
door Frank Schoenmaker Aug 15, 2022 om 11:23
Winkels & webshops

Retour zending gedaan bij C&A, geen terug betaling

Heb in mei van dit jaar een retour zending gedaan van kleding, wordt sindsien aan het lijnte gehouden door de klanten service 3x ene Nicky, dan weer ene Marloes en Melissa, eerst beweren ze dat ze het track and trace niet hebben ontvangen (3x toegezonden naar ze) dan hebben ze het wel gevonden maar gebeurdt er verder niets. Wat kan ik verder doen hieraan?

5880 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

getty
door getty - Aug 15, 2022 om 11:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen
10

Klacht indienen?

Fr
door Frank Schoenmaker Aug 15, 2022 om 11:41
Antwoorden / 1 Vragen

Tja heb ik reeds vanaf het begin gedaan ze houden je gewoon aan het lijntje.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 15, 2022 om 11:31
7210 Antwoorden / 3 Vragen
4

Misschien nog eens op   deze   manier?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 15, 2022 om 11:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen
1

Zie deze info www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)    en zie deze https://www.invorderingsbedrijf.nl/webwinkel-betaalt-mijn-geld-niet-terug-wat-nu/  en ook nog deze https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen  

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.  

panter22
door panter22 - Aug 15, 2022 om 11:55
6599 Antwoorden / Vragen
1

Het pakje is zoek geraakt, begrijp ik.
Hoe heb je het pakje teruggestuurd. Eerst aangemeld en toen verzonden? Of direkt een sticker op de doos geplakt en naar een PostNL punt gebracht?
Je hebt het bewijs van verzending nog. Je het pakje gevolgd met de track & trace  en het pakje is afgeleverd. Waar afgeleverd. Duitsland?
Waar vraagt de klantenservice om? Een kopie van je track&trace bewijs dat je het pakje verzonden hebt?
Het is mij niet helemaal duidelijk waar het mis gegaan is.
Dit moest je doen:

§ 12 Herroepingsrecht en -instructies

1. Wettelijk herroepingsrecht en -instructies

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons C&A Mode GmbH & Co. KG, Postfach 210110, 46268 Dorsten, Duitsland, telefoonnummer 010-71 14 835, E-Mail: service_nl@shop-c-and-a.com, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/service/algemene-voorwaarden

marita5
door marita5 - Aug 15, 2022 om 12:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen
2
Fr
door Frank Schoenmaker Aug 15, 2022 om 12:41
Antwoorden / 1 Vragen

Heb de brief gedownloud

marita5
door marita5 Aug 15, 2022 om 13:47
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Is goed , suc6

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Aug 15, 2022 om 12:38
11569 Antwoorden / 51 Vragen
12

Volgende keer afgeven in de c en a winkel.

Fr
door Frank Schoenmaker Aug 15, 2022 om 12:40
Antwoorden / 1 Vragen

Nou ik koop er gewoon noiit meer zijn oplichters

panter22
door panter22 Aug 15, 2022 om 14:25
6599 Antwoorden / Vragen

Je kocht niets, want je stuurde de spullen weer terug.  Als er iets mis gaat, bel als het even kan niet met de klantenservice  van wat voor winkel ook. Een mail is veel duidelijk en het scheelt een hoop heen en weer gebel met de nodige frustratie.

marita5
door marita5 - Aug 15, 2022 om 14:38
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

@Frank Schoenmaker , 

Ik zie als u een brief wilt sturen , dit een adres in Duitsland is .

Brief

C&A Online-Shop
Postfach 210110
46268 Dorsten / Duitsland 

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden . 

https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/neem-contact-met-ons-op 


panter22
door panter22 Aug 15, 2022 om 14:40
6599 Antwoorden / Vragen

Daar moest het pakje ook naar toe. En ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie.

marita5
door marita5 Aug 15, 2022 om 14:42
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , dan is het nog beter om contact op te nemen met ECC . Ps Ik zie dit nu pas in uw reactie staan , retourneren naar adres in Duitsland , had ik overheen gelezen . C&A is nergens bij aangesloten . De meeste klachten op internet gaan over het niet terug betalen .

panter22
door panter22 Aug 15, 2022 om 15:02
6599 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk heeft hij de retouren niet aangemeld. Dan heb je wel recht op geld terug, dat is het probleem niet, maar de retouren zullen niet in de administratie vermeld staan. En dan kunnen ze niets terugvinden.

marita5
door marita5 Aug 15, 2022 om 15:04
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik de klachten lees , is Ts geen uitzondering , een flut webshop .

se
door sessi - Aug 17, 2022 om 10:55
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat houdt in dat deze bedrijven het nog te goed hebben. Dus niet meer bestellen daar. Geld wat je niet toehoort als het artikel terug verzonden is behoor je weer terug te krijgen. Voor mij geen CA.meer

mo
door mof - Aug 17, 2022 om 11:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Poot stijf houden. Is ook wel een probleem aan het worden, al die mensen met "alleen maar een voornaam". Je kunt nooit naar iemand verwijzen. Verder de telefoongesprekken opnemen
en stuur ze naar de directeur of zo van C&A. Kun je later ook bij een klacht bij de Geschillencommissie bijvoegen.

ne
door neodutchio Aug 19, 2022 om 23:38
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Natuurlijk geven ze alleen maar een voornaam. En vaak is dat niet eens hun echte naam. Er zijn namelijk van die slimmerikken die online naar die medewerkers gaan zoeken om ze zo op andere manieren ook lastig te vallen.

He
door Hermina1944 - Aug 17, 2022 om 11:59
1 Antwoorden / Vragen
0

ik heb mn Bestelling die ik gedaan had , terug gegeven bij een winkel van C@A , heb alleen heeeel lang moeten wachten op de terug betaling, die uit Duitsland moest komen.

wel een moeizaam contact gehad.

groetjes

Kuttekop
door Kuttekop - Aug 17, 2022 om 15:43
2 Antwoorden / Vragen
0

Ja, wie koopt er nu nog bij Cheap & Awful?

ne
door neodutchio Aug 19, 2022 om 23:39
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Cheap & Awful zegt mij niets. C&A wel en ik koop daar regelmatig. Geen problemen mee.

panter22
door panter22 Aug 21, 2022 om 07:48
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt van alles zeggen van C&A, maar goedkoop zijn ze niet.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer