Rolf benz
Beste lezer,
Ik wil je graag mijn verhaal voorleggen en ik zou graag advies willen in hoe ik nu het beste verdere stappen kan ondernemen.
Voor ons nieuwe huis hebben wilde wij graag een Rolf Benz Ego Bank nadat verschillende kennissen en mijn ouders al jaren al erg tevreden zijn over de bank, daarom zijn we begin oktober 2018 langs gegaan bij een Rolf Benz experience centre in de omgeving van Amsterdam. We wilde graag dezelfde zwarte Rolf Benz Ego bank (L-bank) met brede sledes als poten en een brede armleuning zoals mijn ouders. Hiervoor hadden we de factuur meegenomen waarop alles gespecificeerd stond voorgelegd met daarbij een tekening van de bank en foto’s van de bank. Dit was volgens de verkoopster geen probleem.
Echter, bleek een zwarte stof bleek lastig te zijn, want de zwarte stof van Rolf Benz die mijn ouders hebben was uit het assortiment, maar de winkellier droeg als alternatief een mooie zwarte stof aan van de Ploeg. Ik heb toen nagevraagd hoe deze stof zich gedraagt met de kleurechtheid, kleurverschil in de bank bij verwerking en plooivorming. Volgens de winkelier zou dit een uitermate geschikte stof zijn want kleurverschil bij verwerking had ze bij stoffen nooit gezien en de kleur zou mooi blijven en de plooien zouden makkelijk wegtrekken doordat er wol in de stof zat.
Op mijn aanvraag heeft de winkellier een offerte gemaakt en gemaild, zodat we thuis nogmaals alles konden controleren. We zijn begin november teruggegaan naar de winkel om de bank te bestellen. Ik gaf aan bij de verkoper aan dat ik alles nogmaals wilde doorlopen om er zeker van de zijn dat alles zou kloppen en aangeven dat er een fout in de offerte stond. In de offerte stond smalle armleuning en smalle sledes terwijl ik had aangegeven een brede armleuning te willen. Om zeker te zijn dat alles goed stond ben ik samen met verkoopster nogmaals langs de banken gelopen in de showroom en de leuning en poten nogmaals aangewezen. De verkoopster heeft alles in het systeem gezet en ons alleen om een handtekening op de factuur gevraagd, hierop stond het volgende: Rolf Benz Bank ….. euro en voor opstelling zie tekening. Verder staat op de factuur geen specificatie van de bank. Waarna ik begin november een zwarte L-bank en een tafel gekocht voor 10.000 euro. De wachttijd van de bank was 12 weken.
Toen deze bank na 17 weken ’s avonds werd geleverd bleken de poten en de armleuning van de bank niet zoals ik ze besteld had, het was een smalle leuning en smalle sledes. Daarnaast bleek de bank ook uit 3 verschillende kleuren zwart te bestaan, zitten er hobbels in de kussens en zit er hoogteverschil van (+/- 1.5 cm) tussen de zitkussens. De volgende dag hebben we gelijk de verkoopster gebeld en dit voorgelegd. Ondertussen hadden wij de papier van de bank opgezocht waarop we de niet specifieke factuur tegen kwamen en we kwamen tot onze schrik erachter dat er geen tekening geleverd was bij de papieren met de opstelling.
Na ons belletje is het balletje gaan rollen en de eigenaar van de zaak is op ons verzoek komen kijken naar de bank, al voor hij de bank had gezien concludeerde hij:
• Factuur blijkt niet specifiek over wat er precies besteld is, er staat alleen een Rolf Benz Ego bank en bedrag op (geen model, type poten, kleur etc.). Wel staat er zie tekening, maar die hebben we nooit gekregen. Winkel ontkent dat zij de tekening niet geleverd zouden hebben;
• Het kleurverschil kon niet omdat de stof uit 1 rol zou moeten komen;
• De hobbels het zit gedeelte zouden voor comfort moeten zijn en zouden met het opschudden van de kussen weg moeten gaan Tevens zou de wijze waarop de bank gevuld wordt per januari 2019 anders zijn (echter zijn we hier niet op gewezen bij de koop);
• Het verschil in de poten/leuning daarvan weet de verkoopster niks en de bank staat zoals hij geleverd is in het order systeem.
Toen de eigenaar bij ons in de woonkamer stond wist hij niet wat hij verder moest, hij zou nog even met ons contact opnemen. Per mail ontvingen wij 10 dagen laten het bericht dat iemand van de Ploeg zou langskomen. De medewerker van de Ploeg concludeerde dat de stof correct was, alleen in zo veel richtingen was verwerkt dat er kleurverschil optreedt. Ruim 1,5 week later ontvingen wij weer een mail van de eigenaar van de winkel met de conclusie dat zij van mening dat de bank is geleverd conform alle wensen en uitvoeringen en daarmee is de kous af.
Echter zijn wij van mening dat de poten/leuning niet juist geleverd is en dat het kleurverschil in de stof, de hobbels in de bekleding en hoogteverschil in de kussens niet redelijkerwijs te verwachten was, omdat ook de show modellen en de bank van mijn ouders dit niet hebben. Tevens verwachten wij dit niet van deze prijsklasse bank. Graag zouden wij zien dat dit redelijkerwijs wordt opgelost, maar dit gevoel krijgen we niet gezien de reactie van de winkel. Wij overwegen om naar de geschillencommissie te gaan met deze casus. Alleen is nu de vraag: is dit onze fout dat de factuur niet genoeg gespecificeerd is en geen tekening bevat en is het hierdoor een hele dure les? Of is het een dwaling van de winkelier? En wat zou jij als lezer aanbevelen?
Idem, u kreeg al reacties via het Radar forum en is het alleen maar aan te raden om de geschillencommissie in te schakelen.
Om dat voor te bereiden is het m.i zinvol om een tweede opinie te vragen bij een andere meubelzaak. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.
Hallo SDam ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht
Hallo Marita, groeten van Maarten Heest. Ik hou het hier voor gezien. Bedankt voor de plussen en hopelijk kon je die van mij ook waarderen ;)
Veel plezier en succes verder op dit forum!
Hallo Maarten Heest , spijtig dat u stopt , uw antwoorden en reacties waren waardevol .Van de andere kant begrijp ik het ook wel . Ik wens u buiten dit forum veel geluk en plezier en succes in uw leven . Met vr,gr.
Vraag de bevinding van Ploeg stoffen in ieder geval op schrift.
Over de poten en de leuningen heb ik een hard hoofd dat u daarvan iets zou winnen. De bank is conform de offerte
Rolf Benz is toch niet een doorsnee ontwerper en lijkt me dat er kwaliteit geleverd wordt.
U heeft het over een tekening die u nooit gekregen heeft maar u had die tekening toch zelf meegenomen van uw ouders.
De offerte die u thuis kreeg stond smalle leuning en sleden, waarom stond er op de gewijzigde offerte/order dan niet brede leuning en slede?
Waarom zou er ‘zie tekening’ op de rekening staan als alles al duidelijk is door de specificaties.
U bent niet oplettend genoeg geweest en dat voor een aankoop van bij a €10.000.
En 3 kleuren zwart, zou kunnen dat door de positie die de kussens op de hoekbank hebben, je kleurverschil ziet.
Neem aan dat ze bij Rolf Benz weten hoe ze de stof moeten gebruiken.
Hallo Sdam ,
Met verbazing lees ik jouw verhaal....
Als je 10 000 euro kunt neertellen voor een bank en tafel,dan kunt je ook nog een paar duizend neertellen voor een advocaat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer