Te lang wachten op te repareren stoelen?
Begin september 2018 kocht ik 4 nieuwe kuipstoelen à €285 per stuk. Deze werden geleverd op 16 oktober. Na drie weken bleken de zittingen al doorgezakt, wat door de meubelleverancier als tekortkoming werd geaccepteerd. Zou gerepareerd worden, maar de stoelen konden eerst 4 januari opgehaald worden. Het is nu 24-01-2019 en de stoelen zijn nog niet terug. Bij navraag bleek dat het nog wel `3 weken kon duren voordat de stoelen weer geleverd konden worden.
We hebben van de leverancier noodstoelen gekregen die hoogst ongelukkig zitten.
Vraag; is die lange wachttijd redelijk, ik denk van niet en mogen wij nu de aanschaf annuleren en ons geld terugeisen?
Topantwoord
Wat is de reden dat het zo lang duurt?
Stoelen blijken te worden gemaakt/gerepareerd ergens in Oost-Europa. Men heeft vervoersproblemen?
Als u dat van te voren gehoord had, of navraag had gedaan naar het tijdsbestek had u kunnen onderhandelen om het bij een plaatselijke reparateur te laten maken.
U kunt natuurlijk annuleren en uw geld terugeisen, maar dat gaat echt niet gebeuren.
Maar u gaat er wel mee akkoord dat ze pas in januari opgehaald werden terwijl u al in november geklaagd hebt maar nu hebt u een probleem met de reparatietijd?
Ja, teveel coulance van mij als klant denk ik. Komt erop neer dat ik in begin september 2018 de stoelen besteld heb en ergens eind februari/begin maart mag hopen ze gerepareerd terug te hebben. Ik vind dat zeer ergerlijk.
Duurt inderdaad wel wat lang maar u kunt nu (nog) niet gaan annuleren en geld terugvragen. Deze zaak "mag" er zelfs 3 keer over doen om te repareren. Is het dan nog niet gemaakt pas dan kunt u hen manen dat u hen voldoende tijd heeft gegeven en kunt u, schriftelijk, hen in gebreke stellen.
Deze verkpoer zal het wel druk hebben maar navraag doen waarom het zo lang duurt kan geen kwaad.
Met betrekking tot een redelijke termijn bestaan verschillende inzichten en zo u toch zou willen annuleren diuent u de verkoper in gebreke te stellen etc.
Ik zie vooralsnog geen reden om dat te doen en rest het advies om nog even geduld te hebben.
Hallo Marius79 ,
Hoe lang mag een reparatie duren als mijn product kapot is?
In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt.
Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.
Klik op de rode regel ,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer