Ma
door Marius79 Jan 24, 2019 om 14:06
Winkels & webshops

Te lang wachten op te repareren stoelen?

Begin september 2018 kocht ik 4 nieuwe kuipstoelen à €285 per stuk. Deze werden geleverd op 16 oktober. Na drie weken bleken de zittingen al doorgezakt, wat door de meubelleverancier als tekortkoming werd geaccepteerd. Zou gerepareerd worden, maar de stoelen konden eerst 4 januari opgehaald worden. Het is nu 24-01-2019 en de stoelen zijn nog niet terug. Bij navraag bleek dat het nog wel `3 weken kon duren voordat de stoelen weer geleverd konden worden.
We hebben van de leverancier noodstoelen gekregen die hoogst ongelukkig zitten.
Vraag; is die lange wachttijd redelijk, ik denk van niet en mogen wij nu de aanschaf annuleren en ons geld terugeisen?

1724 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 24, 2019 om 14:13
5165 Antwoorden / 12 Vragen
10

Wat is de reden dat het zo lang duurt?

Ma
door Marius79 Jan 24, 2019 om 14:47
Antwoorden / 1 Vragen

Stoelen blijken te worden gemaakt/gerepareerd ergens in Oost-Europa. Men heeft vervoersproblemen?

ne
door neodutchio Jan 24, 2019 om 15:40
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als u dat van te voren gehoord had, of navraag had gedaan naar het tijdsbestek had u kunnen onderhandelen om het bij een plaatselijke reparateur te laten maken.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2019 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U kunt natuurlijk annuleren en uw geld terugeisen, maar dat gaat echt niet gebeuren. 

Maar u gaat er wel mee akkoord dat ze pas in januari opgehaald werden terwijl u al in november geklaagd hebt maar nu hebt u een probleem met de reparatietijd?

Ma
door Marius79 Jan 24, 2019 om 14:50
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, teveel coulance van mij als klant denk ik. Komt erop neer dat ik in begin september 2018 de stoelen besteld heb en ergens eind februari/begin maart mag hopen ze gerepareerd terug te hebben. Ik vind dat zeer ergerlijk.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2019 om 14:18
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Duurt inderdaad wel wat lang maar u kunt nu (nog) niet gaan annuleren en geld terugvragen. Deze zaak "mag" er zelfs 3 keer over doen om te repareren. Is het dan nog niet gemaakt pas dan kunt u hen manen dat u hen voldoende tijd heeft gegeven en kunt u, schriftelijk, hen in gebreke stellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2019 om 16:07
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Deze verkpoer zal het wel druk hebben maar navraag doen waarom het zo lang duurt kan geen kwaad.

Met betrekking tot een redelijke termijn bestaan verschillende inzichten en zo u toch zou willen annuleren diuent u de verkoper in gebreke te stellen etc.
Ik zie vooralsnog geen reden om dat te doen en rest het advies om nog even geduld te hebben. 

marita5
door marita5 - Jan 24, 2019 om 16:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Marius79 , 

Hoe lang mag een reparatie duren als mijn product kapot is?


In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt.
Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.

Klik op de rode regel , 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer