S.Quist
door S.Quist Jan 2, 2021 om 13:14
Winkels & webshops
Truuly benadeeld onrechtvaardig hun klanten

Bij Truuly Soft Wing bra's besteld met een actie 1+1 gratis. Ze heeft 1 van de bh's gepast en deze voldoet totaal niet aan de conformiteit die ze aan de hand van de product omschrijving mocht verwachten en ze wilt de bh's terugsturen.
Namens mijn moeder heb ik een mail gestuurd met de vraag voor het adres waar we de bh's naar kunnen retourneren. Hierop kregen we het antwoord dat bh's niet geretourneerd kunnen worden wegens gezondheidsrisico's en dat ze acties zoals 1+1 gratis ook niet retour nemen, dit staat in hun retourbeleid.

Nu weet ik dat als een roerende zaak een gezondheidsrisico bevat dat het geseald opgestuurd moet worden en als die seal verbroken is dat ze het dan inderdaad mogen weigeren. De bh's waren opgestuurd in een ziplock zakje waarbij ze dus niet kunnen zien of de producten eruit gehaald zijn of niet.
Tevens mag je volgens de wet geen acties uitzonderen uit het herroepingsrecht.

Dit heb ik hun gemaild maar helaas blijven ze zich verschuilen achter hun voorwaarden. In de laatste mail werd zelfs medegedeeld dat het herroepingsrecht niet geldig is vanwege het risico op het Corona virus.

In mijn mail heb ik zelfs gedreigd met een ingebrekestelling te versturen maar ze blijven standvastig achter hun algemene voorwaarden. Ondanks dat ik ze medegedeeld heb dat je niet zelf als bedrijf mag verzinnen wat je in je voorwaarden zet en dat het zelfs strafbaar is om eigen regels hierin te zetten die in strijd zijn met de wet.

De klacht heb ik ook ingediend bij de consumentenbond maar daar heeft Truuly niet op geantwoord.

Op Trustpilot heb ik mijn klacht openbaar gezet en daar zag ik alleen maar negatieve reacties van andere klanten over de slechte en onrechtvaardige service. Het verloren geld is niet het probleem voor ons maar ik vind het erg dat er misschien wel dagelijks andere klanten op deze manier benadeeld worden die misschien wel het geld hard voor iets anders kunnen gebruiken.

7024 23 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 2, 2021 om 13:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Was misschien ook niet het beste idee om BH's bij een dropshipper (dus in China) te bestellen.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 2, 2021 om 13:33
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het staat inderdaad in hun retourbeleid:

Niet-retourneerbare producten en artikelen
- Gebruikte producten
- Cadeaubonnen
- Downloadbare softwareproducten
- Items voor gezondheid en persoonlijke verzorging
- Items zoals bikini's en ondergoed (slips en bh's)
- Speciale aanbiedingen (1+1 GRATIS, 1+2 GRATIS)
https://www.truuly.nl/pages/retourbeleid

S.Quist
door S.Quist May 15, 2021 om 12:25
Antwoorden / 1 Vragen

Dit klopt maar acties mag je niet uitzonderen uit het retourbeleid en tevens stond op de pagina van de BH's zelf dat je gratis binnen 14 dagen kon retourneren. Erg jammer dat er mensen zo oplichten.

sw
door swat1500 - Jan 2, 2021 om 13:56
3791 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie: off-topic]

Nu betreffende aanbieder blijft weigeren kunt u gaan procederen. Kist u waarschijnlijk wel meer dan het geld wat u nu kwijt bent.

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2021 om 14:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij kreeg u er 2 gratis.

Persoonlijk zou ik nooit iets kopen bij een bedrijf wat drie artikelen voor de prijs van 1 geeft.

Afgezien daarvan is een bh helemaal geen hygiene artikel. En kloppen hun overige voorwaarden ook niet.

Maar ja, u hebt niet eerst gelezen, want dan had u geweten dat u daar ver van moest blijven. Waarom denkt u dat anderen wel eerst hier lezen?

ne
door neodutchio - Jan 2, 2021 om 14:16
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Zomaar even een vraagje, wat is het adres van Truuly, wat is het KVK nummer en wat is het telefoonnummer?

Het dreigen heeft helemaal geen zin. Er zit ergens een zolderkamerhobbiest hard te lachen om al die klanten die blind gaan bestellen bij zomaar een willekeurige website. Hij blijft buiten schot en niemand weet wie hij is.

justmeagain
door justmeagain Jan 3, 2021 om 01:19
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Neodutchio.
De teller begint alweer te lopen. Hoop dat je nog wat ruimte op je SSD/HD over hebt om het ook dit jaar weer bij te houden :-)

gerbera
door gerbera - Jan 2, 2021 om 14:25
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Truuly is net als bv Bol een platform en werkt met externe verkopers.

ARTIKEL 3 – AARD VAN DE BEMIDDELINGSDIENST

1. Het aanbod van roerende zaken op Website wordt niet verkocht door Websitehouder, maar door Verkoper. Bij aankoop van roerende zaken wordt daarom een contract gesloten tussen Koper en Verkoper. Websitehouder is dus zelf geen partij bij deze verkoopovereenkomst.
2. Via de Website worden bij derden, die al dan niet gevestigd in de Europese Unie, bepaalde roerende zaken gekocht.
3. De dienst die Websitehouder levert is een bemiddelingsdienst die wordt geleverd aan een derde. Bij bestelling van een roerende zaak via de Website, is Websitehouder gemachtigd als bemiddelaar, in naam van Koper en voor rekening van Koper, op te treden en de roerende zaak te bestellen bij de daadwerkelijke Verkoper van de betreffende roerende zaak.

ne
door neodutchio Jan 2, 2021 om 15:10
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het is een trucje van mensen die wel de lusten willen hebben, maar zeker geen lasten bij het runnen van een webshop. Ze noemen zich bemiddelaar omdat ze zogezegd bemiddelen tussen groothandel en klant. Met die reden kan je heel mooi onder de regeltjes uitkomen.
Echter, deze webshop biedt gewoon spullen aan en zij bestellen dat weer bij derden. Dus gewoon een dropshipper en dus moeten ze zich gewoon aan de wet- en regelgeving houden.

Waarschijnlijk hebben een aantal mensen ook dit forum in de gaten gehouden en zijn de ouderwetse verkopers ergens vorig jaar overgegaan naar bemiddelaar.

mi
door miennaamishaaz Jan 3, 2021 om 19:19
725 Antwoorden / 1 Vragen

@NEODUTCHIO

Niet te vergeten dat je op HUN site koopt waardoor ze geen bemiddelaar zijn.

Een echte bemiddelaar doet je via een Refferal link doorsturen naar de echte winkel/fabrikant.
Dit is gewoon zoals je zei een truukje wat dropshitters denken te kunnen gebruiken om geen Belasting te hoeven betalen.

Gewoon doorgeven bij
- Het ACM
- De Consumenten bond
- NVWA
- Belasting dienst
- Opgelicht
- de belbus
- {Vul andere Consumenten instanties in}

mahadma
door mahadma - Jan 2, 2021 om 14:31
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, dropshipper, en verplicht AANGETEKEND retourneren (naar China ......), op UW kosten ........ Geen tel nr, adres, kvk, alleen een niet zichtbaar emailformulier, Neem een verstandig besluit, geef de 2 stuks bh's aan het goede doel of de kleding container, en neem uw verlies. En ga voortaan naar een echte NL shop. En laten we eerlijk zijn, TWEE bh's voor nog geen € 30,00, dat moet toch wel sh*t zooi zijn.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 2, 2021 om 14:56
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo S.Quist ,

Deze eigenaar  Kevin The*** veranderd steeds van domeinnaam .

Op 12 - 4 - 20 geregistreerd garanty.nl
Op 14 - 8 - 20 geregistreerd zalario.nl
Op 2 - 10 - 20 geregistreerd truuly.nl

Zoals @diumenge aangeeft een Dropshipper , spullen komen uit China .

Contact alleen via contactformulier , geen tel.nr . Kvk nr / adres niks .

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

panter22
door panter22 - Jan 2, 2021 om 15:14
6599 Antwoorden / Vragen

Als je bij een onbekende webshop producten ziet met forse kortingen of 1+1 gratis. kijk dan eerst even bij Aliexpress. Daar staan ze altijd een stuk goedkoper. De dropshipper bestelt ze daar voor jou. Dat kun je zelf toch wel?

S.Quist
door S.Quist May 15, 2021 om 12:40
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt en dit weet ik zelf inderdaad maar het voorval wat ik beschreef was van een kennis van mij die al op leeftijd is.
Zij wist dit niet en was al trots dat ze online zelf een bestelling kon plaatsen.
Dat is de reden dat ik voor haar actie heb ondernomen in de hoop meer mensen te informeren die dit nog niet wisten en/of zelf niet kunnen.

panter22
door panter22 May 15, 2021 om 17:13
6599 Antwoorden / Vragen

Deze week was er toevallig weer een item over dropshippers in het progeamma: Wordt u al geholpen.
Ook een ouder echtpaar die voor het eerst online kleding kocht en viel voor de koopjes van een dropshipper.
Prullen gekregen die veel te klein waren.
Dat is de grootste kracht van een dropshipper, forse kortingen die uit de duim worden gezogen.
En mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen/

gerbera
door gerbera - Jan 2, 2021 om 15:32
7368 Antwoorden / 14 Vragen

"Feestboek" is blijkbaar een enorme trekpleiser voor wat zgn aanbiedings advertenties betreft. Men is er zo aan gekluisterd dat men pas achteraf gaat kijken hoe betrouwbaar een dropshopper is om dan vervolgens hun ongenoegen dumpen op een forum. Maar het blijft vechten tegen de bierkaai voor forumleden die als "thuiswerker" blijven waarschuwen voor dergelijke praktijken dus zal ook 2021 ons weer een groot aantal van dit soort berichten bereiken.
Dus @NEODUTCHIO reserveer maar vast weer een ruime sheet in Exel. ☺

tenormin
door tenormin Jan 2, 2021 om 16:25
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, ik zit ook op het Feestboek zoals je weet: waarom zie ik dan al die mooie aanbiedingen niet? Of komt het omdat ik alleen fam/vrienden en op groepen zit? Zie veel meer "lekkers" voorbij komen op de digitale kranten. Dan blijft over dat ik kennelijk niet hebberig genoeg ben om oh wat een voordeel te willen. ;-))

gerbera
door gerbera Jan 2, 2021 om 16:44
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, zou het komen omdat u, in tegenstelling tot velen, verstandig met "feestboek" omgaat.☺☺

ne
door neodutchio Jan 2, 2021 om 16:45
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het nieuwe werkblad staat al open en na 2 dagen staat de teller alweer op 2.

tenormin
door tenormin Jan 2, 2021 om 21:24
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@neodutchio, en ook alweer geen antwoord als er een vraag is. Vind het echt wel wat water naar zee dragen. Vooral voor @heremietkreeft, die telkens met "tig" verwijzigingen aankomt. ;-)

gerbera
door gerbera Jan 2, 2021 om 21:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, toch handig een jurist onder ons, ik heb een hele verzameling kook, bak en braadboeken maar daar komen geen vragen over;-))

mr
door mrmoto Jan 3, 2021 om 10:09
167 Antwoorden / 4 Vragen

Gerbera voor u dus de vraag heeft u dan het recept voor het bakken van Zwitsers dat is een vierkante koek/gebakje met een spijsvulling en glazuur bvd Ikke

gerbera
door gerbera Jan 3, 2021 om 11:35
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@mrmoto, u doelt waarschijnlijk op het bruidsgebakje dat zowel rond als vierkant kan zijn. Het hier plaatsen van het recept is erg uitvoerig dus voor uw gemak staat hier het recept. Bak ze en eet smakelijk.

mr
door mrmoto Jan 3, 2021 om 12:04
167 Antwoorden / 4 Vragen

Gerbera , mijn dank is groot in de eerste uren van 2021 ,ga het recept van de week met mijn kleinkinderen maken ,bij ons mogen ze knoeien en kliederen en moeten ze opeten wat ze maken .Ik weet het is ouderwets maar vergroot wel de smaakbeleving bij en van kinderen !

gerbera
door gerbera Jan 3, 2021 om 13:34
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien het gebruik van spatschermen een optie;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2021 om 16:36
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, de consumentenwetgeving geldt in Nederland en de de EU maar recht hebben en recht krijgen is hoe dan ook soms toch lastig en zeker als een 'webshopverkoper' onbetrouwbaar boijkt te zijn.
U kreeg al enkele verwijzingen en mogfelijk ziet u er dus nu een aantal dubbel:

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder (ook) niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Als u werkelijk van mening bent dat u bent opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet anders zullen zijn. U deed al een melding bij de consumentenbond.  Helaas.

Als het een Nederlandes shopeigenaar is kunt u dit nog overwegen, dat kost dan het zenden van een aangetekend te verzenden voorbeeldbrief

Sabine2008
door Sabine2008 - Jan 2, 2021 om 17:09
5 Antwoorden / Vragen

Doe altijd eerst onderzoek of die site wel te vertrouwen is.

Niet dus.

rj
door rjw - Jan 2, 2021 om 17:35
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Decennialang consumentenprogramma's op radio en TV, met als gevolg dat er binnen NL en de EU ontzettend goede consumentenwetgeving is ingevoerd, is blijkbaar tegen dovemansoren gericht. Mensen laten zich nog steeds belazeren. Gewoon even nadenken voordat je op een knop drukt scheelt al heel veel gedoe.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 2, 2021 om 17:44
2071 Antwoorden / Vragen

Inderdaad de bescherming van consumenten is enorm verbeterd maar dat zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn dat mensen denken dat ze nooit besodemieterd kunnen worden. Mensen lijken oprecht verbaasd als ze bij iemand in Hongkong besteld blijken te hebben, dat daar de Nederlandse wetten niet gelden en dat die winkels niet van het/hun internet geweerd worden. Op moment dat je een hele kudde goedgelovige schapen hebt gecreëerd wordt er steeds meer van de herder verwacht en ik zie daar een duidelijke spiraal.

ne
door neodutchio Jan 2, 2021 om 19:17
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Sterker, er was zelfs een forumlid hier die adviseerde om een deurwaarder naar China te laten gaan om daar te gaan dagvaarden. En ja, ook mensen die zeiden dat ze niet verwachten dat er online mensen zijn met minder goede bedoelingen. Sorry dat ik het zeg, maar dan heb je echt onder een steen geleefd.
En als je het vergelijk maakt of ze in een winkelstraat een louche winkel in zouden stappen zonder naam op de deur en geen verkoper te zien, dan zeggen ze ineens allemaal nee. Vreemde wezens ons mensen.

S.Quist
door S.Quist May 15, 2021 om 12:34
Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem zit mij niet in het even nadenken en ook niet in de kosten van het product.

Het probleem zit mij in het feit dat deze website verschillende tegenstrijdige informatie gaf en voorwaarden heeft die een webwinkel wettelijk gezien niet eens mag hebben.
Dan vraag ik mij af of er niets meer gecontroleerd wordt tegenwoordig en iedereen dus toch zomaar zijn eigen voorwaarden op een Nederlandse website mag zetten zonder consequenties...

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Jan 2, 2021 om 18:04
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste S.Quist,

dank u wel voor het aanmaken van deze vraag. Hopelijk helpt het om anderen te waarschuwen, wat als ik het goed begrijp ook de intentie is van uw vraag.

ne
door neodutchio Jan 2, 2021 om 19:18
5157 Antwoorden / 12 Vragen

We zullen die waarschuwing bovenop de 175 waarschuwingen van vorig jaar leggen.

S.Quist
door S.Quist May 15, 2021 om 12:36
Antwoorden / 1 Vragen

Dit klopt inderdaad.
Vooral omdat op verschillende social media veel reclame rondgaat van allemaal zulke websites.
Het is jammer om te zien dat er zoveel opgelicht word op Nederlandse websites.

Donuts
door Donuts May 16, 2021 om 08:06
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft je moeder, die blijkbaar je kennis is, je nooit verteld dan dat er ook stoute mensen op de wereld zijn??

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2021 om 00:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: off-topic]

sira
door sira - Jan 4, 2021 om 10:55
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Helaas is deze aankoop niet meer terug te draaien, maar als u de volgende keer weer een dergelijke aanbieding ziet (op Faecesbook?), adviseer ik u eerst bij AliExpress te zoeken naar het product, et voilà, klik hier

diumenge
door diumenge - May 15, 2021 om 12:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aah, je bent in de veronderstelling dat dit soort aanbieders zich aan de wet houden. Klinkt logisch!

DOOR S.QUIST 15 MEI 2021 OM 12:25
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dit klopt maar acties mag je niet uitzonderen uit het retourbeleid en tevens stond op de pagina van de BH's zelf dat je gratis binnen 14 dagen kon retourneren. Erg jammer dat er mensen zo oplichten.

mahadma
door mahadma - May 15, 2021 om 19:17
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Met een aanbieding 1 bh betalen 3 krijgen voor 30 euri's, tja dan krabbel je jezelf even achter je oren. Vooral via Feest Boek!.
En natuurlijk niet gecontroleerd op naam, adres, woonplaats , kvk/telefoon nummer en webshop controle. Wat je beter van te voren kan doen, dus vóór het bestellen en ..... betalen!.

In basis kan en mag in NL volgens de wet een bh geruild/geretourneerd worden. Echter, u heeft besteld in China en daar gelden andere wetten. En om voor € 30 te gaan procederen en tijd te steken in klachten sites, verloren tijd. Geef de bh's aan de kringloop/leger des heils oid.

Het begrip dropshipping wordt wekelijks behandeld op de tv met "wordt u al geholpen" met meester F. Visser. En is al jaren een topic op alle tv uitzendingen op alle zenders, dus vroeg of laat zou je toch eens moeten ervaren dat "men" dit verschijnsel al een poosje gebruikt wordt.

tijger1
door tijger1 - May 15, 2021 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het doet er toch helemaal niet meer toe of acties uitgezonderd zijn en of bh's al dan niet terugmogen?

Als er teruggestuurd wordt, kost dat meer dan die bh's en het geld komt ook niet terug. Nog meer schade.

marita5
door marita5 - May 16, 2021 om 08:40
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@S.ouist

N.a.v uw reactie ,

Lees ook hier ,

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

DOOR S.QUIST 15 MEI 2021 OM 12:36
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Dit klopt inderdaad.
Vooral omdat op verschillende social media veel reclame rondgaat van allemaal zulke websites.
Het is jammer om te zien dat er zoveel opgelicht word op Nederlandse websites.

Donuts
door Donuts May 16, 2021 om 08:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Over 5 maanden wordt het gelezen...

marita5
door marita5 May 16, 2021 om 08:50
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Tegen die tijd zijn de Bh`s uitgezakt ;-))

gerbera
door gerbera May 16, 2021 om 14:19
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het is jammer om te zien dat er zoveel opgelicht word op Nederlandse websites.

Zullen we het eens omdraaien, Het is jammer dat er zoveel mensen zich laten oplichten gewoon omdat ze alle waarschuwingen in de wind slaan en er alleen naar de € tekens wordt gekenen. Zeker op "feestboek" waar alles door de aanbieder gewoon in China besteld wordt, krakkemikkige voorwaarden heeft, geen KVK nummer heeft, geen adres vermeld en zeker geen keurmerk heeft. Maar ja een kniesoor die daar op let en gewoon besteld en voor 90% zeker kan zijn dat het weggegooid geld is omdat Chinezen nou eenmaal kleiner zijn dan ons Westerlingen dus de bestelde maten altijd te klein zijn..

mahadma
door mahadma May 16, 2021 om 15:45
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Gerbera + 10

tijger1
door tijger1 May 16, 2021 om 16:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hier de reacties als off topic verwijderd worden.