Ob
door ObserveAdapt Jun 21, 2021 om 15:03
Winkels & webshops

VidaXL: Hulp verzocht bij aangetekende brief

Beste allen,

 

Graag doe ik een beroep op uw behulpzaamheid met het opstellen van een aangetekende brief. Ik heb mij op gerelateerde onderwerpen verdiept (fragmenten 'Word u al geholpen, Kassa Q&A) maar ik ervaar veel hinder om de opgeslagen kennis om te zetten naar deze handeling. Normaliter lost mijn levenspartner dit soort zaken op in een oogwenk, echter wilde ik mijn geliefde aangenaam verrassen door deze administratieve taak af te doen (misschien lijkt dit onzinnig, echter heb ik extra hinder om dit te bewerkstellen door wat mijn autisme voor mij betekend).

 

Om niet het risico te lopen om een oninteressant en onaantrekkelijk leesbaar product neer te zetten probeer ik het zo beknopt mogelijk te omschrijven. Ik verschaf graag extra informatie in de comments hieronder als ik iets stoms over het hoofd heb gezien.

 

Situatie betreft:

- Twee bestelde producten bij webwinkel Vida XL, een bureaustoel (~300eu) en een koffietafel (~300eu) besteld en geleverd in Februari 2021; na uitpakken/montage bleken beide producten ondeugdelijk te zijn (scheuren e.d. beschadigingen aan beide producten, ruwe afwerkingen van scherp metaal/splinters van tafel).

- Beide producten willen we retourneren onder het herroepingsrecht (wettelijk 14 dagen, VidaXL's voorwaarden vermeld op site hanteert 30 dagen en draagt de verantwoordelijkheid voor de retour).

- Dit hebben we binnen termijn telefonisch gemeld aan VidaXL, er waren afspraken gemaakt (datum gepland dat een bezorger deze producten zou ophalen, retour aanschaf terug binnen 14 dagen). Deze afspraken zijn niet nageleefd, herhaaldelijk contact (zowel telefonisch als email) heeft niet veel opgeleverd. We hebben een logboek bijgehouden van de tientallen contactmomenten; telefonisch of email; welke persoon; welke afspraken er gemaakt zijn en het uitblijven van het nakomen van deze afspraken ('dit keer gaan we het echt oplossen, daar kunt u vanuit gaan'). 

 - Tot dusver is geen enkele afspraak nagekomen omtrend de tafel (meerdere keren een ophaalmoment gepland), de bureaustoel is echter wel opgehaald door VidaXL (April 2021) alleen (niet geheel onverwacht) is het geld nog niet geretourneerd.

 

Gezien het probleem al enige maanden loopt is het immers duidelijk (mijn inziens) dat VidaXL een dergelijk ontmoedigingsbeleid voert, ik zou hier graag zo snel mogelijk van af willen conform de rechten van een consument/de plichten en voorwaarden waar VidaXL aan ondergeschikt is. Maw. de aanschafskosten geretourneerd hebben voor zowel de bureaustoel als de tafel, en ze tevens een laatste kans bieden (moet dat nog uberhaubt na herhaalde pogingen vanuit mijn zijde?) om de betreffende tafel op te halen volgens de voorwaarden.

 

Mijn vraag is dus hoe ik dit vertaal naar een aangetekende brief, ik vind dat lastig. Bij voorbaat mijn gemeende dank.

 

Nick

3059 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 21, 2021 om 15:10
11569 Antwoorden / 15 Vragen
13

Hallo Observeadapt , 

VidaXl is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels . 

https://www.thuiswinkel.org/leden/vidaxl-nl/certificaat 

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 21, 2021 om 15:41
16892 Antwoorden / 202 Vragen
11

Aanvullend: kijk eens bij www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven

Ob
door ObserveAdapt - Jun 21, 2021 om 20:56
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de behulpzame antwoorden. Ik zal het morgen uitwerken. Is het de bedoeling dat ik de reactie/conclusie hier als update plaats?

Tevens kan ik niet anders dan slecht spreken over VidaXL en het gebrekkig of niet naleven van zowel de eigen als wettelijke voorwaarden (niet alleen gebaseerd op het bovengenoemde, echter andere voorvallen inmiddels wel opgelost). Ik hoop dat dit eerder uitzondering dan de trend is/word met VidaXL of dergelijke.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

Ro
Rohamo - Jun 25, 2024 om 09:29
Garantie & verzekeringen

Apotheek declareert hoger bedrag dan toegestaan

In de opstelling van mijn zorgverzekeraar, wordt bij de declaratie medicijnen telkens een klein bedrag als niet betaald gemeld. Een voorbeeld: Medicijn X Notabedrag € 41,16 Niet vergoed € 1,42 Vergoed € 39,74 Het ‘Niet vergoed’ bedrag wordt vervolgens niet in rekening gebracht. Dit probleem is al enkele jaren aan de gang en opgeteld gaat het best om een behoorlijke bedrag. Navraa ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer