Webshop stuurt me door naar China, mag dit?
Onlangs heb ik online 3 artikelen gekocht bij Designerboetiek-Meyer Amsterdam.
Toen ik de artikelen heb ontvangen bleken er 2 van de 3 niet te passen en wilde ik deze producten (op eigen kosten) terugsturen.
Via de mail kreeg ik een adres in China maar ik heb toch de aankoop gedaan bij Meyer in Amsterdam!
In het begin reageerde ze meteen via de mail maar nu helaas niet meer en ze geven me geen telefoonnummer en adres.
Nu wil ik mijn aankoop ontbinden (binnen 14 dagen na levering) maar ook nu weer geen reactie met een adres.
Wat kan ik nu nog doen? Sta ik in mijn recht?

Je bent een van de velen die bij een dropshipper hebben gekocht, Wat je kunt doen is de spullen naar China sturen en dan hoor je nooit meer wat.
Neem je verlies en lees voortaan eerst de voorwaarden voordat je wat koopt.
Op de site staat bij annuleren en retourneren:
1. Stuur de goederen naar het volgende adres:
Naam: Tu Hongming
Nummer: +8617757757961271
Adres: F2, Building 8, No. 89, Siyuan Road, Yidong Industrial Zone, Niansanli Street, Yiwu, Jinhua, Zhejiang Province 322000, China
Wij zien dat dergelijke retouren vaak NIET aankomen...
Mag dit, misschien niet maar wat wil je er tegen doen?
Je hebt waarschijnlijk alleen een emailadres geen fysiek adres van de verkoper.
Deze site zal ook wel binnen nu en een maand verdwenen zijn, ( de buit is dan binnen)
In vervolg dus beter opletten waar u koopt.
Het is ook nog maar de vraag of het überhaupt een Nederlandse of zelfs maar EU webwinkel is (en dus of de EU regels van toepassing zijn). De registratie is in Canada gedaan, dus ze kunnen werkelijk overal zitten. Het feit dat de site in het Nederlands is en dat ze "Amsterdam" gebruiken zegt niets.

Dat is nou jammer. Ook u heeft alle waarschuwingen van de afgelopen 3, 4 jaren in de media gemist. Hoe is het mogelijk?!
Inderdaad een dropshipper en de voorwaarden heeft u ook al niet gelezen, want het staat duidelijk in artikel 3.Stappen voor annulering vermeld.

In de voorwaarden van de dropshipper staat dat ze "bemiddelaar" zijn en niet de verkoper.
U heeft 99,99999999999999999% zeker iets besteld via feestboek.
En als u terug zou sturen dan kost dat U geld en de kans dat u ooit de prijs in china terug krijgt is zero, nul.
Doneer de spullen aan de kledingcontainers.

Het is inderdaad zoeken geblazen wat er in die uitgebreide voorwaarden staat.
4.2 Alle rechten, heffingen, douanerechten, belastingen of andere overheidsheffingen en -verklaringen voor het importeren van de Producten op het Leveringsadres zijn uw verantwoordelijkheid en worden door u gedragen en zijn exclusief de prijzen van de Producten. Voor alle leveringen kunnen in individuele gevallen verdere kosten worden gemaakt waarvoor de verkoper niet verantwoordelijk is en die door de klant moeten worden gedragen. Deze omvatten kosten naast de verzendkosten, douanerechten of omzetbelasting bij invoer kunnen ook worden gemaakt, als de goederen worden verzonden uit een niet-EU-land (China), of douanerechten worden gemaakt voor een product is om te worden verduidelijkt met onze klantenservice voor de bestelling. Douanerechten of omzetbelasting bij invoer worden niet door ons betaald en zijn voor rekening van de koper.
https://designerboetiek-meyer.com/pages/algemene-voorwaarden

Hallo MB123 ,
Deze site is geregistreerd op 21 - 7 - 2022 , amper 27 dagen oud , duidelijk een Dropshipper .
Terug sturen naar China is een duur grapje .
IP Location : Ontario - Ottawa - Shopify Inc .
Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .
https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html
Shopify is alleen het (ik meen gratis) platform waarop deze webshop draait.
Deze zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud.

Ik schrijf nergens dat zij verantwoordelijk zijn voor de inhoud .
Ik begrijp niet waarom je naam en adres van Shopify vermeld. Shopify is een volkomen betrouwbaar bedrijf en heeft er niets mee te maken. Je vermeldt toch ook naam en adres van META niet omdat ook oplichters gebruik maken van WhatsApp?
Shopify is een platform om eenvoudig een webshop mee te runnen. Dit is een betaald platform. Shopify heeft in die zin er niet veel mee te maken als een webshop niet levert of slechte service levert. Je zou van mening kunnen zijn dat zij beter moeten screenen en een verantwoordelijkheid moeten pakken als webshops zich niet aan de wet houden. Wij vinden dat zij een deel van die verantwoordelijk WEL moeten pakken.
Van de inmiddels duizenden topics op klachtensites over China dropshippers hebben misschien een handvol hun geld terug gekregen.
Besteed er dus verder geen energie aan, de kans op succes is uitermate klein.

U staat in uw recht. Echter.....
Ook deze malafide (Britse / Engelse ?) zolderkamerhobbyist (fakenaam: Arnd de J.) heeft de lak aan alle wettelijke regels, dus al helemaal aan u en andere 'klanten', lees: slachtoffers.
Wat u nu nog kunt doen? Helaas uw verlies nemen en dit als leergeld zien.
Uiteraard op zoveel mogelijk forums uw relaas doen en waarschuwen voor die malafide praktijken van ook dit webshopje.
En.... neem de tips e.d. van hier boven ter harte. Dus vergeet de (veruit) meeste Facebookreclamerommel!!

Even nieuwsgierig Hutch, haal jij die gegevens waarin Arnd de L. wordt genoemd van de KvK?
Tussen de reviews op Trustpilot noemt iemand de naam Max L. en hij schijnt veel meer webshop advertenties op Facebook te hebben. Dat staat op pagina 1, na "Bekijk 2 meer reviews over Designerboetiek Meyer", met ook nog de volgende vermelding: gestart in Amsterdam: Telefoonnummer in duitsland. Ltd in UK. Bedrijfsleider in Dubai met een duits telefoonnummer. Afzend adres China...geen BTW nummer.

Volledig onbetrouwbare toko. Dat u niet verder heeft gekeken op deze "site" kan ik vandaag de dag bijna niet meer geloven. Volledig nieuwe "winkel"; geen enkele echte verwijzing dat ze in Amsterdam zitten. Het enige wat de hobbyist aan het doen is: zelfverheerlijking, snel wat geld verdienen en een lachende derde zijn. Ik snap nog steeds niet, na zoveel jaren van waarschuwing vanuit iedere hoek van de samenleving, Kassa, Tros Radar, Consumentenbond enz. hoe men nog steeds, kennelijk vrijwillig een slachtoffer wil worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
GLOBAL TICKETS OPLICHTING ?
Goedemorgen,
Ik en leden van ons gezin zijn de afgelopen periode op zoek geweest naar kaarten voor de F1 in oostenrijk.
Op een gegeven moment vonden we een optie via GLOBAL Tickets.
Daar de prijs helaas niet paste binnen het budget hebben we de website verlaten.
Het "winkelmandje" is schijnbaar open blijven staan en nu worden wij al weken achtervolgd door dit bedrijf in nederl
...
Lees meer
Garantie op basis van serienummer
1) Kan je op basis van een serie + Model nummer van een SAMSUNG NEO-Qled 65 inch TV je garantie claimen. Ik heb een foto genomen van serie + Model nummer bij het installeren van de TV. LetmeRepair (service centrum van SAMSUNG in Belgie) blijft maar vragen om stickers anders kunnen ze niets echter er is geen sticker op de achterkant van de TV, alleen op de bijgeleverde UNIT, en die is gestuurt. ... Lees meer

Ecoignet betrouwbaar
Het krediet van Ecoignet groupe is dit een betrouwbare partij kan ik dit afsluiten Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer