st
door stevengemin Apr 27, 2005 om 14:40
Auto & vervoer

2 autobanden halen 1 betalen !

In de
maand maart heeft autogarage euromaster o.a. vestiging Enschede een aktie gehad
van 2 autobanden halen 1 betalen.

Ik heb
26maart gebeld en gevraagd naar de goedkoopste merk banden de medewerker gaf
toen aan dat alle merkbanden op waren en dat er wel imitatie banden van
euromaster nl kormoran 165/70 R13  op
bestelling te leveren zijn. Ik ben hiermee akkoord gegaan en heb gevraagd wat
mij dat zou gaan kosten allin met montage en balanceren zou ik voor 2 banden
€50 totaal moeten betalen, ter bevestiging heb ik dit nogmaals gevraagd het was
zo. Ik kon ze woensdag 30maart 15:15u ophalen.

mijn
vrouw is woensdag geweest met onze 2 kinderen (1 1/2e jr en 4mnd) maar ze waren
niet geleverd (wij zijn hier niet eens van op de hoogte gesteld, bij ons
telefonisch contact heb ik wel mijn nr doorgegeven waarvoor dat was weet ik ook
niet). Mijn vrouw heeft nog speciaal gevraagd of de actie 2 halen 1 betalen die
volgende week nog gold. En ja, die gold nog. Er is met mijn vrouw een vervolg
afspraak gemaakt voor de maandag 04-04-2005 15:15u.Mijn vrouw weer er naar toe
met 2 kinderen en na het monteren vd banden moest mijn vrouw €109,74incl.
betalen voor bijde banden incl montage, afval, balanceren en rubberventiel.
Mijn vrouw vroeg maar ze kostten toch 50 euro, waarop ze zeiden dat deze banden
niet voor de actie golden. Ik heb later die dag terug gebeld en met medw jos
gesproken maar natuurlijk wist hij van geen telefonisch afspraken, hij gaf ook
aan dat die actie niet voor die type banden gelden en kom mij ook niet goed
duidelijk maken welke banden dan wel.Hij zij dat ik beter zelf had kunnen komen
inplaats van mijn vrouw te sturen met 2 kinderen. al met al hebben we de banden
maar er op laten zitten mijn vrouw had immers al betaald en ik kan een
telefonische afspraak niet bewijzen.
zijn er mensen die ook in mrt  de
zelfde type banden hebben gekocht? wel 2 voor de prijs van1? en beste kassa kan
ik met dit voorval nog iets beginnen? ik ben een poot uitgetrokken. als bij het
telefonisch gesprek was verteld dat het €50,- per band was had ik het niet
gedaan.afz dhr S.G.

3987 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 27, 2005 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag stevengemin,

Al met al ben je dus bij deze actie van Euromaster gewoon opgelicht. Heb vorige week zelf 2 nieuwe banden (zelfde maat) onder mijn wagen laten zetten door mijn gewone garage. Kosten inclusief alles € 90,-. Vervangen was gratis. Gewoon bij mijn dealer dus (Nissan). Als ik jouw was zou ik toch persoonlijk nog eens langs deze firma gaan omdat een mondelinge afspraak net zo rechtsgeldig is als een schriftelijke. Alleen zit je wel met een moeilijker bewijsvoering. Wellicht dat je al pratend face to face er nog wat korting kunt uitslepen. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2005 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad zo dat de banden excl. montage etc. worden geleverd maar dan kom ik toch niet aan het door u genoemde bedrag. Maar dat kunt u op uw factuur nakijken. E.

De prijzen zijn incl. BTW, exclusief de montage, het balanceren, de verwijderingsbijdrage en tubeless ventiel. Deze kosten bedragen additioneel 15,25 euro per band.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2005 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De dealer is echt zo gek nog niet.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 07:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze ervaring kun bij al de fast fitters op doen. zij geven nooit het factuur bedrag door aan client .bij een gewone garage of goede banden service krijg je een all in prijs.bij sommige fast fitters kost balanceren niets maar betaal je wel weer veel voor het lood en kost een ventieltje geen 0,24ct maar 2,95 dat is echt in de maling genomen worden.nor maal kost balanceren monteren aude band afvoeren 12,50.dus een band van 50 plus 12.50 62,50 is dan het factuur bedrag. van de wind kan niemaand leven. en als u wilt weten hoe goed het met de fast fitters gaat nou kwik fitt staat weer te koop .succes

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 07:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter informatie:

Kortgeleden heb ik een aantal bedrijven gebeld voor informatie over een totaalprijs om 4 banden te laten monteren en balanceren.

Euromaster had een lopende actie voor michelin e3a energy 195/65 banden.

De totale kosten inclusief alles zouden bij euromaster € 420,- zijn.

Bij de bandenkoning was dit voor de zelfde banden €356,-

De dealer rekent €450 voor 4 "Continental" banden.

Kwikfit zegt "Pirelli's" te kunnen leveren voor € 77 per band, alles inclusief.

Groeten,

GSM

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik meen mij te herinneren dat in de folder de banden aangeboden werden exclusief montage, balanceren, ventielen en verwijderingsbijdrage. dus kijk de folder en de rekening nog maar eens goed na. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je reactie heb je toevallig die folder nog?

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via deze link kom je bij Euromaster en ergens midden in de tekst kun je in PDF formaat de folder downloaden. E.

http://www.euromaster.nl/

ve
door verwijderd - Apr 30, 2005 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo encarta,

Ondanks deze kortingsactie, waren de Michelins elders nog €15 per stuk voordeliger dan bij Euromaster.

Groeten,

GSM.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2005 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag GSM - Het gaat er niet om wie er goedkoper was maar om het feit, dat deze vraagsteller waarschijnlijk de kleine lettertjes (beter nog de kleine ettertjes) over het hoofd gezien heeft n.l. dat de banden excl. montage etc. aangeboden worden. Ik ben ook niet erg onder de indruk van de prijzen van Euromaster. Groeten - E.

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je reactie.

tijdens het telefonisch cont met euromaster is gezegd dat de banden
incl alles all in €50,- waren... blijkbaar ben ik verkeerd geïnformeerd.

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem met telefonische contacten is het eeuwige welles nietes verhaal en het plotselinge geheugenverlies van de betreffende verkoper. Voortaan de offerte op papier laten zetten. Groeten - E.