fr
door fratab2009 Nov 4, 2020 om 11:15
Auto & vervoer

2e hands auto kopen

Hallo,

Momenteel hebben wij een Seat Alhambra uit 2007 die 2 jaar achter elkaar voor ons heel wat kosten en zorgen heeft gekregen. Nu zijn we op zoek naar een andere 2e hands auto, liefst soortgelijke, en er zijn er al een paar van afgevallen oa. Opel Zafira, Mazda 5 2.0 Executive en de Citroën Grand C4 Picasso.

Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen, 4 kids en een hond.

Wij willen een soortgelijke SUV waarin we achterin wel ruimte willen hebben om een boodschappenkrat in kwijt te kunnen.

Weten jullie welke mogelijkheden er zijn en dan kijkende naar ons budged: tot Max. € 7.500 euro en de teller mag niet meer dan 170.000 km hebben gelopen en het liefst APK gekeurd, en eentje met een trekhaak.

1555 8 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 4, 2020 om 11:37
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Fratab,

Uw vraag is niet zo makkelijk te beantwoorden.

Wilt u benzine of diesel?

Wilt u een automaat of handgeschakeld?

Maakt het gewicht uit?

Uw budget is beperkt en bij een 2e handse auto moet je ook geluk hebben.

Als ik kijk naar de informatie, die u mij nu geeft, zou ik kijken naar een Volkswagen Transporter, Mitsubishi Outlander of een Dacia Logan MCV.

ne
door neodutchio - Nov 4, 2020 om 11:46
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn auto verkoop sites waarbij u filters kunt instellen. Zet daar de wensen in en u krijgt netjes alle mogelijkheden te zien. Kijk wel even goed naar de verkoper en als het een importauto is of alle papieren wel kloppen.

Voor de gein even op SUV gekeken, benzine, trekhaak, tot 170.000km en tot €7.500, er staan er 200 te koop. Daar zal toch wel iets tussen zitten voor u?

justmeagain
door justmeagain Nov 4, 2020 om 23:19
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Diumenge.
Maar wat wegen die dan?
En krijg je 6 man plus hond wel in een Outlander, mocht die ertussen staan?
En moet die Transporter op een bedrijfskenteken?
Kortom om aan het Magnum filter te voldoen vallen er waarschijnlijk 200 af :-)

fr
door fratab2009 - Nov 4, 2020 om 11:46
1 Antwoorden / 3 Vragen

Goede vraag idd die hierbij had moeten vermelden.
Gaat om benzine en handgeschakelde en hjj moet een vouwwagen/caravan kunnen trekken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 4, 2020 om 11:59
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Fratab,

Maakt het gewicht wat uit?

Ik denk aan een Landrover Discovery.

sw
door swat1500 Nov 4, 2020 om 14:50
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Een Landrover goed onderhouden is behoorlijk kostbaar en voor 7500 euro zullen ze een behoorlijke leeftijd en dus risico's op kostbare reparaties hebben.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 4, 2020 om 19:38
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Swat1500,

TS gaat geregeld op pad met een vouwwagen /caravan :dan heb je een stevige auto nodig.

TS had trouwens met zijn Seat Alhambra uit 2007 ook veel onkosten.

Als een Landrover goed is onderhouden, gaat hij lang mee.

sw
door swat1500 Nov 4, 2020 om 20:31
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad maar daar hangt een stevig prijskaartje aan.

justmeagain
door justmeagain Nov 4, 2020 om 23:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

@GA. Hoe wilt u 6 man, een hond en bagage in een Discovery krijgen?
En een Landrover is onbetaalbaar Qua onderhoud. Zeker op leeftijd, oudere onderdelen hebben een nog hogere prijs.

pe
door peentjes - Nov 4, 2020 om 12:59
421 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt op elke autowebsite (bv gaspedaal.nl / autoscout24.nl ) alle gegevens invullen die u voor een auto belangrijk vindt.

audb
door audb - Nov 4, 2020 om 13:57
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bovag?

Ik zou zeker geen tweedehands kopen van een partuculier als u uw kinderen lief zijn.

justmeagain
door justmeagain Nov 4, 2020 om 23:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ook bij een particulier kun je een aankoopkeuring op de auto laten uitvoeren.
Vaak is particulier aanzienlijk goedkoper als dealer, naar nogmaals keuren op voorhand.

ne
door neodutchio Nov 5, 2020 om 08:27
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb afgelopen jaar mijn tweedehandse Chevy particulier verkocht. Slechts een Matizje, maar die was perfect in orde. De nieuwe eigenaar rijdt er ondertussen nog steeds zonder problemen mee rond. Niet elke particulier aangeboden auto is een wrak waar ze vanaf willen.

me
door mein33 - Nov 4, 2020 om 14:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

VW-personenbusje, ongekende ruimte en bijna onbeperkte gebruiksmogelijkheden.
Deze busjes rijden beter en comfortabeler dan menig personenauto.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 4, 2020 om 19:48
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Mein33,

Op benzine is het brandstofverbruik van een Volkswagen Transporter wel wat hoger dan op diesel vanwege het hoge gewicht.

Eventueel kan TS een busje op gas overwegen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 4, 2020 om 18:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag eerst je garage die het onderhoud doet hoe  ze de toekomst verwachten, toevallig 2x hoge rekening na  13 jaren oud kan,
maar die  kunnen adviseren deze houden of  betere zoeken.

en waarom 170.000 km?   Een die stadsverkeer  reed en 100.000km erop heeft zitten kan slechter zijn dan de 300.000km autoweg rijder op langere afstanden.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Nov 5, 2020 om 08:31
3147 Antwoorden / 0 Vragen

buiten alle adviezen die al gegeven zijn, als u in het oosten van het land zoekt zijn de auto's vaak stuk goedkoper dan in het westen....