lexgensen
door lexgensen Apr 4, 2009 om 17:51
Auto & vervoer

Aanschaf electrische fiets

Ik overweeg een elctr fiets aan te schaffen en twijfel tussen een Sparta Comfort Gl adviesprijs 2300 en een Gazelle Orange Innergy adviesprijs 2150. De test van de consumentebond heb ik nagekeken en ben op internet opvallend vaak problemen met de accu van Sparta tegengekomen terwijl de Gazelle wel als "mooi"wordt beoordeeld maar diverse soorten problemen geeft.

Wie kan mij een gedegen advies geven over aanschaf?

Wat is de ruimte in prijs tussen de adviesprijs en daadwerkelijke?

Is het handig om een extra garantieperiode te kopen m.n. om problemen met de accu te ondervangen?

Vr dank bij voorbaat voor het antwoorden

Gr Stip

6004 66 Rapporteer

elenay
door elenay - Apr 4, 2009 om 18:09
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@ stip, bij toeval heb ik net met kennissen hierover een gesprek gehad, zij hebben er namelijk allebei één.

Het merk weet ik zo niet, wat ik wel weet is dat ze er dus wel een extra verzekering bij hebben genomen ook met name vanwege de diefstal. Dan vertelden ze dat de zijstangen van het bagagerek op hun fiets naar buiten stonden. Ik keek er naar en zag wat ze bedoelde, dus als ze een fietstas eraan willen hangen, dan hangen de fietstassen niet recht naar beneden, maar schuin naar buiten.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom dit zo is gedaan en ook zij waren er niet blij mee. Dus misschien zijn dit even wat aandachtspunten waarop je kunt letten, tenslotte wil je toch ook weleens je boodschappen mee kunnen nemen.

Hartelijke groetjes, Elena

sleutelaar
door sleutelaar - Apr 4, 2009 om 23:52
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo  Stip

Sparta en Batavus komen van de zelfde leverancier

Mijn vrouw heeft een Batavus en als het Juni is hebben we verjaardag  dan wordt deze 3 jaar ze heeft inmiddels 7259 km op de teller staan zonder problemen  hebben wel het onderhouds schema opgevolgt en hebben 1 maal een nieuwe ketting met tandwielen laten monteren 16 € voor ketting en ook voor tandwiel set  en kunnen er dan weer 3 jaar tegen

we hebben er wel verlengde garantie bij genomen dit is dan voor 3 jaar dit geld dan voor alle electrischedelen zoals motor,accu'sensor

is uiteraard niet goedkoop maar je hebt dan toch veel zekerheid

auto rijden is veel duurder

als je een Batavus  of sparta neemt krijg je er een verzekering bij als je met pech onderweg komt te staan wordt je gratis opgehaald

verder heel belangrijk om te vertellen is de start onderbreking sensor zonder deze sensor op deze fiets ingeprogrameerd werkt de bekrachtiging niet dus met een sensor van een andere fiets werkt de bekrachtiging  niet

moet bij de dealer met een computer geprogrameerd worden op jouw naam

dus als je in het noorden woont en je komt met pech bij een dealer in het zuiden  , en de fiets wordt aan de computer gezet verteld de dealer waar je woont dat is dus een diefstal beveiliging die ik op andere fietsen niet ken

overigens gazelle is volgens mij ook geen slechte maar ik geef je advies om goed naar de laad procedure te kijken

Sparta en Batavus hebben de accu in de frame zitten en er zijn merken die afneembare accu.s hebben ,verstandig als deze boven in een apartement geladen moeten worden!

Let verder op de motor voor of achter  met motor voor in de bocht goed opletten op losse steenslag

Wij zijn erg tevreden over deze fiets en hebben spijt dat we deze niet eerder gekocht hebben

wens je heel veel succes met de juiste keus   en veel fiets plezier

mocht je er nog vragen over hebben laat maar horen!!

grot van de sleutelaar

sleutelaar
door sleutelaar - Apr 5, 2009 om 10:31
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Stip

Nog even ter aanvulling,wij konden de verlengde garantie bij kopen voor een  termijn van 3 jaar toen ze meer dan 2 jaar waren

ik zou dit goed overwegen wie weet wat je over 2 jaar doet of je dan nog gaat fietsen!

 verder wil ik nog vermelden dat wij een extender hebben bij gekocht extra accu voor grote afstanden

verder adviseer ik om er een tenemen met naaf remmen.goedkopere modellen hebben vaak remblokken,die met nat weer en ijs in de winter minder presteren!

en nog iets als je er twee neemt zou ik over de prijs gaan onderhandelen

Succes

groet de sleutelaar

lexgensen
door lexgensen - Apr 5, 2009 om 17:10
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank je voor het antwoord

lexgensen
door lexgensen - Apr 5, 2009 om 17:10
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de adviezen

poltol
door poltol - Apr 5, 2009 om 18:50
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@elenay,

De tas steunen zijn iets naar buiten gebogen om de voorkomen dat je met je hielen, tijdens het trappen, tegen de tassen aan komt. Het staat inderdaad raar maar heeft toch een functie.

Vr.gr. poltol

elenay
door elenay - Apr 6, 2009 om 00:52
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@ stip,

Bij toeval heb ik vandaag een paar mensen aangesproken vanwege dat ze op een elektrische fiets fietsten.

Ik heb gewoon gevraagd hoe ze dat beviel ,hoelang ze de fiets hadden en of er problemen waren.

Opvallend was dat ze allemaal een Gazelle hadden, het goed beviel. Eén mevrouw vertelde dat ze altijd alleen de linker handrem gebruikte, zodat ze alleen afremde op het achterwiel.

Dan ga je niet over de kop, zei ze. En ze hadden er allemaal een extra verzekering van 5 jaar bij genomen.

Eén mevrouw had een fiets waarbij ze zelf ook moest trappen, dat was een keuze van haar, omdat ze toch in beweging wou blijven.

Ik heb gewoon maar even wat mensen hier aan zee aangehouden die een elektrische fiets hadden, dus dit kwam er uit.

Groetjes, Elena

harrie
door harrie - Apr 6, 2009 om 05:31
765 Antwoorden / 36 Vragen

@ Elena

"Eén mevrouw had een fiets waarbij ze zelf ook moest trappen, dat was een keuze van haar, omdat ze toch in beweging wou blijven."

Zover ik weet hebben alle electrische fietsen dit. Trapondersteuning noemen ze dat, zodra je stopt met trappen stopt ook de motor. Anders zou het een snor/bromfiets zijn.

Groetjes, Harrie (die heel tevreden is met de Aldi fiets)

elenay
door elenay - Apr 6, 2009 om 08:51
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Bedankt Harrie,

Mag je mij vertellen over die Aldi fiets, want eerlijk gezegd begin ik er ook wel wat voor te voelen om zoiets aan te schaffen, na alles wat ik nu weet. Die mevrouw vertelde mij het zo, dat het een keuze is of je mee wilt trappen. Maar nu ik erover nadenk, trap je inderdaad altijd mee, alleen kon dat volgens haar ook op een paar manieren, want ze had het erover dat ze iets op stand 1-2-of 3 zette. En dat ze op stand drie dus minder zwaar trapte. Ik ken die fietsen verder niet, dus heb er geen idee van, die fiets van mij zit alleen maar een achteruittraprem op, haha

Maar naar aanleiding van deze vraag, ga ik me er ook maar eens in verdiepen, lijkt me wel handig zo'n fiets.

Dus als die van jou je goed bevalt, hoor ik daar ook graag van, welk merk, heb je ook extra garantie afgenomen en wat kost zo'n fiets eigenlijk? Hoe zit het met de garantie bij de Aldi en hebben ze vaker dat soort fietsen te koop?

Vriendelijke groet, Elena

harrie
door harrie - Apr 6, 2009 om 12:11
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Elena e.a.

De fiets kostte 699.- en Aldi verkocht hem vorig jaar eind mei en eind augustus, 3 jaar garantie aan huis via de Duitse importeur (gratis tel nr.)

Of Aldi dit jaar weer komt met deze fietsen is afwachten, meestal herhalen ze aanbiedingen van het jaar ervoor.

We hebben er toen 2 gekocht. Ze zijn uitgerust met 7 sdram in naaf versnellingen en 2 ondersteuningsinstellingen Eco en Max resp. 16 en max. 25 km. p.u. In beide gevallen moeten de pedalen ronddraaien om de motor te laten werken. De kracht die je zelf wilt geven regel je met de versnellingen. In de 1e versn. freewheelen de pedalen en in de 7e kan je stevig meetrappen.

Het is een Chinese fiets, overigens verdenk ik de bekende "Nederlandse"merken ervan dat ze ook (grotendeels) daar vandaan komen.

Hierbij een link naar de echte fabrikant. Het is model AJ624+ aangepast met trapondersteuning. In China is het een gewone electr. snorfiets.

Groetjes, Harrie

www.active-cycles.com

johanpc
door johanpc - Apr 6, 2009 om 12:36
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Harrie

@ hier rijden verschillende fietsen rond en eenn aantal daar van hoeft Niet mee te trappen, maar dan sis de actie radius wel iets kleiner.

elenay
door elenay - Apr 6, 2009 om 12:37
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Geweldig Harrie, bedankt voor de info.

Ik ga zeker op die link kijken. Maar wat heb je dan een koopje, die mevrouw waar ik gister aan zee mee zat te praten had er €1600,- voor neergelegd. Dat scheelt dus wel aanzienlijk.

Nogmaals bedankt hartelijke groetjes, Elena

johanpc
door johanpc - Apr 6, 2009 om 12:43
1379 Antwoorden / 2 Vragen

sorry voor de tik fouten.

harrie
door harrie - Apr 6, 2009 om 13:46
765 Antwoorden / 36 Vragen

@ johanpc

Dat kan, maar dan zijn het voor de wet snorfietsen. WA-verzekering (plaatje) is dan verplicht.

ka
door kambakas - Apr 6, 2009 om 13:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw en ik hebben vorig jaar een Sparta GL gekocht.

Wij hebben voor de aanschaf uitvoerig verschillende andere fietsen getest , maar de Sparta stak er ver boven uit zeker wat rij- en zit comfort betreft en in de praktijk rijdt dit super. Wij hebben nog geen problemen met de accu maar zorgen er voor dat de accu in de 'stalling ' steeds aan de lading staat. Wij overwegen wel om extra garantie te kopen i.v.m. de prijs van een nieuwe accu.

Wat betreft de prijs is het verstandig om bij verschillende dealers langs te gaan, de verschillen kunnen groot zijn.

Groeten, Wim Wijkhuizen

an
door anna755 - Apr 6, 2009 om 13:48
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een cortina gekocht en tot nu toe dik tevreden. kost nieuw rond 1400.euro ik heb in januari een model van2008 voor 1000. gekocht. waarvoor ik hem nodig heb woon-werk verkeer vooral op terug naar huis alles berg op is. ben ik dik tevreden zit een losse accu op zodat ik eventueel op het werk kan opladen. aan deze fiets zitten geen extra luxe snufjes op het is natuurlijk wat wil je. eenvoud of super de luxe.

1paul
door 1paul - Apr 6, 2009 om 13:50
3309 Antwoorden / 0 Vragen

verlengde garantie nemen en dan met name voor de acu is grote onzin, in de meeste garantiebepalingen staat dat hier slechts 6 maanden garantie opzit verlengt of niet.

Voor de rest koopt u een produkt dat aan bepaalde verwachtingen voldoen moet en heeft u er bijvoorbeeld na 3 jaar brokken aan behoort dit gewoon onder garantie te vallen.

Merk van lance armstrong geeft trouwens standaard levenslang garantie op zijn fietsen.

Merk is TREK als ik goed ben.

jo
door jootjeu - Apr 6, 2009 om 14:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een giant twist met 3 standen ondersteuning  een heerlijke fiets  heb er  hele grote fietstassen bij op de 2 acccus Lithium-ion kan ik 130 km fietsen .
Ik hoorde van de leverancier dat er nu ook een giant is waar op je ook zonder ondersteuning kan fietsen.
Mijn fiets is bijna 3 jaar oud.Je krijgt er een verzekering bij en ik heb er zelf ook nog een bijgekocht.
De accus kunnen uit mijn fiets ook hoeft mijn fiets niet steeds aan de oplader te staan

1953maria
door 1953maria - Apr 6, 2009 om 15:00
6 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

wij hebben in okt. 2006 2 sparta ion gekocht, wij hebben er alleen geen plezier mee gehad, in de vakantie vorig jaar ging bij mij de accu kapot, 10 dagen zonder fiets, toen ging die van mijn man kapot ook weer 10 dagen, onder tussen is de accu van mij 2 x kapot geweest, die van mijn man 3x dus je begrijp dat we er niet vrolijk van worden. sparta regaeer niet vriendelijk. dus om nog meer ergenis op te lopen hebben we ze in geruilt, omdat ik ze niet meer vertrouwde, nu hebben we allebei giant genomen met 2 acu's en ik moet zeggen ze fietsen fantasties. de dealer zei ook omdat we eerst dachten aan gazelle dat we dat niet moesten doen. de giant met 2 accu's kost 2000 euro met tas.

gr. maria

sc
door schutter76 - Apr 6, 2009 om 15:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

 Ik heb in Januarie een electr. fiets gekocht merk Batavus

type Easy Basiq dit is met meetrap versteviging en hij bevalt geweldig.Het is een lust om er op te fietsen dat gaat n.l. moeiteloos ik heb daar ook een verzekering bij genomen dit i.v.m. diefstal.schade door baldadigheid, enz. ben blij dat ik dat gedaan heb want na 4 weken had ik schade (voorwiel verbogen) werd zonder enig probleem via verzekering gerepareerd.Het opladen gaat probleem loos de accu kan er af maar dat hoeft bij mij niet aangezien ik in de box electra heb.De aanschaf prijs was 1699,=euro

maar dit was een aanbieding normaal 2099.=euro.Ik ben blij dat ik hen toen gekocht heb en bij mooi weer ga ik elke dag erop uit heerlijk.

groeten schutter 76

donkschr
door donkschr - Apr 6, 2009 om 15:35
79 Antwoorden / 14 Vragen

Wij hebben vorig jaar september electrische fietsen (= dus met trapondersteuning) gekocht van het merk Batavus, type Padova Easy de Luxe 2009 voor een bedrag van 1700 euro per stuk. Wij zijn zeer tevreden met deze fietsen. Als longpatiënt is het fietsen van langere afstanden nu geen probleem meer. Ook mijn man heeft na zijn rugoperatie veel baat van deze fiets, omdat het trappen minder zwaar is.
Bij deze fietsen zit de accu in het frame. Voor het opladen (24 uur per dag) moet je dus wel een stopcontact in de buurt hebben. Nadeel is dus dat je deze accu niet uit kunt nemen wat het gewicht ook niet ten goede komt. Met de accu kun je ongeveer 45-60 kilometer met trapondersteuning fietsen. Dit is afhankelijk in welke stand je de ondersteuning zet. Fietsen zonder trapondersteuning kan uiteraard ook.
De fietsen hebben 7 versnellingen en 3 standen voor de trapondersteuning.
De motor van deze fietsen is vrijwel geluidloos, wat niet van alle fietsen gezegd kan worden.
Deze fietsen zijn voorzien van een display die zijn geprogrammeerd (ook op naam e.d.). Stal je je fiets ergens dan moet je het display wel meenemen. Zonder display werkt de motor niet.
Wij hebben geen aanvullende verzekering afgesloten, maar een extra zwaar kabelslot er bij gekocht.
Wil je deze fietsen meenemen op een fietsenrek achterop de auto dan moet je daar wel een speciaal fietsenrek voor kopen, omdat de fietsen (met accu in het frame) behoorlijk zwaar zijn. Ook 2 van dergelijke fietsen vóór op de dissel van een caravan geeft problemen in verband met het gewicht. Je moet er dan 1 voorop en 1 achterop (of binnen) vervoeren.

th
door theakemna - Apr 6, 2009 om 15:48
29 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin van die fietsenverkoper om geen Gazelle te nemen.

Ik heb een Gazelle orange gekocht toen hij net uit was en het rijdt voortreffelijk. Het enige is, dat de accu niet meer km ondersteund dan ongeveer 50, terwijl de Giant 2 accu's heeft, die elk in het allergunstigste geval 60 km kunnen ondersteunen en dus bij elkaar ongeveer 120 km bereik hebben.

Ik vind het alleen lastig dat je in je fietstassen 2 accu's hebt en daarom heb ik een Gazelle genomen. De fietsenmaker gaf niet echt advies, omdat hij nog niet wist hoe de Gazelle zich houden zou. Maar ik ben dik tevreden. Heb er alleen een verzekering bij afgesloten i.v.m. evt. diefstal of beschadiging. Maar Gazelle (en ook mijn fietsenwinkelier) zijn wel zo coulant om service te verlenen.

Wens je veel succes met de fiets

me
door meidam - Apr 6, 2009 om 16:31
150 Antwoorden / 120 Vragen

Wij, ouder echtpaar, hebben maart 2008 2 Batavus e-bokies aangeschaft. Vanwege berkeing in uithoudingsvrmogen vinden wij dit nogsteeds onze beste koop sinds jaren.

Op advies van onze dealer namen wij de Batavus hoewel hij de kwaliteiten van sparta net zo goed  vond. Wij kegen trouwens 12,5% korting, omdat wij 2 fietsen kochten, bovendien kreeg ik op een 7 jaar oude (Giant) maar nogsteeds goede fiets 200 euro korting.

Ook dit jaar komt de Batavus als 1e uit de bus in kwaliteit e/0 prijs.

Geloof overigens dat er geen slechte merken zijn, wel een aantal zuur dure b.v. die Japanse en een Zwitserse.

Let op, dat actie radius, over het algemeen toch minder dan wordt aangegven, dat heeft ook te maken met de persoon, in ons geval ,ik weeg 30 kg zwaader dan mijn vrouw en dat scheelt echt 10 k.m. voor zover het de actie-radius betreft.

Heb geen verzekering genomen, mij te duur en we letten er echt goed op. Dit is mijn verhaal, veel succes toegewenst en zooral een goede dealer zoeken.berchris

gr
door grejolle - Apr 6, 2009 om 16:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Net twee fietsen aangeschaft en wel degelijk gekeken en uitgeplozen waar hoe en wat. Wij zijn overgegaan tot de erlectrische fiets van Union, gekocht bij Halfords, voor € 1498,- inclusief drie jaar verzekering voor diefstal en beschadiging, voorts kunt u een inruil krijgen van 100 euro voor uw oude fiets.Ik ben er heel wijs mee. Ik wilde eerst ook een Gazelle, maar die kwam er uit de test niet helemaal goed uit. Qua fiets een heel sierlijke fiets, maar dat vind ik van de Union ook, dus aan u de keus.Meneer Stip waarom zou u meer geld uitgeven als de fiets als heel goed is getest. Kijk hiervoor naar een stuk in de Telegraaf, ik dacht van 22 maart j.l.Dit artikel kunt u ook terugvinden op internet.

Het zou leuk zijn nog eens van u te vernemen waar u uiteindelijk op uit bent gekomen. Ik wens u heel veel rijplezier met uw nieuwe fiets welk merk het ook mag worden.

to
door tochtstrip - Apr 6, 2009 om 17:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goeden middag,

Ook mijn vrouw en ik hebben een fiets met trapondersteuning aangeschaft en wel een Giant Prijs is ca.€ 2200 maar met twee accus en een actierradius van 100 km.Een verademing,totaal geen klachten en met twee afneembare accus.Ik kan deze fiets van harte aanbevelen .Ideaal.

Succes:Fam.Wouda.

hans515
door hans515 - Apr 6, 2009 om 17:35
250 Antwoorden / 117 Vragen

Hallo, Mijn vrouw heeft nu ruim twee jaar de Sparta ION en deze bevalt haar uitstekend, vooral omdat ze reuma heeft, is deze fiets  t.o.v. sommige andere merken wat wendbaarder en is de gewichtsverdeling ook gunstiger,omdat de de accus meer naar voren zitten en de motor achter. Ik heb dezelfde gekocht en die is nu 1 jaar oud.Echt uitstekend, actieradius op z'n gunstigs ca. 70 km. en wil je  hem snel leeg trekken, dat doet hij het altijd nog 30 km. De garantie is uit te breiden tot 5 jaar voor € 150,--. en dat is dan ook zeker aan te raden.

Succes met het zoeken en de keuze. Gr. Hans

mo
door moniquew - Apr 6, 2009 om 17:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zomer mijn 2e Sparta Ion. Deze fiets bevalt me prima. Ook mijn 1ste Sparta Ion beviel prima.

De fiets heeft drie trapondersteuningen en 7 versnellingen. Ik ben zelf reumapatient en erg blij dat ik dmv deze fiets weer kan fietsen.

De service van de Sparta is ook uitstekend. Ik heb met mijn 1ste fiets een aantal start problemen gehad (oplader stuk, 2x computer stuk, e.d.) werd altijd netjes vervangen onder de noemer garantie, ook toen de fiets al wat ouder was en de garantie al was verstreken.

Ik heb een aantal keren een leenfiets gehad, dat was een Batavus, maar ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik Sparta toch een stuk lekkerder vind fietsen. De fietsen zijn niet goedkoop, maar ik vind het echt een aanrader!

Succes met uw keuze!

di
door dickvdburgt - Apr 6, 2009 om 19:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Los van alle ondersteunings kwaliteiten zou ik ook eens het gewicht goed bekijken.

Achterop de auto ,caravan of camper kan dit een probleem zijn.Wij hebben eerst 2 koga's gehad en nu  2 multicyle(nederlands top product) We hebben gekozen voor de carbon uitvoering.Verschil per fiets ongeveer 8 kg.

Verder zou ik voor een afneembare accu kiezen.Als de accu's er af zijn scheelt dit ook weer 5kg.

sleutelaar
door sleutelaar - Apr 6, 2009 om 22:18
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Monique  w

je schrijft bij de vorige fiets 2 keer de computer stuk. bedoel je het bedienings display aan het stuur.

ik ben bezig met een onderzoek naar deze display s

laat je iets van je horen ?

alvast vriendelijk bedankt

groet  van de sleutelaar

zi
door ziegelei - Apr 6, 2009 om 22:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

U wilt een fiets met trapondersteuning oftewel pedelec.

Neem een fiets met 2 accu's, dan kom je zeker "ondersteund" weer thuis.

Uitneembaar, je tilt de fiets makkelijker op een fietsdrager zonder accu(s)

Motor in voorwiel, dus veel trekkracht op split/zand/schelpenwegen! (tweewielaandrijving)

Versnellingsnaaf, geen gesmeer met derailleur meer.

Wij kochten 2 fietsen voor de prijs van het type met 1 accu en zadels naar keuze!

Het merk is niet moeilijk te raden!

mo
door moniquew - Apr 6, 2009 om 22:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sleutelaar,

Ja ik heb van mijn vorige fiets indd 2x het bedieningsdisplay van de fiets kapot gehad. Dit was het vierkante model. Daarna kwam het ronde model. Met het ronde model heb ik tot nu toe geen problemen gehad.

Na 2x een kapot vierkant model heb ik toen gratis het ronde model gekregen. De 2 vierkante modellen zijn trouwens ook telkens kostenloos vervangen.

Met vr. groet,

Moniquew

sleutelaar
door sleutelaar - Apr 6, 2009 om 22:49
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi Monique

bedankt voor je spontane en snelle reactie

kun jij je nog herrinneren of er tijdens het defect een code op het display stond of was deze helemaal( dood )?

kun je mischiien aan geven wanneer deze defect ging mischien Thuis,onderweg of na winkelbezoek

te
door tedje35 - Apr 6, 2009 om 22:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet wel dat het bij de Gazelle zo is dat je de accu er uit kunt halen en hem dus gewoon in je huis kunt opladen zodat je niet de hele fiets in de woonkamer hebt staan. Dat vind ik opzicht een heel groot plus punt.

mo
door moniquew - Apr 6, 2009 om 23:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sleutelaar,

Het display ging de eerste keer kapot tijdens het fietsen. Volgens mij van mijn werk naar huis.

Uit het niets verscheen er een melding op mijn scherm (weet niet meer welke) en de trapondersteuning viel weg.

De tweede keer stond de fiets aan de oplader bij mij in de schuur. Hij gaf toen een melding aan en de trapondersteuning reageerde helemaal niet meer.

Ik weet nog wel dat de fietsenmaker mij vertelde dat beide meldingen te maken hadden met dat de fiets het display niet meer herkende.

Hopelijk weet u zo voldoende.

Met vr. groet,

Moniquew

frits
door frits - Apr 7, 2009 om 09:48
146 Antwoorden / 5 Vragen

Hier zie ik alleen de duurdere fietsen staan, zelf heb ik een TranXpower 1150,- € en deze voldoet UITSTEKEND, er ziijn er genoeg goede te koop voor een prijs van +/- 1200,- €, de UNION (Hallfords) de MONTEGO enz. zoek maar eens op Internet.
Zelf zou ik kiezen voor een met derailleur ipv van naaf versnelling de derailleur fietst BEDUIDEND lichter als de motor uit staat.

gr. Frits

me
door meidam - Apr 7, 2009 om 11:18
150 Antwoorden / 120 Vragen

Ik reageerde al eerder, vestig nu uw aandacht op de volgende website, n.l. www.fietsen.123.nl.

ben hier al jaren bij aangesloten, maandelijks gratis een zeer uitgebreide nieuwsbrief op  allerlei gebied, dus ook over testen op allerlei terrein de fiets betreffend. Aanbevelenswaardig en gratis.

groeten, Berchris

sleutelaar
door sleutelaar - Apr 7, 2009 om 13:01
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Berchris

interresante pagina, heb me maar gelijk even aangemeld.

bedankt met een vriendelijke groet van de sleutelaar

mebo
door mebo - Apr 7, 2009 om 15:22
153 Antwoorden / 40 Vragen

Na veel proefriten met o.a. Gazelle, Trek, Batavus, Giant, Montego en de Sparta GL  heb ik de keus gemaakt voor een Sparta Ion GLS . Deze heeft de allerlaatste nieuwe snufjes. De doorslag gaf bij mij : a/ het nieuwe type motor( zwaarder)en 11Ah accu,  b/ bediening reuze handig bij het handvat. c/ het nieuwe infoscherm  midden op het stuur.  d/ een nieuw t ype en zeer goed  werkende  remmen. Hij is    € 2399.00 en dat is € 100.00 duurder als de GL maar dat is het meer als waard. Heb hem nu 7 wkn in bezit, ruim 800 km. mee gereden en ben er erg blij mee. Een uitstekend rijdende en zeer stabiele fiets. Veel succes met een keuze maken

Groet,  Mebo

me
door meidam - Apr 7, 2009 om 16:04
150 Antwoorden / 120 Vragen

Beste Mebo, Maar ik mag toch aannemen, dat U een leuke korting hebt gehad.

Ik neem aan, dat er in de prijs en kwaliteit grote versxchillen zitten, maar belangrijk is ook, dat men een betrouwbare dealer heeft.

Veel succes, Berchris

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:06
274 Antwoorden / 88 Vragen

Bedankt voor je reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:07
274 Antwoorden / 88 Vragen

Bedankt voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:08
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:09
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:09
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:10
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:11
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:12
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:13
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:14
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:15
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de uigebreidde reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:16
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:19
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie. Ik ga toch voor de Sparta omdat de dealer op nog geen 100 meter van mijn huis is en omdat hij een inruilprijs op een damesfiets van 300 euro wilde geven.

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:19
274 Antwoorden / 88 Vragen

dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:20
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie.

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:21
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie. Het gaat idd een Sparta worden

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:22
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:23
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:24
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:24
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:25
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:26
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

lexgensen
door lexgensen - Apr 7, 2009 om 17:27
274 Antwoorden / 88 Vragen

Dank voor de reaktie

Gr Stip

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 7, 2009 om 21:29
229 Antwoorden / 6 Vragen

Zou maar gewoon een scooter aanschaffen,heb je ook niet te maken met die beperkte afstand die je af kan leggen,en ik kan het weten,heb er zelf een gehad,NOOIT MEER EEN ELECTRISCHE FIETS,of het moet nu zo zijn dat je een echte afstand kan overbruggen van zeker minimaal 100 km.
Kan je zeggen dat geen electrische fiets dit haalt.

mebo
door mebo - Apr 8, 2009 om 11:36
153 Antwoorden / 40 Vragen

Beste Berchris,

I.v.m. service en garantie kan je het beste altijd kopen bij een door Sparta erkende dealer, deze zijn op de site van Sparta te vinden. Zeker belangrijk vanwege het computerprogramma. Een prijsvechter zit meestal niet in de buurt en beschikt waarschijnlijk ook niet over de updates voor de fiets. Korting in mijn geval 10%, een paar fietstassen, spuitbus voor de ketting en een bandenreparatiesetje.

Groet,  Mebo

me
door meidam - Apr 14, 2009 om 13:19
150 Antwoorden / 120 Vragen

Hallo, Ik weet niet of U inmiddels een el. fiets heeft aangeschaft. Bekijk zojuist een boekje van de ANWB. Bieden een el fiets aan, merk Adventure XT 10 Ah voor leden € 699.-- oospronkelijke prijs € 1099, voor niet leden resp. 1099 i.p.v. 1399,

Thuis afgeleverd en afgemonteerd, incl. 1e onderhoudsbeurt aan huis.

Zaterdag 25 april demodag van el.fiets in dichtsbijzinde ANWB. Zal geen 1e klas fiets zijn, maar de prijs is wel erg aantrekkelijk.

lexgensen
door lexgensen - Apr 14, 2009 om 17:39
274 Antwoorden / 88 Vragen

Heel fijn dat U na "lange"tijd alsnog met een welgemeende goede tip komt. Hartelijk dank daarvoor. Ik heb inmiddels een Sparta besteld welke komende week geleverd gaat worden.

Gr Stip