ws
door wschurink Dec 21, 2005 om 18:34
Auto & vervoer

Accu BMW

Ik heb de accu uit mijn motor gehaald an aangesloten op een druppellader, dit i.v.m. de wintertijd. Kan ik de druppellader ook gewoon  aansluiten, terwijl de accu in de motor blijft zitten? Ik heb al wel het electrolietpeil gecontroleerd en gedestilleerd water bijgevuld.

1379 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 28, 2005 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het niet zo dat die accu dan te warm kan worden, althans zijn warmte niet kwijt kan?

ve
door verwijderd - Dec 28, 2005 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Voor de zekerheid haal je de accupooltjes even los en waar zit dan het verschil in/op of naast de motor. Gewoon doen.

Succes, mooi weer rijder,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Dec 28, 2005 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb enkele dagen geleden van een BMW-monteur gehoord dat je een loodaccu niet voortdurend aan een druppellader kunt leggen ( die zou kunnen uitdrogen vanwege warmte-ontwikkeling), maar een onderhoudsvrije wel. Hij raadde me aan om de loodaccu, die ik heb, om de week aan de lader te leggen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een accu kan in de motor gewoon aan de druppellader gezet worden. Sommige BMW's hebben zelfs een contact aan de zijkant van de motor dat daar voor gebruikt (bedoeld) kan worden. Ik heb mijn eigen motor regelmatig op een lader staan zonder dat het problemen geeft (ik heb helaas een klein accuutje). Inderdaad wel af en toe controleren of het vloeistofniveau in de accu nog op peil is.
Verder is het hele jaar doorrijden een prima middel om de accu op op peil te houden!

ve
door verwijderd - Apr 20, 2006 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als men de accu in de motor laat staan kunnen de zure dampen die uit de accu komen roestvorming en aantasting van andere delen(stekkerverbindingen) veroorzaken, dus ik raad u aan om een accu altijd buiten het voertuig te laden. We hebben het dan wel over accu die met accuwater bijgevuld moeten worden, de andere (onderhoudsvrije) accu's doen dit uiteraard niet. Trouwens; ik haal de accu nooit van onze motoren in de winter. In het voorjaar start ik het spul, en als ze het niet doen zet ik ze even aan de lader, doen ze het dan nog niet dan halen we een nieuwe accu, want dan is ie gewoon slecht. Ik zie namelijk het nut van al dat druppelwerk niet zo erg, wat verdien je daar nou werkelijk mee? Mijn accu's gaan altijd wel een jaar of 5 of 6 mee, doen ze het dan niet meer dan kopen we een nieuwe. Hoe lang gaan ze mee na al dat druppelwerk? een jaar langer? Het is het mij  iet waard.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2006 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Accu in de motor laten zitten tijdens het druppelen kan, maar let er dan wel op dat de motor vorstvrij staat. Bij voorkeur zelfs boven de 10 a 15 graden Celcius. Als dat niet kan, dan is het beter om de accu in huis (op zolder of zo) neer te zetten om te overwinteren...

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,ja hoor ,u kunt de druppel lader dag en nacht er op laten .

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag uit 2005

 maar toch als de accu onder ladingstaat wel de dopjes eraf om oververhitting/explosie te voorkomen (bij een natte accu) en regelmatig controleren want de vloeistof in de cellen kan verdampen ( de dampen zijn giftig)en als het niveau onder de platen komt kunnen die krom trekken en is de accu meestal kapot.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan, een GOEDE druppellader kan 24 uur per dag, 365 dagen per jaar aangesloten zijn.

Je hoeft daarvoor de accupolen niet los te halen, en in veel gevallen kán dat zelfs niet, omdat een eventueel aanwezig alarm hierop reageert.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2007 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, druppellader kan gewoon aangesloten worden zonder kabels los te halen. Dopjes hoeven ook niet eraf want er is een 'vent' meestal op een slangetje aangesloten naar buiten. Let wel... je hebt druppelladers en druppelladers. Een goeie druppellader blijft met de accu werken. Controleer af en toe of de polen niet droog staan. En een volgende keer een "onderhoudsvrije accu" aanschaffen.

gr. Nick

ve
door verwijderd - Mar 18, 2007 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pannick cdeze vraag was van 2005