le
door leontine1983 Jun 14, 2014 om 20:10
Auto & vervoer

Afleverkosten auto

In een advertentie van een auto te koop, staat dat de auto geleverd wordt met APK, garantie, beurt ed.
Bij de garage kom ik erachter dat dit mij 395 euro gaat kosten terwijl het in de advertentie overkomt dat dit bij het aankoopbedrag zit. Mag dit?

3738 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2014 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ligt er aan hoe dit in de advertentie aangegeven staat.
Als het is zoals je aangeeft dan lijkt het me 'valse voorlichting'. ;-)
Wat zegt de garage er dan over?

le
door leontine1983 - Jun 14, 2014 om 20:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

De garage begreep het wel, maar ze gingen het verder niet veranderen, want het is altijd zo dat er nog een afleverkosten bijkomen

hutch
door hutch - Jun 14, 2014 om 21:25
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Garagebedrijven die dit soort truukjes hanteren, om als goedkoopste over te komen, zijn per definitie niet te vertrouwen. Wie weet wat er allemaal nog aan die auto mankeert......?

En het is niet altijd zo, dat er nog afleveringskosten bij komen. Dat is een heel goedkoop verkooppraatje. Mogelijk wel bij dat 'bedrijfje'.

Niet meer heen gaan en laat die auto maar staan. Dat 'bedrijfje' lokt klanten in de val, die vervolgens vaak geen nee meer durven te zeggen. Pas dus op!

door 1953 - Jun 14, 2014 om 23:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn grote verschillen in de afleverkosten en zelfs afleverpakketten voor nieuwe als occasions en per merk (exorbitant) sterk verschillend.

Is de (advies)prijs uit de duim gezogen of zijn het reële kosten.

Zag vandaag de afleverkosten voor een VW (Volkswagen) Golf € 1.199,00 !!

Ja wat behelzen die afleverkosten?

Wat eerst in de afleveringskosten was inbegrepen zit thans blijkbaar in een afleverpakket à € ???,?? bovenop de afleveringskosten. Zelfs de volle tank brandstof is meestal exclusief.

pi
door pieterwolters - Jun 15, 2014 om 09:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De VW Golf wordt voor het grootste deel geleased. Door een deel van de prijs van de auto in de afleverkosten te stoppen, wordt de cataloguswaarde, en dus de fiscale bijtelling, op een legale manier lager gemaakt.

ho
door hopetobehelping - Jun 15, 2014 om 10:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste leontine1983,

zoals ook al door anderen aangegeven, ja het mag. Het klinkt zeer zeker als misleidende reclame.
Het is aan u of u een auto wilt kopen bij een bedrijf met 'addertjes onder het gras'.
Zijn er bekenden van u die ervaringen hebben met dit bedrijf ?

Persoonlijk vind ik de autobranche nogal bijzonder. Overal krijg je een prijs te horen en als het tot een akkoord komt dan staat er altijd nog een post 'auto rijklaar maken' bij. Alsof er ook maar iemand is die een auto wil kopen die niet rijklaar is.

holstein
door holstein - Jun 15, 2014 om 12:18
922 Antwoorden / 16 Vragen

De prijs drukken en de afleveringskosten opschroeven, het is natuurlijk waanzin, want je wordt voor de gek gehouden.

agios
door agios - Jun 15, 2014 om 13:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als in de tekst staat dat de auto wordt afgeleverd met de genoemde service en er staat geen bedrag genoemd daarvoor is het uiteraard in de verkoopprijs meegenomen.
1. De garage zal in de test wel een ontbindendevoorwaarde hebben staan dat aan de tekst geen rechten zijn te ontlenen.
2. Maar de verkoopprijs is meestal onderhandelbaar, dus kun je ook de extra kosten weg onderhandelen.

Ik neem aan dat je op voorhand de prijzen van gelijke auto's op internet hebt vergeleken, dan weet je ook of je een goede deal hebt.

ro
door ron530 - Jun 15, 2014 om 13:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Waarschijnlijk adverteert de garage met meeneemprijzen, de auto kan voor die prijs weg. Voor garantie e.d. moet er een meerprijs betaald worden, Het zou de verkoper wel sieren omdat in de advertentie helder te maken.

h.
door h.terpstra - Jun 17, 2014 om 00:28
203 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen./kopers.

Meldt het bedrijf met naam en toenaam op deze site die fout handelen. Ik heb u eerder gemeld dat Siera in Kraggenburg adverteerde met een Renault Megane voor 8000 euro. Toen ik er ging kijken was de prijs 10000 euro. Met brandvlek in de stoel en kapotte voorruit. Ja, die prijs was een aanbieding. dat was verleden week. En die voorruit kunt u beter declareren bij uw verzekering
(s maatschappij).
Dit lijkt mij fraude. De consument betaald altijd de hoogste prijs.
Let wel het kenteken nr. klopte. Ik maak een mooi prijsje voor u voor de Laguna.
Nu kan ik snel hoofdrekenen. Ik kreeg met een slimme rekentruck 300 euro als inruil.
Bij Siera waren ze zeer overtuigend en imponerend, wat bij mij niet werkt. Waarschuwing.!!
Inruil later bij een eerlijke koopman 2600 euro t.w.Herman Kamphof in Hollandseveld.
Frisse auto uit 2004 , voor 8000 euro, waar ik nu al ruim 6 jaar in tuf.
P.s. Ik herhaal het nogmaals ; meld met naam en toenaam de foute bedrijven De auto markt zal verbeteren. Groet, H.

door 1953 - Jun 17, 2014 om 03:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Begint nu toch echt op een discussie te gaan lijken

pi
door pieterwolters - Jun 17, 2014 om 07:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=holstein schreef op zondag 15 jun 2014, 12:18]De prijs drukken en de afleveringskosten opschroeven, het is natuurlijk waanzin, want je wordt voor de gek gehouden.

Zolang onze overheid idioot hoge belastingen op auto's heft krijg je vanzelf dit soort creatieve ideeën. Het is overigens niet alleen in het voordeel van leaserijders zoals ik schreef. Ook voor mensen die hun eigen auto kopen: BPM wordt immers niet berekend over de afleverkosten. Dus hoe hoger de afleverkosten hoe minder BPM....