ha
door haastrecht_1 Jun 11, 2008 om 21:52
Auto & vervoer

Afslaan van motor

Waarom slaat de motor ineens af nadat er een klein stukje met de Auto is gereden.Of, de straat uitrijden,stoppen voor verkeer,slaat hij ineens af.Wat vaak gebeurde precies voor het stoplicht, na 2,3,4 minuten start hij meteen weer. Wie heeft dit ook meegemaakt?

Wij hebben een Opel Vectra 2L.i. nu 18 jaar oud is sinds voorig jaar begonnen het afslaan.

Is voorige week een nieuwe benzinefilter ingezet,na een paar dagen stil gestaan te hebben wil hij bijna niet starten,voorheen met oude filter start hij meteen. Met een aantal keren speciale Benz.bij Shell getankt helpt ook niet. Graag goeie TIPS a.u.b.

4350 15 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 12, 2008 om 02:27
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Haastrecht,

Wanneer zijn de bougies vervangen, of hoeveel km. zitten die erin?
Heeft één of twee van de bougies een andere kleur dan lichtbeige op de elektroden?
Heeft u de bobine- en bougiekabels gemeten? De waarde daarvan zal tussen de 5 en 12 kOhm dienen te liggen voor ontstoorkabel, andres de afwijkende vervangen.

Heeft u het motormanagement lampje op het dashboard zien branden? Zo nee, weet u zeker dat het lampje niet stuk is?
Haal de minpool eens een paar uur van de accu af. Dit geeft een reset aan de motormanagementcomputer, waarop deze zich weer op de fabrieksinstelling instelt.
Zit er geen scheurtje in de stroomverdelerkap?
Stroomverdelerkap vuil van binnen?
Slecht contact aan de lambdasonde?
Slecht 12 Volt contact aan de bobine?
Een soms vastlopende brandstofpomp?

Hardware ERror MAN.

toolboy
door toolboy - Jun 12, 2008 om 10:23
965 Antwoorden / 40 Vragen

Het zou best wel eens de stationair sproeier kunnen zijn die deze problemen veroorzaakt.vrgr T

ha
door haastrecht_1 - Jun 12, 2008 om 10:39
26 Antwoorden / 9 Vragen

toolboy, Bedankt voor de hele goeie tip.

Mvg.T.Haastrecht

ha
door haastrecht_1 - Jun 12, 2008 om 12:21
26 Antwoorden / 9 Vragen

hrdwerrorman zeer bedankt voor de vele tips. Hiermee kan zeker een goede controle uitgevoerd worden om na te gaan waar het probleem zit.

Ik denk dat U bij Opel werkt, wegens de professionele antwoorden.

Het kan even duren.Ik laat het even weten!

Met vriendelijke groet T.v.H.

grindweg
door grindweg - Jun 12, 2008 om 22:06
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als deze auto singel of multi point injectie heeft even uitlaten lezen. vaak een temp sensor die het probleem veroorzaakt. een slechte maasa komt ook veel voor

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 13, 2008 om 00:23
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Haastrecht:

Bedaaankt voooor die bloeoeoemen! Zei vaak een Poolse man.

Nee ik werk niet bij Opel, maar reed hoofdzakelijk Opel gedurende 37  jaar en zoveel km's dat ik jarenlang iedere 8 maand een nieuwe lease-auto kreeg, omdat de km's aan het contracteinde waren.
Met omderhoud en reparaties stond ik wel met de neus vooraan. In '83 ben ik één van de eerste Ascona Hatchback's gaan rijden en de laatste, (1988, de Vectra Hatchback was er nog niet, de sedan wel) reed ik helemaal (carrosserietechnisch) af: dik 400.000 km.
Dat was een 1,8 NZ block, (die 2L van u lijkt daar op) waar nog niet dát aan mankeerde. Nog met Weber-carburateur.

Thans vermaak ik me met de opvolger, 5-1995, waar overigens hetzelfde block in zit, maar met injectie. Die liep ook al weer 265.000 km.
Inmiddels 29 jaar ervaring met LPG. Probleemloos in die Opels. Daar hoef je geen kleppen van te stellen en dat is met gas heel prettig.
Verder heb ik kennis van motoren in het algemeen (aggregaatmonteur in het leger) en van de door mij bereden Opels in het bijzonder, vooral de laatste 2, omdat ik sinds 16 jaar het onderhoud en reparaties zoveel mogelijk zelf doe.
Kennis van elektro en elektronica en een nuchter verstand is daarbij ook heel handig gebleken.

Succes met het storingzoeken en laat de auto bij u rustig 25 jaar (en belatingvrij) worden, als de carrosserie het toelaat.

H.

ha
door haastrecht_1 - Jun 13, 2008 om 12:58
26 Antwoorden / 9 Vragen

Beste heer hrdwerrorman,

Zou ik U een e-mail mogen sturen.

Heb toch nog een vraag i.v.m.Opel,nog even wat mee te delen.

Eigenlijk tel.als het uitkomt.

Ons e-mailadr.t.haastrecht@upcmail.nl

Heel erg bedankt voor uw geschreven stukje,was zeer interessant om te lezen.

Want wij zijn er erg zuinig op onze AUTO die nu 18 jaar geworden is.

Met vriendelijke groet,

M.v.Haastrecht

ha
door haastrecht_1 - Jun 18, 2008 om 22:07
26 Antwoorden / 9 Vragen

stationair sproeier is vervangen, ook dit helpt niet.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 19, 2008 om 00:23
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Haastrecht,

Jammer dat het probleem nog niet over is met die sproeier.
Wat heeft u verder nog aan de auto gedaan dat geen geld kost om dit probleem op te lossen?

Ik zond u desgevraagd een e-mail, doch ik heb van u nog niets vernomen.

H.

ha
door haastrecht_1 - Jun 19, 2008 om 12:53
26 Antwoorden / 9 Vragen

ja sorry hrdwerror

stuur a.u.b.nog een keer een mail.

Ik heb hem per ongeluk verwijderd.

Mvg.mevr.m.v.h.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 11, 2009 om 01:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ auto experts:

Haastrecht heeft me gevraagd om de uiteindelijke oplossing van dit probleem bij het topic te plaatsen. Dus hierbij, ter leeringhe ende zonder vermaeck:

Eindelijk gaat het met onze Vectra. Weer
goed. Het afslaan e.z.v.

Kennis van ons die onze Auto al een paar jaar
nakijkt en servicebeurt geeft is erachter gekomen dat het de Computer moet
zijn, zo gezegd,zo gedaan. Bij Sloop een gehaald van 200.- euro.

Nou hij start weer als vanouds.

Wat een elende al die tijd.

Hardware ERror MAN.

ha
door haastrecht_1 - Oct 11, 2009 om 13:36
26 Antwoorden / 9 Vragen

afslaan van motor, van onze Opel Vectra 0,8i

is eindelijk opgelost na aantal vernieuwingen.

Het was de computer van de Auto.

Hij doet het weer als vanouds.

M.v.gr.Haastrecht

ha
door haastrecht_1 - Oct 11, 2009 om 13:42
26 Antwoorden / 9 Vragen

het is eindelijk opgelost.

Het was de computer van de Auto die is nu vernieuwd.

mvg.haastrecht

lu
door lucrezia112 - Aug 15, 2010 om 18:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb problemen met een Opel Omega, die begin april 2010 heb gekocht, is uit bouwjaar 2001, in oktober 2008 is een Landi Lpg3 systeem ingeplaatst. Vanaf begin gaat steeds het motormanagement lampje branden. De lpg installatie is voor onderhoud begin juli naar bij een speciaal Lpg bedrijf gebracht, die konden niets vinden. 3 weken terug is de melding gewist door een autobedrijf in Nijkerk. er stonden wel 6 foutcodes in het systeem. Vanaf het begin doet het display van de auto ook raar...gaat na een tijdje het beeld golfen en zie je geen mededelingen meer. Kan het aan de software liggen. Ik ben eergisteren naar een lpg bedrijf in Doornspijk geweest en die zei dat het aan de bougies kon liggen. Maar mijn eigen garage (zonder uberhaupt te kijken) zei dat het wel meer voorkwam dat er problemen waren met foutmeldingen als je lpg reed. De auto heeft een kilometerstand van ruim 142.000. Ik ga aankomende vrijdag naar Duitsland voor een weekje en weet niet of ik wel veilig op weg kan nu. Het lampje ging vaak branden vlak nadat de auto van benzine naar lpg ging(start eerst op lpg).

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2010 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lucrezia112,

Je stelt je vraag bij een andere vraag van 2 jaar geleden. Niet zo handig.
Je kunt beter zelf een vraag stellen.
Kopieer je tekst (rechtermuisknop na alles geselecteerd te hebben) en plak die hier

Met vr.gr.