fo
door foodgood10 Jul 16, 2023 om 12:06
Auto & vervoer

Amsterdam CS oplichters

Op Amsterdam CS bij de Kluizen staan vrouwen met Duits accent hun hulp aan te bieden bij ouderen en halen bij het plaatsen van de bagage het zijvak leeg.
Wees gewaarschuwd!

1498 5 Rapporteer

atlas1302
door atlas1302 - Jul 16, 2023 om 12:17
345 Antwoorden / 14 Vragen

Als u dat ziet! doe aangifte bij de politie dat u het zelf gezien hebt. U zegt vrouwen, dus u kunt voorlopig vooruit. De ouderen natuurlijk ook, want het zijvak is leeg.
Mag ik u vragen, zo'n zijvak zit toch vaak dicht met een rits. Hoe doen ze dat dan eigenlijk?

tenormin
door tenormin Jul 16, 2023 om 13:29
16880 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee @atlas1302, mijn Samsonite heeft geen zijvak.

atlas1302
door atlas1302 Jul 16, 2023 om 13:43
345 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn American tourister ook niet, welke koffer dan wel?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 16, 2023 om 14:23
1832 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin en Atlas1302,

Ik denk ,dat TS handbagage koffers bedoelt of een reistas.

sira
door sira - Jul 16, 2023 om 12:17
2430 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u dit ook aan de (spoorweg)politie doorgegeven?

Mabelle
door Mabelle - Jul 16, 2023 om 12:57
511 Antwoorden / 1 Vragen

Er loopt beveiliging rond op A'dam CS. Lijkt me meer zin hebben om het aan hun door te geven dan hier een waarschuwing neer zetten.

atlas1302
door atlas1302 Jul 16, 2023 om 13:37
345 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u lijkt @Belle is niet aan de orde, beveiliging doet hier niets mee en verwijst ook naar de politie. Waarom hier geen waarschuwing plaatsen? beter gewaarschuuwd dan te laat, toch?
Bovendien is het aanleiding geven tot! als het zo makkelijk gaat om een zijvak leeg te halen. Dus.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 16, 2023 om 14:26
189 Antwoorden / Vragen

@ATLAS1302

Dus jij hebt dit ook gezien, en er dus ter plekke melding van gemaakt? Of doe je nu gewoon een hele dikke aanname.

En de waarschuwing hier gaat echt helemaal niets doen behalve voor de 137 gebruikers die dit topic lezen. Nou...nou... Nu nog hopen dat ze ook onder die doelgroep vallen en ook deze personen kunnen herkennen.

atlas1302
door atlas1302 Jul 16, 2023 om 15:12
345 Antwoorden / 14 Vragen

U verward mij met TS, TS roept hier! en of ze slachtoffer is of dat ze het gezien heeft, dat vermeld ze niet.  Maar u vergist zich ook, alles wat hier geschreven wordt is ook zichtbaar op het hele NET, dus dat zijn er toch zeker meer dan 137.

Bovendien vind ik het een sterk verhaal, beveiligers lopen daar niet voor niets en die hebben als ze hun werk goed doen, die Duitstalige vrouwen allang in de smiesen, of denkt u van niet? En handbage van een paar kilo, is dat te zwaar om in een kluisje te proppen?

En nee, ik ga daar niet ff checken op CS, lopen mij teveel enge mensen rond met spuitjes en allerlei chirurgische gereedschappen. U wel?

Gr
door Grunn1 Jul 16, 2023 om 23:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@Atlas1302, je doet aannames die nergens op slaan. Wat Mabelle schrijft is de correcte manier van handelen.

Ja
door JannyBoe Jul 17, 2023 om 09:03
544 Antwoorden / Vragen

Een waarschuwing op deze website plaatsen is uitstekend.
Nou net dé plek waarin consumenten waarschuwen voor misleiding, misdaad en bedrog.
Prima.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 16, 2023 om 15:04
1832 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Foodgood10,

Amsterdam Centraal Station is 1 van de gevaarlijkste plekken qua zakkenrollers.

Het komt door de drukte en de invoering van de OV chipkaart(poortjes).

Ik kan het weten want ik heb 10 jaren toegangscontrole gedaan bij de metro in Amsterdam.

Als je elke dag 8 uren lang kaartjes controleert ,herken je ongure figuren direct door hun gedrag : helaas is er bezuinigd op personeel door die OV chipkaart.....:<((

atlas1302
door atlas1302 Jul 16, 2023 om 21:07
345 Antwoorden / 14 Vragen

Je hoeft maar tien minuten in de omgeving van Centraal te lopen, en je ruikt het al. Ik kan het weten! Daarom vind ik het een heel vreemd topic, iedereen weet gewoon dat het risico plekken zijn.
Maar die poortjes, en dat dan alles veilig is, daar gelooft ook niemand in toch?, maar het praat allemaal wel erg gemakkelijk. Laat ik nou beveiligers kennen die bij mij cliënt zijn en bij mij op vakantie op het zonnige paradijs, waar geen poortje te bekennen is, laat staan Duits acterende viswijven die proberen een zijvakje van een tas leeg te halen, daar helemaal geen weet van hebben.

Viswijven hebben we gelukkig hier genoeg, en maar goed ook. Een kilo tonijn voor 4 euro laat je niet liggen toch, en dat mogen ze ook van mijn part op zijn Duits zeggen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 16, 2023 om 21:45
1832 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Atlas1302,

Ik reis soms wel eens met de metro en er is nu  een hele gevaarlijke sfeer zonder menselijke toegangscontrole.....: ik herken uit ervaring "reizigers" ,die rondhangen op het perron zonder vervoerbewijs en ik zie mensen stiekem achter iemand aanlopen bij de toegangspoortjes bij het inchecken....

Het was leuk werk : ik kwam ook veel bekende Nederlanders tegen ,zoals onze burgemeester: ik ben het niet altijd met haar eens ,maar zij is een harde werkster : toen zij nog voor GroenLinks in de kamer zat vertrok zij rond 8uur bij station Wibaustraat(zuid-kant)en kwam pas weer rond 20uur weer terug......

Redacteur
door Redacteur - Jul 17, 2023 om 09:52
1068 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic bevat geen consumentenvraag, daarom sluiten we het bij dezen.

Redactie