ho
door hoogervorst Jan 10, 2011 om 18:04
Auto & vervoer

ANWB oppermachtig?

De ANWB incasseert de door mij verstrekte eenmalige machtiging twee dagen nadat ze mij hebben laten weten het bestelde product niet te kunnen leveren. Bovendien hebben zij een nuldagenrekening waardoor je het geld ook niet kunt laten storneren door je bank. Aan de telefoon laten zij weten: geld terug te betalen wanneer dat hun schikt"? Mag dit zomaar? Is het geen oplichting om geld te innen voor niet geleverde diensten en het na bijna een maand nog niet terug te betalen?

328 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kent u deze http://www.anwb.nl/binaries/pdf/webwinkel/algemene_voorwaarden_thuiswinkel.pdf voorwaarden?
Artikel 11 lid 3 en 4 lijken voor u van toepassing.

Hoewel het heel erg oneerlijk is, heeft de ANWB volgende de algemene voorwaarden 30 dagen de tijd om het bedrag aan u terug te betalen.
Dat ze terugbetalen wanneer het hen schikt is een erg ongepaste opmerking van hun kant.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoogervorst

Vanaf het moment (binnen de periode van de levertijd die meestal 30 kalenderdagen bedraagt), dat de verkoper er weet van heeft, dat hij niet kan leveren, heeft de verkoper juridisch gezien (berust op jurisprudentie) 5 werkdagen de tijd om de aankoopsom te restitueren. De ANWB gaat hier dus duidelijk in de fout!

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hoogervorst: een webwinkel heeft, zoals ook geschreven door susannef, max. 30 dagen de tijd het betaalde bedrag terug te storten.

Zolang read alleen maar kreten neer zet, is het verstandig zijn bijdrage niet serieus te nemen.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit: consuwijzer.nl

Hoe snel moet u de producten krijgen?
In de wet staat dat u het product uiterlijk binnen dertig dagen moet krijgen. Dit geldt voor alle producten die u koopt via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Maar dit kan ook anders zijn. Als een verkoper bij een product zegt dat het binnen vijf werkdagen te leveren is, moet hij zich aan die afspraak houden.

Kan de verkoper het product niet bezorgen, omdat het op is? Of zelfs omdat de fabriek is afgebrand? Dan moet de verkoper u dat meteen laten weten. Hij moet u dan zo snel mogelijk uw geld terugbetalen. De verkoper moet dit in elk geval binnen dertig dagen doen nadat u hebt gehoord dat het product niet te leveren is.