in
door ingemaxsol Aug 29, 2012 om 13:43
Auto & vervoer

Apk keuring microcar

Volgens de garage Koops Fivan te Amersfoort moet de micorcar verplicht worden gekeurd, terwijl er op de site van het brommobielcentrum staat dat dit er nog niet is.
Is dit geen aftroggelen van geld dan van de mensen die daar intrappen. Moet zoiets niet naar een klachtencommissie of zo, zodat de garage hierover wordt aangepakt.
Veel oudere mensen zullen hier misschien van schrikken en een afspraak maken.

8875 14 Rapporteer

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 29, 2012 om 14:01
146 Antwoorden / 2 Vragen

Is je microcar ooit wel gekeurd, vraag het anders na bij het RDW, die gaan daar over.

het lijkt me gewoon oplichting.

aurora1
door aurora1 - Aug 29, 2012 om 16:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen apk en geen wegenbelasting.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 29, 2012 om 16:43
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een grote beurt kan maar APK, omdat je een bromfiets kenteken hebt is afmelden niet eens mogelijk dus domme garage.

Het kan ook zijn dat hun computer niet goed is ingesteld want Motorfietsen en dit soort Brommobielen vallen er buiten.

Als ze elk kenteken een APK oproep sturen, een BMW dealer die zowel de Auto's als de Motoren leverde had het ook ooit, en als ze gewoon printen zonder te kijken...

Ze moesten er toen zelf ook om lachen.

ge
door genius2 - Aug 31, 2012 om 13:17
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 29 aug 2012, 16:43]Een grote beurt kan maar APK, omdat je een bromfiets kenteken hebt is afmelden niet eens mogelijk dus domme garage.

Overigens staat op het kenteken van een bromfiets wel een code, deze wordt alleen niet gebruikt.

sh
door sh472299 - Aug 31, 2012 om 13:29
8 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn vrouw heeft al 15 jaar een brommobiel.
Dus we weten inmiddels wel hoe de vork in de steel zit.
Een APK is niet verplicht en ook geen wegenbelasting,alleen
een verzekering.
Dus als een garage zegt dat er een APK nodig is,is dit puur
oplichting,trap er niet in.

geer56
door geer56 - Aug 31, 2012 om 14:29
100 Antwoorden / 9 Vragen

Je rijd in een brommer sinds wanneer moeten die gekeurd worden??

audb
door audb - Aug 31, 2012 om 14:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Zolang deMcrocar niet harder kan dan 45km hoeft het dus niet.
Wel kan er sprake zijn van onderhoud maar dat is alleen verplicht voor de garantie maar ook daar geld dat als u het niet wilt dat het ook niet hoeft.

br
door brommobieltje - Aug 31, 2012 om 15:32
9 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is gewoon je reinste flauwekul hoor, die garage wil je gewoon een poot uitdraaien. Er bestaat nog geen wettelijke verplichting voor APK keuring voor Brommobielen.

En Audb, bijna iedere brommobiel kan harder dan 45 km, maar ook dit heeft er niets mee te maken.

Misschien dat er in de toekomst wel een APK komt voor brommobielen, maar die is er nu nog niet, dus je bent niets verplicht, laat je niet belazeren, ik rijdt al 10 jaar in zo'n ding, en krijg regelmatig reclames van verschillende garages, maar APK ??
aan mijn Hoela !!

koopsauto
door koopsauto - Aug 31, 2012 om 15:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij van Koops Auto Amersfoort willen bij deze de fout van het onterecht attenderen op APK bij een Microcar rectificeren. In ons systeem is te zijner tijd per ongeluk bij de kolom ‘APK’ een datum ingevuld. Het systeem zorgt op deze manier dat er automatisch een brief voor APK naar de klant wordt gestuurd. Uiteraard valt Microcar onder brommobielen, die niet gekeurd hoeven te worden. Via deze weg willen wij onze excuses aanbieden voor het ongemak.

Koops Auto Amersfoort

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 31, 2012 om 15:59
146 Antwoorden / 2 Vragen

Wow, netjes van de garage, fijn om te weten dat het om een fout gaat en niet expres gebeurt ;)

al
door aligator - Aug 31, 2012 om 19:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

moet hij ook elk jaar worden gekeurd, want ik heb een canta en de autoverkoper zij , hij moet elk jaar worden na gekeken.
wie heeft deze auto en hoe doen jullie dit.

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 31, 2012 om 19:52
146 Antwoorden / 2 Vragen

Geen enkele brommobiel hoeft gekeurd te worden, dus alles je wat je met het AM rijbewijs mag besturen is APK en wegenbelasting vrij.

patrick555
door patrick555 - Aug 31, 2012 om 20:17
31 Antwoorden / 0 Vragen

Geen APK en wegenbelasting
Het is wel raadzaam om eens in de zoveel tijd je karretje te laten controleren (olie, remmen, etc.) Afhankelijk van de gemaakte kilometers.

fgrijder
door fgrijder - Sep 5, 2012 om 22:21
55 Antwoorden / 12 Vragen

Bijna elke brommobiel knalt met 6o+ km/uur over de nederlandse straten, maar dat wil niet zeggen dat deze dan ook apk gekeurd hoeft te worden, NOG niet althans, maar dat gaat er wel van komen binnen 4-8 jaar

=audb schreef op vrijdag 31 aug 2012, 14:56: Zolang deMcrocar niet harder kan dan 45km hoeft het dus niet.
Wel kan er sprake zijn van onderhoud maar dat is alleen verplicht voor de garantie maar ook daar geld dat als u het niet wilt dat het ook niet hoeft.