Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 12:27
Auto & vervoer

Auto garantie

Ik heb een Renault captur uit december 2015 nu werkt sinds gister de benzine meter niet meer goed ik heb 2 keer getankt hij geeft geen vol aan
Ik heb 2 jaar garantie nu is mijn vraag is dit garantie  graag hoor ik julie reactie

12233 18 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2017 om 12:31
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zou zeggen: ga naar de garage waar de auto gekocht is. Weet u direct of daar nog garantie op zit.

Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 12:37
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ga morgen  vragen en bellen of garantie is

tenormin
door tenormin Jul 30, 2017 om 12:55
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Is al als antwoord gegeven: beter niet bellen maar met auto er heen gaan.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2017 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat zegt de garagist?

Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 12:37
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ga morgen bellen maar wou van te voren meer informatie hebben

fa
door fairman Aug 1, 2017 om 13:28
22 Antwoorden / 3 Vragen

Dit soort vragen vervuilt het forum

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2017 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan wel genoeg getankt?

Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 12:58
2 Antwoorden / 3 Vragen

Dat dacht ik eerst ook  dus een  2e keer getankt en toen bleef hij zelfde aan geven  dus dat is het niet

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2017 om 12:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt beter heen gaan en niet bellen als de meter het niet (goed) doet.

Ge
door Genee - Jul 30, 2017 om 12:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Neem aan dat u de auto in december 2015 nieuw heeft gekocht, 2 jaar garantie zegt u, en dan heeft u natuurlijk nog garantie op de benzinemeter.
Het kan ook de vlotter in de benzinetank zijn die blijft hangen, ook garantie.

me
door mein33 - Jul 30, 2017 om 12:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

nu werkt sinds gister de benzine meter niet meer goed ik heb 2 keer getankt hij geeft geen vol aan

U hebt gisteren twee maal getankt en dan denk ik dat tijdens het tanken het benzinevulpistool is afgeslagen ten teken dat de benz.tank vol zit.
Klopt dit ?
De benzinemeter geeft aan dat de tank niet vol is, maar werkt dus blijkbaar wel.
Het zou kunnen zijn dat de benzinetankontluchting van uw auto verstopt zit waardoor de in de tank aanwezige lucht tijdens het tanken niet weg kan, waardoor de druk in de benz.tank oploopt en dat daarom het benzinevulpistool afslaat terwijl de tank nog niet volledig is gevuld.

Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 13:02
2 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt inderaad hij sloeg af en toe heb ik nog iets extra bij gedaan  dus ik dacht hij is niet vol ben ik naar een andere pomp gereden ging er weer bij niks in hoe zou ik de verstopping kunnen op lossen

aurora1
door aurora1 Jul 30, 2017 om 13:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga niet zelf prutsen. Rij met de auto en controleer zo of de meter echt stuk is. Als het niveau flink gezakt is kunt u bijtanken en zien wat gebeurt.

Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 13:50
2 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe zou ik de lucht uit de tank kunnen krijgen

getty
door getty - Jul 30, 2017 om 13:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Toch raar dat iemand eerst hier een vraag stelt over zijn rechten, dan eerst gewoon naar de garage te gaan met dit probleem. Waarom zo achterdochtig dat het blijkbaar niet goed opgelost gaat worden?

Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 13:51
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen zin om genaaid te worden door de dealer

getty
door getty Jul 30, 2017 om 14:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik snap het niet. Wij kopen onze (nieuwe) auto bij een garage die we vertrouwen. Als er iets mee is ga ik er zonder enig wantrouwen mee heen. Waarom koopt u een auto bij een dealer die u niet vertrouwd?  Of vertrouwt u bij voorbaat geen garages?

Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 15:39
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb slechte ervaring gehad bij mijn vorige auto dus vandaar

getty
door getty Jul 30, 2017 om 15:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar is dit dezelfde dealer dan?

ha
door harryromijn Jul 31, 2017 om 14:00
272 Antwoorden / 0 Vragen

Al 35 jaar kom ik bij dezelfde garage. Nooit de indruk gahad, dat ik "genaaid" werd, wel het omgekeerde: een goedkopere oplossing voorgesteld als waar ik zelf aan gedacht zou hebben.
Maar ik gun die mensen ook een goed inkomen: niet overal altijd op het laatste dubbeltje gaan zitten. Velgen verwisselen voor winter- resp zomerbanden: € 25,-  Maar wordt ook de ophanging, balans, remblokjes e.d. meegenomen. Uiteindelijk dus goedkoper dan de Kwik-fits e.d.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2017 om 13:57
16840 Antwoorden / 108 Vragen

"Ik heb geen zin genaaid te worden door de dealer". Gaat het inderdaad om een nieuwe auto? Normaal is er toch 2 jaar garantie (minimaal) als blijkt dat er een mankement is, niet door uzelf veroorzaakt.

Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 14:01
2 Antwoorden / 3 Vragen

Auto is van december 2015
Dus nog geen 2 jaar heb 2 jaar garantie dus in principe zou het toch garantie moeten zijn

tenormin
door tenormin Jul 30, 2017 om 14:09
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Maar waarom bent u dan bang "genaaid" te worden?

Wi
door Wimvandijk2017 Jul 30, 2017 om 15:38
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb slechte ervaring met mijn vorige auto van daar met een dealer

Ge
door Genee - Jul 30, 2017 om 14:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt uw vraag over het benzinetank probleem ook eens stellen op de site van problemcar.nl
Nu u nog garantie heeft zou ik toch naar de garage gaan.

https://www.problemcar.nl/nl/particulier/brands.html

beve
door beve - Jul 31, 2017 om 13:03
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp niet waarom deze vraag eerst hier wordt gesteld. Renault geeft prima garantie en zal dit ongetwijfeld willen oplossen. U moet ze natuurlijk wel de gelegenheid geven om dit te doen. Ik heb zelf ook een Captur (januari 2016), die problemen gaf met de indicatie van de brandstofmeter (is dit een Captur eigen probleem?) en dit werd opgelost door het opnieuw installeren van de systeemsoftware. Helaas bestaat de nieuwe generatie auto's niet alleen meer uit moeren, bouten, tandwielen en ander mechanisch gesnor, maar in belangrijke mate uit software en daar kan heel wat mee mis gaan. Ik durf dit als gepensioneerd informaticus zo te stellen. In plaats van het probleem te lijf te gaan met moersleutels en schroevendraaiers, moeten er nu omgevallen bitjes rechtop worden gezet en dat is een heel ander métier. Mocht u er met u dealer niet uitlkomen, dan kunt u altijd nog een telefoontje plegen met Renault Nederland. Veel succes.

PS mocht u ooit nog eens een nieuwe auto kopen, doe dat dan in januari ipv december. U voorkomt hiermee dat u na 1 maand in een auto rijdt van 1 jaar oud :-)

ge
door gerrit250 Jul 31, 2017 om 13:11
37 Antwoorden / 4 Vragen

Beste BEVE. Je hebt gelijk ivm met de aankoop in december versus januari. Maar waarschijnlijk wordt in december extra korting geboden vanwege de jaaromzet van de garage. Sommige garages zetten zelfs in december auto's vanwege de jaaromzet al op kenteken en verkopen die in het volgende voorjaar met een beetje koritng.

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2017 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin dat ern auto van december in januari een jaar oud zou zijn. U hebt toch ern kenteken met de datum.

ge
door gerrit250 - Jul 31, 2017 om 13:07
37 Antwoorden / 4 Vragen

Ga naar de garage en vraag om een oplossing. Je garantie is over. Misschien kunnen zij een coulance regeling toepassing waarbij je een deel bijv. 50% zelf betaald. Let wel dat dit een reparatie is die heel arbeidsintensief kan zijn. Ik ken recent een geval, wel garantie, met een Renault Clio. Om het meterelement te wisselen moest de hele tank en ik meen ook de achteras(?) gedemonteerd worden. Dat duurt alles bij elkaar wel 5-6 uur. Wanneer je die reparatie laat uitvoeren zorg dan dat je tank nagenoeg leeg is.

ti
door tilpend Jul 31, 2017 om 13:17
134 Antwoorden / 0 Vragen

Garantie loopt nog tot december dit jaar

anduril
door anduril - Jul 31, 2017 om 13:25
167 Antwoorden / 1 Vragen

Ja natuurlijk.

jwksch
door jwksch - Jul 31, 2017 om 16:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het zijn dat u getankt heeft terwijl de motor nog draaide.
Het is mij ook een paar keer gebeurd en dat was de oorzaak.

ik
door ikzelf1942 - Jul 31, 2017 om 23:35
81 Antwoorden / 15 Vragen

Mein 33
Wat een onzin antwoorden over de tank ontluchting, ook al zou die dicht zitten dan is voltanken nog mogelijk, daar het pomppistool de vulopening niet afsluit.
 En trouwens als die beluchting dicht zit dan kan er niet ver met de auto gereden worden, daar er onderdruk in de tank ontstaat.

Ge
door Genee - Aug 1, 2017 om 00:38
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zie dat u de garage gaat bellen om te vragen of het garantie is.
Beter lijkt me om dan maar Renault nederland te bellen, maar waarom zou het niet onder garantie vallen?

getty
door getty - Aug 1, 2017 om 07:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En, wat zei de garage toen u belde?

me
door mein33 - Aug 1, 2017 om 14:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR IKZELF1942 - 31 JUL. 2017 OM 23:35
77 ANTWOORDEN / 14 VRAGEN

Mein 33
Wat een onzin antwoorden over de tank ontluchting, ook al zou die dicht zitten dan is voltanken nog mogelijk, daar het pomppistool de vulopening niet afsluit.
 En trouwens als die beluchting dicht zit dan kan er niet ver met de auto gereden worden, daar er onderdruk in de tank ontstaat.

@uzelf1942,
Neemt u even de moeite om te Googlen op :  benzinetank ontluchting tijdens het tanken.

ik
door ikzelf1942 Aug 16, 2017 om 00:17
81 Antwoorden / 15 Vragen

Elke autobrandstoftank ( en daar hebben we het hier over)  ONTlucht automatisch bij het vullen daar er geen enkel vulpistool de vulopening hermetisch afsluit,
 Het kan wel zijn dat bij volledig ingedruk vulpistool de lucht niet voldoende kan ontsnapen maar dan slaat de benzinepomp af.
 Wat op google beschreven wordt gaat in 90 % van de gevallen niet over de ONTluchting maar over de BEluchting.
dus lucht in de tank toelaten,om teonderdruk te voorkoemen.

De
door DeDoglover - Aug 3, 2017 om 07:57
1 Antwoorden / Vragen

goedendag, wij hebben een Captur ook uit 2015 met een soortgelijk euvel. Auto afgetankt, benzinemeter gaf vol aan en bleef dat doen ook toen de tank alweer half leeg was. Fabrieksfoutje misschien?