di
door dick195051 May 3, 2023 om 11:47
Auto & vervoer
Auto inklapbare spiegels auto niet op

ik heb een nieuwe renault capture gekocht 28-4-2023 er zou eerst wel eletrice buitenspiegels op zitten toen weer niet toen weer wel toen weer niet ..nu dus niet en het hoort wel op dit model renault capture techno milt hybide 140 , maar hij moet nog op naam gezet worden duur 2 a 3 weken voor het kenteken. ze zeggen dat het bij dit type niet erop zit vanwege het chip tekort . maar dit is toch allang opgelost het chip tekort hoe kan ik nu bezwaar maken... we hebben wel de koop overeenkoms getekend omdat we eerst dachten niet zo heel erg toch maar achteraf is het toch een domper je wordt er mee overvallen vandaar.
dus hoe kan ik nu bezwaar maken zodat ze de inklapbare spiegels er nog op maken cq..chip
dank u wel

25996 12 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - May 3, 2023 om 11:53
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Volgens internet is het chiptekort helemaal nog niet opgelost en op het moment dat het is opgelost, zal er zo'n een enorme run op zijn waardoor weer een tekort.

john devries
door john devries - May 3, 2023 om 12:01
220 Antwoorden / Vragen

Chip tekort is onzin er kan wel een chip inzitten met software die spiegels niet aanstuurt Een auto met elektrische spiegels is wel duurder en dat zal het probleem zijn. Als optie elektrische spiegels voorbereid is kun je ze er voor een paar honderd zelf op laten zetten .

Gr
door Grunn1 May 3, 2023 om 12:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Alle Captur uitvoeringen hebben standaard elektrische spiegels.

john devries
door john devries May 3, 2023 om 12:45
220 Antwoorden / Vragen

@GRUNN

Hoezo alle ? Volgens TS dus niet op zijn gekochte  renault capture techno milt hybide 140 .

Gr
door Grunn1 May 3, 2023 om 13:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Moeilijk he om even op de site van renault te kijken wat de specificaties zijn.

john devries
door john devries May 5, 2023 om 11:33
220 Antwoorden / Vragen

Misschien moet je eens leren lezen. TS meldt dat ie geen elektrische spiegels op zijn Renault capture techno milt hybide 140 krijgt . Oorzaak chip tekort Goeie reden van Renault om de auto dan maar zonder elektrische spiegels te leveren.

vd
door vdlieuw - May 3, 2023 om 12:29
213 Antwoorden / 6 Vragen

Wagen is gekocht met elektrische- en inklapbare spiegels ? Zo ja, dan blijft garage/dealer in gebreke en moet er onderhandelt worden.
Als het niet het geval is dan  ben ik bang dat u , begalve misschien een coukance regeling, geen recht van spreken heeft.

Gr
door Grunn1 - May 3, 2023 om 12:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Elke in Nederland verkochte uitvoering van de Captur heeft elektrische buitenspiegels. Uw uitvoering heeft ook automatische inklapbare spiegels.
Chip tekort, nou dat weet ik niet want niet in alle gewone elektrische bedienbare onderdelen zitten chips en buitenspiegels zonder dodehoek detectie of automatisch dimmend glas hebben geen chips.
Lijkt meer op een geïmporteerde buitenlandse uitvoering die bepaalde opties niet heeft en hier als nieuw wordt verkocht omdat de levertijd te lang is.

john devries
door john devries May 3, 2023 om 12:50
220 Antwoorden / Vragen

De spiegels hebben geen aparte chips die spiegels worden aan gestuurd door de geinstalleerde software op hardware (chip) van de auto .

Gr
door Grunn1 May 3, 2023 om 13:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@ john de vries, en wat schrijf ik dan in mijn reactie? Alleen dodehoek detectie en dimmende spiegels kunnen een chip nodig hebben niet de elektrische verstelbare spiegels. Maarja lezen blijft een probleem, eerst reageren dan pas goed lezen.

rj
door rjw May 3, 2023 om 14:17
3294 Antwoorden / 5 Vragen

En hoe wordt het motortje in die inklapbare spiegels aangestuurd? Er zit toch echt iets tussen de boordcomputer en motor. Dat motortje hangt echt niet direct aan de CPU of SOC.

Gr
door Grunn1 May 13, 2023 om 09:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@RJW, niet elk elektrische onderdeel is voorzien van een eigen aparte chip hoor en zeker niet de motortjes van een buitenspiegel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 3, 2023 om 12:59
2119 Antwoorden / Vragen

Als u elektrische spiegels beloofd zijn, via het contract, de brochure en/of mondeling zijn ze in gebreke als ze die niet leveren. Denk wel aan de bewijslast maar dan zullen ze dat af moeten kopen, het lijkt mij simpelweg niet voldoende om het contract voor te ontbinden maar u kunt beginnen ze schriftelijk in gebreke te stellen en te kijken wat ze bieden.

1paul
door 1paul - May 3, 2023 om 13:26
3188 Antwoorden / 0 Vragen

wat heeft u gekocht? staat er op de bon met inklapbare spiegels dan heeft u daar gewoon recht op staat dit er niet op dan niet.

met andere woorden, u heeft recht op wat u overeengekomen bent met de verkoper.

getty
door getty - May 3, 2023 om 14:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Blijkbaar is in uw koopovereenkomst zonder afgesproken, dus heeft u niets te willen/ eisen.

sw
door swat1500 - May 3, 2023 om 19:11
3799 Antwoorden / 0 Vragen

De koopovereenkomst met u is leidend. Als op die overeenkomst staat dat uw auto is voorzien van electrisch inklapbare spiegels dan moeten die erop zitten of later (als de chips er zijn) alsnog werkend gemaakt worden.
Kan dit achteraf niet dan kunt u de overeenkomst ontbinden danwel een prijsverlaging bedingen.
Bij ontbinding is het wel de vraag in hoeverre dit kostenloos kan. Electrisch inklapbare spiegels zijn niet van wezenlijk belang voor het functioneren van de auto dus of een rechter kostenloze ontbinding van toepassing vindt is maar de vraag.

ro
door ronny530 - May 5, 2023 om 12:00
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Renault modellen zijn standaard voorzien van elektrisch bediende buitenspiegels waarbij het zicht in de spiegels ingesteld kan worden. Buitenspiegels die na verlaten van de auto inklappen is een optie die niet op alle modellen standaard aanwezig is. Handmatig zijn die buitenspiegels wel in te klappen maar elektrisch dan weer niet omdat de gebruikte comfort computer er niet geschikt voor is.

pl
door pleunBraet - May 5, 2023 om 13:24
4 Antwoorden / Vragen

Beste Dick

Op naam zetten 2 a 3 weken lijkt me sterk, daar kan je op wachten !!!!!!! dat is mijn ervaring.

@q
door @qwerty@ - May 5, 2023 om 15:58
75 Antwoorden / 1 Vragen

elektrische buitenspiegels ja, en verwarmd
inklapbare buitenspiegels ja
Bron

ro
door ronny530 May 6, 2023 om 13:34
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Inklapbare buitenspiegels zijn aanwezig maar er staat niet bij of die na verlaten van de auto automatisch inklappen. Wellicht is deze Capture er niet standaard mee uitgevoerd en als optie ook niet leverbaar want dan had er bij inklapbare buitenspiegels ja  en automatisch gestaan.

Gr
door Grunn1 May 13, 2023 om 09:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@ronny530, kijk zelf even op de optie lijst van renault en je ziet wat erbij staat net zoals birdy schrijft.

Me
door Meindo - May 6, 2023 om 23:10
65 Antwoorden / Vragen

Op auto's zitten ook wel opties die er wel in zitten maar die niet werken. Daar moet extra voor betaald worden dan kunnen ze geactiveerd worden.