me
door mercedesbowie Oct 31, 2017 om 22:25
Auto & vervoer

Autoaccu bij stilstaande auto na enige weken leeg

Mijn Mercedes E staat soms drie maanden stil en is dus de accu leeg(veel elektronica).
normaal plaats ik hem met een druppelregelaar en heb geen problemen.
momenteel sta ik op een plek v
waar geen 220V is.
weet iemand een mogelijke andere oplossing.

15376 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2017 om 22:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien een vertrouwd iemand er een uurtje per maand mee laten rijden? Maar is de accu niet aan zijn eindje?

me
door mercedesbowie - Oct 31, 2017 om 23:51
6 Antwoorden / 8 Vragen

Door de elektronica die ongeveer 2 amp. Gebruikt is de accu na ongeveer 40 dagen leeg.
dat is het nadeel van al die elektronica in de moderne auto,s
iemand laten rijden is geen optie i vm de verzekering.

koekeloer
door koekeloer Nov 1, 2017 om 19:02
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom mag een ander er niet in rijden voor de verzekering ?

ja
door janf43 - Oct 31, 2017 om 23:55
733 Antwoorden / 0 Vragen

De +pool van de accu los maken. Mijn Volvo startte na 3 maanden stilstand gewoon op.

Ge
door Genee Nov 1, 2017 om 00:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt niet zomaar bij elke auto de accu probleemloos loskoppelen.
De boordcomputer kan daardoor ontregeld raken.

pe
door pebk Nov 7, 2017 om 15:46
581 Antwoorden / 0 Vragen

Raakt de auto niet ontregeld als de accu leeg gaat, dan? Nu kan misschien de auto tenminste nog gestart worden.

Ge
door Genee - Nov 1, 2017 om 00:20
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou 2 parallel geschakelde accu’s welke buiten de auto opgesteld staan met de autoaccu kunnen verbinden.
U heeft dan in totaal 3 batterijen parallel geschakeld, betekent dat u dezelfde batterijspanning blijft houden maar 3 keer zoveel capaciteit.
Alle 3 de accu’s moeten wel van hetzelfde type zijn qua spanning, capaciteit en leeftijd.
Natuurlijk niet te doen als de auto die 3 maanden buiten staat.
Vraag in een accu-shop wat de mogelijkheden zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 1, 2017 om 09:29
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is onderstaand de oplossing voor u als u er helemaal alleen voor komt te staan:

Auto Accu Booster.

Met een accubooster kun je zonder hulp van een ander voertuig de batterij laden en veilig de motor starten. Dit apparaat elimineert piekspanning en beschermt de elektronica. Heb je een gesloten accu, dan is het sterk af te raden om een snellader te gebruiken. Als hij door snel laden te heet wordt, dan is er grote kans op schade zoals scheuren.
http://www.cartuning-guide.com/auto-accu.html

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2017 om 09:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haalt u die auto dan steeds uit de verzekering?

wa
door wandershp - Nov 1, 2017 om 11:20
14 Antwoorden / 2 Vragen

Haal de bacup zekering eruit en hij start nog naar maanden stilstaan

jo
door joQ - Nov 1, 2017 om 11:33
23 Antwoorden / 1 Vragen

Een 2e accu monteren met spannings regelaar er bij. Deze regelaar zorgt er voor de de 2e accu niet leeg getrokken wordt en u daarop kunt starten als de startmotor op de 2e accu is aangesloten!

andere optie is een start booster mee nemen deze thuis opladen en met de (start)accukabels ervan aansluiten op de bestaande accu. Dan starten!  De 2e is de simpelste daar u niet in de omgeving van 230V staat voor een druppellader!

succes

he
door heideveld - Nov 1, 2017 om 11:39
43 Antwoorden / 6 Vragen

A. De accu is af/stuk/kapot.
B. Er is ergens kortsluiting.
Voor zowel A als B is kort bezoekje aan garagebedrijf voldoende om antwoord te krijgen.
Druppelaar zou sowieso niet nodig moeten zijn bij stilstaan van 3 maanden of korter.
Andere alternatieven die ik nu snel even lees maken mij alleen maar aan het lachen:
Een Mercedes en dan polen loskoppelen, extra accu aansluiten en weet ik veel. Da's toch zeker die ster op onze wegen onwaardig? Of keldert dit merk inmiddels zodanig, dat de ster zou moeten verdwijnen?
Groet van een tevreden Renault Rijder.

Ex
door Expansievatje - Nov 1, 2017 om 13:05
31 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht 2 kleine zonnepaneeltjes op de hoedenplank leggen en aansluiten op de sigarettenaansteker ( deze dient dan wel te werken als het contacht uit staat )

maar goed, werkt alleen bij voldoende zon / daglicht .

tdmduc
door tdmduc Nov 2, 2017 om 02:00
704 Antwoorden / 2 Vragen

Werkt als een tierelier. Heb er één speciaal voor langparkeren op luchthavens enz.
Gewoon op het dashboard leggen in de zon en de stekker in de 12v sigarettenaansteker.
Werkt natuurlijk niet in een parkeergarage.

gv
door gvandehaar - Nov 1, 2017 om 13:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn druppelladres met een zonnecel, gewoon in de auto op het dashboard leggen en aansluiten, werkt perfect! Gerrit

bennieol
door bennieol - Nov 1, 2017 om 13:52
64 Antwoorden / 3 Vragen

als de auto buiten staat een zonne paneeltje achter de ruit met een omvormer en aansluit punt in sigaretenaansteker

kc
door kcdb - Nov 1, 2017 om 14:34
113 Antwoorden / 2 Vragen

Een zonnepaneel aard en nagelvast monteren op het dak van de auto, is inderdaad niet zo’n gek idee als uw auto lang stilstaat. Er zijn al hele dunne en in de vorm buigzame zonnecollectoren te koop, met name in de watersportwereld. Maar, buiten die wereld zou ik ook “mijn licht eens opsteken” omdat in die wereld het opslagpercentage, omdat er “watersport” op staat, nog wel eens enkele honderden procenten is. Een zoekactie op AliExpress of Ebay en goedkoop eens één setje bestellen is misschien een goedkoper idee. Houdt wel rekening met eventuele opslag BTW en invoerrechten als uw pakketje erdoor de douane tussenuit gepikt wordt.

Zonnecollectoren laden, in tegenstelling tot vaak gedacht wordt, niet alleen op als de zon schijnt. Zij laden op door de intensiteit van het licht. Dus ook als er wat bewolking is maar voldoende lichtintensiteit zullen de zonnecollectoren toch opladen. Monteer de draden wel netjes weg en denk daarbij aan de roestbestendigheid. Ik durf te beweren dat u daarna nooit meer zonder spanning in uw accu zit.

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2017 om 14:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als de auto vaak langere tijd niet gebruikt wordt en de accu zelfs volledig ontlaadt, dan slijt de accu enorm en moet u vaker een nieuwe accu kopen.
Of toch maar een plaats zoeken waar u 220 V zoals voorheen heeft.
Buren e.d. vragen even te helpen met startkabels (die uzelf heeft) moet ook kunnen lukken en dan het ding weer rijdend opladen.

simon55
door simon55 - Nov 1, 2017 om 14:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u nu drie maanden weggaat , laat t weten . Kom ik de auto halen en rij er drie maanden mee en bij thuiskomst belt u mij en kom ik hem weer terug brengen. Deal ??

hans515
door hans515 - Nov 1, 2017 om 16:54
250 Antwoorden / 117 Vragen

Gewoon een nieuwe accu kopen, óf toch iemand zo nu en dan in laten rijden...................

koekeloer
door koekeloer - Nov 1, 2017 om 19:01
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is er dfan met die verzekering dat er niemand anders met de auto mag rijden?

Pi
door PimJoris - Nov 1, 2017 om 19:45
78 Antwoorden / Vragen

Auto hoeft niet persé rijden om de accu op te laden. Af en toe starten en de motor een minuut of twintig stationair laten draaien ka n al voldoende zijn. Nu de accu leeg is, zou ik die er gewoon uithalen en bij een garage vragen deze op te laden.

bo
door boetsjer - Nov 6, 2017 om 16:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een accuboer of automaterialenzaak kun je een tussenstuk kopen welke je rechtstreeks op je accu aansluit. Hierop sluit je de kabel weer  aan. Met een draaiknop of sleutel kun je de stroom afsluiten. Dit houd wel in dat je na aansluiten de klok en andere instellingen weer moet activeren. Dit werkt perfect. Geen gedoe meer met loshalen van de Polen. Succes.