bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg Dec 21, 2011 om 09:43
Auto & vervoer

Autofabrikanten riskeren hoge boetes

Naar aanleiding van het artikel op de kassa site: Autofabrikanten riskeren hoge boetes

Naar mijn mening zouden autofabrikanten die niet aan de eis voldoen, moeten worden geweerd van de Europese markt. Een boete alleen is niet goed genoeg. Ben benieuwd wat de lezers van Kassa hiervan vinden

395 3 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Dec 21, 2011 om 09:59
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Mocht je hierboven je wachtwoord gegegeven hebben dan doe er verstandig aan dit te laten veranderen.

rj
door rjw - Dec 21, 2011 om 10:56
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=bl0k3mb3rg schreef op woensdag 21 dec 2011, 09:43]Naar aanleiding van het artikel op de kassa site: Autofabrikanten riskeren hoge boetes

Naar mijn mening zouden autofabrikanten die niet aan de eis voldoen, moeten worden geweerd van de Europese markt. Een boete alleen is niet goed genoeg. Ben benieuwd wat de lezers van Kassa hiervan vinden

Het gaat hier om een gemiddelde van alle verkochte auto's van een merk. Dus een fabrikant die veel kleine autootjes verkoopt voldoet eerder aan de regel dan fabrikanten die veel grotere auto's verkopen. En zomaar een heel merk verbieden gaat wel heel ver. Door te beboeten kan je de merken stimuleren meer kleine auto's proberen te verkopen.

haagee
door haagee - Jan 3, 2012 om 12:29
80 Antwoorden / 0 Vragen

Werl het artikel goed lezen en intepreteren.
Dat is de reden waarom de VW groep al jaren een onrendabele auto maakt( e), de Lupo en Audi A2 1.2 diesel die maar 3 liter op 100 verbruikt. Dit compenseerde de grote en vuile modellen. kijk eens waarom Aston Martin nu de Toyota inkoopt, een beetje veranderd en hup een zuinige en schone Aston Cygnet.
Afgelopen jaar heeft porsche VW willen overnemen, ze hebben al 80% van de aandelen, voor dezelfde truc.

Alle fabrikanten zijn bezig met deze oplossing dus het niet zo'n vaart lopen met de boetes. Alle oude auto's die vervuilen van de weg halen levert pas echt een oplossing op. Ben benieuwd hoe oud de auto van de TC is?