diumenge
door diumenge Mar 5, 2016 om 19:53
Auto & vervoer

Autolease particulier

Wat een logica weer. Het rekensommetje bij Kassa over private lease houdt rekening met het verkopen van de auto na vier jaar. De stelling van Brecht is dat je na vier jaar lease geen auto hebt. Heb je die dan wel als je je auto verkoopt? Tsjonge jonge...

5893 15 Rapporteer

getty
door getty - Mar 5, 2016 om 20:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het gaat om de verkoopopbrengst.....

diumenge
door diumenge - Mar 5, 2016 om 20:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nog eentje die het niet snapt...

De opbrengst van het verkopen van de auto na vier jaar zit in de rekensom. Dus of je na vier jaar nou je auto moet inleveren of verkopen, in beide gevallen heb je geen auto na vier jaar.

getty
door getty - Mar 5, 2016 om 20:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens snapt u er zelf niets van

diumenge
door diumenge - Mar 5, 2016 om 20:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Leg mij maar eens uit dan.

ma
door masterton - Mar 5, 2016 om 20:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Slaat natuurlijk nergens op die rekensommen bij de private lease, bij de private lease is onderhoud voor de auto gratis, en de kosten aan de auto ook, dat is niet wanneer je een eigen auto koopt, dom dat die man van private lease daar niks over zei aan tafel!!

jo
door jorisw Mar 5, 2016 om 20:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hij noemde het heel even maar daar werd direct overheen gewalst....

ma
door masterton - Mar 5, 2016 om 20:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je een tweedehands auto voor 4 jaar huurt ben je bijv 200 euro keer 48 kwijt=9600 euro
Wanneer je er een  tweedehands koopt ben je ook misschien 9600 euro kwijt , alleen kan je hem dan nog misschien verkopen na 4 jaar voor 2000 euro, dus scheelt het 2000 euro Mevr.Koekepeertje!!

ma
door malhy2 Mar 13, 2016 om 02:07
309 Antwoorden / 13 Vragen

deze berekening slat nergens op.

Wanneer je een tweedehands auto voor 4 jaar huurt ben je bijv 200 euro keer 48 kwijt=9600 euro Ik neem aan dat U bedoelt leased : dan komen er verder geen kosten bij voor verzekeren, onderhoud, wegenbelasting.

Die 2000 Euro heeft U dus nodig voor de verzekering ( bij nieuw is dat al snel 400 euro per jaar = 1600 euro ) wegenbelsting ongeveer 500 euro per 4 jaar ( kleine auto ) en onderhoud 500 euro ( 2 setjes banden en wat olie en filters ). Dan kom ik al snel op 600 Euro meer dan 2000.

Ed

lo
door lovewinnie Mar 13, 2016 om 15:29
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Indd die 2000 ben je minimaal kwijt aan onderhoudt en het rijden van de auto in die 4 jaar. Wordt niet bij nagedacht

ma
door masterton - Mar 5, 2016 om 20:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

Maxima zou hebben gezegd, zij was een beetje dom die Mevrouwtje Diumence!!! Hahahihi lol!!!!

Cookies
door Cookies Mar 5, 2016 om 20:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik twijfel: ben je 11 of 12???

tenormin
door tenormin Mar 5, 2016 om 21:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik hou het op kleuter-leeftijd. ;-)

Cookies
door Cookies Mar 5, 2016 om 21:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: Waarschijnlijk heb je gelijk.

costnix
door costnix Dec 11, 2016 om 19:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Klein, klein kleutertje wat doe in dit forum!

diumenge
door diumenge - Mar 5, 2016 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook Masterton kan niet rekenen, maakt verder niet uit hoor.

ma
door marc1988 Dec 11, 2016 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan zelf niet rekenen mongool!

diumenge
door diumenge Dec 11, 2016 om 10:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haha, dit wordt een prachtige zondag. Tokkies op de kast jagen.

ma
door marc1988 Dec 11, 2016 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt geen leven he! Niks te doen vandaag en dan maar lekker mensen lopen irriteren op internet! Pannenkoek!

diumenge
door diumenge Dec 11, 2016 om 10:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alleen de tokkies die happen Marcje.

ma
door marc1988 Dec 11, 2016 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie hapt er dan de hele tijd??? Dat ben jij toch mongool! Niemand snapt er wat van behalve jij. Waarom gebruik je je eigen naam dan niet? Omdat je een tokkie bent! Maar ik ga niet meer reageren op zo'n tyfus mongool, want ik heb wel wat beters te doen, dan met iemand die ongeschoold is te praten. Jij het laatste woord want dat wil je toch zo graag! Dag kneusje, dag tokkie!!!!

diumenge
door diumenge Dec 11, 2016 om 11:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Prettige zondag Marcje. Je hoeft in ieder geval niet meer te ontbijten na zoveel happen!

Topantwoord

jo
door jorisw - Mar 5, 2016 om 20:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snapte het hele onderwerp eigenlijk niet. Dit was echt appels en peren vergelijken. Dat is allebei fruit net zoals het in het onderwerp in beide gevallen over een auto gaat. Maar het product is gewoon anders en niet te vergelijken. Beide hebben hun eigen eigenschappen die zo ver uit elkaar liggen dat een klant voor kopen waarschijnlijk niet aan leasen denkt en andersom.

er
door erdee - Mar 13, 2016 om 22:54
1 Antwoorden / Vragen

Bij verkoop van eigen auto krijg je inderdaad een leuk bedrag terug, wat je niet hebt bij lease. Maar dat bedrag is bij lange na niet genoeg om een nieuwe/andere vergelijkbare auto te kunnen kopen. Het verschil wat bijgelegd moet worden (=afschrijving) moet wel meegenomen worden in de berekening om een eerlijke vergelijking te krijgen! Het is een flinke kostenpost die vaak vergeten wordt en die je bij lease simpelweg niet hebt.

gerbera
door gerbera - Dec 11, 2016 om 12:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp al die rekensommen niet want daar wordt volgens mij ook niet om gevraagd. De vraag van @diumenge is als je je eigen auto verkoopt heb je dan nog een auto. Net als de lease auto als die verkocht wordt heb je geen auto meer. Dus in beide gevallen heb je geen auto meer.

De stelling van Brecht is dat je na vier jaar lease geen auto hebt. Heb je die dan wel als je je auto verkoopt?

Cookies
door Cookies Dec 11, 2016 om 12:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OUD topic!

gerbera
door gerbera Dec 11, 2016 om 17:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry, ff over het hoofd gezien. Met dank aan die halve zolen die zonodig moeten reageren op soms stokoude topic's.

newmikey
door newmikey - Dec 11, 2016 om 12:25
830 Antwoorden / 0 Vragen
costnix
door costnix - Dec 11, 2016 om 19:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kunt u vast wel met cijfers onderbouwen ?!