Autopech; wat te doen na stranden
[gisteren plaatsing geprobeerd;mislukte schijnbaar]
kortgeleden kregen we - ca 200km van huis op de terugweg - pech ad motor, die niet binnen 2 dg te repareren was; anwb [verder a] ingeschakeld, die contractbedrijf Adac inschakelde, dat onze auto naar hun bedrijventerrein bracht. Daar moesten we de papieren inleveren én de sleutel. Tot nu toe was de hulp perfect en a stuurde zelfs 2 sms-jes én belde om info hoe eea. verliep. Prima.
MAAR toen viel alles stil, stonden we daar op een onafgesloten ruimte met onze spullen.
we hadden GEEN ENKEL bewijs van afgifte of achterlaten auto gekregen; niet correct !
0p dát moment hadden we juist de HULP van a misschien wel het meest nodig gehad. We -82jr- waren volledig de kluts kwijt. Er was op 't terrein ook niemand meer; 18u, alles dicht.
En dan ben je 45jr lid, hebt hulp i h buitenland i h pakket, maar noppes.
We zijn uiteindelijk toch diezelfde dag thuis gekomen, maar dat is 'n ander verhaal.
Nu dachten wij zo : er zullen toch wel veel mensen ooit in zo'n situatie geweest zijn.
HOE HEBBEN DIE 't OPGELOST ??
Liet de anwb - die zich schijnbaar slechts op de materiële kant richt - U toen ook in de kou staan ?
We kunnen wat leren van onze ervaringen. Wilt U die van U met ons delen.
We voelen ons met die a niet niet meer zo gelukkig . Jammer toch.
Hallo Tijger :
stel je ff voor : twee oudjes [vrouw ook nog ziek] van 82 jr, die begin v d middag autopech krijgen. 0m 18u eindelijk 'afgeleverd' worden .
In de afgelopen uren meerdere telefoontjes met anwb-alarmcentrale gevoerd hebben. Door hen al 2 x gebeld werden met de vraag : hoe verloopt 't ; is er al iemand geweest; is de sleepwagen al gekomen ?
Anwb die gecheckt heeft hoe jou lidmaatschap is aangevuld met extra's .
Dan verwacht je in het kader van het imago van zo'n organisatie, dat er toch een volgend telefoontje binnenkomt, waarbij nogmaals gevraagd wordt hoe 't met je gaat nadat je daar gedropt bent en een advies hoe verder te handelen.
Wij zijn lid [al 45jr] en hebben hulp i h buitenland, maar dát is schijnbaar niet genoeg !!
Kun je je voorstellen, dat we - toen we daar zo met onze spullen op dat smerige terrein stond, niemand meer te bekennen, 'n beetje sinistere - dat we toen KAPOT waren ?
Dán kun je echt die fut niet meer opbrengen om jouw ratio op volle toeren te laten draaien.
Hopelijk is de vraag voldoende beantwoord.
toch dank.
Beste Johannes, dat kan ik mij heel goed voorstellen. Maar u zegt dat u verscheidene keren met de ANWB contact hebt gehad. Dus daarom verwondert het mij dat de vraag: en wat dan straks? Niet eerder besproken is.
Ben zelf geen lid van de ANWB, dus ik heb geen idee wat je van hun hulp kunt verwachten, maar ik heb bij mijn auto een mobiliteitsgarantie van de dealer. Ik heb daarvan de voorwaarden doorgenomen, hoewel ik hoop ze nooit nodig te hebben.
Dat men ergens al heel lang lid van is, maakt niet dat men extra goed of beter behandeld wordt.
Hebt u nog een klacht over de gang van zaken bij de ANWB ingediend?
U schrijft, u bent die dag toch wel thuis gekomen, dus u hebt iemand moeten bellen om u op te halen. Waarom de ANWB niet nog een keer gebeld?
Maar al met al een hele nare ervaring voor u en uw vrouw.
Het is toch heel simpel een telefoontje naar de anwb te plegen en te zeggen: 'Tja, daar staan we dan en hoe nu verder?'
Ik begrijp dat u opgebrand was en dat uw leeftijd meespeelt, maar dit lijkt me toch nog wel op te brengen.
Het was binnen Nederland? En je hebt ook 'Vervangende Auto Service Nederland' afgesloten?
Overigens wanneer je op anwb.nl kijkt en wilt weten welke service je nu precies kunt verwachten, per module, is dit helemaal niet duidelijk. Heb hierover al eerder een vraag gesteld aan de ANWB, met een vaag antwoord mocht je het doen.. heb dan destijds ook maar de extra modules opgezegd.
En uit bovenstaande reacties blijkt wel dat het niet duidelijk is anders was er iemand allang op de proppen gekomen met een linkje waar het helder staat wat je mag verwachten.
[quote=tijger1 schreef op donderdag 25 jul 2013, 13:40]@lekkerisdat
De ADAC in Nederland?Lol, al is het meer om te huilen, schaam me diep, bedankt.
Even mijn vraag opnieuw formuleren; Heb je ook 'Vervangende Auto Service Buitenland' afgesloten?
hallo al die mensen die zich de moeite getroost hebben mijn epistel te lezen :merci.
Ik gaf aan, dat de Adac i o v de anwb bij ons geweest is en een gecontracteerd bedrijf, dat namens hen werkt ons wegsleepte.
Dus dit was in Duitsland.
We hebben altijd al 'hulp i h buitenland 'als extra [verzekering] bij de anwb gehad. [en nog].
Maar schijnbaar betreft dit slechts de materiële zaken [auto] en niet de MENS die lid is. Dát heeft ons zo geweldig 'tegen de borst gestoten '. zo gezegd.
Je moet dan toch wel ff op jouw tanden bijten als je in hun winkel leest : ZONDER ZORGEN .
Wat dat herbellen naar de anwb :
wij dachten : het is voor hen finito en uit. Service afgelopen.
Achteraf zeggen van 'ALS ' heeft geen enkele zin, ofschoon wel een goeie raad.
Wat me tot nu toe verwonderd :
er is nog geen enkele reactie van iemand die ook met pech is blijven zitten of zijn die allemaal wel tot aan huis geholpen of anderszins van dienst ??
Er zijn toch jaarlijks zeker wel tig-tienduizende pechgevallen.
Merkwaardig.
Hallo Johannes1,
Even een vraag.
Bent U ook verzekerd voor Vervangende Auto Service in Europa?
Met alleen de wegenwacht service Europa krijgt U geen vervangende auto.
Zelf al een paar maal gestrand in Frankrijk en Spanje en altijd vervangend vervoer gehad.
Zelfs vervangende camper.
Vandaar mijn vraag.
Met vriendelijke groet,
bosduif.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer