ma
door marloes30 Jan 16, 2016 om 22:56
Auto & vervoer

Autoschade parkeergarage

gisteren avond kwam ik thuis met de auto, ik parkeerde hem in de parkeergarage van het appartementencomplex niemand heeft hier zijn eigen vak.

er was geen plaats meer en er was nog 1 vak waar een steken wagen stond en wat bouwtonnen o.i.d.

ik parkeerde mijn auto ervoor er was nog genoeg ruimte.

vanmorgen kwam ik bij me auto en lag er een stalen buis op grote deuk in me motorkap.

ik weet van wie de spullen waren en de aanhangwagen van deze persoon waar deze buis op lag gisterenavond was weg.
ik heb het idee dat hij die buis bij de andere spullen heeft gezet en het door de win oid is omgevallen gewaaid.

nu is mijn vraag is hij degene die fout is?

ik heb al aangebeld mijn telefoonnummer achter gelaten een briefje in de brievenbus gedaan hij is al thuis geweest maar geen reactie mijn gevoel zegt dat hij ook echt niet naar me toe gaat komen.

Ik ben niet meer all risk verzekerd.

Mijn vraag is dan ook of ik eventueel aangifte kan doen mocht meneer zich niet melden.

2562 8 Rapporteer

h.
door h.terpstra - Jan 17, 2016 om 00:01
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marloes.

Lees je tekst eens terug. Schrijf dan een stuk wat mensen die Nederlands hebben geleerd kunnen lezen..

Voor de goede orde vraag wel je schoolgeld terug. Ik ga voortaan mijn belasting met 10% korten.

Meisje ,meisje. Dit is niet eens digitale pret taal. Sterkte H.T.

ha
door halex Jan 17, 2016 om 12:14
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat bedoelt u met 'Ik ga voortaan mijn belasting met 10% korten.'? Belasting waaraan? Van uw denkvermogen? Of van uw onderrug? Ik begrijp u helaas niet.
Overigens is het een stuk dat mensen ... niet een stuk wat mensen. Maar dat terzijde. En na 'Marloes' had een komma moeten staan, geen punt. Maar een kniesoor die daar op let natuurlijk.

di
door digioma - Jan 17, 2016 om 00:17
646 Antwoorden / 29 Vragen

Erg kinderachtig om iemand te beoordelen op zijn/haar taalvaardigheid.
Daar is dit forum niet voor; er wordt om advies gevraagd inzake een probleem met een auto.
Marloes ik kan je helaas niet verder van advies dienen, maar jouw probleem is mij wel duidelijk.  Succes.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 17, 2016 om 00:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vrees helaas het ergste voor je.  Zonder getuigen kun je niet veel beginnen. Aangifte doen van een omgevallen buis gaat niet lukken. Maar je zet zelf je auto zo dicht bij die bouwmaterialen, beetje link zoals nu blijkt.
Ik begrijp je verhaal prima dus laat onze taalexpert maar zeuren.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2016 om 00:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aangifte doen van wat? Als u niet all-risk verzekerd bent, is de schade voor uw eigen rekening. U kunt niet bewijzen dat die buis op uw auto is gewaaid of gegooid.

sw
door swat1500 - Jan 17, 2016 om 00:49
3786 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen als de schade opzettelijk is veroorzaakt kunt u iemand aansprakeijk stellen of als iemand bij het verplaatsen van die buis deze op uw auto heeft laten vallen. Gezien het feit dat u de buis op uw auto liggend hebt aangetroffen lijkt het erop dat de buis zonder menselijke inmenging is omgevallen. In dat geval komt de schade, als u niet all risk verzekerd bent, voor uw eigen rekening. Door uw auto aldaar te parkeren heeft u het risico genomen dat er iets van die aanhangwagen zou kunnen vallen.

ma
door marloes30 - Jan 17, 2016 om 02:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties!

 Ik wacht maar even af of de persoon nog even netjes langs komt.

Fijn weekend verder  ( ook u h.t voor het gemak heb ik u gerapporteerd, een forum vol onzin bekladden voor aandacht lijkt mij wat overbodig )

Apetjoek
door Apetjoek Jan 17, 2016 om 11:31
234 Antwoorden / 16 Vragen

beste Marloes , smen met Piet onze Somaliesche buurman Uw vraag gelezen ,ik snap er geen ruk van want Uw taalgebruik hier is zeer slecht en verwarrend ,Piet daarintegen kan Uw verhaal wel volgen want die l*ld net zo als U , zeer krom en dan ook nog in N.A.D.
 (Nieuw Amsterdams Dialect)

Apetjoek
door Apetjoek Jan 17, 2016 om 11:31
234 Antwoorden / 16 Vragen

beste Marloes , samen met Piet onze Somaliesche buurman Uw vraag gelezen ,ik snap er geen ruk van want Uw taalgebruik hier is zeer slecht en verwarrend ,Piet daarintegen kan Uw verhaal wel volgen want die l*ld net zo als U , zeer krom en dan ook nog in N.A.D. (Nieuw Amsterdams Dialect)

ha
door halex Jan 17, 2016 om 12:09
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En welk antwoord geeft u nu op de vraag?

Apetjoek
door Apetjoek Jan 18, 2016 om 09:37
234 Antwoorden / 16 Vragen

daar er op deze vraag geen antwoord is te geven wegens een vraag stellen in dialect , wat natuurlijk alleen door ingewijde is te snappen, zou de vraagsteller de moeite kunnen doen om de vraag zo te stellen dat een ieder hem ,deze vraag , snapt u

ha
door halex Jan 19, 2016 om 00:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb uw antwoord meerdere malen gelezen, maar ik vrees dat de woorden niet in de door u beoogde volgorde op dit forum terecht zijn gekomen.

ha
door halex - Jan 17, 2016 om 12:11
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft de vereniging van eigenaren niet een verzekering voor schade aan voertuigen die in de parkeergarage staan? Ik zou daar ook even informeren.
En mogelijk staat in het reglement van de VvE dat het niet toegestaan is om bouwmaterialen en (sloop)afval in de parkeergarage te stallen. In dat geval kunt u uw medebewoner daar op aanspreken. En aansprakelijk stellen voor de schade.

jftm
door jftm - Jan 20, 2016 om 19:55
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Marloes30,
U kunt eens proberen of dit werkt
http://www.wbf.nl/
Proberen het hier te melden, kan geen kwaad.
Groet, John