Autoverzekering
Heeft iemand ervaring met de autoverzekering van Centraal Beheer? Ik ben namelijk verzekerd bij C.B. en heb mijn verzekering voor dit jaar in mei betaald. Als ik nu een mijn premie bereken blijkt dat ik teveel betaald heb.
Dit was vorig jaar ook al het geval en toen heb ik het teveel betaalde terug gekregen.
Nu zeggen ze dat het niet meer kan omdat er 2 "systemen" zijn. Ik zit nog in het oude systeem en dan kan ik het teveel betaalde niet terug krijgen (beetje raar...vorig jaar dus wel) en als ik naar het "nieuwe systeem" wil ben ik verplicht om de premie automatisch af te laten schrijven.
Een onverschuldigde betaling kan je terugvorderen. Met hun systemen heb je niks te maken. Dat is hún probleem. Een aangetekende brief sturen dat je het, als ze het bedrag niet terugbetalen, volgend jaar zult verrekenen met de dan verschuldigde premie.
Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar als het niet zoveel is zou ik een andere verzekering zoeken. Zo'n opstelling zegt mij genoeg over hoe je behandeld wordt als je een keer schade krijgt.
Er is vaak reclame voor nieuwe klanten die nieuwe polis afsluiten en verleng tarief zonder welkoms korting.
Ik vermoed dat ze vorig jaar coulance hadden en nu niet.
Komt vaker voor bij goedkopere aanbiedingen van Achmea groep.
Dus voor maximale korting en helaas ook kans op problemen moet je jaarlijks overstappen.
Hallo
Het beste kunt u ze nog even bellen, en zegen dat als ze de premie niet meer aanpassen, dat u volgend jaar gewoon opstapt, dat wil nog wel eens helpen.
Ben daar ruim 25 jaar klant geweest bij Centraal Beheer, maar ik vond dat ze te duur werden, en ben toen overgestapt en betaal nu 1/3 van de premie en voor betere voorwaarden.
Succes er mee.
[quote=jjklein schreef op woensdag 13 jul 2011, 16:17]Heeft iemand ervaring met de autoverzekering van Centraal Beheer? Ik ben namelijk verzekerd bij C.B. en heb mijn verzekering voor dit jaar in mei betaald. Als ik nu een mijn premie bereken blijkt dat ik teveel betaald heb.
Dit was vorig jaar ook al het geval en toen heb ik het teveel betaalde terug gekregen.
Nu zeggen ze dat het niet meer kan omdat er 2 "systemen" zijn. Ik zit nog in het oude systeem en dan kan ik het teveel betaalde niet terug krijgen (beetje raar...vorig jaar dus wel) en als ik naar het "nieuwe systeem" wil ben ik verplicht om de premie automatisch af te laten schrijven.
Beste jjklein,
Ik help je graag bij je vraag/klacht, zou je mij in een mail je postcode/huisnummer en eventueel klantnummer willen sturen?
Dan kan ik voor je kijken waar het probleem ligt.
Groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
webcare[@]centraalbeheer.nl
https//centraalbeheer.nl
Beste jjklein,
Wij hebben inmiddels al telefonisch contact gehad, jammer genoeg heb ik je wat het nieuwe verzekeren aangaat niet verder kunnen helpen. Om je alsnog tegemoet te komen in het premie verschil heb ik je een attentie toegestuurd.
Mocht je vragen hebben dan help ik je graag verder.
Groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam.
[quote=centraal beheer schreef op maandag 18 jul 2011, 18:36]Beste jjklein,
Wij hebben inmiddels al telefonisch contact gehad, jammer genoeg heb ik je wat het nieuwe verzekeren aangaat niet verder kunnen helpen. Om je alsnog tegemoet te komen in het premie verschil heb ik je een attentie toegestuurd.
Mocht je vragen hebben dan help ik je graag verder.
Groet,
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam.
@jjklein
Die attentie, was dat de moeite waard?
JjKlein, Ik zou veel liever weten of "het nieuwe verzekeren" de moeite waard is. Wat is dat eigenlijk? Een mooi kluitje om je met een hogere premie het riet in te sturen? Uit de laatste reactie van Centraal Beheer maak ik op, dat ze de voorwaarden hebben veranderd (het nieuwe verzekeren?), dat dat meer kost en dat je dus niet teveel hebt betaald. Klopt dat?
Zo ja, hadden ze die wijziging dan niet tevoren doorgegeven, zodat je tijdig op de hoogte was en indien gewenst alsnog de verzekering had kunnen opzeggen?
En hoe zit het dan met die twee systemen waar je het in je vraag over had, het oude systeem en het nieuwe, waar je naartoe kon?
Empyria,
de attentie bestaat uit een kado-bon ter waarde van 10 euro.
Het gaat mij meer om het gebaar. Ik had niet verwacht dat C.B. contact op zou nemen met mij.
Bosbess het komt hier op neer dat als je niet mee over wilt gaan naar het nieuwe systeem, wat inhoudt dat je niet verplicht bent om de premie automatisch af te laten schrijven, je in het oude systeem blijft zitten wat dus inhoudt dat je iets meer
premie kwijt bent.
Ik kan mij niet herinneren dat ze mij daar ooit op gewezen hebben.
Slotsom is: Oude klanten die principieel tegen het automatisch af laten schrijven van de premie betalen meer dan de nieuwe klanten of klanten die geen bezwaar hebben tegen automatische afschrijving.
Ik noem dat rechtsongelijkheid maar ja....wie ben ik in deze.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer