Go
door Gonzalez Dec 6, 2020 om 12:49
Auto & vervoer
Autoverzekering promovendum fraude

Wat doet je als 2 zogenoemde getuigen een valse beschuldiging maken en aangifte doen voor een aanrijding dat nooit gebeurd is om geld van de verzekering (Promovendum) te krijgen? [edit afbeelding -red.]

7562 17 Rapporteer

me
door mein33 - Dec 6, 2020 om 13:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoe bent u aan dat briefje met deze melding gekomen ?
Hoe zou een (mogelijke) getuige uw adres gegevens kunnen weten ?
Sinds wanneer kunnen getuigen aangifte doen, dat kan alleen het slachtoffer!

Naar mij beleving is dit list en bedrog en kunt u maar beter nergens op reageren !

Go
door Gonzalez Dec 6, 2020 om 14:21
Antwoorden / 1 Vragen

Die zat onder mijn ruitenwisser in een plastic insteekmapje...wat ik vreemd vond omdat niemand die standaard bij zich hebben.

ik weet niet als de slachtoffers zelf gedaan hebben, maar het is een aangifte tegen mij gedaan en ik wordt gebeld door iemand van de politie (ik  weet ook niet zeker dat de politie is want het is een privé nummer) die heeft tegen mij gezegd dat binnenkort krijg per post mail met alle details.

panter22
door panter22 Dec 6, 2020 om 14:35
6599 Antwoorden / Vragen

Dan maar even wachten op die details. Heb je rode verf op je auto van die Citroen? Of zit er ergens een deukje? Kun je je niet meer herinneren dat je voor of achter een rode auto geparkeerd stond?

audb
door audb Dec 9, 2020 om 13:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ten eerste mag een getuige weldegelijk aangifte doen maar moet de gene van wie de auto is dat ook doen anders is er geen zaak.

Vertouw je het niet dan is het even afwachten op de brief, als je denkt dat deze niet van de politie is dan gewoon naar de dichtsbijzijnde  politie bureau binnen wandelen een daar vragen of het wel klopt immers moet zo aangifte in de computer staan en als dat niet het geval is meteen aangifte doen van afdreiging (afpersing in volks mond geheten)

Ook foto`s maken van je auto nu het nog kan om te bewijzen dat er geen aanrijding heeft plaats gevonden.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2020 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft Promovendum hiermee van doen?

mahadma
door mahadma Dec 6, 2020 om 13:51
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Ik denk dat het slachtoffer bij deze maatschappy zit.

Go
door Gonzalez Dec 6, 2020 om 14:30
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn auto is verzekerd via promovendum.
ik heb een vriendin die ook dezelfde probleem had...2 getuigen aangifte gedaan tegen een aanrijding die nooit gebeurd is...dus , this is too much of a coincidence!

omdat kleine bijdragen zijn, blijkbaar Promovendum betaald liever dan een onderzoek te gaan doen want dat is duurder, maar als ik een andere auto gaan kopen en wil ik verzekeren dan kan ik niet meer profiteren van de No claim, of wel?

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 6, 2020 om 13:32
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt met dat briefje naar het politiebureau gaan voor advies.

ma
door malty - Dec 6, 2020 om 13:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

edit

mahadma
door mahadma - Dec 6, 2020 om 13:47
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou (Onder getuigeN, meervoud) nu foto's maken van uw auto, alle kanten en en detail. En ga naar het politieburo en laat daar een melding maken dat u GEEN schade heeft en dus ook geen aanrijding/oid heeft gehad. Op schrift. Als er al schade aan die "andere auto" zou zijn, dan zou u toch ook schade moeten hebben. Dit lijkt mij een poging tot verzekeringsfraude.

Go
door Gonzalez Dec 6, 2020 om 14:39
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben helemaal mee eens!

Dit is gebeurd in Rijswijk, maar ik heb een vriendin die dezelfde probleem had in Amsterdam, ook verzekerd met Promovendum, ook 2 getuigen en ook een aangifte.

Dit voor mij lijkt als modus operandi van verzekering fraude. Die mensen proberen geld krijgen van Promovendum met false beschuldigingen.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2020 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe zouden die getuigen dan moeten weten dat u bij Promovendum verzekerd bent?

pi
door piete242 Dec 9, 2020 om 13:07
12 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt naar de politie gaan met fotos etc maar die doet gewoon niets o.a. ivm zogenaamde wet op de privacy. U moet nog oppassen dat u daarvoor geen boete krijgt is mij gezegd door de politie in soortgelijk geval.

me
door mein33 - Dec 6, 2020 om 14:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het kenteken SZ - 07 - SN bestaat helemaal niet volgens de RDW, contoleer met uw eigen kenteken !

panter22
door panter22 Dec 6, 2020 om 14:36
6599 Antwoorden / Vragen

-

Go
door Gonzalez Dec 6, 2020 om 14:41
Antwoorden / 1 Vragen

Het is SZ 075 N

diumenge
door diumenge Dec 6, 2020 om 14:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

de S is een 5

me
door mein33 Dec 6, 2020 om 15:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De S een 5 en dat kon mijn rechteroog er niet van maken , bedankt ;-))

hutch
door hutch - Dec 6, 2020 om 15:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het enige bestaande kenteken wat ik eruit kan halen is: SZ-075-N. Dat is een Renault Twingo.

Als het klopt wat u schrijft, is dit een poging tot oplichting (artikel 326 Wetboek van Strafrecht). Zoals geschreven: de politie, maar vooral ook uw verzekeringsmaatschappij inlichten, uiteraard met een kopie van dat briefje.

Verder niet reageren richting dat figuur.

Succes verder.

me
door mein33 - Dec 6, 2020 om 15:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ conzalez,

Heeft u dan uw e.mail adres aan de betreffende persoon gegeven ?
Zo niet, hoe kan die persoon dan aan uw e.mail adres komen om u gegevens door te kunnen geven ?

marita5
door marita5 - Dec 6, 2020 om 17:01
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gonzales ,

Neem voor de zekerheid zelf direct contact op met uw verzekeraar Promovendum , meld dat ze mogelijk een verzonnen claim gaan ontvangen, en dat u niet akkoord gaat met betalling van de schade .

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.omroepmax.nl/maxombudsman/columns-geld-recht-en-werk/slachtoffer-van-een-verzonnen-aanrijding

sira
door sira - Dec 6, 2020 om 17:21
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Bel, of nog beter, ga naar de politie. Leg daar het verhaal uit en dat je vermoedt dat er sprake van oplichting is. Neem een kopie van het briefje mee.

Daarna (op korte termijn) app je de eigenaar met de zogenaamde schade en noemt hem een datum en tijdstip dat hij met de betreffende auto naar het politiebureau moet komen dat jij hebt gekozen, zodat je onder toezicht van de politie zijn schade kunt bekijken en beoordelen.

Als dit oplichting is, is dit ook bij politie bekend.
Informeer ook je verzekeringsmaatschappij, zij zijn ook op de hoogte van dit type oplichtingen (vaak met kentekens er bij).

sw
door swat1500 - Dec 6, 2020 om 18:21
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat de auto van de verzender van het briefje voor of achter uw auto heeft gestaan en dat hij (of zij) heeft gezien dat een bestuurder van een auto met uw kenteken tegen zijn/haar auto is aangereden. Dat deze bestuurder vervolgens weg is gegaan zonder zijn of haar identiteit kenbaar te maken. Dit laatste is een strafbaar feit als die bestuurder weet had van die aanrijding.
De andere partij stelt dat er tevens twee getuigen zijn die een en ander hebben gezien.
Een getuige beschuldigt niemand. Een getuige kan alleen verklaren over wat hij/zij heeft gezien, gehoord of geroken.
Met een persoon met schade en 2 getuigen die kennelijk de lezing van die persoon onderschrijven heeft u verzekeringstechnisch een probleem. Uw enkele ontkenning ontslaat u niet van de aansprakelijkheid voor de schade. Dat uw auto geen (zichtbare) schade heeft betekent niet dat er geen schade kan zijn veroorzaakt.
Van belang voor u gaat worden, zeker met 3 verklaringen in uw nadeel, dat u kunt aantonen dat uw auto op het moment van het ontstaan van de schade niet op die.locatienis geweest of wel die locatie zijnde, op dat tijdstip door niemand, dus niet alleen niet door u, is of kon worden gebruikt.
Als het geclaimde bedrag relatief beperkt is hebben veel verzekeraars, zeker met zoveel verklaringen in uw nadeel, geen zin om hier extensief onderzoek naar te gaan doen. Dat kost meer dan dat ze besparen door gewoon te betalen.
De verzekeraar van de andere partij zonder enige redelijke grond te betichten van oplichting kan u alleen maar problemen opleveren. Ik zie ook niet welk voordeel Promovendum zou hebben met het claimen van een kleine schade bij uw verzekeraar.
Kennelijk heeft de andere partij aangifte bij de politie gedaan. Dit is op zich al een teken dat oplichting niet erg waarschijnlijk is. Waarom zou een oplichter aangifte doen? Je zou eerder verwachten dat een oplichter juist zonder politie u tot betalen zou proberen te bewegen.
U gaat ongetwijfeld van de politie horen wanneer een en ander heeft plaats gevonden en wat getuigen nu precies hebben gezien en wat men over de bestuurder kan vertellen.
Wellicht komt u dan tot de ontdekking dat een van uw gezinsleden af en toe zonder iets te zeggen uw auto gebruikt.
U moet bij het verhoor van de politie een antwoord kunnen geven of de zaken die ik eerder benoemde.

sw
door swat1500 - Dec 6, 2020 om 18:33
3791 Antwoorden / 0 Vragen

In het algemeen is het.de laatste jaren schering en inslag dat bestuurders na schade te hebben veroorzaakt verdwijnen zonder hun verantwoordelijkheid te nemen. Waardoor de politie ingeschakeld moet gaan worden om een en ander op te lossen. Wat helaas maar in een beperkt aantal zaken lukt waardoor de benadeelde partij met zijn schade blijft zitten.
Helaas zijn de belangen voor de "weglopers" groot. Verantwoordelijk zijn voor schade kan je aanzienlijk nadeel berokkenen door een soms forse terugval op de bonus malus ladder van de eigen verzekeraar.
Kennelijk voldoende nadeel om er proberen onderuit te komen.
Ik stel niet dat ts onder zijn verantwoordelijkheid probeert uit te komen maar mogelijk heeft hij een huisgenoot die denkt "Wat niet weet wat niet deert" zeker nu de auto van ts geen zichtbare schade had.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 6, 2020 om 19:10
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Was het niet andersom?  En dan met 2 vrienden  dit proberen te regelen?

Zonder schade formulier  is het  zeer lastig regelbaar.
Ook is het mogelijk  dat jou auto al eerder schade had  op hoekje en zeer moeilijk bewijsbaar.

Vooral bij  dit soort fraude doorzetten,  want als de tegenpartij geroyeerd word is die nergens meer welkom.

Zelf dit eerder meegemaakt, maar op een Auto forum was de  inmiddels  2 jaren oude schade duidelijk op die foto te zien.
Wel flink  aan poetsen geweest maar  bewijsbare oude schade waar ik me niet aan ergerde,  had hem zo zelfs gekocht.

Gewoon bij je verzekeraar melden  en ze zullen nooit iets uitbetalen en  een tegen claim + onderzoekskosten  bij deze tegenpartij  indienen...
U houd Uw No Claim en  Uw verzekeraar  kan alle gemaakte kosten gewoon claimen bij winst.

En het tarief van hun Juristen,   ze mogen die zelf vaststellen....

rj
door rjw Dec 9, 2020 om 16:40
3268 Antwoorden / 5 Vragen

"Was het niet andersom?  En dan met 2 vrienden  dit proberen te regelen?"

Laat de eiser maar aangeven wie die getuigen zijn. Dan is het vrij makkelijk te achterhalen of dit bekenden van de eiser zijn of inderdaad echt getuigen.

mahadma
door mahadma - Dec 6, 2020 om 19:23
11548 Antwoorden / 51 Vragen

De vraag is ook: Waar was UW auto op het (zogenaamde) ongeluk moment? Waar u was doet niet terzake, U moet kunnen aantonen dat uw auto niet op de plaats en de tijd was wat "de tegenpartij" beweerd. En met meer als 1 getuige aub.

rj
door rjw Dec 9, 2020 om 16:46
3268 Antwoorden / 5 Vragen

3 getuigen. Dan staat het 3-2 :-)

1paul
door 1paul - Dec 9, 2020 om 15:14
3161 Antwoorden / 0 Vragen

meld dit voorval bij de politie, aangifte zullen ze niet opnemen maar melding wel....

op het moment dat men daadwerkelijk bij u komt vraag dan naar de namen EN de schriftelijke verklaringen van deze zogenaamde getuigen en geef deze ook af bij de politie, dit is oplichting dan wel poging tot oplichting....

mo
door mof - Dec 9, 2020 om 15:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niets. Schade moet worden aangetoond door de eiser. Als u ontkent moet de eiser maar een onafhankelijke derde vinden die evt. schade aan beide auto s weet vast te stellen. Getuigen die liegen lopen kans op een dikse douw wegens meineed.