du
door dutchbird_1 Oct 12, 2005 om 11:18
Auto & vervoer

Autowas

Wie kent het beste merk autowas (voor nieuwe auto)

33907 19 Rapporteer

aa
door aadk - Oct 12, 2005 om 11:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

heb de autowas van Excalibur is een product van valma ben erg tevreden over.

bij de meeste autoshops verkrijgbaar

missbizz
door missbizz - Oct 12, 2005 om 12:35
19 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Ik vind turtle een heel fijn merk.

Groetjes

grindweg
door grindweg - Oct 12, 2005 om 17:55
2308 Antwoorden / 28 Vragen

neem een was op polymeer basis.werkt perfect en geen silicone bende van oa procar ,valma,de meeste zijn dan wel goed.

eefie
door eefie - Oct 12, 2005 om 21:03
69 Antwoorden / 30 Vragen

Hallo,

Misschien is het een idee om dit aan de dealer van de auto te vragen. Het kan zijn dat die de geschikte was voor uw type auto weet.

Groetje,

gr
door groen_1 - Oct 13, 2005 om 21:30
66 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zet al jaren mijn auto’s met Plastico in de was, is helaas moeilijk verkrijgbaar in NL.

Ik heb het pas bij Vervat in Rotterdam gekocht.

Ik doe dit 2x per jaar voor en na de winter, ik heb het afgelopen weekend mijn nieuwe auto van 3 maanden hiermee gedaan.

http://www.garage.be/plastico/pages/presentation.asp?lang=fle

hell-rider
door hell-rider - Oct 13, 2005 om 21:45
573 Antwoorden / 0 Vragen

En als je dat Plastico goed aanbrengt en je auto op de normale manier, met de hand, wast hoef je het zelfs eens in de 2 à 3 jaar aan te brengen.

Hell-Rider

mi
door miraltje - Oct 13, 2005 om 23:29
462 Antwoorden / 0 Vragen

voordat u met autowas bezig gaat.

heeft u dealer de auto niet in de was gezet met bijv. protech, waxoyl of dergelijk lak verzegelings-pantser.

deze hoeft nl. maar 1 maal per jaar geinspecteerd worden en waar nodig bij gewerkt.

ik vraag dit omdat u praat over een nieuwe (eerste eigenaar)auto.

u kunt dit nagaan door op het koopcontract te kijken en bij twijvel navraag doen bij de dealer.

vaak word dan zo'n behandeling voor aflevering uitgevoerd.

het is dan niet nodig om de auto in de was te zetten

grindweg
door grindweg - Oct 14, 2005 om 12:15
2308 Antwoorden / 28 Vragen

plastico blijft echt geen 3 jaar zitten met de huidige lucht veront reiniging. een pantser behandeling komt  al gauw op 175 eur dus dat zal niet gauw bij gewone auto''s standaard zijn. op zich wel goed zo'n behandeling maar blijft ongeveer 1,5 jaar heel en moet dan wel onderhouden worden. wij hebben veel klasiekers in de poets hal en zien ze na 1 of 2 jaar toch weer voor een behandeling. polymeer is goed koper en zeker goed en men kan het zelf doen zonder problemen. er kan echt dan niets fout gaan.succes

vi
door vijn0060 - Oct 14, 2005 om 16:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tutle was bevalt mij heel goed, ik doe de auto maar een keer per jaar in de was en hij blijft heel mooi

rd
door rdrdon - Oct 14, 2005 om 16:15
4 Antwoorden / 3 Vragen

Wij laten al jaren bij FLON4000 onze auto's in de TEFLON zetten en dat bevalt geweldig goed..... alleen maar wassen en minder gevoelig voor beschadigingen - elk jaar krijg je een oproep voor glanscontrole en dan kán je gebruik maken van (meestal) een aanbieding om de auto te laten reinigen..... Hij ziet er dan weer uit of hij zó uit de showroom komt (binnen en buiten). Het kost wel wat, maar zeker een aanrader! Men geeft goede garantie en speciale shampoo om de boel "te onderhouden" wij gebruiken dat niet want we gaan door de wasstraat - het is dus ook geen must. Warm aanbevolen!

Groeten van rdrdecorators@wanadoo.nl

ma
door markvanloo - Oct 14, 2005 om 16:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hierop heb ik 1 antwoord: Meguiars!

Erg bekend in Amerika, maar nog niet in Nederland. Kende het tot voor kort ook nog niet, totdat ik het bij Autoweek zag. Ze hebben echt alles op het gebied van poetsen van de auto. Ik gebruik de NXT Wax van hun, en die is echt super! Makkelijk aan te brengen en heel duurzaam. Er is ook een forum op de site, waar iedereen zijn bevindingen ( met fotos ) showt. Echt de moeite waard.

Kijk maar eens op www.meguiars.nl

Groet,

Mark

ro
door roadrunner - Oct 14, 2005 om 18:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

neem excalibur autowax, werkt perfect en als je je auto wast met excalibur wash shampoo staat je auto het hele jaar in de wax. zeker het proberen waard en al het zwarte kunststof word er ook niet zo wit van .

te
door texas - Oct 14, 2005 om 19:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op swissol.nl   Daar hebben ze de beste autowas die er bestaat. Deze wordt gebruikt bij old timers, Rolls. Bentley en Porche. Gebruik hem zelf ook en reseltaat is geweldig.

go
door goededag - Oct 15, 2005 om 02:36
25 Antwoorden / 11 Vragen

ik gebruik al een paar jaar teflon van het merk holts werkt goed doe het 1 tot 2 keer per jaar en het laat geen witte waas achter op rubbers en kunstof kost wel rond de 20 euro

an
door anjabrouns - Oct 17, 2005 om 06:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik was ten einde raad met mijn rood(nou verkleurd rood) autootje, ik had al 4 verschillende merken gekocht en nog bleef je vieze vegen in mijn rode kleur  zien. Totdat ik een raad kreeg van mijn moeder. Bij mij is de beste was:

                                                     VALMA AUTOWAS 250ML.

Dit is een platte ronde bus en kost rond de 7 euro. Zeer zeker succes gegarandeerd!!! Groetjes Anja.

he
door henri1942 - Oct 24, 2005 om 21:06
43 Antwoorden / 2 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Dutchbird,

Ik weet het is een beetje laat antwoord, oorzaak was/is het niet kunnen inloggen op de site probleem inmiddels opgelost.             Ik gebruik al een zeer lange tijd Sonax autowas, verkrijgbaar in diverse uitvoeringen, dit nadat ik diverse andere merken had geprobeerd, Valma Turtle Wax enz.                                                              Aangezien ik al meer dan 15 jaar auto's rij met een Metallic lak gebruik ik Metallic Hochglanz. Is in een prettige bus verpakt met doseertuit. Makkellijk aan te brengen en ook weer makkelijk uit te poetsen. Ik doe dit 2 x per jaar, voor de winter en de zomer en voor de rest alleen wassen met schoon water.  Bij mij vorige auto(Citoën BX jad ik meer dan 10 jaar) zei iedereen altijd tegen mij wat ziet die auto er nog goed uit, dit dankzij Sonax                                           Verkrijgbaar bij o.a. bij Brezan en autoshops, één verpakking(kleur Rood) is voldoende voor twee keer in de was zetten

Succes er mee

Henri 1942

jochemjofel
door jochemjofel - Oct 24, 2005 om 21:22
18 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Het lijkt raar maar......gebruik gewoon Pledge, lekker makkelijk uit te wrijven en een redelijke bescherming.

Groet, Jochem Jofel

eefie
door eefie - Oct 25, 2005 om 00:28
69 Antwoorden / 30 Vragen

Heej dutchbird,

je vraag staat nu al 2 weken en er zijn al 16 antwoorden gegeven. Heb je al een goed antwoord kunnen kiezen of wacht je nog een poosje?

groetje,

gl
door globalassist - Jun 1, 2007 om 12:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Even nog over dat Plastico,

Dat is tegenwoordig in Nederland ook online te koop:
www.alvo-assen.nl
En dan niet alleen de autowax, maar ook alle andere spullen.

Ben overigens wel benieuwd wat je nou uiteindelijk gekocht hebt?