ma
door marijke1983 Jun 9, 2010 om 09:30
Auto & vervoer

Bagage geweigerd bij Ryanair

Ik vloog op zondag 6 juni met Ryanair vanaf Maasticht naar Pisa. Ik wilde mijn koffer inlaten checken maar er stond een rij. Ik dus uiteraard netjes wachten. Toen ik aan de uiteindelijk mijn bagage mocht laten in checken was dit ineens niet meer mogelijk om dat de incheckbalie gesloten was en er geen bagage meer ingecheckt zou kunnen worden. Dit terwijl ik al de tijd in de rij gestaan heb en mijn voorgangers hun bagage wel hebben kunnen inchecken. Als reactie hierop zei de medewerker dat het iets van hogerhand zou zijn om de balie te sluiten en dat zei er niets aan kon doen. De baliemedewerker vertelde me hier op vriendelijk dat ik al mijn bagage maar in 1 tas moest doen anders, natuurlijk ging dit niet. Dus ik maar proberen om met mijn 2 tassen het vliegtuig in te komen en dit lukte niet. Het liep zelfs zo hoog op dat ik als leugenaar bestempeld ben omdat ik te laat zou zijn geweest en dat er helemaal geen rij stond. En als de bali gesloten zou worden dit altijd gemeld zou worden. Uiteindelijk kon ik niet anders dan een tas achter te laten en te rennen om het vliegtuig te halen. Ik ben hier zo enorm boos over. Ten eerste was ik op tijd, ten tweede stond ik in de rij voor de balie, ten derde heb ik betaald voor het vervoeren van mijn bagage. Op Pisa heb ik het telefoonnummer van mijn voorgangers gekregen. Verder vindt ik het erg vreemd dat je alleen klachten kan faxen je schijnt ze wel te kunnen mailen maar ik kan nergens een email adres vinden.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

3338 9 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 9, 2010 om 09:48
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat noem jij op tijd.
Je moet altijd ruim van tevoren aanwezig zijn om dit soort dingen te voorkomen.

ma
door marijke1983 - Jun 9, 2010 om 09:50
1 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 9 jun 2010, 09:48]Wat noem jij op tijd.
Je moet altijd ruim van tevoren aanwezig zijn om dit soort dingen te voorkomen.

Ik was dusdanig optijd dat er dus nog een rij stond!!!!

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 9, 2010 om 11:42
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ja precies, en omdat je dus kan verwachten dat er een lange rij staat moet je ruim op tijd zijn.

pino123
door pino123 - Jun 9, 2010 om 11:58
2772 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 9 jun 2010, 09:48]Wat noem jij op tijd.
Je moet altijd ruim van tevoren aanwezig zijn om dit soort dingen te voorkomen.[quote=sonjaatje schreef op woensdag 9 jun 2010, 11:42]Ja precies, en omdat je dus kan verwachten dat er een lange rij staat moet je ruim op tijd zijn.

Wat een onzin Sonja, er staat een rij, je sluit achteraan op het moment dat jij aan de beurt bent sluit de balie. Ze zien toch dat je er staat? Of niet soms.... Aangezien er nog een rij stond was ze op tijd. Indien de balie gesloten was, en aankomt heb je pech, anders niet. Het zou ff lekker zijn hier zeg.

Je staat in de rij voor de kassa, jij bent aan de beurt, kassa sluit, sorry opdracht van de hoofdcassiere..... Kan je ergens anders achteraan sluiten, kijken hoe jij reageert.

We kunnen het ook omdraaien, misschien hadden de baliemedewerkers ff sneller moeten leren inchecken van reizigers.... Had deze klant geen probleem gehad.

pino123
door pino123 - Jun 9, 2010 om 12:09
2772 Antwoorden / 14 Vragen

EISEN VOOR OP DE LUCHTHAVEN

Passagiers moeten hun geldige reisdocument met hun online boardingkaart overleggen bij de beveiligingsdienst van de luchthaven en bij de boardinggate.

Ingezetenen van landen die niet tot de EU/EER behoren, moeten, ongeacht de visumvereisten van passagiers, voordat zij naar de beveiligingsvoorzieningen op de luchthaven gaan, eerst naar de balie van Ryanair voor visum/immigratie op de luchthaven gaan om hun reisdocumenten te laten controleren en hun online boardingkaart te laten stempelen.

De standaard openingstijden van de balie voor het afleveren van tassen is 2 uur voor de geplande vertrektijd.

Staat niets over een sluitingstijd!

freya
door freya - Jun 9, 2010 om 13:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo marijke1983,

Ryanair hanteert strakke regels en wijkt daar eigenlijk nooit vanaf. Hier even een citaat van de website van Ryanair geplukt:

Tot hoe laat kan ik bagage inchecken op de luchthaven?

De balies voor het inleveren van tassen gaan twee uur voor het geplande vertrek open en het is sterk aanbevolen uw bagage vroeg in te checken. [u]De balies voor het inleveren van tassen sluiten stipt 40 minuten voor de geplande vertrektijd.[/u] Wij behouden ons het recht voor uw reservering te annuleren en u de toegang tot het vliegtuig te ontzeggen zonder dat u hiervoor uw geld terugkrijgt indien u zich niet aan deze tijdslimieten houdt.

Dit houdt dus bij Ryanair in dat 40 minuten voor de vertrektijd de balie sluit, ook al staat er dus nog een rij. Dat is natuurlijk heel rg klantonvriendelijk, maar zo werkt dat blijkbaar bij Ryanair.

En aangezien ik nog steeds geen antwoord heb gelezen op de vraag van sonjaatje, dan toch nog een keer de vraag 'van hoe laat tot hoe laat stond je voor die incheckbalie?'

m.vr.gr. Freya

vanzon66
door vanzon66 - Feb 16, 2011 om 13:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ryanair is en blijft vervelend, we hadden ook een koffer die in Eindhoven wel goed bevonden werd en met terugkomst in met de terugreis vanuit Londen ineens te groot was en waarna we 35 pond extra moesten betalen.

Maar idd is het niet normaal dat ze een rij sluiten als je er nog in staat moeten ze maar en medewerker extra regelen als ze zien dat ze het niet halen.

Ze zijn zo trots op dat ze 99% van de vluchten op tijd hebben en hierbij het record en tja dat moet wel ergens vandaan komen.
Blijkbaar doen ze dat dus op deze manier.

Erg jammer.
grt Jan van Zon

rj
door rjw - Feb 16, 2011 om 13:22
3308 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 9 jun 2010, 13:12]

Dit houdt dus bij Ryanair in dat 40 minuten voor de vertrektijd de balie sluit, ook al staat er dus nog een rij. Dat is natuurlijk heel rg klantonvriendelijk, maar zo werkt dat blijkbaar bij Ryanair.

Het is wellicht niet klantvriendelijk, maar als ze de balie langer openlaten, kan de bagage pas later het vliegtuig in met mogelijke vertragingen tot gevolg. Als het vliegtuig het toegewezen tijdslot mist, is het maar de vraag wanneer je de lucht in mag. Dat is m.i. nog klantonvriendelijker.

Ze kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om eventuele te laat afgegeven bagage alsnog apart naar het vliegtuig te brengen maar daar hangt een prijskaartje aan. Duurdere maatschappijen bieden die flexabiliteit meestal wel, maar daar betaal je dan ook voor.

vladja
door vladja - Feb 16, 2011 om 13:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen

vanzon,

Kijk eens naar de datum van de vraag. Laat al die oude koeien toch rustig in de sloot liggen.

Vladja