le
door lev Aug 23, 2024 om 12:45
Auto & vervoer

Beeindigen contract private lease Stellantis

Op 30 Mei heb ik aangegeven dat ik mijn lease contract vanwege tegenvallende resultaten van het voertuig eerder wil beeindigen.
Vervolgens heb ik gedurende de maand juni meerdere mails en telefoontjes gedaan richting Stellantis dat ik nog steeds geen antwoord heb ontvangen.

Ik wilde graag overeenkomen wat de kosten zijn van het vroegtijdig beeindigen met de reden slechte actieradius van het voertuig.

de gehele maand heb ik geen antwoord gekregen en heb daar in Juli een klacht van gemaakt.
op een gegeven moment krijg ik klakkeloos zonder een antwoord op mijn vragen in de klacht de afkoop offerte.

omdat dit zolang heeft geduurd heb ik het voertuig dus nog een maand in mijn bezit en heb ik gevraagd wat ze daar voor een compensatie tegenover zetten.

ik heb inmiddels regelmatig aangegeven dat ik nog op het antwoord wacht en ik van hen steeds niet een antwoord had gekregen.
dit duurt inmiddels voort en heb ik wederom een aantal mails verstuurt waarin ik geen antwoord krijg op mijn vraag.

wat kan ik doen tegen een mega concern als Stellantis waar alleern de klantenservice bereikbaar is en die eigenlijk niets kunnen doen als doorgeven?

met vriendelijke groet,

Levent Kaldi.

ps de volledige mailwisseling is in mijn bezit

2738 6 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 23, 2024 om 13:23
2273 Antwoorden / Vragen

Dus je hebt nu na één maand de afkoop offerte waar je om vroeg, maar nu wil je nog compensatie voor het feit dat je die offerte niet snel genoeg binnen had? Vragen staat vrij is het gezegde en als je het niet eens bent met het antwoord kunt je daar een zaak van maken, gewoon zoals dat is voorzien in onze wet. Ik zou beginnen mijn juridische ondersteuning te bevragen of je uberhaupt een poot hebt om op te staan, wat ik vermoed van niet, en dan volgt de rest vanzelf.

lo
door lovewinnie - Aug 23, 2024 om 14:16
1231 Antwoorden / 1 Vragen

Meestal is het 40% voor elke maand die nog loopt van u contract
.stel u heeft getekend voor 4 jaar a 300 euro per maand. En na 12 maanden wilt u stopzetten
Er blijven dan 36 maanden over. 36x 300= 10800. Daar 40% van is 4320

Als u daar vanuit gaat dan zit u meestal wel goed.

En een maand is echt niet lang voor administratieve rompslomp die er bij komt kijken. U bent niet de enige klant

actieradius is helemaal afhankelijk van stad/snelweg, airco wel of niet aan, volle of half volle banden, weer etc etc.

rj
door rjw - Aug 23, 2024 om 15:04
3382 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je het leasecontract met Stellantis via een Stellantis-dealer afgesloten? Zo ja, heb je die al gevraagd?

1paul
door 1paul - Aug 23, 2024 om 15:19
3344 Antwoorden / 0 Vragen

ga eens naar juridische loket als particulier of anders advocaat als bedrijf wegens wanprestatie, ik lees tussen de regels door dat u meer range beloofd is dan er werkelijk is, misschien een reden om (zonder) minder kosten van dit kontrakt af te komen of een ander voertuig te eisen welk wel voldoet!!

sw
door swat1500 - Aug 23, 2024 om 18:11
3865 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat u nu precies wilt.
U wil van uw contract af. Dat kan kennelijk volgens het contract. U eerste aanvraag zal uitgezet zijn bij het onderdeel van Stellantis (als u met hen het contract heeft afgesloten) dat de leasecontracten verzorgd. Niet zelden is de lease uitgezet bij een partner met iwie Stellantis samenwerkt dus goed mogelijk is dat uw aanvraag is doorgezet naar die partner.
Het kan inderdaad even duren wanneer een dergelijke aanvraag is verwerkt. Naar mijn mening is 30 kalenderdagen wat in werkdagen aanmerkelijk minder zal zijn, een redelijke termijn.
Nergens lees ik dat u ontbinding van het contract heeft geeist op basis van wanprestatie. U klaagt weliswaar over een tegenvallende range van het (elektrische?) voertuig. Dat lijkt mij niet voldoende voor het stellen van een wanprestatie.
Dat u nog geen reactie heeft gekregen op uw opvolgende klaag mails is wellicht niet zo netjes maar wellciht dat men bij Stellantis meent dat met het verzenden van de afkoop offerte men voldoende actie heeft ondernomen.
Ik lees niet dat u met de afkoop offerte zelf ook een probleem heeft.

@q
door @qwerty@ - Aug 26, 2024 om 17:42
93 Antwoorden / 1 Vragen

Zegt misschien genoeg ?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 26, 2024 om 19:16
2273 Antwoorden / Vragen

Nee, dat is absoluut geen antwoord op de gestelde vraag tenzij je denkt dat het antwoord op de vraag "wat kan ik doen?" ongeveer "hoe kun je nou zo stom zijn daar een auto te leasen, heb je de reviews niet gezien?" is.

ne
door neodutchio Aug 26, 2024 om 19:53
5257 Antwoorden / 12 Vragen

Geen 1 review uit Nederland, wat zegt dat dan precies? Bij de reviews uit Belgie is er eentje die gaat over de slechte communicatie, de rest gaat over problemen met auto's.