as
door ashley Mar 3, 2007 om 17:08
Auto & vervoer

Belazerd...??

Beste Dames & Heren.

Even een vraagje! Ik heb afgelopen week een auto gekocht! Bij de aankoop zijn er verschillende afspraken gemaakt waaraan de auto zou voldoen zodra ik hem kwam halen! Nu blijkt dus dat dat niet het geval is! 1 voorbeeld is dat ik onderweg last kreeg met sturen, auto gestopt en ben gaan kijken met de gedachte dat mijn band wel lek zou zijn! Nu bleek het gewoon te zijn dat heel mijn band niet vast zat met bouten en dus een heel stuk buiten mijn wielkas zat en er bijna afvloog! Ook waren er problemen met de oliemeter! Er bleek een probleem te zijn met de stekkertjes waardoor er dus elke keer een piep te horen was en niet stopte!!Erg irritant! Er zijn nog een aantal van dat soort probleempjes met de auto! Nu is mijn vraag: Kan ik mijn geld terug eisen? Op papier heb ik de punten staan waarop de auto nagekeken zou worden, ook krijg de auto APK en een beurt!

Wie kan mij hiermee helpen...

Thanks.

Groetjes,

Marloes.

691 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

staat het op papier ??is het een bovag bedrijf??? is het een auto met schriftelijke garantie graag eerst wat meer info aub.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marloes,

Je schrijft:  Kan ik mijn geld terug eisen? Op papier heb ik de punten staan waarop de auto nagekeken zou worden, ook krijg de auto APK en een beurt!

Je kunt niet zomaar je geld terug eisen want ten deze is koop=koop. Wat je wel kunt eisen is een korrekte uitvoering van dat wat is afgesproken en op papier is gezet. Dus de punten die zouden moeten worden nagekeken,  de APK keuring en een onderhoudsbeurt. Weigert de autozaak deze afspraken na te komen dan (pas) kun je de overeenkomst eenzijdig ontbinden en je geld terugeisen. Dit op grond van:

Artikel 265 BW6 Boek 6 Titel 5 Afdeling 5

1/ Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

2/ Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.

Wel is het zo dat je bovenstaande (waarschijnlijk) in rechte moet afdwingen en daarvoor heb je toch echt juridische hulp nodig.

Als dat laatste zo is, laat het dan hier even weten.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Allebei bedankt voor jullie reactie!! Ik heb inderdaad de afspraken op papier staan! Jammer genoeg is het geen bovag bedrijf! Wel is die rdw erkend! Maar dat zegt geloof ik niet zoveel hé!! Ik heb morgen een afspraak met de verkoper en ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Bedankt!!

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

oww...en trouwens ik heb 3 maanden garantie van bumper tot bumper ..ff vergeten te melden hé!!

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan moet je ze eerst de mogelijkheid geven tot herstel. daarna hoor ik graag voor verdere info.succes

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi...ben er weer!! We hadden afgelopen zaterdag gebeld naar de verkoper(tevens eigenaar) en hij gaf aan voor zondag (de dag erna dus) een afspraak met ons te willen maken om tot een oplossing te komen! Wij daar zondag met goede moed heen en wat blijkt...meneer werkt de zondagen niet! Geen stijl maar ok dan maar maandagavond dan zou hij er wel zijn, maaaar..bel voor de zekerheid maandagmiddag nog even!! Wij gebeld..hij moest nog even kijken want hij had op dat moment een klant en als die persoon de auto zou kopen had hij savonds geen tijd en anders wel hij zou na de testrit wel even terugbellen!! Na 1 uur gewacht te hebben toch maar weer zelf gebeld, hij had het druk was zijn excuus en gaf gelijk aan dat hij vanavond dus niet kon! Nu wordt het dus weer morgenavond! Maar ok..wij de auto laten nakijken door vrienden die wel aardig wat verstand hebben van auto's..nu blijkt dat er fouten aan de auto zijn die bij een APK en beurt opgelost hadden moeten worden! Dit is dus niet gedaan.  Op papier heb ik dus 3mndn garantie (bumper tot bumper), APK, beurt , en diverse kleine dingen staan zoals lak,hoedenplank, elec.ramen ...er zijn dan ook diverse afspraken niet nagekomen!         Kan ik hier iets mee...?? Bedankt alvast

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

als uw vrienden verstand van apk keuringen hebben en zij weten het zeker dat de auto nooit apk goed gekeurd had mogen worden bel dan met rdw en vraag een keuring in beroep aan. kijk op rdw site dan weet u hoe dat geregeld is bij wet. maar een hoede plank of iets dergelijks heeft niets van doen met de apk. let op u moet een bedrag betalen via rdw bij gegronde klachten krijgt u het retour zoniet dan bent u uw geld kwijt. maar vertel dit ook tegen uw garage dat u dit van plan bent. kijk gelijk hoe ze reageren. ik hoor van u.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt...ik zal enkele voorbeelden geven... Mijn uitlaat lekt, beugel van uitlaat niet goed vast, 4 verschillende banden, 1 is zelfs smaller(!)mistlichten achter kapot, vocht in koplampen, olie stuurbekrachtiging op, verstralers kapot, veringen zijn lek, kap distributieriem los,bouten van het wiel niet goed vastgedraaid, remschijven zijn op en nog wat van dat soort dingen!! dit hoort naar mijn weten allemaal bij apk en al deze dingen zijn niet goed!! ikzal ook op rdw kijken!!thanks...groetjes

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

let wel apk eisen zijn minimum eisen.een uitlaat die los hangt op 1 punt kan toch wel deugdelijk zijn.remschijven mogen behoorlijk roestig zijn voor de apk. wielen mogen niet los zitten. bij banden staat bv gelijk of nagenoeg gelijk wat omtrek betreft. denk bv aan een thuisbrenger is ook veel kleiner maar per defenitie niet onveilig.distr kappen zijn geen apk eis .stuurbekrachtiging moet werken tijdens keuring er word niet oplekage gekontroleerd. als de uitlaat nu lek is en bijafmelden dicht alis het bv met kit is het op dat moment goedkeur. hopelijk heb je hier wat aan succes