Beschadigde zending via TNT
Een door mij verzekerd pakket (tot 500,-- euro) is beschadigd bij de geadresseerde afgeleverd. Het was verzonden op 6 mei en de schade werd bij mij gemeld op 14 mei en per gelijke datum aan TNT doorgegeven. In hun ontvangstbevestiging stond dat ze ernaar streven binnen 2 dagen mijn vraag in behandeling te nemen. Op 19 mei heb ik gebeld en gemaild omdat ik niets had vernemen. Als reactie kreeg ik dat ze de klacht niet in behandeling nemen want de maximale termijn is één week. Ik heb deze termijn dus met één dag overschreden blijkbaar. Men meet met twee maten, zelf hoeven ze zich niet aan de genoemde 2 werkdagen te houden. Toen ik het klachtenformulier via www.tntpost.nl invulde is nergens naar voren gekomen dat de termijn één week is. Ik heb een beroep gedaan op hun coulance, dit is mijn eerste schademelding in mijn leven, en hierop is wederom negatief gereageerd. Hoe dien ik te handelen? Wie vergoedt de schade van 225,-- euro die door TNT is veroorzaakt?
Stuur ze een aangetekende brief met daarin de gang van zaken en dat u het daar niet mee eens bent.
Een maximale termijn waarop u een schade kunt melden wordt niet genoemd in de voorwaarden van TNTpost.
En als u een rechtsbijstandverzekering heeft zou ik het daar ook melden.
En dat in de brief aan TNTpost zetten.
Succes!
Helemaal niemand, die hele zogenaamde verzekering van de TNT is misleiding van ongekend formaat en gewoon nep.
Ik heb zelf een gevalletje aan de hand gehad met een pakketje naar het buitenland. Claim ingediend met 12 foto's, ne 10 weken kwam er bericht dat de artikelen in het pakket niet onder de verzekering vielen. Afgezien dat ze dat natuurlijk binnen een dag hadden kunnen melden is er wel expliciet door diverse lieden op het postkantoor aan mij verzekerd dat het wel onder de verzekering viel. Ook in de documentatie staat uiteraard niet vermeld dat het niet onder de verzekering zou vallen. Brief naar de directie geschreven nooit meer wat van gehoord. Nu ga ik de TNT voor de rechter dagen wegens schromelijke misleiding en zal de rechter verzoeken het personeel van TNT als getuige op te roepen.
Mij zijn inmiddels al meerdere gevallen bekend dat ze zo'n beetje alles afwijzen, kortom zwendel.
Wat raar!
Ik kan me nog voorstellen dat er een maximale tijd staat voor de melding NA AFLEVERING BIJ GEADRESSEERDE. De procestijd binnen TNT hoort hierbuiten te vallen.
Zo bezien was de melding dus wel op tijd.
Als eigenaar van een bedrijf verstuurden wij zo'n 5000 paketjs via TNT. Soms raakte ze zoek wat overal kan gebeuren. Vooral inbuitenland. Dan starten die vrienderzoek wat drie maanden zou kunnen duren. Op zich is dat al bizar in mijn beleving.
Na d drie maanden kregen wij dan bericht dat ze er alles aan hadden gedaan om het pakketje op te sporen wat helaas niet gelukt was. Niet een maal, maar ettelijke malen.
In werkelijkheid was zo'n pakje, na een hele omreis, dan allang bij ons terug bezorgd. Hun hele eigen barcode systeemwas dus een pot nat. We hebben die hele koninklijke TNT aan de kant geschoven en zijn in zee gegaan met GLS. Ook daar gebeurd weleens wat maar wordt altijd correct opgelost.
TNT doorspoelen en wegwezen. Er had al veel eerder concurrentie moeten komen. Dit soort bedrijven werden te lang in het zadel gehouden.
Zoals reeds door diverse mensen gezegd, zou ik het niet bij laten zitten. Maar of U ooit het gelijk aan Uw zijde krijgt is een tweede. Ik kan niet anders zeggen, dat TNT-post een vreselijk bedrijf is, dat nog veel te veel monopolie heeft. Ik heb problemen met een brievenbus, die veel te ver weg is. Je kunt schrijven wat je wilt, maar er wordt gewoon niet op gereageerd. Schofterig zoals je door zo'n bedrijf wordt behandeld. Grote concurrentie (ook voor de gewone briefbestelling) zou een uitkomst zijn. Ook de regering houdt geen toezicht. Ze kunnen maar doen wat ze willen.
Ik wens U alle succes en sterkte met Uw gevecht tegen deze mis(t)bank.
Hallo,ook ik heb het zelfde meegemaakt met sokken die ik had besteld,maar omdat ik er een had gepast hadden zij ze retour naar mij gestuurd.Maar ze zijn nooit aangekomen.Ik had geen sokken en was mijn geld ook kwijt.Ik heb ook een brief gestuurd maar ik kreeg als antwoord dat T.N.T. zich niet verantwoordelijk daar voor hield.En nu is weer het zelfde gebeurd,weer iets besteld en nooit aangekomen.Ze zeggen dat ze het bij mij afgeleverd hebben,of bij de buren hebben afgegeven.Maar ik woon hier alleen,ik heb nog geen buren.Nu sturen ze mij een nieuw pakketje op wat ik erg fijn vind,want ze zijn het niet verplicht.Nu maar afwachten of het wel bij mij aankomt.Groetjes en sukses.
Hey Henriette,
1 Dag overschreiding is kinderachtig van TNT om u dat na te dragen; kortom onredelijk.
Stuur altijd uw klachtenbrief aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar TNT. Telefoontjes en mailtjes worden door TNT post "vergeten" of "niet ontvangen" en u staat dan vaak met lege handen.
Als TNT post vervelend blijft kunt u de Geschillencommissie Post inschakelen!
Link:
Succes!
Nou ja, in dit geval ook 'overschreiding'. Hun machtspositie en -misbruik is toch om te huilen.
Ik ga inderdaad het advies opvolgen een aangetekend schrijven te versturen hierover. Aan de telefoon word ik afgewimpeld (ook al ben ik reuze beleefd) en via mail reageert men niet meer.
Ik waag nog één poging en als die niets oplevert dan zie ik me genoodzaakt, alleen al uit principe, een andere pakketdienst in te schakelen.
Bedankt voor de tips tot dusver!
De tip om TNT een aansprakelijkheidsstelling per aangetekende brief - met ontvangstbevestiging - te sturen is goed. Als je twijfelt hoe je zo'n brief goed moet opstellen zou je advies kunnen vragen bij het Juridisch Loket www.hetjl.nl of bel ze even om een - gratis - afspraak te maken.
Maak wel zelf eerst even een conceptbrief en leg die dan ter beoordeling voor aan de medewerk(st)er. Ik heb goede ervaringen met hun hulp. Succes!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer