me
door meyden6 Jan 4, 2014 om 13:20
Auto & vervoer

Blok verwarming

Mijn Heren dames
ik betaal bij mijn huur in 2013 172.00 euro verwarming
Ik moet bij betalen 500.euro dat is ongeveer 42 euro per maand
Nu hebben ze voor 2014 mijn stookkosten verhoogt met 92 euro naar 264.euro per maand
als ik dit jaar 500.euro bij moet betalen is dat 42 euro per maand en geen 92 euro mag dat zo maar of kan ik dat oude bedrag blijven betalen
Ik ga van 832.25 naar 901.35 dat is voor mij een hoop geld ik heb alleen aow

2153 6 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 4, 2014 om 13:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Qua e-mail zit je er in ieder geval warmpjes bij deze winter ;-) (uiteraard een melding gedaan).

Mocht het continu 32 graden zijn, is het een reëel bedrag. In ieder ander geval is het gewoon absurd. Klacht indienen lijkt mij wenselijk.

zoekster
door zoekster - Jan 4, 2014 om 13:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is altijd heel ingewikkeld die berekeningen met blokverwarming. Hoe motiveert uw verhuurder de verhoging met 92 euro?

Ga ook eens met de buren in overleg en vraag hoe het met hun energierekening zit.
Uit ervaring weet ik dat het behoorlijk chaotisch kan verlopen met blokverwarming met die malle verdeelsleutels. Als het even kan zouden u en uw buren voor elkaar moeten boksen om ieder een aparte meter te krijgen.
Of heeft u die al?

Als u alleen woont vind ik het nogal een bedrag dat u iedere maand moet ophoesten.

Overigens is er ook een nieuwe warmtewet klik HIER
misschien heeft u daar iets aan. Zelf vind ik hem nogal onduidelijk, maar u kunt altijd extra informatie halen bij consuwijzer 088 - 0 70 70 70

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2014 om 15:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is altijd de pest met blokverwarming. Er zijn mensen die de verwarming gewoon altijd aan hebben. Alles word fijn bij elkaar opgeteld, ook de ruimtes waar je geen gebruik van maakt (kelders en de 'openbare plekken in het gebouw'). Heeft u wel die verdampmeters op iedere radiator, zal ik hopen? Is me een smak geld. Maar ik ben bang dat u niet op eigen houtje het oude bedrag kan blijven betalen. Zou misschien kunnen maar dan krijgt u een hartverzakking als de echte rekening komt. Als het een groot complex is waar u woont: niet allemaal een vuist maken en vragen om ieder een eigen HR ketel te laten plaatsen?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 4, 2014 om 17:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee u kan alleen in gesprek gaan hier over waarom dat zoveel moet zijn. En misschien wat zuiniger met u warmte omgaan, dan kan het voorschot na dit jaar weer omlaag gaan

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2014 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat bedoelt u met deze getallen?

Ik ga van 832.25 naar 901.35 dat is voor mij een hoop geld

Want u betaalt veel meer per jaar.

ed
door ed vissenberg - Feb 26, 2014 om 17:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het gemiddelde verbruik voor het verwarmen van een apartement zou per jaar ongeveer uitkomen op 38 GJ (gigajoule) warmte. wat ongeveer overeenkomt met een gasverbruik van 1300 m3.
De energiekosten per gigajoule warmte is in 2014 vastgesteld € 24,03 volgende de nieuwe warmtewet door het ACM (autoriteit consument en markt)

Kosten voor transport, levering en aansluiting zijn over 2014 vastgesteld op maximaal € 254,00
Kosten voor bemetering zijn in 2014 maximaal € 24,54.

In uw geval zou u dus een totale energierekening mogen verwachten van
Vastrecht € 254,00 + Kosten voor bemetering € 24,54 + Energiekosten (38 x € 24,03)

Dus totale kosten (maximaal) = € 1191,68 per jaar

U geeft aan dat u reeds € 172,00 per maand betaald (dus € 2.064,00 per jaar), wat dus al onwaarschijnlijk hoog is.

Ik zou als ik u was zeker informatie hierover inwinnen bij Consuwijzer. Zeker met de nieuwe warmtewet bent u goed beschermd voor zowel een te hoge prijs voor energie als vaste kosten.

Voor meer informatie kunt u ook kjken op www.warmtewetforum.nl