la
door lanzenk Jan 4, 2012 om 21:33
Auto & vervoer

Boeken bij Ryanair schier onmogelijk

Sinds kort is zoeken naar vliegtarieven op de pagina van Ryanair bijna onmogelijk geworden bij mij (IE,Chrome en Firefox).
Bij elke zoekopdracht en zelfs bij wijziging van datum moet men allerlei codes invoeren.
Ik ken dit van andere paginas maar dan hoef je het slechts eenmaal in te voeren, bij Ryanair dus om de haverklap.
Ik vlieg af en toe met Ryanair omdat het nu eenmaal de goedkoopste (bus)verbinding is naar mijn bestemmingen maar nu is het wel heel vervelend om te zoeken. Ik wacht dus met boeken tot deze fout is opgelost
Ryanair mailen gaat helaas niet, alleen duur bellen dus dat doe ik maar even niet.

1)Hebben jullie dat ook?

2)Weet iemand misschien wanneer deze storende fout (neem ik aan) op hun pagina wordt opgelost?

3) Heeft iemand hier andere informatie over?

2821 4 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 5, 2012 om 09:44
842 Antwoorden / 1 Vragen

Heb een aantal zoekopdrachten uitgevoerd, en hoefde maar één keer die captcha in te vullen. Ik zou zeggen: probeer het nog eens.

De (waarschijnlijke) reden dat Ryanair voor captcha's kiest, is dat ze niet in verzamelzoeksites als cheaptickets willen terugkomen (neem ik aan). Op deze manier kan er niet automatisch allerlei zoekopdrachten uitgevoerd worden om dezelfde informatie op een andere site aan te bieden.

la
door lanzenk - Jan 5, 2012 om 14:27
21 Antwoorden / 7 Vragen

naitsoezn bedankt voor je reactie.

Ja ik neem aan dat het tegen robots is maar op andere pagina's hoef je het maar een keer in te vullen..
Ik probeerde net de goedkope vluchten tussen Lanzarote en Eindhoven te zoeken tussen 30 januari en 30 april, heen en weer. Je moet dan wel elke keer op de datum klikken.
Intussen heb ik al 6 keer de codes moeten invullen.
Dit is de enige manier om bij Ryanair de goedkope vluchten er uit te halen omdat de totale tarieven elke keer verschillend zijn. De ene keer wel belasting/toeslagen, dan weer niet of ineens 20% korting en dan weer niet en een combinatie van deze.
Zo werkt het nu eenmaal bij ze.
Misschien proberen ze dit wel te ontmoedigen maar dan heeft boeken bij Ryanair weinig zin meer denk ik.
Vandaar dat ik aanneem dat het een fout is op de pagina, Ik verbaas me er over dat hier niet al lang breed over geklaagd is trouwens
Nou ja, wie weet is er iemand die hier nog wel meer van weet..

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 5, 2012 om 14:34
842 Antwoorden / 1 Vragen

Mjah, ik zoek / boek echt nooit wat bij Ryanair, dus misschien dat ik niet zo goed snap hoe het werkt, maar wanneer ik zoek kan ik 'gewoon' een vertrek- en een aankomstlocatie invullen, en een heen- en terugreisdatum, en vervolgens via de knoppen "volgende week" en "vorige week" naar andere data zoeken. Hoef ik geen captcha's in te vullen. Bovendien hoef ik geen captcha's in te vullen als ik op de knop "nieuwe zoekactie" klik (dan onthoudt ie ook m'n laatste zoekopdracht). Alleen als ik via de "terug"-knop van de browser terugga kom ik weer langs die captcha. Misschien dat er dus iets in je instellingen verkeerd staat ofzo (cookies? privacy-instellingen?), want aan de Ryanair-site lijkt het niet te lliggen.

la
door lanzenk - Jan 5, 2012 om 16:45
21 Antwoorden / 7 Vragen

Nogmaals bedankt naitsoezn maar als je de juist prijs wilt weten van een vlucht moet je op de datum klikken zodat je de volledige prijs te zien krijgt (met of zonder belasting en/of korting etc)
Als je dus een goedkope vlucht zoekt moet je dit dus elke keer doen. Zo heb ik al vele vluchten geboekt maar nu gaat het dus ineens niet meer zo.
Ik gebruik 3 browsers en verwijder cookies.