mi
door minidick Oct 21, 2012 om 11:50
Auto & vervoer

Boete RDW

Oude auto gekocht met een 50% regeling, restant bedrag afgelost op 8-10-2012. Het deel 2 (OVB) lag tot die tijd bij de financierings maatschappij.
Op 22-10-2012 nieuwe auto afgehaald, oude bauto ingeleverd bij de garage zonder vrijwarinsbewijs (OVB was er nog niet). De verzekeringsmaatschappij ingelicht voor overschrijving verzekering op 21-10-2012.
Boete ontvangen dat de auto op 10-11-2012 niet verzekerd was.
Vraag: Had de garage de auto in ontvangst mogen nemen zonder oud deel 2 en had de garage dan de auto moeten of mogen opnemen in de verzekering van de garage?.

1338 7 Rapporteer

pino123
door pino123 - Oct 21, 2012 om 12:01
2776 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe kan je nu een auto inleveren zonder vrijwaringsbewijs? Rustig gezegd niet heel slim. Dit houdt in dat de auto nog gewoon op jouw naam staat, jij naast de verzekeringsboete ook nog alle reguliere boetes kan gaan betalen, als deze gemaakt zijn, dus nu als de donder naar dat garge bedrijf en je vrijwaringsbewijs gaan halen.

Ook direct de boete betalen, aangezien de auto op jouw naam staat is deze dus terecht. Snel gaan handelen!

grindweg
door grindweg - Oct 21, 2012 om 12:09
2308 Antwoorden / 28 Vragen

zonder ovb geen kans van overschrijven.
je hebt geen en mist dus de controle letter op het ovb.
dan blijft de auto op uw naam staan en bent u dus over al verantwoordelijk voor.
een garage kan dan nooit de auto in de handels voorraad zetten.
zoals eerder geschreven niet slim opgelost en telaat.

ik
door ikzelf1942 - Oct 30, 2012 om 14:26
81 Antwoorden / 15 Vragen

Wat klopt er niet??

Gebruikersnaam:minidick
Level:.zie alle data:

Datum:zondag 21 okt 2012, 11:50 Vraag ingezonden
op 8-10-2012 oude auto weggebracht.
Op 22-10-2012 nieuwe auto afgehaald.
De verzekeringsmaatschappij ingelicht voor overschrijving verzekering op 21-10-2012.
dus oude auto was nog vezekerd ??
Boete ontvangen dat de auto op 10-11-2012 niet verzekerd was.
helaas moet die datum nog komen, dus rdw heeft wel een vooruitziende blik!!!!

valerius-2
door valerius-2 - Oct 30, 2012 om 14:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ikzelf1942 schreef op dinsdag 30 okt 2012, 14:26]Wat klopt er niet??

Gebruikersnaam:minidick
Level:.zie alle data:

Datum:zondag 21 okt 2012, 11:50 Vraag ingezonden
op 8-10-2012 oude auto weggebracht.
Op 22-10-2012 nieuwe auto afgehaald.
De verzekeringsmaatschappij ingelicht voor overschrijving verzekering op 21-10-2012.
dus oude auto was nog vezekerd ??
Boete ontvangen dat de auto op 10-11-2012 niet verzekerd was.
helaas moet die datum nog komen, dus rdw heeft wel een vooruitziende blik!!!![/quote]
Dat heb je met de met ambtenaren die kijken vooruit.

ik
door ikzelf1942 - Oct 30, 2012 om 15:09
81 Antwoorden / 15 Vragen

Dat heb je met de met ambtenaren die kijken vooruit.

"valerius"
als je dan toch met een nergens opslaand antwoord wilt reageren, doe het dan goed,
(lees je zin nog maar eens goed)

aj
door ajbff - Nov 8, 2012 om 19:30
5 Antwoorden / 0 Vragen

OVB was deel III dat terzijde.

Meestal krijgt u eerst berricht en daarna nog een herinnering dat geconsateerd is dat de auto op de controle datum niet verzekerd was en kunt u een artikel 34 (WAM) opvragen bij uw verzekerings maatschappij dat de auto wel verzekerd was. In uw geval was de auto inderdaad niet meer verzekerd, u had de auto achtergelaten bij uw autobedrijf/dealer.

Als uw dealer mee wil werken kan die vragen aan zijn garagepolis verzekering of zij een artikel 34 verklaring af willen geven voor uw auto. Hiermee verklaard de maatschappij dat uw auto ten tijde van de controle verzekerd was op de polis van uw garage/dealer.

Dit heb ik ook een keer voor een klant gedaan die de oude auto bij mij achterliet omdat deze kapot was en het niet waard was om te repareren, OVB was kwijt, nieuwe aangevraagd maar per ongeluk de verzeking stopgezet.

Jos

brainless
door brainless - Nov 8, 2012 om 22:48
324 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ajbff schreef op donderdag 8 nov 2012, 19:30]OVB was deel III dat terzijde.

Meestal krijgt u eerst berricht en daarna nog een herinnering dat geconsateerd is dat de auto op de controle datum niet verzekerd was en kunt u een artikel 34 (WAM) opvragen bij uw verzekerings maatschappij dat de auto wel verzekerd was. In uw geval was de auto inderdaad niet meer verzekerd, u had de auto achtergelaten bij uw autobedrijf/dealer.

Dit was vroeger wel het geval, tegenwoordig krijg je gelijk een boete.
Je bent nu eenmaal verplicht een auto (die op je naam staat) te verzekeren.
Alleen schorsen van het kenteken ontslaat je hiervan.

Als je wel kunt bewijzen dat je auto verzekerd was op die datum, dan kun je in beroep gaan.