sn
door snelweg Jan 29, 2008 om 15:59
Auto & vervoer

Brandend lampje

na gewoon starten ging na 100 m storingslampje motor branden voelde alsof motor afsloeg na stilzetten auto geen brandend lampje meer en liep weer goed, ook na lang stilstaan met motor aan, vraag moet auto gelijk naar garage of kan blijven rijden

snelweg (opel corsa)

511 6 Rapporteer

flipjeburum
door flipjeburum - Jan 29, 2008 om 16:22
155 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Snelweg,

Het kan natuurlijk een eenmalig incident/storing geweest zijn, maar als je het niet vertrouwd zou je natuurlijk even langs een garage kunnen rijden. Daar zullen ze dan de computer uitlezen op eventuele fouten. Het zekere voor het onzekere dus.

Ik zou me echter niet te veel zorgen gaan maken als het nadien niet meer is voorgekomen en de auto verder goed rijdt.

groet Flipje

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2008 om 16:42
16966 Antwoorden / 202 Vragen

altijd even bij de garage langsgaan/binnen gaan. je weet nooit of er werkelijk iets is en een lampje gaat meestal niet branden zonder reden. U kunt daarmee werkelijke schade voorkomen al lijklt er verder niets aan de hand en zelfs, al is er blijkt dan niets aan de hand. (Mogelijk is wel een reset nodig)

flipjeburum
door flipjeburum - Jan 29, 2008 om 16:58
155 Antwoorden / 6 Vragen

Vergeet even mijn eerste antwoord. Het is dus blijkbaar niet eenmalig geweest getuige de vraag van november 2006. Zie deze.

Denk dat het toch verstandig is om de dealer een diagnose te laten uitvoeren.

@Gerrit, ik rij Frans, dus schrik niet zo van spontaan brandende lampjes ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2008 om 17:35
16966 Antwoorden / 202 Vragen

flipjeburum@ chapeau voor het geheugen. We kunnen ons dus afvragen waarom vraagsteller de vraag maar weer eens herhaalt.

door 4711 - Jan 29, 2008 om 17:48
885 Antwoorden / 2 Vragen

Als de antwoorden van toen en nu je niet bevallen.....

Deze hOPELoos Corsa  kun je ook invoeren op de monteurs site;

WWW. PROBLEMCAR . NL

Daar zie je het bekende probleem en de oplossingen en jou dealer zou dit ook moeten weten na zoveel ellende na meerdere jaren!

Dus zoek een echte garage, eventueel geen officiële dealer want die doen alleen de nieuwere en hebben geen ervaring meer met hun merk uit de vorige Eeuw!
Als er toevalling een Bosch garage is, die hebben uitlees apparaten voor alle merken en je kreeg bij herstel en Grote Beurt en APK ook nog hun gratis wegenwacht hulp    dus nog meer voordeel?

sn
door snelweg - Jan 29, 2008 om 18:27
5 Antwoorden / 6 Vragen

klopt auto is toen helemaal nagekeken, motorblok eruit etc, draden vernieuwd, auto is misschien uit vorige eeuw maar ziet en rijdt heel goed, wil hem dit jaar inruilen vandaar.

snelweg