snah
door snah Oct 6, 2016 om 21:39
Auto & vervoer

Car tracking

Hallo ,
Ik ben opzoek naar een apparaat om mijn auto te volgen , zodat ik ( niet in de auto zittend ) mijn auto kan volgen op mijn smartfoon .
De route die mijn auto dan rijd wil ik dan zien op bv. google maps en dit dan later kunnen terugkijken .
Wat zijn de kosten ?
Wie heeft er ervaring hiermee en kan mij adviseren ?
Mvg
Hans

5009 20 Rapporteer

ro
door ronny530 - Oct 6, 2016 om 21:57
2784 Antwoorden / 41 Vragen

In een spyshop kunt u meer info krijgen maar zij kunnen u niet van uw achterdochterheid verlossen.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2016 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk ook uw vrouw, vriendin, dochter, zoon, moeder enzovoort gewoon vragen waar ze naar toe geweest zijn.

Wel zo voordelig. Nog voordeliger is het om uw auto niet uit te lenen. Dan staat hij, en blijft hij daar staan, waar u hem neergezet hebt.

me
door mein33 Oct 7, 2016 om 10:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

10+

ja
door jackyh - Oct 6, 2016 om 22:48
953 Antwoorden / 4 Vragen

Vraag eens na bij uw verzekering. Krijgt u misschien zelfs korting op de premie. Neem aan dat u niet in een Seat rijdt.

me
door mein33 Oct 7, 2016 om 10:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jackyh,

Zal zeker geen Seat zijn maar een Lada 124 waarmee ook nog door iemand anders mee wordt gereden en Ts. wil om de één of andere reden heel graag weten waar die ander dan wel allemaal naar toe gaat. ;-))

ja
door jackyh Oct 7, 2016 om 12:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

Lijkt me goedkoper om die persoon dan aan de ketting te leggen. Weet je zeker waar die is.

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2016 om 23:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

U kunt overwegen om zelf in de auto (uw auto) te blijven zitten zodat u zelf kunt zien naar waar de auto zich begeeft, wie erin zit en waar de persoon (en) naar toe gaan. Of een privé dectective inhuren, zonder een apparaat aan te schaffen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 6, 2016 om 23:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik.vind het best een behoorlijke inbreuk op de privacy van de bestuurder. Waarom zou u dit willen? Als U  dit maffe plan door wilt zetten koop dan een goedkope gsm met GPS en installeer runkeeper.
Dan bent u voor 75 euro klaar.
Maar ikzelf zou me bespied voelen ondanks dat ik niets te verbergen heb!

Cookies
door Cookies - Oct 7, 2016 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gelukkig geen ervaring mee. Word helemaal onpasselijk van wat je schrijft. Ik adviseer een bezoekje aan een psycholoog.

ha
door hamburger - Oct 7, 2016 om 10:43
84 Antwoorden / Vragen

De vraagsteller kan dit toch ook als anti diefstal bedoelen ipv mogelijk achterdocht? Google gps tracker en je zeker ergens uitkomen. In het beroepsvervoer is het gebruikelijk dat de planner/centralist kan zien waar welke auto rijdt.Voorbeeld: http://www.vindmijterug.nl/auto-tracker/

ja
door jackyh Oct 7, 2016 om 12:10
953 Antwoorden / 4 Vragen

Onzin want die brengt de auto niet terug.

snah
door snah Oct 7, 2016 om 18:58
654 Antwoorden / 61 Vragen

+1

Cookies
door Cookies - Oct 7, 2016 om 10:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan schrijf je toch gewoon: ik wil mijn auto kunnen volgen als hij gepikt wordt. Juist door de formulering van de OP lijkt het hier om iets heel anders te gaan.

DOOR HAMBURGER - 7 OKT. 2016 OM 10:43
ANTWOORDEN / VRAGEN

De vraagsteller kan dit toch ook als anti diefstal bedoelen ipv mogelijk achterdocht?

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2016 om 11:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hamburger

En waarom zou hij dan "later" de route willen terugkijken?:-))

me
door mein33 - Oct 7, 2016 om 11:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@snah,

Vorig jaar op 8 okt. stelde u ook een vraag over de beveiliging van uw auto.
Heeft u inmiddels een afdoende oplossing gevonden om de autosleutel af te schermen voor eventuele hackers, ben (zeer) benieuwd.

Cookies
door Cookies Oct 7, 2016 om 11:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vrijwel exact dezelfde dag. Misschien last van 'vallende bladeren'?

La
door Laelia1955 Oct 7, 2016 om 22:32
21 Antwoorden / Vragen

Of jarig, en elke jaar dan een dagje vrij van werk, school, etc.?

Volgens mij wilt u alleen maar 'moeilijke' vragen stellen om interessant te doen
of om te kijken hoe andere mensen moeite gaat doen om uw zogenaamde
vraagstuk op te lossen!
Succes en tot volgend jaar maar weer dan!

costnix
door costnix Oct 7, 2016 om 23:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zal wel een alu hoedje om de sleutel zijn gedaan ;-)

ha
door hamburger - Oct 7, 2016 om 11:24
84 Antwoorden / Vragen

Kennelijk weten mensen hier direct de werkelijke bedoeling van een hen totaal onbekende vraagsteller. Als je dan de vraag beantwoord in plaats van commentaar te geven ............... Het heet toch vraag en beantwoord, of heet het vraag en je krijgt commentaar?

me
door mein33 Oct 7, 2016 om 11:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hamburger,

Wacht in gepaste spanning op uw probleem oplossende antwoord aan Ts.
Tot heden heb ik van u alleen nog maar "vraag en commentaar" mogen lezen.

ha
door hamburger Oct 7, 2016 om 11:32
84 Antwoorden / Vragen

@Mein33, door hamburger - 7 okt. 2016 om 10:43
Antwoorden / Vragen

De vraagsteller kan dit toch ook als anti diefstal bedoelen ipv mogelijk achterdocht? Google gps tracker en je zeker ergens uitkomen. In het beroepsvervoer is het gebruikelijk dat de planner/centralist kan zien waar welke auto rijdt.Voorbeeld: http://www.vindmijterug.nl/auto-tracker/

me
door mein33 Oct 7, 2016 om 11:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hamburger,

Heb deze reactie van u kennelijk geheel of gedeeltelijk gemist, mijn excuses.

Heb zelf geen antwoord op deze vraag aangezien op internet vele mogelijkheden voorhanden zijn. mein33

Cookies
door Cookies Oct 7, 2016 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De antwoorden worden natuurlijk mede bepaald door de formulering van de openingspost. En dat deze vraag betrekking heeft op beroepsvervoer lees ik ook nergens terug. Net als ik nergens lees dat de vraag verband houdt met een anti-diefstal maatregel. En kennelijk weet jij wel de bedoeling, want jij gaat er van uit dat deze vraag met anti-diefstal en beroepsvervoer te maken heeft. Of heb je soms je glazen bol weer gevonden?

ha
door hamburger Oct 7, 2016 om 11:58
84 Antwoorden / Vragen

Ik lees de vraag zoals gesteld en geef als voorbeeld het beroepsvervoer. Ook zijn er vele redenenen denkbaarbaar om deze vraag te stellen. Maar je hebt kennelijk zelf een glazenbol ...... fijn weekend.l

Cookies
door Cookies Oct 7, 2016 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat het beroepsvervoer met gps werkt, hoef je mij niet te vertellen. Maar daar kan deze vraag geen betrekking op hebben, want dit is een forum voor consumentenkwesties.

snah
door snah Oct 7, 2016 om 18:42
654 Antwoorden / 61 Vragen

+1

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2016 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop een wielklem, blijft hij voor de deur staan, kunt u uit het raam kijken.:-))

hansje klein
door hansje klein - Oct 7, 2016 om 11:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Detectief spelen beginnersfase? Daar zijn toch cursussen voor denk ik. Wenn schon, denn schon! Bij voorbeeld "echtgenote volgen" NTI

gerbera
door gerbera - Oct 7, 2016 om 12:05
7366 Antwoorden / 14 Vragen
jo
door jorisw - Oct 7, 2016 om 13:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat je vrouw vreemd gaat los je niet op met een trackingoplossing. Vraag dan meteen de echtscheiding aan. Dit is slechts uitstel van executie....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2016 om 17:19
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Doe eens navraag bij uw verzekeraar. Mogelijk levert het ook nog premiekorting op.

ja
door jackyh Oct 7, 2016 om 22:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is door mij reeds aangegeven. Dubbel op dus.

snah
door snah - Oct 7, 2016 om 18:00
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo ,
Weinig bevredigende antwoorden wel een hoop idiote conclusies , als je geen antwoord weet op een simpele vraag reageer dan niet !!!

Ik leg uit waarom ik mijn auto wil volgen en de gereden route wil opslaan ,
Ik ben rij-instructeur en als een leerling zakt voor het rij-examen wordt er precies uitgelegd waarom ze gezakt zijn en waar ze de fout ingingen . Vaak wachten zij dan een paar weken en beginnen dan weer te lessen , ik weet dan niet meer waar we of zij gereden hebben en wil dan dezelfde route rijden als tijdens het examen ( vandaar het opslaan van de examen route ) en ze uitleggen waar ze de fout ingingen en uitleggen hoe het dan wel moet . Een leerling begrijpt zijn fout dan beter en leert van mij dan hoe iets beter kan .

Dus beste roeptoeters   als je het hele verhaal niet kent of bij een conflict niet beide partijen hoort , kan en mag je geen conclusie trekken !!!  Ik bedoel oordeel vellen .

Dus blijft mijn vraag of hier iemand ervaring heeft met dit soort apparaten.
Een Dashcam zou een oplossing zijn echter mag dat niet van het CBR.

ja
door jackyh Oct 7, 2016 om 22:57
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is trouwens een uitleg van niets. Leerlingen moeten leren overal te kunnen rijden. Toen ik ging afrijden mocht de rijleraar mee. Waarom gaat u niet mee zodat u kunt zien waar de zwakke plekken zitten.

costnix
door costnix Oct 7, 2016 om 23:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U bent er zelf schuldig aan. In uw eerste post laat u een hoop gegevens weg en is het kristallen bol werk om een voor nuttig antwoord te geven!

holiday
door holiday Oct 8, 2016 om 00:17
102 Antwoorden / 12 Vragen

Ik stoor mij ook aan al die figuren met nietszeggende antwoorden.
Zoek maar eens op Google op car tracking, je komt daar genoeg tegen.
Je kan een klein kastje kopen waar een prepaid GSM kaartje in gaat, je kan dan via SMS berichten zien waar de auto rijd of met een abonnement je auto dag en nacht volgen.
Er zijn ook bedrijven die een zender inbouwen, waar je ook via een abonnement je auto constant kan volgen, die zijn meestal wel wat duurder.
Ik hoop dat je aan dit antwoord wel wat hebt.

Als derde mogelijkheid is al een oude GSM telefoon genoemd, goedkoop prepaid kaartje er met zoveel mogelijk data er op en de juiste app er op in je auto verbergen en je kan live mee kijken.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2016 om 18:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, na uw toelichting is het simpel. Dit is een consumentenforum en u stelt een zakelijke vraag. Dus u zit op het verkeerde forum.

snah
door snah - Oct 7, 2016 om 18:13
654 Antwoorden / 61 Vragen

@ Tijger1

Gelul !!!

Cookies
door Cookies Oct 7, 2016 om 18:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, geen gel*l! Dit forum is voor CONSUMENTEN kwesties. Jouw vraag hoort daarom hier dus NIET thuis. En in het vervolg je openingspost DUIDELIJK formuleren.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2016 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@snah. Misschien moet u dat dan ook maar tegen uw leerlingen zeggen: "gel*l" , als zij beweren dat ze niet meer weten waar ze gereden hebben.

costnix
door costnix Oct 7, 2016 om 23:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gesundheit :-(

snah
door snah - Oct 7, 2016 om 18:24
654 Antwoorden / 61 Vragen

@ Mein33

Antwoord op de vraag van vorig jaar ,
Gebruik de reservesleutel waar geen A.B. op zit .
Of als je toch de sleutel met A.B. gebruikt maak dan van bv. radiatorfolie een hoesje waar de sleutel in kan , ze kunnen een code dan niet uitlezen .
Ook bestaat er apparateur die een code uitleest als jij de A.B. gebruikt , hier helpt dus alleen de reservesleutel .

me
door mein33 Oct 7, 2016 om 22:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@snah,

Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb echter geen contactsleutel waar geen a.b. op zit.
Wel zit er in de contactsleutel een hulpstuk (sleutel) waar de deur mee geopend kan worden als de a.b. om de één of andere reden niet zou werken. Maar de hulpsleutel is maar van een plastic kwaliteit dus niet voor permanent gebruik.
Maar om de auto te kunnen starten moet wel de volledige a.b. worden gebruikt.
Naar ik begrepen heb kan de sleutel alleen gehackt worden als de a.b. door wordt gebruikt om de deur op afstand te openen. Gebruikt u het zelf ontworpen afschermhoesje dan alleen buiten de auto !!

costnix
door costnix Oct 7, 2016 om 23:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik toch gelijk met mijn alu hoedje :-)

aurora1
door aurora1 Oct 8, 2016 om 02:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mein33, bij o.a. de Action worden metalen doosjes verkocht voor beveiliging van pasjes waarin ook een dergelijke dikke sleutel past. Als u de sleutel in een dergelijk doosje thuis en in uw broekzak bewaart kan er niet gehackt worden. Verder de auto dan maar van meer nabij openen en sluiten met de AB en goed om u heenkijken of er "geïnteresseerden" rondhangen.
Voorzover ik gelezen heb heeft in ieder geval bmw de codes gewijzigd zodat dat hacken niet meer zomaar mogelijk is, zij het dat ze daar wel geheimzinnig over doen.