Citroën Jumper fabrieksfout?
Ik heb een auto (Citroën Jumper 2500) en deze begaf het tijdens de vakantie. Bij de garage bleek dat de krukaslager kopot was. Na vele telefoontjes met verschillende garages en slopers bleek dat bij dit type auto na ong. 140.000km het voorgenoemde mankement optreedt. Het lijkt er op dat er sprake is van een productfout. Weet u wie hiervoor aansprakelijk gehouden kan worden? De importeur, de citroënfabriek? Enig idee hoe ik dit aan kan pakken want het gaat toch om een schade van rond de 6.000 euro.
Groeten,
Felipa Groenewoud.
het is geen produktie fout. men gebruikt vaak verkeerde olie. de specifikatie is erg belangrijk. evenals het rustig warm rijden daar zijn deze motoren erg gevoelig voor. wij hebben er 7 in onderhoud met km stand van af 165000km tot 290800 km en nog nooit een probleem mee geweest. deze motoren worden in meer types gebruikt. klopt uw km stand en of welk bouw jaar is uw auto./ dan kan ik even na kijken of er service bulletin is uit gegeven.
als wat u zegt dat de motoren van deze jumpers 2500 motoren al bij 140000km defect raken dan zou citroen wel een heel slechte naam krijgen
maar ik werk al vanaf 1990 bij een citroen dealer en dit niet geconstateerd
wat sommige mensen wel doen is het dashboard vol gooien met pennen en sleutels zodat geen lampje meer zichtbaar is en kunnen ze ook niet zien of er een lampje gaat branden oliepeilen is ook heel vaak iets wat niet of nagenoeg niet gedaan wordt ondanks wat er in de instructieboekjes over geschreven wordt
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer