fe
door felipa86 Jan 6, 2008 om 12:31
Auto & vervoer

Citroën Jumper fabrieksfout?

Ik heb een auto (Citroën Jumper 2500) en deze begaf het tijdens de vakantie. Bij de garage bleek dat de krukaslager kopot was. Na vele telefoontjes met verschillende garages en slopers bleek dat bij dit type auto na ong. 140.000km het voorgenoemde mankement optreedt. Het lijkt er op dat er sprake is van een productfout. Weet u wie hiervoor aansprakelijk gehouden kan worden? De importeur, de citroënfabriek? Enig idee hoe ik dit aan kan pakken want het gaat toch om een schade van rond de 6.000 euro.


Groeten,


Felipa Groenewoud.


 

430 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

grindweg
door grindweg - Jan 6, 2008 om 13:50
2308 Antwoorden / 28 Vragen
0

het is geen produktie fout. men gebruikt vaak verkeerde olie. de specifikatie is erg belangrijk. evenals het rustig warm rijden daar zijn deze motoren erg gevoelig voor. wij hebben er 7 in onderhoud met km stand van af 165000km tot 290800 km en nog nooit een probleem mee geweest. deze motoren worden in meer types gebruikt. klopt uw km stand en of welk bouw jaar is uw auto./ dan kan ik even na kijken of er service bulletin is uit gegeven. 

an
door andreas08 - Jan 9, 2008 om 19:32
15 Antwoorden / 0 Vragen
0

als wat u zegt dat de motoren van deze jumpers 2500 motoren al bij 140000km defect raken dan zou citroen wel een heel slechte naam krijgen


maar ik werk al vanaf 1990 bij een citroen dealer en dit niet geconstateerd


wat sommige mensen wel doen is het dashboard vol gooien met pennen en sleutels zodat geen lampje meer zichtbaar is en kunnen ze ook niet zien of er een lampje gaat branden oliepeilen is ook heel vaak iets wat niet of nagenoeg niet gedaan wordt ondanks wat er in de instructieboekjes over geschreven wordt

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer