ge
door gedupeerde070 Jan 9, 2016 om 03:19
Auto & vervoer

Diefstal scooter niet vergoed omdat er geen aankoopbon van slot is

mijn scooter is gestolen terwijl die op slot stond .het slot heb ik via marktplaats aangeschaft.
Het slot was nieuw en nog in de verpakking ook was het een goed gekeurt art4 klasse slot (art3 klasse is minimaal nodig voor
verzekering) .nu is het punt van de aankoop slot heb ik geen aankoop bon .
De verzekering heeft de sleutel (2 stuks) toegestuurt gekregen van mij op deze sleutels was ook een registratienummer gegraveert.
Dit is voor het registratie systeem. Nu doen ze er alles aan om niet te willen vergoeden terwijl de expert mij heeft toe gezegd
het afgesproken bedrag uitekeren.
Uit een brief van de verzekering laten ze mij weten dat de expert ineens geen sporen van gebruik zijn op de sleutels en dat het merk is weg gekrast.
Nu is het logisch dat op de reserve sleutel geen gebruik sporen zijn want die werd nooit gebruikt. En de sleutel die ik gebruikte
was nog nieuw, want ik had het slot maar net.Dus bij deze sleutel zullen nog maar minimale sporen aanwezig zijn (dit heb ik na gevraagd bij een erkend sleutelbedrijf.).Ook de opmerking dat het merk was weggekrast is ook een raadsel want ik heb de sleutels
in goede staat aangetekend verstuurd.De verzekering(VOOGD&VOOGD) sluit zomaar het dossier zonder dat ik een contra expert kan aanstellen dus ik mag geen bezwaar maken op hun besluit.

14572 18 Rapporteer

h.
door h.terpstra - Jan 9, 2016 om 19:04
203 Antwoorden / 1 Vragen

Beste gedupeerde 070.

Vraag even de wettelijke regeling aan, waarin staat dat u een aankoop bon moet hebben. U heeft dat slot van een bezorgde tante gekregen neem ik aan ? Hopelijk heeeft u de sleutels aangetekend verstuurt.  Zoek juridische hulp. !!!

Feit.:!!!  Banken, belastingdienst,  overheid breed ,verzekerings mii.'n , waterschap en woningbouw mij.'n zijn verworven tot kriminele instellingen.Zelfs rechters ! En wat let ze. Financiele criminaliteit levert een afkoop som op. Met dank aan onze "zeer capabele" liberale politiek.(WimKan)
Mensen ik durf namen te noemen. Uit eigen ervaring:  Aegon, ING. Postbank. SNS. Rabo heeft u in de pers kunnen lezen.
Het zijn altijd communicatie problemen. Met de meest onnoze smoezen, waar een puber leerling zich voor schaamt als hij te laat op school komt. En onze zwak geschoolde rechters zijn wel universitair geschoold. Dus knappe koppen. Niet dus!!!. Zat een blauwe maandag bij VVN. De politie mannen daar maakten er een sport van om 's morgens rechtbank medewerkers te laten blazen. Bingo, bingo. Gr. H.

pi
door pieterwolters Jan 12, 2016 om 08:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Weer zo'n wetten-en-regeltjes-fetisjist. En dan zeker weer klagen dat er zoveel regeltjes zijn in Nederland.

En v.w.b. jouw 2e alinea: kom nu eens met namen en feiten. Je roeptoetert altijd wel dat je allemaal info hebt maar je komt nooit met de feiten. Geen feiten en namen: hou dan voortaan je mond met ongefundeerde beschuldigingen.

h.
door h.terpstra - Jan 9, 2016 om 19:04
203 Antwoorden / 1 Vragen

Beste gedupeerde 070.

Vraag even de wettelijke regeling aan, waarin staat dat u een aankoop bon moet hebben. U heeft dat slot van een bezorgde tante gekregen neem ik aan ? Hopelijk heeeft u de sleutels aangetekend verstuurt.  Zoek juridische hulp. !!!

Feit.:!!!  Banken, belastingdienst,  overheid breed ,verzekerings mii.'n , waterschap en woningbouw mij.'n zijn verworven tot kriminele instellingen.Zelfs rechters ! En wat let ze. Financiele criminaliteit levert een afkoop som op. Met dank aan onze "zeer capabele" liberale politiek.(WimKan)
Mensen ik durf namen te noemen. Uit eigen ervaring:  Aegon, ING. Postbank. SNS. Rabo heeft u in de pers kunnen lezen.
Het zijn altijd communicatie problemen. Met de meest onnoze smoezen, waar een puber leerling zich voor schaamt als hij te laat op school komt. En onze zwak geschoolde rechters zijn wel universitair geschoold. Dus knappe koppen. Niet dus!!!. Zat een blauwe maandag bij VVN. De politie mannen daar maakten er een sport van om 's morgens rechtbank medewerkers te laten blazen. Bingo, bingo. Gr. H.

sw
door swat1500 - Jan 10, 2016 om 01:49
3865 Antwoorden / 0 Vragen

Vragen naar een wettelijke regeling waarin staat dat u een aankoopbon moet tonen is onzinnig. Die bestaat niet maar dat betekent niet dat de verzekeraar dus daar niet om zou mogen vragen.
Het lijkt erop dat de verzekeraar uw claim niet vertrouwd danwel meent dat uw bromfiets niet op de voorgeschreven wijze was afgesloten. De verzekeraar stelt dit vanwege het feit dat de dor u overlegde sleutels van het vermeend gebruikte slot geen of nagenoeg geen gebruikssporen tonen.
Kennelijk meent de verzekeraar dat u de sleutels en/of een bijhorend slot na de diefstal hebt verkregen.
De verzekeraar keert dus niet uit tenzij u nader bewijs kunt overleggen.
U heeft twee keuzes.
1. U levert de gevraagd gegevens.
2. U wilt of kan de gevraagde gegevens niet leveren.

Als de verzekeraar niet uitkeert kunt u bezwaar maken en als dit ook niets oplevert kunt u naar de rechter stappen of klagen bij het Kifid.

ro
door ronny530 - Jan 10, 2016 om 10:15
2901 Antwoorden / 41 Vragen

Dat Voogd en Voogd om een aankoopbon vraagt is simpel te verklaren want bij aanvang van de verzekering dient u al een goed slot te gebruiken. Als de verzekering bijvoorbeeld al een half jaar loopt en de scooter wordt gestolen dan zal er minstens één sleutel gebruiksslijtage vertonen. U levert twee nieuwe sleutels in van een slot waarvan u niet aan kunt tonen wanneer u deze heeft aangeschaft. De verzekeraar verdenkt u er van het slot pas na de diefstal aangeschaft te hebben om zo de schade uitgekeert te kunnen krijgen. Als u geen aankoopbon of een ander bewijs zoals een bankafschrift met daarop de betaling van dat slot dan krijgt u niets uitgekeert.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2016 om 10:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook al sluit de verzekeraar het dosiier, dat maakt niet dat u geen bezwaar kunt indienen. Doet dat dus wel. En als zij dan de claim opnieuw schriftelijk afwijzen, moet u een klacht indienen bij het Kifid. Kijk op Google voor de procedure.

Verzekeraars proberen alle smoezen om onder een schadevergoeding uit te komen. Laat u niet afbluffen,

hansje klein
door hansje klein - Jan 10, 2016 om 10:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - Ook al kunt u de verkoper van Marktplaats nog achterhalen (dezelfde waarde als een bonnetje), is de aantijging van de verzekeraar, dat ze uw verklaring niet (willen) geloven. Een later in gebruik genomen slot waarvan de sleutel(s) te weinig gebruikssporen tonen wordt als 'bewijs' genomen

2 - De genoemde expert is hopelijk toch niet bezig in opdracht van deze verzekeraar? Eigen vlees keuren!

U zult mogelijk een contra-expertise moeten aanvragen van een door uzelf gekozen expert en/of juridische bijstand nodig hebben om alsnog de claimafwijzing in uw voordeel te kunnen laten aanpassen en/of uw geloofwaardigheid te kunnen onderbouwen. De ontstane onkosten moet uw verzekeraar meebetalen, alhoewel niet onbeperkt zoals in de praktijk steeds weer blijkt.

hutch
door hutch - Jan 10, 2016 om 11:35
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dat verzekeringsmaatschappijen er alles aan doen om maar niet(s) te hoeven uit te keren is alom bekend. Dat is inherent aan dit soort bedrijfjes.
Dat zij om een aankoopbon van het slot vragen is alleen bedoeld om het u zo moeilijk mogelijk te maken, dus om te demotiveren. Uiteraard is dat grote onzin. Wat als u dat slot cadeau heeft gekregen? En ook dat er geen gebruikerssporen op die sleutels zaten..... slaat ook bergens op. Hebben zij dat bij het  NFI  laten nakijken? Of zit daar zo'n onderbetaald juffie aan een bureautje, die de opdracht heeft om zoveel mogelijk claims af te wijzen met allerlei soorten smoesjes.

Uiteraard mag en kunt u wel (!) een formele klacht indienen bij Voogd & Voogd en aangeven dat u het absoluut niet met hun argumenten en eisen eens bent. Als deze klacht afgewezen wordt moet u een klacht indienen bij KIFID, klik daarvoor * hier *.

Dat zij een zaak op deze wijze sluiten is ook één van die truukjes om klanten af te wimpelen. Velen zullen daar intrappen en dat is toch maar weer mooi (financieel) meegenomen. Een demotiverende opstelling innemen.

Succes.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2016 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch

Misschien zit er bij het NFI wel een onderbetaald knulletje aan dat bureau. :-(

cantate
door cantate - Jan 11, 2016 om 13:21
15 Antwoorden / 0 Vragen

En als helemaal niets helpt, misschien de Belbus inschakelen?

door 6931wr16 - Jan 11, 2016 om 13:56
10 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen als de verzekeraar expliciet in de polisvoorwaarden heeft vermeld dat hij de aankoopnota van het slot wil zien bij diefstal, dan heeft u waarschijnlijk géén poot om op te staan.
Staat dat er niet , dan heeft uw verzekeraar géén poot om op te staan.
Dit zal in de toekomst steeds vaker gaan gebeuren. Verzekeraars zijn criminelen en zullen alles doen om niet uit te hoeven betalen. Ook als u in uw gelijk staat.
Zij kunnen namelijk ongelimiteerd procederen en u waarschijnlijk niet.

ma
door mattjeu - Jan 11, 2016 om 14:02
21 Antwoorden / 0 Vragen

bewijs mag ook de email conversatie van de marktplaats advertentie zijn, alsmede eventuele bankafschrift of paypal betaling aan de verkoper.
daarnaast gewoon een klacht indienen bij de verzekeraar

Fo
door Fons1961 - Jan 11, 2016 om 17:35
4 Antwoorden / Vragen

Ok, vraag bij de verkoper de foto's op vd advertentie. Dring aan bij verzekeraar op herziening expertise onder dreiging van klacht. Zoek contra-expert. Als deze vaststelt dat er geknoeid is met de sleutels door de expert, dan moet verzekeraar uitkeren. Lukt contra-expertise niet dan eerst klacht naar verzekeraar, na zes weken (of na neg. reactie vd verzekeraar) klacht naar Kifid.

audb
door audb - Jan 11, 2016 om 17:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Maak altijd foto`s / kopieen van alles wat je maar op moet sturen verzekeraars staan er om bekend dat ze zo weinig mogelijk uit willen betalen.

Aan de andere kant is het ook zo dat er personen zijn die de boel belazeren en helaas zijn de heren en dames verzekeraars zeer achterdochtig te noemen.

Maar zelfs als je al iets terug krijgt dan zorgen ze er voor dat je toch zelf een deel van de schade zelf mag ophoesten.

Zo is bij ons een scooter van nog geen vier maanden oud gestolen met daar op een alarm en een koffer maar dat was niet mee verzekerd! lang leve de verzekeraar en om het compleet te maken, € 200,-  uit eigen zak mogen betalen.

Oja en je moet wel even een nieuwe scooter kopen want dan pas betaald Orion pas uit ! dus wil je een verzekering voor een scooter? kijk dan heel goed naar de voorwaarden.

vr1944
door vr1944 - Jan 11, 2016 om 17:51
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Voogd & Voogd is een tussenpersoon voor verschillende verzekeringen.Heb je de voorwaarden van polis  van de verzekering al eens nagekeken.Bij de meeste diefstalverzeringen moet je bij het afsluiten opgegeven welk type slot je gebruikt .Dit is nodig om de hoogte van de premie vast te stellen.Dus als de verzekering bv een aantal maanden loopt heeft een sleutel duidelijke gebruikers sporen. Een nieuw slot kopen na een diefstal heeft weinig zin.Voor jouw dus een zaak om te bewijzen dat de datum van de verzekering en de aankoop van het slot minimaal gelijk zijn.

Wi
door Wierskamp - Jan 11, 2016 om 19:27
2 Antwoorden / Vragen
ro
door roelfien 65 - Jan 12, 2016 om 15:12
29 Antwoorden / 0 Vragen

Verzekeringen willen zo min mogelijk uit betalen,dat is algemeen bekend.

yl
door ylvae - Jun 23, 2016 om 16:59
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij deze verzekering. Ook mijn scooter is gestolen. Ze vertelden ons dat we niks uitgekeerd kregen doordat de sleutels niet bij een ART 3 slot hoorden. Ik wist zeker van wel en heb gevraagd of ze een foto op wilden sturen van de sleuteltjes. Hierop stond het merk ABUS met nog een nummer erbij. Wij zijn toen naar de winkel geweest waar ik mijn scooter heb gekocht en uiteindelijk hebben we met hulp van de medewerkers daar contact gezocht met ABUS. Ook de foto van de sleuteltjes gestuurd naar hen en zij hebben meteen bevestigd dat het dus wel om een ART 3 slot gaat. Nu even wachten op het antwoord van de verzekering, want hier kunnen ze uiteraard niet omheen.

hutch
door hutch Jun 23, 2016 om 18:00
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Tja, ook dit bewijst weer dat de meeste verzekeringsmaatschappijen de hak in het zand zetten en gaan demotiveren. U heeft uw gelijk aangetoond, maar ik vermoed dat ook dit verzekeringsmaatschappijtje weer wat anders gaat verzinnen om maar niet te hoeven uitbetalen. Dit toont maar weer eens aan hoe malafide (onbetrouwbaar) vele maatschappijen zijn. Wel innen, maar owee als het op betalen aan komt. U mag best de naam van dat clubje hier noemen. Misschien zijn er nog meer slachtoffers van dat demotiverend optreden van dat clubje.

Ja
door Jan8603 - Jun 23, 2016 om 18:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vaak heb je met de verkoper eerst emailverkeer, als dat in dit geval ook zo is, heb je de mails nog? Misschien kun je daar wat mee als bewijs.