Diefstal scooter niet vergoed omdat er geen aankoopbon van slot is
mijn scooter is gestolen terwijl die op slot stond .het slot heb ik via marktplaats aangeschaft.
Het slot was nieuw en nog in de verpakking ook was het een goed gekeurt art4 klasse slot (art3 klasse is minimaal nodig voor
verzekering) .nu is het punt van de aankoop slot heb ik geen aankoop bon .
De verzekering heeft de sleutel (2 stuks) toegestuurt gekregen van mij op deze sleutels was ook een registratienummer gegraveert.
Dit is voor het registratie systeem. Nu doen ze er alles aan om niet te willen vergoeden terwijl de expert mij heeft toe gezegd
het afgesproken bedrag uitekeren.
Uit een brief van de verzekering laten ze mij weten dat de expert ineens geen sporen van gebruik zijn op de sleutels en dat het merk is weg gekrast.
Nu is het logisch dat op de reserve sleutel geen gebruik sporen zijn want die werd nooit gebruikt. En de sleutel die ik gebruikte
was nog nieuw, want ik had het slot maar net.Dus bij deze sleutel zullen nog maar minimale sporen aanwezig zijn (dit heb ik na gevraagd bij een erkend sleutelbedrijf.).Ook de opmerking dat het merk was weggekrast is ook een raadsel want ik heb de sleutels
in goede staat aangetekend verstuurd.De verzekering(VOOGD&VOOGD) sluit zomaar het dossier zonder dat ik een contra expert kan aanstellen dus ik mag geen bezwaar maken op hun besluit.
Beste gedupeerde 070.
Vraag even de wettelijke regeling aan, waarin staat dat u een aankoop bon moet hebben. U heeft dat slot van een bezorgde tante gekregen neem ik aan ? Hopelijk heeeft u de sleutels aangetekend verstuurt. Zoek juridische hulp. !!!
Feit.:!!! Banken, belastingdienst, overheid breed ,verzekerings mii.'n , waterschap en woningbouw mij.'n zijn verworven tot kriminele instellingen.Zelfs rechters ! En wat let ze. Financiele criminaliteit levert een afkoop som op. Met dank aan onze "zeer capabele" liberale politiek.(WimKan)
Mensen ik durf namen te noemen. Uit eigen ervaring: Aegon, ING. Postbank. SNS. Rabo heeft u in de pers kunnen lezen.
Het zijn altijd communicatie problemen. Met de meest onnoze smoezen, waar een puber leerling zich voor schaamt als hij te laat op school komt. En onze zwak geschoolde rechters zijn wel universitair geschoold. Dus knappe koppen. Niet dus!!!. Zat een blauwe maandag bij VVN. De politie mannen daar maakten er een sport van om 's morgens rechtbank medewerkers te laten blazen. Bingo, bingo. Gr. H.
Weer zo'n wetten-en-regeltjes-fetisjist. En dan zeker weer klagen dat er zoveel regeltjes zijn in Nederland.
En v.w.b. jouw 2e alinea: kom nu eens met namen en feiten. Je roeptoetert altijd wel dat je allemaal info hebt maar je komt nooit met de feiten. Geen feiten en namen: hou dan voortaan je mond met ongefundeerde beschuldigingen.
Beste gedupeerde 070.
Vraag even de wettelijke regeling aan, waarin staat dat u een aankoop bon moet hebben. U heeft dat slot van een bezorgde tante gekregen neem ik aan ? Hopelijk heeeft u de sleutels aangetekend verstuurt. Zoek juridische hulp. !!!
Feit.:!!! Banken, belastingdienst, overheid breed ,verzekerings mii.'n , waterschap en woningbouw mij.'n zijn verworven tot kriminele instellingen.Zelfs rechters ! En wat let ze. Financiele criminaliteit levert een afkoop som op. Met dank aan onze "zeer capabele" liberale politiek.(WimKan)
Mensen ik durf namen te noemen. Uit eigen ervaring: Aegon, ING. Postbank. SNS. Rabo heeft u in de pers kunnen lezen.
Het zijn altijd communicatie problemen. Met de meest onnoze smoezen, waar een puber leerling zich voor schaamt als hij te laat op school komt. En onze zwak geschoolde rechters zijn wel universitair geschoold. Dus knappe koppen. Niet dus!!!. Zat een blauwe maandag bij VVN. De politie mannen daar maakten er een sport van om 's morgens rechtbank medewerkers te laten blazen. Bingo, bingo. Gr. H.
Vragen naar een wettelijke regeling waarin staat dat u een aankoopbon moet tonen is onzinnig. Die bestaat niet maar dat betekent niet dat de verzekeraar dus daar niet om zou mogen vragen.
Het lijkt erop dat de verzekeraar uw claim niet vertrouwd danwel meent dat uw bromfiets niet op de voorgeschreven wijze was afgesloten. De verzekeraar stelt dit vanwege het feit dat de dor u overlegde sleutels van het vermeend gebruikte slot geen of nagenoeg geen gebruikssporen tonen.
Kennelijk meent de verzekeraar dat u de sleutels en/of een bijhorend slot na de diefstal hebt verkregen.
De verzekeraar keert dus niet uit tenzij u nader bewijs kunt overleggen.
U heeft twee keuzes.
1. U levert de gevraagd gegevens.
2. U wilt of kan de gevraagde gegevens niet leveren.
Als de verzekeraar niet uitkeert kunt u bezwaar maken en als dit ook niets oplevert kunt u naar de rechter stappen of klagen bij het Kifid.
Dat Voogd en Voogd om een aankoopbon vraagt is simpel te verklaren want bij aanvang van de verzekering dient u al een goed slot te gebruiken. Als de verzekering bijvoorbeeld al een half jaar loopt en de scooter wordt gestolen dan zal er minstens één sleutel gebruiksslijtage vertonen. U levert twee nieuwe sleutels in van een slot waarvan u niet aan kunt tonen wanneer u deze heeft aangeschaft. De verzekeraar verdenkt u er van het slot pas na de diefstal aangeschaft te hebben om zo de schade uitgekeert te kunnen krijgen. Als u geen aankoopbon of een ander bewijs zoals een bankafschrift met daarop de betaling van dat slot dan krijgt u niets uitgekeert.
Ook al sluit de verzekeraar het dosiier, dat maakt niet dat u geen bezwaar kunt indienen. Doet dat dus wel. En als zij dan de claim opnieuw schriftelijk afwijzen, moet u een klacht indienen bij het Kifid. Kijk op Google voor de procedure.
Verzekeraars proberen alle smoezen om onder een schadevergoeding uit te komen. Laat u niet afbluffen,
1 - Ook al kunt u de verkoper van Marktplaats nog achterhalen (dezelfde waarde als een bonnetje), is de aantijging van de verzekeraar, dat ze uw verklaring niet (willen) geloven. Een later in gebruik genomen slot waarvan de sleutel(s) te weinig gebruikssporen tonen wordt als 'bewijs' genomen
2 - De genoemde expert is hopelijk toch niet bezig in opdracht van deze verzekeraar? Eigen vlees keuren!
U zult mogelijk een contra-expertise moeten aanvragen van een door uzelf gekozen expert en/of juridische bijstand nodig hebben om alsnog de claimafwijzing in uw voordeel te kunnen laten aanpassen en/of uw geloofwaardigheid te kunnen onderbouwen. De ontstane onkosten moet uw verzekeraar meebetalen, alhoewel niet onbeperkt zoals in de praktijk steeds weer blijkt.
Dat verzekeringsmaatschappijen er alles aan doen om maar niet(s) te hoeven uit te keren is alom bekend. Dat is inherent aan dit soort bedrijfjes.
Dat zij om een aankoopbon van het slot vragen is alleen bedoeld om het u zo moeilijk mogelijk te maken, dus om te demotiveren. Uiteraard is dat grote onzin. Wat als u dat slot cadeau heeft gekregen? En ook dat er geen gebruikerssporen op die sleutels zaten..... slaat ook bergens op. Hebben zij dat bij het NFI laten nakijken? Of zit daar zo'n onderbetaald juffie aan een bureautje, die de opdracht heeft om zoveel mogelijk claims af te wijzen met allerlei soorten smoesjes.
Uiteraard mag en kunt u wel (!) een formele klacht indienen bij Voogd & Voogd en aangeven dat u het absoluut niet met hun argumenten en eisen eens bent. Als deze klacht afgewezen wordt moet u een klacht indienen bij KIFID, klik daarvoor * hier *.
Dat zij een zaak op deze wijze sluiten is ook één van die truukjes om klanten af te wimpelen. Velen zullen daar intrappen en dat is toch maar weer mooi (financieel) meegenomen. Een demotiverende opstelling innemen.
Succes.
Alleen als de verzekeraar expliciet in de polisvoorwaarden heeft vermeld dat hij de aankoopnota van het slot wil zien bij diefstal, dan heeft u waarschijnlijk géén poot om op te staan.
Staat dat er niet , dan heeft uw verzekeraar géén poot om op te staan.
Dit zal in de toekomst steeds vaker gaan gebeuren. Verzekeraars zijn criminelen en zullen alles doen om niet uit te hoeven betalen. Ook als u in uw gelijk staat.
Zij kunnen namelijk ongelimiteerd procederen en u waarschijnlijk niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Betalingsherinnering Postnl
Kreeg van Postnl een paar weken geleden een kaart om €4,56 te betalen: iemand had mij iets gestuurd waar te weinig postzegels op was geplakt. Met hen in contact getreden van wie de post zou moeten zijn. De afzender was helaas onbekend. Aangezien ik (tegenwoordig) alleen nog post ontvang van de Bank, mijn Zorgverzekering en de Belastingdienst, (en 1 keer per jaar Eneco): heb ik niets ontvangen. I ... Lees meer
Fixit faster
Wie ook een rekening gehad bij fixit faster
ik heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing
niet de juiste gevonden nu wel rekening van 30€
moet betalen zeggen ze
maar ik ben echt niet van plan
ik heb nergens gelezen dat 30€ kost voel me genept
wie je ook ervaring met dit nep bedrijf
wie ook niet betaald
Lees meer
Annulerigskosten Fatbike-discounter
Hallo,
3 oktober 2024 heb ik een Ouxi v8 fatbike besteld bij Fatbike -discounter.com
na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik netjes mijn factuur in de mail
maar er waren 2 punten die mij meteen opvielen
1: Er staat geen Framenummer op de factuur (deze heb je nodig i.v.m. verzekering)
2: Op de factuur staat geen levertijd maar er word gezegd: Wanneer de bestel
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer