ma
door manus59 Mar 28, 2012 om 12:57
Auto & vervoer

Electr. fietsen op auto?

Geachte kassa,

Wij hebben allebei een electr. fiets ( zg. trapondersteunig ).
We willen die fietsen ook goed en betrouwbaar vervoeren.
We zijn, zoals ik al zei, met zn 2-tjes.
We willen een klein model middenklasser liefst met hoge zit ( als die bestaan). 2e hands.
Het gewicht van de 2 fietsen is rond de 55 kilo, daar komt dan ook nog een fietsendrager bij vermoed ik dat die ook meetelt voor het gewicht?
Zijn er onder u die er iets van weten, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet.

2240 6 Rapporteer

preston
door preston - Mar 28, 2012 om 14:02
62 Antwoorden / 0 Vragen

U bent niet de enige die met dit probleem zit Manus.

Lees hier even (klik)

poltol
door poltol - Mar 28, 2012 om 14:54
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het handigste is toch een anhangertje.
Het geeft wel een snelheids beperking maar het is daar in tegen ook weer heel veilig en het kost minimale moeite om de fietden te laden en te lossen.

fiets aanhanger

Klik op speciaalbouw en dan bij [e] fietsen.

Het is zelfs mogelijk om ook nog een soort opbergkist, tussen de fietsen, op de trailer te laten monteren.
Dan gaan en de E fietsen erop en kunt u ook nog wat {kleinere] goederen meenemen.

Succes, poltol

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 28, 2012 om 16:15
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je tassen en accu kunt verwijderen zit je al snel onder de 25 kg per fiets en mag het wel...
Die in bagage ruimte doen en je bleef onder de 50Kg kogeldruk zitten.

De fietsdrager is te wegen op personen weegschaal.
Een auto met 75Kg kogeldruk uitzoeken is ook mogelijk.

Op het dak van de auto 1 en de 2e achterop mag dus wel maar of je zo hoog wilt.
Daarom is een aanhanger beter, vooral omdat 2 fietsen zwaar tillen is en ouderen hier steeds meer moeite mee krijgen.
Veel schade aan klep en achterbumper is door te zware fietsen veroorzaakt.

grindweg
door grindweg - Mar 28, 2012 om 21:03
2308 Antwoorden / 28 Vragen

de meeste trekhaken mogen 75 kilo kogeldruk hebben dus uw gewicht is het probleem niet.
neem een goede kwaliteit fiets drager.
bij sommige fietsen kunnen de baterijen er zo afgehaald worden wat al gewicht scheelt op de trekhaak, leg de baterijen in de auto .
wat bedoelt u met een kleine middeklasser?
als u een c1 of een 107 bedoelt dan word het een probleem.
een peugeot 207 kan dan wel en die stoelen zijn bij sommige types goed in hoogte verstelbaar.
ze zijn zonder gevaar nog 2 centimeter op te hogen onder de stoelgeleiders.
een 307 gaat nog beter.
welk merk denkt u zelf aan?

grindweg
door grindweg - Mar 28, 2012 om 21:04
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ps .
voor sommige fietsen rekken zijn oprij gootjes tekoop dan hoeft u niet tetillen

ma
door manus59 - Mar 30, 2012 om 13:46
61 Antwoorden / 35 Vragen

Allemaal bedankt voor uw reacties,

Wat fietskar/aanhanwagentje betreft: ik heb geen mogelijkheid om dat karretje ergens te bergen...ik woon op een flat met kleine berging.

Tassen zitten er niet op, kunnen gewoon los aan de bagagedrager gehangen worden. De accu's kunnen er wel uit, scheelt 7 kilo. Kom ik voor de fietsen net onder de 50 kilo, maar het gewicht van de ( goede ) fietsendrager die we hebben is ook rond de 15 kilo...die telt ook mee toch bij het complete gewicht? Dan kom ik weer dik boven de 50 kilo uit.

Op het dak is geen optie, die krijgen wij er nooit op.

Een kleine middenklasser...geen idee eigenlijk.
Ik heb eigenlijk geen merken voorkeur.
Ik heb nu een Renault Scenic, maar vind die veel te groot voor 2 personen.

Oprijgootjes hebben we ook.

Het gaat eigenlijk alleen om het feit dat we een kleinere auto willen en toch goed en zonder gevaar de E-fietsen kunnen vervoeren.