He
door Henk en Gerie Jul 10, 2024 om 18:24
Auto & vervoer

Electrice fiets

Mij. Man en ik hebben in april 2 nieuwe fietsen gekocht bij Amslod .mijn fiets deed de motor direct raar naar de winkel moesten eerst een afspraak maken.tweede keer weer naar de winkel weer voor niets moesten 2 nieuwe motors  voor de fiets bestellen want ook de fiets van mijn man had dezelfde kwaal .de monteur zou pas 3 juli langskomen.1dag van te voren een mailtje de motors waren nog niet binnen moeten wachten tot 5augustus nu zeggen ze bij Amslod dat wij er gewoon op kunnen fietsen en doen we ook wel maar voelt niet fijn .ook de display geeft af en toe een foutcode aan. Nu is mijn vraag mogen ze je zolang aan het lijntje houden? Ik wou de koop ontbinden maar dat wilden ze niet .ze mogen eerst repareren zeggen ze. Ik wil graag weten of ik de koop kan ontbinden

3594 8 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 10, 2024 om 18:41
2246 Antwoorden / Vragen

Als u ze schriftelijk een redelijke termijn hebt gesteld waar ze niet aan hebben voldaan kunt u ontbinden. Geen idee wat uw beeld daarbij is maar reken erop dat ze daar niet mee akkoord gaan en dat u echt even zult moeten knokken. Vermoedelijk bent u daar zelf niet toe in staat dus regel juridische bijstand.

ju
door juliomariner - Jul 10, 2024 om 18:57
1369 Antwoorden / 2 Vragen

Zijn de fietsen online of in de winkel gekocht. Online zou u ze binnen 14 dagen kunnen  retourneren.
Bij garantie gevallen moet u de verkoper de gelegenheid geven om de fietsen te repareren.

ne
door neodutchio - Jul 10, 2024 om 19:48
5237 Antwoorden / 12 Vragen

Garantie moet binnen afzienbare tijd. Echter is Amslod niet het beste fietsenmerk, is er gebrek aan financiele middelen, is er teweinig voorraad van onderdelen en proberen ze veel te rekken.
Als de fietsen wel gewoon gebruikt kunnen worden speelt dat wel in het voordeel van Amslod. Niet goed voelen is niet een reden om te ontbinden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 10, 2024 om 21:28
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Henk en Gerie,

Amslod is op dit forum geregeld aan de orde geweest, via het menu kunt u de topics vinden of klik op de volgende link:

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/service-bij-elektrische-fietsen-amslod-schiet-tekort

He
door Henk en Gerie Jul 11, 2024 om 14:07
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag is wat kunnen wij doen dan ? Kan de koop worden ontbonden ?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 11, 2024 om 19:32
2246 Antwoorden / Vragen

Hmm, blijkbaar bent u hard lezend.

Als u ze schriftelijk een redelijke termijn hebt gesteld waar ze niet aan hebben voldaan kunt u ontbinden. Geen idee wat uw beeld daarbij is maar reken erop dat ze daar niet mee akkoord gaan en dat u echt even zult moeten knokken. Vermoedelijk bent u daar zelf niet toe in staat dus regel juridische bijstand.

1paul
door 1paul - Jul 12, 2024 om 08:13
3306 Antwoorden / 0 Vragen

als reperatie te lang duurt kun je inderdaad de koop ontbinden, staat het een en ander over op de site van de ACM!!

Amslod
door Amslod - Jul 15, 2024 om 11:05
8 Antwoorden / Vragen

Beste Henk en Gerie,

Wat vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met uw e-bikes. Graag kijk ik met u mee.
Zou u uw naam en adres willen sturen naar webcare@amslod.nl.

Met vriendelijke groet,
Mirjam

1paul
door 1paul Jul 15, 2024 om 14:58
3306 Antwoorden / 0 Vragen

Apart Mirjam dat als men klaacht via Amslod er geen actie komt, de juiste actie dan, en als men hier iets neerzet er wel ineens iets mogelijk is!!

Geef deze mensen OF andere fietsen OF geld terug!!

jd
door jdbeste1 - Jul 15, 2024 om 12:53
26 Antwoorden / 77 Vragen

Iki zie dat Amslod hier ook op zit en ook de klacht wel serieus neemt. Dat vind ik zelf al heel positief. Niet dat het probleem dan ook meteen opgelost is of wordt maar het is wel een teken van goede wil. Ik zou daar als klant al heel blij mee zijn.