6l
door 6lien6 Jul 18, 2010 om 00:13
Auto & vervoer

Ervaring elektrische fiets

wie heeft ervaring met een elektrische fiets van het merk Sparta Ion rx 2010.Ik wil graag weten hoe de ondersteuning is.Ik ben zelf niet zo tevreden.

2349 9 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Jul 19, 2010 om 09:50
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb geen ervaring met dit merk. Ik denk dat je de ondersteuning bij je fietsenmaker dient te halen waar je de fiets gekocht hebt. Deze zou zelf met Sparta moeten onderhandelen, niet jij.

grindweg
door grindweg - Jul 19, 2010 om 21:39
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u kunt de soft wear aan laten passen bij uw rijwiel handelaar.

adko
door adko - Jul 22, 2010 om 14:14
24 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat we ook een elektrische fiets aan het zoeken waren, hebben we gedurende 9 dagen deze Sparta RX mogen uitproberen.
Daarnaast hebben we ook een Giant Twist en nog twee andere Sparta e-fietsen kunnen testen.
We hebben uiteindelijk voor de Giant gekozen, maar de RX kwam wel op de tweede plaats. De enige Sparta die voor ons direct afviel, was de E-motion. Deze fiets vonden we heel onplezierig rijden. Hij geeft ondersteuning zolang de pedalen bewegen en als je je benen even stil wilt houden en weer gaat trappen, dan trap je steeds even zonder ondersteuning, om vervolgens een beetje te worden "vooruit geschoten". Althans, zo voelden wij dat.
We vonden de ondersteuning van de Twist uiteindelijk toch het prettigst.

Maar nogmaals, de RX vonden we zondermeer prettig rijden.

6l
door 6lien6 - Jul 22, 2010 om 22:23
2 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben al terug naar de dealer geweest. Aan de fiets mankeert niks.Ik heb het aanbod gekregen om met de Giant te fietsen wat a.s dinsdag gebeurt. Ben benieuwd.Waarom hebben jullie uit eindelijk voor de Giant gekozen?
Groeten Lien

adko
door adko - Jul 23, 2010 om 09:51
24 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk is dat een beetje moeilijk te omschrijven. Het was meer een gevoel.
We hadden 9 dagen met die RX en E-motion gereden en vervolgens op die Giant en we hadden direct het gevoel dat we dat lekkerder vonden rijden. De hele houding op de fiets vinden we al prettiger.

Ik ben benieuwd wat jullie dinsdag voor ervaring hebben.
Mogen jullie er een echte fietstocht op gaan maken, of alleen een ritje door de straat? Er zit nog al wat verschil in de mogelijkheden die de fietsenzaken bieden hebben we gemerkt. De dealer in ons dorp laat je alleen op zijn eigen voorterrein een rondje rijden hebben we gehoord.
De dealer waar we nu hebben gekocht geeft in principe twee volle dagen de tijd. Bij ons liep dat wat uit omdat hij acht demofietsen heeft en ze even niet allemaal nodig had.

toolboy
door toolboy - Jul 23, 2010 om 10:55
965 Antwoorden / 40 Vragen

Hoi
Ik heb er nu zo`n 500 km opzitten met m`n omgebouwde eigen vertrouwelijke fiets.
Ik ben zeer tevreden hierover.De ondersteuning is uitstekend.
Ik kan dit een ieder aanraden.
Bouw je eigen Fietsie om scheelt ook nog eens een hoop poen

T

pb
door pbuikema - Aug 7, 2010 om 17:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

we hebben 2 van deze fietsen als ze goed zijn helemaal super maar jammer genoeg zijn ze te vaak stuk paar keer de motor sensor kabel ed om gek van te worden

Gr P Buikema

adko
door adko - Aug 7, 2010 om 17:27
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pbuikema schreef op zaterdag 7 aug 2010, 17:12]we hebben 2 van deze fietsen als ze goed zijn helemaal super maar jammer genoeg zijn ze te vaak stuk paar keer de motor sensor kabel ed om gek van te worden

Gr P Buikema

Met welke fietsen heb je die slechte ervaring?
Heb je Giant Twist of Sparta RX?
Ik zie namelijk ook een bericht van je over de Sparta RX.

Ad

pb
door pbuikema - Aug 7, 2010 om 18:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel de Sparta RX

Gr P Buikema