jc
door jcaspers Sep 7, 2005 om 22:47
Auto & vervoer

Ervaringen met route mobiel na dit eerste jaar?

Ik heb mijn ANWB lidmaatschap door laten lopen maar ben wel erg benieuwd naar ervaringen, voordelen, nadelen, adders of niet

12112 81 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Sep 8, 2005 om 22:12
2308 Antwoorden / 28 Vragen

mijn ervaring is erg positief met rout mobiel. hun service is snel en geen gezeur.je bent vlot weer onderweg desnoods met een vervangende auto in no time.

ja
door jac_1 - Sep 9, 2005 om 16:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je laatst op tv kunnen zien.

10 auto,s waren op dezelfde wijze onklaar gemaakt.

De A.N.W.B. loste alle 10 de problemen ter plaatse op.

Routemobiel kon maar een paar problemen terplaatse oplossen de overige werden afgesleept naar een garage

br
door bram123_1 - Sep 9, 2005 om 16:35
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik werd vorig jaar meteen lid. En wat denk je....

Begin dit jaar ontving ik een "vorm van" dreigbrief: of ik wel eventjes binnen 14 dagen het originele apk keuringsbewijs wilde sturen anders werd het lidmaatschap beeindigd.

Welnu mijn auto was een maand eerder al apk goedgekeurd dus heb ik eventjes gebeld met als eerste vraag: is uw service net zo up to date als uw bestand over apk keuringen? Om een lang verhaal korter te maken... ik  heb mijn lidmaatschap aangetekend beeindigd en zal eind dit jaar weer lid worden van de anwb.

mvg

Bram

hu
door huggybear - Sep 9, 2005 om 17:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een auto en een motor. Hierdoor is de ANWB veel goedkoper omdat dit op de persoon is geregistreerd en niet zoals bij route mobiel per vervoermiddel. Route mobiel heeft mij dit zelf medegedeed dat zij duurder zijn bij twee of meer voertuigen.

Het afhandelen van route mobiel zegt genoeg als men de konsumenten programma's bekijkt, Deze hebben geen ervaren monteurs in dienst.

vladja
door vladja - Sep 9, 2005 om 17:12
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er is een forum over Route Mobiel

http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=forum_dialoog&cat=25466&frm=92492

Even kopiëren en bovenin plakken. Anders forum Auto, subcategorie Overig.

Vladja

jo
door johnniew - Sep 10, 2005 om 17:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben tevreden
met Route Mobiel. Ben nu al een jaar lid en heb eenmaal de hulp moet
inroepen. Prima geholpen en prettige partij.

Ik zou iedereen aanmoedigen om lid te worden van RM want het is toch belachelijk dat de ANWB er nu
800 man uitzet omdat ze zelf hebben zitten slapen! Al jaren is het duidelijk dat
niemand zit te wachten op deze club die alleen maar oud papier produceert! En
dan jaren de leden dubbeldekkingen aansmeren waar ze ook twee keer premie van
krijgen! Van het lid en van de leasemaatschappij, want toen ik laatst met mijn
Opel stilstond kwam er ook een ANWB-er en dat zullen ze toch niet gratis voor
Opel doen!

cb
door cbenes - Sep 10, 2005 om 17:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben vorig jaar overgestapt van de ANWB  Wegenwacht naar Route Mobiel vanwege hun prijs en het feit dat ze sneller aanwezig zijn. Helaas heb ik al een keer van hun service gebruik moeten maken, maar ze kwamen hun beloftes zeker na. Binnen 20 minuten was de monteur aanwezig en de pech, een bougie oid, verholpen. Na de pechhulp kreeg ik een emailtje voor een klantenonderzoek, waarin ze mijn mening vroegen over de pechhulp. Dat vond ik erg sterk. Dit is trouwens te lezen op www.routemobiel.tevreden.nl. Al met al ben ik dus een erg tevreden klant.

su
door supermario99 - Sep 10, 2005 om 18:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nog veel erger dan dit. Ik las onderstaande reactie van een oud medewerker op het artikel over de dubbeldekkingen op het forum van de Telegraaf. Hieruit blijkt dus dat de ANWB precies weet wie dubbelgedekt is en wat voor dekkingen hij/zij heeft. Ik vind het een schande dat de ANWB, dat toch van oorsprong een belangenorganisatie is, haar leden zo bedonderd en geld uit de zak probeert te kloppen. Ik heb dan ook meteen opgezegd en me aangemeld bij Route Mobiel, die je gewoon helpt met pech en dat is het:

"Ook ik ben werkzaam geweest bij de ANWB wegenwacht zowel op de meldkamer als telefonist maar ook als planner en supportmedewerker. Ik heb de reactie van van Woekom gehoord op radio/tv maar de heer van Woerkom spreekt niet helemaal de waarheid als hij zegt dat hij niet weet wie de mensen met dubbele rechten zijn. Auto-importeurs melden namelijk alle kentekens van de auto's door die vanwege een de garantie termijn recht hebben op pechhulp en ook door de ANWB wegenwacht worden afgehandeld zoals Opel assistance, Volkwagen Alarmservice en nog vele andere merken. Bovendien kun je bij een pechmelding dan ook in het computersysteem zien of er dubbele rechten zijn. Wij mochten als telefonist dat niet aan de pechklant melden. Zo onstaan er rare situaties. Iemand wordt bijvoorbeeld hulp geweigerd op zijn ANWB lidmaatschap omdat hij in zn woonplaats staat en geen woonplaatsservice heeft. In het computersysteem is dan wel te zien dat hij deze rechten heeft volgens een contract met de importeur of leasemaatschappij. Dit mochten wij als telefonist niet melden maar moesten dan gewoon een woonplaatsservice afsluiten tegen verhoogde kosten. Hetzelfde geldt voor vervangend vervoer. Iemand die een ANWB WW basispakket heeft heeft geen rechten op een vervangende auto. Deze rechten waren er dan wel op grond van de Leasemaatschappij of Importeur. Maar de klant bleef in zo'n geval zonder vervangauto achter. De ANWB misleidt dus niet alleen de leden maar ook zijn contractklanten zoals de Leasemaatschappijen en Importeurs. Dit vaak als doorn in het oog van de Wegenwachten die ter plaatse komen en ontdekken dat er dubbele rechten zijn. Door de leiding werd ons voogehouden dat een pechklant zelf moet weten welke rechten deze heeft. Ik noem dat geen hulpverlening maar zakkenvullerij. Er zijn veel ANWB medewerkers die met dit soort zaken moeite hebben. Je wilt graag iemand met problemen helpen en ondanks dat deze rechten heeft, al is het dan ergens anders, moest je dit doodzwijgen. Dat druist zeer tegen mijn gevoel van ethiek in.

Naam bij de redactie bekend,  di 30/8, 11:34 "

f.
door f.kerkhof - Sep 10, 2005 om 19:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ben meteen lid geworden, incl hulp buitenland. Krijg vorige week een brief dat ik in januari € 25,== meer moet gaan betalen omdat mijn auto dan in het 12e jaar komt. Hierover is in het begin niets vermeld .Als ik nu weer lid wordt van ANWB incl.reis&credietbrief plus(buitenland) kost dit totaal € 119,==. Nu ben ik direct € 100,== kwijt.ANWB heeft geen leeftijdsdicriminatie van auto's meer.Ik denk dan ook in januari weer terig te gaan naar de ANWB.

drstrangelov
door drstrangelov - Sep 10, 2005 om 23:59
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een maand of wat een probleem met mijn auto gehad. Hulp kwam binnen 30 minuten, kon het probleem niet oplossen maar auto werd door hun na het weekend afgeleverd bij de garage en ik kreeg zonder bijkomende kosten (brandstof daargelaten) een nieuwe Nissan Micra mee. (van zaterdag avond tot maandag avond)

Prima ervaring dus !

En gezien het laatste nieuws over ANWB (zie hierboven) lijkt het me niet meer dan terecht om de ANWB te laten vallen !

du
door dusty50 - Sep 11, 2005 om 11:50
2 Antwoorden / 3 Vragen

ik ben ook lid geworden van route mobiel ,en dat is me prima bevallen.

ik heb er twee keer gebruik van moeten maken en ik ben prima geholpen.

alleen kreeg ik nu ook een brief dat ik meer moest gaan betalen omdat mijn auto ook in het twaalfde jaar terecht komt.

daar hebben ze van te voren nooit iets over vermeld ,dus dat vind ik wel weer tegenvallen.

va
door varakassa2 - Sep 11, 2005 om 13:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben Routemobiel twee keer nodig gehad en we zijn steeds goed geholpen. Zeker de tweede keer hadden we grote pech en moesten weggesleept worden. Dat is vakkundig gedaan en hebben een leenauto gekregen.

We zijn tot nog toe zeer tevreden.

mo
door montego - Sep 11, 2005 om 13:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik hoorde van routemobiel was ik blij dat ik eindelijk bij anwb weg kon.

Heb een keer gebruik kunnen maken van de pech service van routemobiel en was zeer tevreden.

Het is gewoon veel goedkoper om dat het op kenteken is en niet op de persoon en dat scheelt gewoon bakken met geld.

De ANWB kon altijd vragen wat ze wilden en dat is nu voorbij.

ap
door aphrodite622 - Sep 11, 2005 om 14:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nu bijna een jaar lid met routemobiel, en heb goede ervaringen...geen adders onder het gras...heb gelukkig een keer hulp moeten vragen, binnen een half uur waren ze bij mij, en heb een vervangende auto gekregen tot de mijne klaar was!

Dank voor route mobiel!

PS: gelukkig is anwb geen alleenheerser meer!

bj
door bjdevos - Sep 11, 2005 om 14:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

afgelopen november lig geworden van route mobiel, na een wegenwacht lidmaatschap van 28 jaar zonder ooit een maal pech!

vlak voor de van brienenoordbrug pech op een gevaarlijk punt in de bocht, waar mijn uitlaat er ongelukkig bijhing en doorrijden niet mogelijk was.

Binnen 20 minuten hulp, op de takelwagen, en noodreparatie bij takelbedrijf , het was zondag, we mochten achter in de tuin bij het water zitten en kregen een gratis drankje. na afloop een advies hoe verder te rijden en een ferme hand voor de prima service.

bj
door bjdevos - Sep 11, 2005 om 14:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

afgelopen november lig geworden van route mobiel, na een wegenwacht lidmaatschap van 28 jaar zonder ooit een maal pech!

vlak voor de van brienenoordbrug pech op een gevaarlijk punt in de bocht, waar mijn uitlaat er ongelukkig bijhing en doorrijden niet mogelijk was.

Binnen 20 minuten hulp, op de takelwagen, en noodreparatie bij takelbedrijf , het was zondag, we mochten achter in de tuin bij het water zitten en kregen een gratis drankje. na afloop een advies hoe verder te rijden en een ferme hand voor de prima service.

ol
door olanjouw11 - Sep 11, 2005 om 14:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Van de zomer belde ik vanuit Frankrijk. Antwoord was dat ze niet mogen helpen langs de snelweg....Nou dat wordt van te voren niet gemeld. Wel dat ze in 44 landen hulp bieden bij pech, maar ja daat sta je dan in het buitenland langs de snelweg met je route mobiel lidmaatschap....

de
door demonica - Sep 11, 2005 om 14:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben van ANWB naar Route mobiel gegaan en zo weer terug naar ANWB na 1 pechgeval.

Ik sta stil in zaandam. me auto doet niets meer, maar sta in de middenberm. eerst aan de telefoon weten ze niet de weg te vinden in zaandam, en wordt me meteen gevraagt of ik zeker weet dat ik niet de verkeerde benzine heb getankt.

komt er een kerel uit eindelijk na 3 rondjes bij me staan in een sleep auto, doet me motorkap open kijkt een beetje en zegt dat ie niets kan doen, er is niets stuk. ik heb de auto maar laten staan en ben wat gaan drinken, toen me auto weer was afgekoelt, starte de auto weer. ben snel weer naar huis gereden en ben de dag erna naar me aigen garage gegaan. me startmotor was oud en versleten, moets een nieuwe hebben.

vladja
door vladja - Sep 11, 2005 om 14:42
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Deze discussie hoort thuis op het forum van route mobil. Ga naar;

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=25466&frm=92492

Vladja

wi
door wiek1 - Sep 11, 2005 om 14:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

3 weken geleden stond ik met pech langs de kant van de weg. Direct Rout
Mobiel gebeld. Na 29 minuten kwam er iemand om namens!!!!!! Route
Mobiel te helpen. Het bleek een takelwagen te zijn die door Route
Mobiel naar mij was toegestuurd. Er werdt niet gekeken naar de storing
(auto starte niet meer) en mijn auto werdt op de takelwagen geladen en
naar mijn dealer gebracht. Personeel van de garage loste het probleem
gelukkig snel op, ik bleef echter met de reparatiekosten zitten. Ik heb
toe kontakt gezogt met Route mObiel en hun het gebeurde voorgelegd en
gevraagd wat er met de rekening moest gebeuren. Het antwoord was: zelf
betalen omdat Route Mobiel die storing toch niet hadden kunnen
oplossen. Alsof je dat van te voren kan weten en daarom maar direct een
takelwagen stuurt. Ik heb na  mijn gesprek dan ook verteld dat ik
mijn lidmaatschap direst wilde beeindigen. Ik ga dus weer terg naar de
ANWB. Ze mogen dan wek wat duurder zijn  maar in mijn mogen
leveren hun (ANWB) wel kwaliteit en service!!!!!

bv
door bvels - Sep 11, 2005 om 16:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij eerste mogelijkheid direct mijn abonnement met anwb/wegenwacht opgezegd en mij aangemeld bij Route Mobiel. Mijn ervaring tot nu toe is zeer positief, ik heb dit jaar helaas 2x contact moeten zoeken met rout mobiel. de service was snel en geen gezeur, geen lange wachttijden aan de telefoon. Ik was snel weer onderweg, met het juiste advies om zsm bij de dealergarage langs te gaan ivm problemen met de boordcomputer.

jo
door jokebol - Sep 11, 2005 om 17:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaringen zijn uitstekend. Ik heb 2x de hulp in moeten roepen. Alle twee de keren kwamen ze binnen de afgesproken tijd. 1 keer werd de auto ter plaatse gemaakt en de 2e keer naar de garage gebracht.

vladja
door vladja - Sep 11, 2005 om 17:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Deze discussie hoort thuis op het forum van route mobil. Ga naar:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=25466&frm=92492

Vladja

fr
door froggy_1 - Sep 11, 2005 om 17:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring met Route Mobiel zijn goed , na pech gehad te hebben werd ik binnen 20 min zeer goed geholpen en kon mijn weg weer volgen . mijn ervaring met Route Mobiel zijn daarom ook goed ..

mvg Cor v Essen.

da
door daniel1973 - Sep 11, 2005 om 17:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

1 keer pech gehad en nog nooit zo'n prima service gehad

zeker aante bevelen en beter als de anwb

daniel

sw
door sweetbengel - Sep 11, 2005 om 17:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

 heb gelukkig maar een keer gebruik hoeven maken van hun diensten(OEF!!!!) maar ben reuze tevreden!!!! ze wren er binnen no time de meneer die mij hielp was reuze aardig van mij een dikke tien!Heel wat anders als de anwb!

to
door toonmommen - Sep 11, 2005 om 17:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb een keer de hulp van Route Mobiel ingeroepen, het probleem was snel verholpen.Waren ook snel aanwezig binnen 15 min.

Dus ik ben tot nu toe een tevreden klant.

se
door seeke - Sep 11, 2005 om 18:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb afgelopen jaar twee keer om hulp moeten vragen en ja hoor ze kwamen netjes binnen de 20 minuten. Er was vlug een oplossing voor het probleem en alles is prime afgehandeld. Later kreeg ik via internet een vragenlijst om deze in te vullen over de gekregen service. Heel goed van roue mobiel om zo contact met de klant te houden en zo zien waar de service eventueel wat bijgesteld kan worden.Ik ben een tevreden klant.

to
door toetet - Sep 11, 2005 om 18:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hahahahahha Routemobiel zeggen na 9 maanden het lidmaatschap op omdat ze 4 keer zijn geweest en anders wordt het te duur voor ze,jammer hoor dan maar weer terug naar de anwb wat het lidmaatschap kost bij RM 75 eurrie's per jaar en bij de anwb 80 eurrie's dus echt veel scheelt het niet en de klantenservice van Routemobiel is ook niks heb de eerste keer twee keer moeten bellen waar ze bleven heb een baby in de auto zitten (heb ik gezegd ,midden in de winter) die is met een taxi naar oma gebracht

tr
door trichtjlvan - Sep 11, 2005 om 18:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

heb ze een keer nodig gehad, in verband met een kapotte dynamo. snel geholpen, vervangend vervoer gekregen, en auto is naar een garage van mijn keus gebracht de volgende dag, omdat het al laat in de avond was. Allemaal erg soepel verlopen, ik blijf lid!!!

bl
door blaauwtjes - Sep 11, 2005 om 18:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn sinds januari lid van route mobiel.Ik zal ze met een paar woorden beschrijven. (goede telefoonhulp dienst,geen lange wachttijden,deskundige hulp,geven goede adviezen en niet te vergeten niet duur.(Ze hadden er al veel eerder moeten zijn).Ga vooral zo door.

pe
door petraenkees - Sep 11, 2005 om 19:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhelpen van een lege accu is niet moeilijk, Maar in de spits rond Alkmaar binnen een half uur er zijn is toch knap.

Vorige week in mijn straat een mevrouw met een lekke band. Zij belde bij mij thuis de ANWB en mocht bij ons wachten. Dit duurde 3 uur wel gezellig maar als je in de regen buiten moet staan niet erg prettig.

aw
door awetsteijn - Sep 11, 2005 om 19:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit jaar route mobiel al drie keer nodig gehad. Ik ben erg goed behandeld en naar tevredenheid. de laatste keer was twee weken geleden, waarin degene die mij te hulp schoot van route mobiel in een keer wist wat er aan de hand was, terwijl mijn eigen dealer maar niet kon vinden wat er met mijn auto aan de hand was. Ik ben dus erg tevreden. Ik ben niet verzekerd voor het buitenland, daar kan ik dus niet over oordelen.

ed
door edenes - Sep 11, 2005 om 20:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wás ook lid van Route mobiel. Totdat ik drie keer met pech heb gestaan met mijn 10 jaar oude auto, toen mocht ik geen lid meer zijn. Ik zou geen onderhoud plegen.Ik had drie keer een andere storing, een keer met een verstopte katalysator, een keer een lege accu en een keer een zekeringkast die defect was. Het probleem met de accu kon de man van de sleepdienst ( want die komen je helpen) wel aan. De overige twee storingen keken zij niet eens naar!! Oh, hij start niet, dus wegslepen naar uw dealer.

Nee, ik ben weer terug naar de ANWB. zij proberen te repareren, en als dat niet lukt word je pas weggesleept. Voor de kosten hoef je het niet te laten. ANWB repareerd, Route Mobiel sleept je naar de garage. Daar wordt je auto gemaakt, en dat kost..... juist geld!!

ma
door maryanne_1 - Sep 11, 2005 om 20:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Onze ervaring is prima, gelukkig slechts 1 maal route mobiel nodig gehad en men was in 20 minuten ter plaatse. Uitstekend op weg geholpen!

arctic
door arctic - Sep 11, 2005 om 20:46
1 Antwoorden / 3 Vragen

Waardeloos bedrijf!!!We hebben ze 3 keer nodig gehad en 2 keer werd de wagen weggesleept na ruim 2 uur wachten en 1 keer zelfs kwamen ze pas na 3 uur!!Dat RM voordelig zou zijn geld alleen bij nieuwere auto's.Heb je een auto zoals wij van 1990,dan ben je net zo duur uit als bij de ANWB.Ik voel me knap om de tuin geleid met hun beloftes.Maar om nu weer terug lid te worden van de ANWB kost weer inschrijfgeld natuurlijk.Ik vind dat RM dat zou moeten betalen,net zo makkelijk als klanten weg te pikken van de ANWB.

ANWB,sorry.

la
door laedelman - Sep 11, 2005 om 20:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben meteen begin dit jaar overgestapt. En met veel plezier ! Ik heb twee maal gebruik moeten maken van hun service: ze waren er supersnel, ook in de spits op vrijdagmiddag. En ook direct gemaakt en nog adviezen erbij.

Niets anders dan lof over Route Mobiel !

hi
door hiemstra_1 - Sep 11, 2005 om 21:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Onze ervaring met de service van Route mobiel is zeer positief. Ik moet toegeven, dat we van de ANWB overgestapt zijn naar route mobiel en zoiets hadden van:"we zullen wel ervaren of het beter is". Toen wij langs de kant van de weg kwamen te staan, waren ze binnen het half uur ter plekke. We kregen goede service, goede uitleg en een vervangauto ter beschikking.

De uitleg als je een vervangauto ter beschikking krijgt en deze op een andere plek : in ons geval bij onze garage, achterlaat, dien je ervoor te betalen dat de vervangauto door route mobiel opgehaald wordt. Dit was ons niet verteld!

Toen we hier bij route mobiel melding van hebben gemaakt, kregen we het geld een paar dagen later keurig netjes teruggestort op onze rekening.

Dat is echte service. Complimenten voor route mobiel en hun medewerkers!

f.
door f.kerkhof - Sep 11, 2005 om 21:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een maal gebruik moeten maken van route mobiel met lege accu. Snel geholpen. Helaas krijg ik nu een brief waarin vermeld wordt dat ik € 25,00 meer moet gaan betalen omdat mijn auto die in november 2006 12 jaar wordt. Dit is van te voren niet vermeld, dit vind ik misleiding van route mobiel. Nu kost route mobiel mij dus € 75,00, terwijl ik bij de ANWB € 81,40 kwyt ben, waarbij ik dan ook nog een goed maandblad krijg voor die € 6,40 meer. DIT MOET ROUTE MOBIEL OOK EENS IN ZIJN PRIJSVERGELIJKINGEN OPNEMEN. Zo hoeft het voor mij niet !!!!

ha
door hamelr - Sep 11, 2005 om 21:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb heel goede ervaring met route mobiel. Men doet de belofte gestand om binnen een half uur bij je te zijn. En dat was ook zo. Daar mijn auto vastgelopen was door de fantastische hedendaagse electronische technieken... mocht de pret niet drukken. Dit vroeg om een expertise etc.. die alleen een echte dealer kan geven. Geen punt... de auto werd gelijk meegenomen en uiteindelijk bij de dealer afgeleverd. Prima service...

Daarna werd door Route mobiel mij gevraagd hoe de service is geweest. Iets wat ik bij de ANWB nog nooit gehad heb... en bovendien .. moest ik bij de ANWB vaak lang wachten... Kortom .. en goedkoper en snellere service... wie wil dat niet?

Groet Ruud.

al
door alian - Sep 11, 2005 om 22:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn overgestapt uit onvrede met ANWB, vooral omdat we samen onze
twee auto's delen en het gebeurde dat de ANWB ons niet meer wilde
helpen toen mijn man binnen drie maanden voor de derde keer pech had:
een keer met mijn auto, een keer met de zijne en toen nog een keer met
zijn nieuwe......Omdat bij RM de auto verzekerd is van hulpen niet de
persoon maakt dat niet uit.

We hebben een keer de hulp van RM moeten inroepen: tot onze verbazing
verscheen er een onafhankelijk garagist, notabene met ANWB op zijn
hulpwagen. Hij vertelde voor beide te werken, maar de ANWB staat hem
niet toe ook RM op zijn wagen te zetten. Hieruit blijkt wel dat het
kwaliteits verschil in monteurs niet bestaat (als we de ANWB hadden
gebeld was dezelfde meneer gekomen). wel heb ik tot nu toe op de ANWB
altijd minimaal 3 kwartier tot een uur moeten wachten, en was deze
monteur er binnen een half uur.

pt
door ptcruiser - Sep 11, 2005 om 22:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben 15 jaar lid geweest bij de ANWB en heb een paar keer pech gehad en goed geholpen. Alleen duurde het vaak lang voordat er hulp kwam. Ook moet je altijd naar de dicht bijzijnste garage om de schade te laten maken.

Bij route mobiel heb ik nu in het eerste jaar 1 keer een pechgeval gehad, toen de hydraulische koppeling het begaf, bij mij thuis voor de deur. De hulp was ruim binnen 30 min. aanwezig, maar kon het euvel niet verhelpen en de auto werd opgeladen. Ik wilde de auto graag naar een garage brengen waar ik goede ervaringen mee had, alleen is dat bedrijf 29 km. verder gelegen. Dit was na telefonisch contact geen probleem voor RM en ik werd netjes afgezet bij het autoverhuurbedrijf waar ik een splinternieuwe auto meekreeg, en mijn auto netjes 29 km verder werd afgeleverd bij het autobedrijf.

Kortom alleen maar goede ervaringen met RM, Ga zo door !!!!

pf
door pfvi - Sep 11, 2005 om 22:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben deelnemer geworden van Route Mobiel om reden, dat RM het
voertuig verzekert en de WW uitsluitend het aangesloten lid of inwonend
gezinslid. In geval van RM is dus pechbehandeling aan het voertuig
gedekt, onverschillig wie de bestuurder is. Na een langdurig
lidmaatschap van de WW overkwam mij een vervelende ervaring, omdat de
pech aan de auto van mijn echtgenote, bestuurd door een uitwonend
gezinslid, niet in behandeling werd genomen.

Eenmaal een beroep op RM gedaan, die inderdaad binnen een half uur ter
plaatse was en het probleem snel had verholpen. De meldkamer medewerker
reageerde vriendelijk en adequaat op de pech melding.

pl
door pleij37 - Sep 11, 2005 om 22:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

gelijke ervaring gehad prima service

jo
door joost123 - Sep 11, 2005 om 23:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben dit jaar ook overgestapt van ANWB naar Route Mobiel en dat is niet echt een goede keuze geweest. Heb 2 keer hulp moeten hebben (1x lamp kapot en 1x was de ruit in de deur gevallen en kwam niet meer omhoog). De man die ze gestuurd hadden was een aardig man, maar had volgens mij totaal geen kennis zoals een vakman van de ANWB heeft. Hij wilde mijn auto zelfs wegslepen!!

Nee, dit was het eerste en laatste jaar Route Mobiel. Volgend jaar weer terug naar de ANWB, iets duurder, maar veel beter, veel meer kennis. En dat is toch het belangrijkste!

lu
door luberto - Sep 12, 2005 om 00:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

route mobiel is ons best bevallen, mijn man is verhuisd, in zijn woonplaats, netjes doorgegeven aan de ANWB, nooit bericht gehad, nieuw pasje niet, geen kampioen, maar o wee we kregen pech, wij bellen met ANWB, we zaten niet meer in het systeem, hadden ze een fout gemaakt, verkeerde postcode hadden ze ingevoerd, dus heel andere mensen waren lid  op onze kosten, moesten opnieuw lid worden MET bijbehorende kosten uiteraard.

Overgestapt naar route mobiel, helaas een paar dagen te laat, dus de volle mep betalen bij de ANWB( nooit geweten dat je stilzwijgend werd verlengd)

Tot nu toe hebben we RM 1 keer nodig gehad met volle tevredenheid, goede service, snelle komst/afhandeling etc.

groetjes Esther

kl
door kleppenstep - Sep 12, 2005 om 00:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Route mobiel vroeg mij per email een reactie te geven op dit forum; wbt mijn (pech) ervaring met rout mobiel.

Nou, 1x stil komen te staan, monteur kon de oorzaak niet vinden; dus wegslepen....
De Taxi die me weggebracht zei al direct; goh konden ze het niet vinden? verbaast me niets....

Wagen enkele dagen later opgehaald bij mijn garage; wat bleek, vuile BDP sensor. Iets waar elke monteur direct naar gaat zoeken als een auto niet start volgens mijn garage.

Ik ga weer lekker terug naar de ANWB, dan maar iets meer betalen.

(de ANWB repareerde ooit eens mijn golfje van 23 jaar oud op 1e kerst avond, storing in de lichtschakelaar. wedden dat RMB mij weggesleept had?!?)

je
door jeroengroot - Sep 12, 2005 om 00:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ze twee keer nodig gehad. Eén keer een platte accu (ik had mijn
auto uitgeleend aan een niet zo snugerre vriend die de lichten aan liet
staan) en één keer wilde-ie niet starten vanwege vochtproblemen. Geen
klachten. Ze waren er snel en het probleem werd verholpen. Handig dat
het lidmaatschap op kenteken staat en niet op de persoon die lid is,
want ik leen mijn auto wel eens uit en mijn vriendin rijdt er ook in.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ze serieus nodig hebt, bijvoorbeeld
bij ernstige pech in het buitenland. Bij de ANWB was dat prima
geregeld, weet ik uit ervaring. Maar daar ben ik weggegaan vanwege de
tomeloze arrogantie van die club. Bijvoorbeeld dat als je in december
lid wordt, je toch voor het hele jaar moet betalen en dan in janauri
wéér. Om maar te zwijgen van die Y%&^&! kampioen!

re
door rex2004 - Sep 12, 2005 om 02:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben dus ook sinds het begin van Routemobiel, lid ervan!         Wat een DOFFE ELLENDE,kennis van zaken is er schijnbaar niet bij autobedrijf van de Kolk uit Ede, die de evt. sleepdiensten dus voor Routemobiel voor hun rekening nemen.       Uitleg:Twee keer wilde ineens mijn auto niet starten,stond in mijn garage,maar je kan Routemobiel bellen.De eerste keer wist de monteur geen eens hoe de motorkap open moest (ik ook niet zo gauw,maar ik ben dan ook geen monteur/hulpverlener) bij het optakelen van mijn auto werd mijn rechterspiegel bekrast doordat er geen rekening met de deurpost werd gehouden EN de onderkant van mijn spatbord werd licht bekrast.Later bleek ( kreeg ik van mijn autobedrijf te horen die mijn auto altijd in onderhoud heeft) dat die monteur het eigenlijk snel had moeten kunnen verhelpen en dat ik die kosten die ik nu gemaakt had bij mijn garage eigenlijk niet had hoeven hebben.                                                                  Tweede keer: wederom niet starten, bleek achteraf aan mijn alarmsysteem te liggen.Ik had alvast de motorkap opengezet, desbetreffende monteur wist ook niets anders te zeggen dat hij wel wat draadjes door zou knippen en dan zou mijn auto waarschijnlijk wel weer starten, waarop ik zei, er worden niet zomaar draden doorgeknipt, waarop hij mij toch maar gelijk gaf en zei;"nee dat zal ik dan toch maar niet doen.Auto weer mijn garage uitgeduwd, alleen deze monteur??? reed zo vooruit dat op echt een paar centimeter na mijn auto tegen een houten hekwerk was aangegaan, uiteraard werd ik daarover boos,toen ik dan ook nog moest constateren dat hij NIET de takelwagen naar mijn auto zou rijden ,maar mijn auto naar de takelwagen wilde duwen, toen werd ik echt radeloos van zoveel onbenulligheid.Op mijn voorstel toch echt de takelwagen voor mijn kapotte auto te zetten zodat we niet zo ver hoefde te duwen kwam gelukkig een positief antwoord.Toen de auto er op stond en ik 'm vroeg de auto gelijk naar mijn garage te brengen zodat ie maar één keer erop en eraf getakeld hoefde te worden werd negatief gereageerd,nee de auto moest eerst maar met hem mee, daar eraf en de volgende dag weer erop en dan naar mijn dealer waar ik alle vertrouwen in heb, mijn voorstel dat ik mijn dealer wel zou bellen en zelf de verantwoordelijkheid nam dat mijn auto gelijk al daar stond werd afgeslagen.de belofte dat ze binnen 30 minuten ter plekke zijn is ook lariekoek, de tweede keer wel,maar de eerste keer heb ik echt stukken langer moeten wachten,niet zo een punt,maar wat ik wel erg jammer vind is dat de vakkennis bij ROUTEMOBIEL mijnsinziens ver te zoeken is en dan heb ik er lijkt mij geen boodschap aan dat ROUTEMOBIEL het uitbesteed,zij beloven en garanderen mij goede hulp waar dan ook tegen betaling van mijn contributie en dat is nu juist wat ik NIET KRIJG ,goede hulp bij pech met mijn auto van ROUTEMOBIEL.Ik weet wel dat ik weer overstap naar de ANWB, wel duurder,maar die helpen je tenminste is mijn ervaring.

arnowo
door arnowo - Sep 12, 2005 om 08:34
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het begint allemaal heel leuk en vriendelijk bij route mobiel, snelle service, vriendelijke mensen, alleen als je binnen een half jaar 2 pechgevallen hebt, wordt je uitgeschreven bij route mobiel omdat je niet verzekerbaar bent (te duur), ookal is je auto slechts 3 1/2 jaar oud en heeft deze nog geen 50.000 km gereden. de aard van de pech maakt hierbij niet uit, in mijn geval een gloeibougie die nog binnen de bedrijfsgarantie viel. kortom Route mobiel verzekerd je alleen zolang je niet meer dan het lidmaatschap per jaar kost, als dit een keer niet zo is gooien ze je eruit, ik ga weer naar de ANWB terug, je betaald misschien iets meer, maar je wordt niet uitgesloten en de hulp die je krijgt is vakkundig, en niet zoals in mijn geval, "de computer resetten, hij start nog niet, ik zal je moeten wegslepen"

met vriendelijke groet

Arno

arnowo
door arnowo - Sep 12, 2005 om 08:35
6 Antwoorden / 0 Vragen

ja maar 2 maal pech in een half jaar en ze gooien je eruit

jo
door jorma - Sep 12, 2005 om 08:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Matig tot slecht. Route mobiel krijgt van mij een 5-je waar de wegenwacht een 7+ zou krijgen. Ik begrijp ook niet dat hun 'onafhankelijke' klanttevredenheidsonderzoek zo'n goede score laat zien.

Mijn ervaring:
- Te lang moeten wachten, iets meer dan een uur.
- Ze kwamen aan met een oplegger om m'n auto gelijk weg te brengen.
- De 'monteur' had nog geen schroevendraaier op zak en had noch de kennis noch de kunde noch de interesse om zelfs maar te proberen m'n auto aan de praat te krijgen.
- De auto kon alleen naar 1 garage worden gebracht en niet naar mijn eigen garage, bijna net zo dichtbij.
- Conclusie: ik heb ze weer weggestuurd en zelf m'n auto laten verslepen...

Mijn advies:
De wegenwacht kost wat meer maar is het ook zeker waard. Bij routemobiel krijg je minder waar voor je geld.

arnowo
door arnowo - Sep 12, 2005 om 08:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

aanvulling

daarbij wisten ze bij mij ook niet hoe de motorkap openmoest, dat is toch wel erg lullig en overtuigt mij er niet van dat ze weten hoe een auto werkt!

si
door sigrid_1 - Sep 12, 2005 om 09:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds een jaar lid bij Route Mobiel en al vrij snel de hulptroepen moeten inschakelen. Monteur met sleepwagen was binnen 30 minuten ter plaatste. Reparatie volgde met het advies om de volgende morgen toch even langs de garage te rijden. Keurig opgelost dus! Vakantieperiode brak aan en ik bellen om te informeren naar een zogenoemde "Reis- en Kredietbrief" welke ik altijd bij de ANWB moest afsluiten. Niet nodig bij Route Mobiel, de doorlopende reisverzekering zorgt voor een complete dekking in binnen- en buitenland. Als je toch eens weet hoeveel geld dat scheelt!!! Daarbij is er geen spraken van een "dubbele dekking"; iets waar de ANWB gespecialiseerd in is.

Conclusie: Route Mobiel is een aanrader! En geweldig dat monopolist ANWB eindelijk een geduchte concurrent heeft.

ch
door chippie - Sep 12, 2005 om 09:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb alleen nog maar goede ervaring gehad. Ik heb niet vaak hulp nodig gehad maar als er iets is zijn ze er binnen een half uur.

ez
door ezijlstra - Sep 12, 2005 om 10:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 1 keer gebruik gemaakt van de service van route mobiel, en ben daar zeer tevreden over.

De medewerker kon helaas het probleem niet ter plekke oplossen, maar kwam op tijd en was heel vriendelijk.

De auto is naar mijn garage gebracht en heb van route mobiel een leenauto mee gekregen.

Bij de ANWB was het probleem waarschijnlijk wel ter plekke opgelost, maar ik wist voordat ik lid van route mobiel werd dat de monteurs minder ervaring en kennis hadden dan de ANWB.

Voor mij was het voornaamste dat Route mobiel goedkoper was.

Groet, Etienne.

kr
door krientje_1 - Sep 12, 2005 om 10:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaringen met de pechhulp van Route Mobiel zijn ronduit positief: snel ter plaatse, vervangend vervoer, juiste diagnose van het probleem.

Minder vond ik het toen ik (net als veel andere RM-klanten) een brief kreeg waarin mij gemeld werd dat, naar aanleiding van het aantal keren dat ik om pechhulp had gevraagd, mijn lidmaatschap beeindigd zou worden.

Ik heb een zeer pissige (maar correcte!) brief gestuurd met daarin de informatie die Route Mobiel kennelijk over het hoofd had gezien (NIET dezelfde auto, NIET hetzelfde mankement) en heb inderdaad precies gekregen wat ik vroeg: oprechte excuses en de bevestiging dat mijn lidmaatschap gewoon voortgezet kon worden.

Ik hoop dat Route Mobiel bij een volgende 'opschoon-actie' de gegevens van hun klanten, de voertuigen, de mankementen en de APK-gegevens bij de hand heeft om zo'n ronduit lullige behandeling van hun klanten te voorkomen.

Van mij krijgen ze nog een kans, de pechhulp is goed maar op kantoor moeten ze eens een goeie schop onder de kont krijgen.

pw
door pwesseli - Sep 12, 2005 om 10:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf lid van route mobiel. Ik heb één keer een euvel gehad, lege accu. Ze waren 35 minuten na mijn telefoontje ter plaatse en hielpen me vlot.

Dus,...... conform wat ze zeggen

ui
door uijttewaal - Sep 12, 2005 om 11:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb één keer gebruik moeten maken van de service van Route Mobiel en ik moet zeggen dat de snelheid waarmee ik werd geholpen mij zeer goed bevallen is. Ik moest alleen even wennen aan het feit dat er geen "wegenwacht auto" verscheen maar een vrachtwagen met een kapotte auto er op. Ik werd echter prima geholpen en kon weer snel op weg. De service werd thuis voor de deur verleend en er werd niet gevraagd of ik wel een uitbreiding had gekocht voor hulp binnen de woonplaats! Geen gezeur en snel geholpen.

an
door anitakaal - Sep 12, 2005 om 12:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb één keer pas gebruik gemaakt van Route Mobiel. En ja hoor, binnen 20 minuten waren ze ter plaatse. Ik werd deskundig en vriendelijk geholpen. Binnen de kortste tijd werd mijn pech verholpen.

Voor mij veel lof en een dikke TIEN!

ra
door radmund - Sep 12, 2005 om 12:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Route Mobiel was binnen 20 minuten bij mij thuis nav probleem met mijn auto. Er is geprobeerd om op allerlei manieren de auto te starten, maar de startonderbreker bleek stuk. Route Mobiel kon mij dus ook niet verder helpen. Auto is vervoerd naar lokale garage en die hebben mij verder geholpen.
Ik ben zeer correct geholpen. Monteur was vriendelijk. Ik ben dus zeer tevreden.

ph
door pharahilde - Sep 12, 2005 om 13:19
2 Antwoorden / 2 Vragen

Goede ervaringen, snel ter plaatse, altijd.

Verder gemakkelijke wijziging van gegevens op hun site bij verandering van auto. Ook al heb je net ervoor via de site je nieuwe auto aangemeld, dan kan je alsnog direkt hulp krijgen indien nodig.

Vriendelijke hulpverleners, bellen voor je in het rond, etc.

Wij hebben een keer meegemaakt dat de benzinemeter was blijven hangen, we werden zonder pardon naar een benzinestation gesleept, waarna het probleem opgelost was.

ac
door achie - Sep 12, 2005 om 13:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn anwb lidmaatschap vorig helaas opgezegd en ben overgestapt naar routemobiel. Deze zomer kreeg ik een brief van routemobiel dat ze mij vanaf november niet kunnen helpen omdat het te duur voor ze wordt. Ik zou teveel gebruik hebben gemaakt van hun diensten. Ik heb 2 of 3 maal gebruik gemaakt terwijl ik volgens mij 7 keer gebruik kon maken zonder extra kosten. Van die 3 keer konden ze maar 1 keer de klachten verhelpen (opstartproblemen). Ik denk dat ik toch maar weer terug ga naar het vertrouwde ANWB. Dan maar langer wachten.

at
door atledo - Sep 12, 2005 om 13:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

goede ervaring, snel ter plaatse

oe
door oeds - Sep 12, 2005 om 16:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook lid bij Route Mobile en ben ook zeer te vreden over ze. Ik had voor mijn huis eens pech en ben toen perfect geholpen.

ja
door janlelie - Sep 12, 2005 om 16:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al twee keer gebruik moeten maken van de hulp van Route Mobiel
en ben beide keren snel en correct geholpen. De eerste keer had ik een
lekke koppakking, dus dat werd slepen; de tweede keer was de uitlaat
gebroken.

De eerste keer moest ik wel lang wachten op de centrale en liet de hulp
op zich wachten, maar dat was de dag dat er zoveel sneeuw was gevallen
en er bijvoorbeeld nauwelijks vervangend vervoer was.

De twee keer was er binnen 20 minuten iemand die een noodreparatie kon
uitvoeren. Een administratief probleem - ik had net een andere auto -
werd soepel opgelost.

De ervaring die ik heb met de Wegenwacht dateert van 25 jaar geleden en
aangezien De Kampioen toch vrijwel ongelezen in de papierbak verdween,
had ik besloten over te stappen.

ni
door ninafijen - Sep 12, 2005 om 16:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Route Mobiel eenmaal moeten inschakelen. Toen waren ze na 30 minten ter plaatse. Mijn auto bleek een defecte koppeling te hebben en is naar mijn eigen garage gesleept.
Zelf werd ik met een taxi naar een verhuurbedrijf gebracht waar ik een uiterst luxe huurauto voor 2 dagen mocht gebruiken,
Mijn ervaring was dus positief.

ni
door ninafijen - Sep 12, 2005 om 16:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn auto is 8 jaar oud, maar ik ben toch op de hoogte van de leeftijdsdiscriminatie. Dit staat namelijk gewoon vermeld in de voorwaarden van Route Mobiel!

bj
door bjdevos - Sep 12, 2005 om 18:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

o ja ooK dit nog: als de Anwb dat tijdschrift Kampioen waar ik absoluut niet op zit te wachten , nu eens zou verwisselen met de gratis woonplaats service, zoals dat wel bij RM gratis is, dan zouden ze zich wat minder de markt uitprijzen en niet zoveel hoeven te snijden in hun personeelsbestand. prima die concurentie !

re
door rekcna - Sep 13, 2005 om 08:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Onze ervaring met Route Mobiel zijn verre van postitief! Ik heb dan ook vorige week mijn lidmaatschap opgezegd!

We hadden de afgelopen maanden toevallig twee keer pech. Beide keren zijn we weggesleept ZONDER dat er gekeken is, wat er aan de hand was. Er is een vluchtige blik geworpen onder de auto en de "monteur" vertelde de eerste keer dat het een kapotte lager zou zijn. Later bleek dat er zichtbaar verschillende draden loshingen. Ook een probleem met de accu kon men niet oplossen. Beide keren naar de garage versleept, die het probleem zo heeft verholpen. Wel keurig een leenauto gekregen, maar ik ga liever met mij eigen auto verder. Want  het blijft halen en terugbrengen van auto's. De nieuwe voorwaarden van Route mobiel vertellen dat je maar TWEE keer per jaar gesleept mag worden. Die twee keer heb ik reeds gebruikt, maar waren achteraf niet nodig geweest. Nu moeten we dus zelf de sleepkosten betalen!

Vanaf 1 oktober zit ik weer bij de ANWB! Routemobiel is wel snel, maar de benodigde kennis hebben ze absoluut niet in huis!

Groeten,  Marije

ju
door juerd - Sep 13, 2005 om 11:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een kutsite is dit!

Ben ik een half uur bezig met een volledig verhaal van mijn perikelen
met Route Mobiel typen, verstuur ik het schrijfsel, krijg ik te lezen
dat mijn bericht te lang is.

Het tekstveld is dan leeg, en als ik met mijn browser terugga is daar mijn werkstuk ook niet meer te vinden.

Op dit moment ben ik te woest om alsnog te reageren.

Daarom vat ik het heel kort samen: ik heb drie keer gebruik gemaakt van
RM, nooit tevreden geweest, RM vindt 3 keer te veel en heeft de
overeenkomst eenzijdig opgezegd. Ik zit nu bij de ANWB.

er
door erikastrid - Sep 13, 2005 om 12:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Onlangs stond ik met een defekte accu bij ons voor de deur. De Mensen van Route Mobiel stonden me adequaat te woord aan de telefoon en binnen een half uur was er een wagen. De accu werd aan de praat geholpen en de monteur gaf gelijk aan dat deze accu zeker nog zou moeten funktioneren gezien zijn leeftijd: ik kon naar mijn garage rijden en heb een nieuwe accu gekregen!Kortom: goede, snelle service en een erg aardige monteur.

er
door erikastrid - Sep 13, 2005 om 12:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Onlangs stond ik met een defekte accu bij ons voor de deur. De Mensen van Route Mobiel stonden me adequaat te woord aan de telefoon en binnen een half uur was er een wagen. De accu werd aan de praat geholpen en de monteur gaf gelijk aan dat deze accu zeker nog zou moeten funktioneren gezien zijn leeftijd: ik kon naar mijn garage rijden en heb een nieuwe accu gekregen!Kortom: goede, snelle service en een erg aardige monteur.

door 19561966 - Sep 13, 2005 om 19:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

13.10 uur tijdstip pech melding.

14.22 uur. Sleepdienst is ter plaatsen!! Geen hulpverlener in die zin dat hij een kleine reparatie kan uitvoeren.

14.45 uur was ik bij de garage, de reparatie zou meer dan twee dagen duren. Ik had recht op een leenauto maar ze hadden geen leenauto
15.00 uur: we vertrekken, ik met de sleepdienst, naar het kantoor van de sleepdienst.

15.00 aankomst kantoor sleepdienst
Er is een taxi onderweg die mij naar het autoverhuur bedrijf brengt. Na een half uur nog geen taxi.
We krijgen te horen dat ie onderweg is.

16.00 uur. Aankomst taxi, we gaan onderweg naar een autoverhuurbedrijf die niet echt naast de deur is.

16.30 uur Aankomst bij het verhuurbedrijf.

16.38 uur. Ik ben weer op weg naar mijn bestemming.

Dus 3 en half uur later was ik weer op weg. Vlot? nee. Ze waren wel vriendelijk maar echt happy was ik niet met de situatie. Vooal het feit dat ze erg weinig leenauto bedrijven gecontracteerd hebben zorgt er voor dat je lang op vervangend vervoer moet wachten. Als ze dat probleem oplossen wordt de wachttijd misschien korter.

Groeten,

Manos

ko
door korverhome - Sep 14, 2005 om 14:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb helaas twee keer gebruik moeten maken van route mobiel waarvan één keer in het buitenland en ze waren alle twee de keren binnen een half uur aanwezig en hebben de problemen ter plekke kunnen verhelpen WIJ ZIJN DUS TEVREDEN!!!

ko
door korverhome - Sep 14, 2005 om 14:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb helaas twee keer gebruik moeten maken van route mobiel waarvan één keer in het buitenland en ze waren alle twee de keren binnen een half uur aanwezig en hebben de problemen ter plekke kunnen verhelpen WIJ ZIJN DUS TEVREDEN!!!

vu
door vutter48 - Sep 15, 2005 om 17:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaringen met Route Mobiel na dit eerste jaar zijn zeer positief.

Mijn auto (een Renault van 1998) kreeg op zondagmiddag, langs een provinciale weg in Frankrijk, een vastgelopen diesel motor. Niet iets dat langs de weg kan worden gerepareerd. De auto werd weggesleept naar een Renault garage. Wij werden per taxi naar ons vakantie adres vervoerd. daar kregen we een huur auto. Omdat de auto wat ouder was, had ik even tijd nodig on te beslissen of de auto in Frankrijk moest worden gerepareerd of moest worden gerepatrieerd naar Nederland.

Géén probleem. Ik kreeg de tijd om mensen in Nederland te raadplegen en te beslissen. uiteindelijk werd de auto in Frankrijk gerepareerd. Route Mobiel begeleidde dit hele proces telefonisch vanuit nederland, hield contact met de garage en hield ons uitstekend op de hoogte van de voortgang. Én betaalde gedurende ruim drie weken de vervangende huurauto van Herz.

Zéér tot onze tevredenheid!

ro
door roozie - Sep 17, 2005 om 02:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 2 maal gebruik moeten maken van de RM-service. Maar ben gelukkig snel geholpen. Binnen de gestelde tijd, gewoon bij mij voor de deur zonder extra kosten. Dus ik ben blij met RM zeker omdat wij met 2 personen maar 1x hoeven te betalen voor de hulp, ipv bij ANWB eigen lidmaatschap en partnerpas...

Dus ik ben blij met RM.

tamohammed
door tamohammed - Oct 3, 2005 om 11:05
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had de ANWB opgezegd en met ingang van 1 januari 2005 Route Mobiel genomen. Na in de eerste 2 maanden 3 x gebruik gemaakt hebbende van de "service" kreeg ik later een brief van Route Mobiel, waar in staat dat ik per 1 januari 2006 word geschrapt als lid van Route Mobiel, omdat ik te vaak gebruik zou maken van Route Mobiel. Goeie reclame en goeie sevice (dus niet!). Mag dit maar zo?

lu
door luve - Oct 3, 2005 om 11:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou om precies te zijn deze maand 1 jaar lid zijn van route mobiel !  Helaas heb ik in dat ene jaar 3 keer beroep moeten doen op RM waarvan 2 keer  voor hetzelfde probleem.

De 3e keer had ik s'nachts autopech en toen kreeg ik telefonisch te horen dat ze mij niet meer konden helpen omdat ik in 1 jaar 2 keer heb gebeld voor hetzelfde probleem !!!  SCHANDALIG,daar stond ik dan om 01:30 uur  een jonge vrouw van 26 jaar langs de vluchtstrook!!!

Je begrijpt natuurlijk zeker zelf wel dat ik iedereen die ik ken het absoluut afraad om lid te worden van RM!!!

he
door henkgiesen - Oct 12, 2005 om 06:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eenmaal pech gehad met mijn auto. Hij werd in 15 minuten opgehaald door een takelwagen. Ik kreeg een vervangende auto. Mijn auto werd twee dagen later bij mijn garage afgeleverd.

Route Mobile is snel, ik weet niet direct of ze ter plaatse zo vakkundig als de ANWB zijn.