kevinfl
door kevinfl Sep 19, 2005 om 23:55
Auto & vervoer

Fiets via het werk

Ik hoorde dat als je een fiets koopt je dit via het werk kunt laten gaan.
En dat dit enorm zou schelen ivm met aftrek enz.
Ik werk in de detailhandel en woon 9.4 km van mijn werk waar ik naar toe fiets.

wie weet hiermeer van?

318 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 20, 2005 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kevin, hiervoor dien je bij je werkgever te zijn. Dit gaat niet om het kopen van een fiets maar om een vergoeding te geven als je op de fiets naar het werk komt.

Sommige bedrijven, o.a. het Gemeente Vervoer Bedrijf in Amsterdam, geven een fietsvergoeding. Het mes snijdt aan twee kanten, het bedrijf spaart een hoop bedrijfsruimte uit i.v.m. parkeergelegenheid en aan de andere kant komen hun werknemers veel fitter op het werk, minder ziekteverzuim is al bewezen.
En zo kan je nog allerlei dingen bedenken wat voor beide partijen, met deze vergoeding, goed zou kunnen uitpakken.

Als je werkgever hier niet aan mee doet, wel jammer maar dan doe je het in ieder geval wel voor jezelf, groet

Oracle

ve
door verwijderd - Sep 20, 2005 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag aan je werkgever of deze meedoet aan het Nationale Fietsplan. Via dat plan kan er een fiets gekocht worden tot 749 euro. De betaling gebeurt door de werkgever. Het voordeel voor jou is dat van je loon het bedrag van de fiets bruto wordt afgetrokken (of te betalen door vakantiedagen in te leveren), zodat je geen loonbelasting hoeft te betalen over dat bedrag. Toch minimaal een voordeel van 37%. Koop je een duurdere fiets, dan moet je het verschil zelf bijpassen.

Ook kunnen zo fietsbonnen tot 250 euro gekocht worden en een fietsverzekering. Het werkt hetzelfde als het pc prive project, wat helaas niet meer mogelijk is !

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of je baas over het fietsproject deel kan of mag nemen nemen weet ik niet. Maar ik raad je aan als je baas het doet, er zeker gebruik van te maken. Als je fiets duurder dan 750 euro is betaal jezelf bij dat is correct. Die van ons kostte twee jaar geleden 900 en hebben zelf voor 150 meebetaald en dus een peperdure fiets voor bijna nop! Eens in de drie jaar mag je er weer één uitzoeken.

Doen! zet je baas maar met zijn rug tegen de muur! Alle deelnemers zijn er bij gebaat!

Doryfreak.