pa
door pardijnvraag Jan 31, 2018 om 19:48
Auto & vervoer

Fietskluis of bemenste fietsenstalling

Binnenkort wil ik voor mijn werk een fiets op een station stallen. Nu heeft het betreffende station zowel fietskluizen als bemenste fietsenstalling en de kosten lijken maar een paar euro te verschillen. Nu lijkt een fietskluis voor de handliggend maar ik vraag mij af of dat zo is. Heeft een fietsenstalling ook voordelen. Verder zou ik graag ervaringen van beiden horen. Alvast bedankt????
Overigens is de fietskluis van ns en de stalling van een particulier bedrijf maar wel op station.

2623 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2018 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunt u in die “bemenste” ook altijd terecht?

pa
door pardijnvraag Jan 31, 2018 om 20:14
35 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, alleen niet tussen uur of 2 en 4 s nachts maar zo lang zijn mijn dagen gelukkig niet

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een fietsenstalling de ene of de andere. Maar persoonlijk zou ik er een met een “mens” nemen. Wel zo aardig en misschien ook nog nuttig bij een probleem.

pa
door pardijnvraag Jan 31, 2018 om 20:29
35 Antwoorden / 24 Vragen

Ja dat is inderdaad wat mij ook een voordeel lijkt.

ne
door neodutchio - Jan 31, 2018 om 20:21
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn ervaring met bemenste stalling is niet perfect. Zo af en toe verzetten ze fietsen om zo hier en daar ruimte te krijgen. Dat ik moet zoeken naar mijn fiets is niet zo het probleem, wel dat er constant beschadigingen op mijn fiets zaten. Daarna een box gehuurd, geen last meer van rijen op drukke momenten en kon er altijd bij.

pa
door pardijnvraag Jan 31, 2018 om 20:33
35 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is overweging! Het is wel een tweedehandsje maar toch.

he
door henkjj - Jan 31, 2018 om 20:29
14 Antwoorden / Vragen

Voor uw werk een fiets op het station stallen?
Dan is u beroepswielrennerdt of u heeft een krantenwijk?

getty
door getty Jan 31, 2018 om 20:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Haha

getty
door getty Jan 31, 2018 om 20:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

x

jo
door jorisw Feb 1, 2018 om 10:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn mensen die naar hun werk gaan met de trein.... (en naar het station met de fiets).

getty
door getty - Jan 31, 2018 om 20:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De bemenst bewaakte stalling bevalt mij al jaren prima.

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2018 om 21:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Als u inderdaad niet 24/7 de fiets nodig heeft, dat wil zeggen: moet pakken, dan bemenste. Maar, zoals Cruijff al zei: 'ieder nadeel hep zijn voordeel', tenzij je kluissleutel verliest: een mens maakt, kan ook, fouten maken. Dus weeg even af, als sleutels verliezen niet onherkenbaar voor je is dan beter "de mensch". Succes.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2018 om 23:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een bemenste is soms wel handig als ze daar ook kleine reparaties aan de fiets verrichten zoals bijv. een lekke band plakken o.i.d.
Een particulier bedrijf doet aan personeel een inkomen bezorgen, is ook wat waard.
Spreek anders eens mensen aan die met hun fiets van dat particuliere bedrijf komen om te horen hoe het bevalt en of daar weleens fietsen gestolen worden. En of ze wel "bemenst" zijn op alle tijdstippen behalve de door u genoemde, dat er dus geen komen- en gaan is zonder dat personeel aanwezig is.

pa
door pardijnvraag Jan 31, 2018 om 23:42
35 Antwoorden / 24 Vragen

Ook een goed idee!!

he
door henk51 - Jan 31, 2018 om 23:44
90 Antwoorden / 0 Vragen

Binnenkort hoeft u zich daar geen enkele zorg meer over te maken.

BUSSUM - Net geen halve eeuw, maar wel een lange 45 jaar was fietsenmaker ....een van de meest vertrouwde gezichten op station Naarden-Bussum. Maar dat duurt niet lang meer: het bekende fietspoint moet sluiten en moet wijken voor een automatische fietsenstalling.

Het fietspoint van...moet wijken omdat de NS zegt alle fietsenstallingen op stations te gaan vervangen voor automatische stallingen. Dat moet het makkelijker maken je fiets te stallen: je betaalt met je ov-chipkaart en je fiets wordt met camera's bewaakt. Maar tijdens het stallen van je fiets ook je band laten plakken is er straks niet meer bij. Tot teleurstelling van velen.

Dus binnenkort alleen maar automatische stallingen.

groeten Henk

pa
door pardijnvraag Feb 1, 2018 om 10:47
35 Antwoorden / 24 Vragen

Ja dat stukje service en contact is ook iets wat mij laat twijfelen.

costnix
door costnix - Feb 1, 2018 om 12:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ooit mijn bromfiets in een bemenste stalling gehad. Ondanks de bewaking werd deze van onderdelen gestript en stond ik met een lege benzinetank.