Garantie TomTom navigatie
Mijn TomTom GoLive 1005 heeft na 2,5 jaar een softwareprobleem, waardoor het apparaat steeds na een minuut opnieuw opstart, weer even de route aangeeft en dan weer afsluit en opnieuw opstart.
TomTom zegt: 2 jaar garantie en reparatie kost €105,-.
Ik vind dat de verwachte levensduur langer is dan 2,5 jaar en wil gratis reparatie.
Is mijn eis redelijk?
2 jaar garantie is 2 jaar, maar een deling van de kosten door Tom Tom lijk mij wel een redelijke oplossing als een gebaar van goede wil.
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad de TomTom al een keer (2 maal zelfs) gereset op aanwijzing van TomTom, maar dat heeft niet geholpen.
Ik meen op grond van het conformiteitsbeginsel aanspraak te kunnen maken, gedurende een langere termijn dan de meestal beperkte garantieperiode, op gratis reparatie of vervanging van een niet-werkend apparaat. Dat staat ook in de link die ik van edrick3 kreeg. Zie de tekst hieronder. Verder wordt dat argument ook regelmatig en nadrukkelijk in programma's als Radar en Kassa genoemd als reden om geen aanvullende garantieperiode te kopen.
"Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt."
U moet zich wenden tot de winkel waar u de TomTom hebt gekocht want daar moet u uw wettelijke garantie claimen, niet bij fabrikant want die hoeft niet verder te gaan dan de twee jaar.
Het is anders als u als particulier rechtstreeks bij TomTom gekocht hebt.
U zou nog kunnen overwegen om de navigatie een algehele rest te geven, dat doet door de aan/uitknop ingedrukt te houden tot na het trommeltje totdat een zwartscherm verschijnt met witte letters. Dan begint het proces algehele reset.
Na de algehele reset moet u wel weer alles opnieuw installeren qua instellingen.
Een andere optie is om tijdelijk een andere kaartzone te kiezen..
[quote=swat1500 schreef op woensdag 29 jul 2015, 18:09]U moet zich wenden tot de winkel waar u de TomTom hebt gekocht want daar moet u uw wettelijke garantie claimen, niet bij fabrikant want die hoeft niet verder te gaan dan de twee jaar.
Het is anders als u als particulier rechtstreeks bij TomTom gekocht hebt.
De wettelijke garantie is verstreken.
[quote=1953 schreef op woensdag 29 jul 2015, 18:31][quote=edrick3 schreef op woensdag 29 jul 2015, 14:45]Hallo ontevreden93,
Er is een garantietermijn en daar val je nu buiten.
Gratis reparatie is dus NIET redelijk.
Maar lees ook eens hier.
Suc6
De wettelijke garantie verviel niet na die 2 jaren, TomTom blijft aanspreekbaar voor enig defect.
Nee, de leverancier bij wie je gekocht hebt.
Als TomTom 2 jaar fabrieksgarantie heeft gegeven dan kan je daar na de twee jaar geen beroep meer op doen.
[quote=ontevreden93 schreef op woensdag 29 jul 2015, 16:38]Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad de TomTom al een keer (2 maal zelfs) gereset op aanwijzing van TomTom, maar dat heeft niet geholpen.
Ik meen op grond van het conformiteitsbeginsel aanspraak te kunnen maken, gedurende een langere termijn dan de meestal beperkte garantieperiode, op gratis reparatie of vervanging van een niet-werkend apparaat. Dat staat ook in de link die ik van edrick3 kreeg. Zie de tekst hieronder. Verder wordt dat argument ook regelmatig en nadrukkelijk in programma's als Radar en Kassa genoemd als reden om geen aanvullende garantieperiode te kopen.
"Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt."
Ja dat zijn mooie verhalen. Maar dat lukt u alleen als u de Apptoinette laat zien aan uw leverancier. Dan krijgt u meteen een nieuwe in bruikleen mee en wordt uw apparaat gratis gerepareerd. Als extra krijgt u voor de overlast het sprookjesboek van Grimm of Hans Andersen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer