gerard55
door gerard55 Jan 26, 2009 om 11:07
Auto & vervoer

Gebroken voorveer Citroën C3

Van de Citroën C3 van febr. 2003 van mijn dochter is kortgeleden de linker voorveer gebroken. Gelukkig tijdens het stilstaan. Je moet er niet aan denken als dit bij 120 gebeurt, want het wiel wordt geblokkeerd omdat Citroën een taps toelopende spiraalveer heeft toegepast, die bij breuk naar beneden springt.

Dat betekende twee nieuwe voorveren, want om risico's te beperken is het dan maar beter om beide veren te vervangen. Kosten €815,- en dan nog met het geluk dat remleidingen niet waren beschadigd. Als je op dit probleem googled kom je er achter dat het een typerend euvel is. Citroën Nederland kent wel een coulance op dit punt, maar dan moet je de eerste eigenaar zijn, weinig kilometers hebben gemaakt en jonger dan 5 jaar. In principe verwijst men naar een garantieperiode van 2 jaar. Als je bedenkt dat de ANWB het redelijk acht als autovering minstens 10 jaar meegaat, dan is de coulance-regeling van Citroën niet echt geweldig. Ook trekt men zich weinig aan van het gevaar als zo'n veer breekt tijdens rijden. Want ach meestal gebeurt dat bij stilstand. Dat je auto bij een gebroken veer onbruikbaar is geworden is ook jammer. Met de meeste auto's kun je gewoon rijden met een gebroken veer.

Citroën France heeft C3's van bj 2002 en 2003 in Duitsland en Engeland teruggeroepen om deze veren preventief te laten vervangen. In deze landen wordt volgens Citroën meer zout gestrooid en daarom vond men het in Nederland niet nodig. De veren hebben in NL klaarblijkelijk minder te lijden.

Mijn vraag is: wie herkent dit of is ook eens gedupeerd geweest met zo'n veerbreuk bij zijn/haar C3?

Op het Citroënforum is dit verhaal al twee jaar bezig en ik plaats dit nu hier, omdat het hoogtijd wordt dat er eens wat gaat gebeuren.

Hoe meer mensen van zich laten horen hoe beter de kans dat Citroen auto's alsnog moet laten terugroepen en degenen die al gedupeerd zijn geworden alsnog gaan vergoeden.

Laat dus weten of u dit herkent.

7239 65 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 26, 2009 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij is de linkerspiraalveer gebroken, ook toen hij stilstond. Vind 815 euro voor 2 spiraalveren uitzonderlijk duur, ze kosten bij de dealer nl. 55 euro /stuk. Neem 3 uur reparatietijd en men komt op ongeveer 380 euro uit (inclusief werkplaatstarief). Krijg morgen de nieuwe spiraalveer. Mijn vraag is natuurlijk: hoe betrouwbaar zijn de auto's tegenwoordig? Rij zelf 30 jaar en heb dit nog nooit meegemaakt. Volgens mijn dealer wordt dit veroorzaakt door het feit dat de spiraalveren (om brandstof te besparen) onder vrij hoge spanning staan, dit om de wagen lager op de weg te krijgen, voeger was dit niet zo en waren de spiraalveren dikker. Zout mag geen invloed hebben op de veer omdat ze "ingepakt"zijn in een coating. weet dat dit euvel heel erg vaak voorkomt bij de Renault Twingo, hebben zo'n auto gehad en hem, nadat beide spiraalveren gesprongen en vervangen waren (415 euro) verkocht, het geeft nl een onbetrouwbaar gevoel. Hebben nu een nieuwe Nissan Micra, bij dit merk komt dit niet voor.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2009 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij overkwam dit weekend het zelfde. Tijdens stilstand de rechtervoorveer van de C3 van mijn moeder gebroken. Auto niet meer te verplaatsen zonder dat er meer schade wordt toegebracht. Plaatselijk autohandelaar met de handen in het haar. Nog geen discussie over garantie, maar als ik de berichten op internet lees over dit, kennelijk vaker voorkomende, probleem, dan staat mij nog iets te wachten. De auto is 4 jaar oud en mijn moeder is sinds voorjaar 2008 de tweede eigenaar. We wachten de reactie van de plaatselijke handelaar af.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2009 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn moeder was het helemaal een horror verhaal,ze komt al zo 30 jaar bij de zelfde citroen dealer in Den Helder heeft hier al heel wat wagens gekocht .Twee weken geleden op zaterdag10 jan. is haar man(mijn vader) overleden,op zondagavond wilde ze in haar C3 uit 2002 (met maar 39936 km.)naar haar overleden man die was over bracht naar het uitvaartcentrum in Den Helder rijden,een grote klap en haar linker voorveer was gebroken,maandagochtend de dealer gebelt die zijn hem komen halen maar hadden geen veren in voorraad ook niet in het magazijn in Brabant,de reparatie duurde zo 3 tot 5 werkdagen en ze hadden ook geen leen auto voor haar ondanks de situatie(wel uitgelegd),opzich is dit al schandalig omdat ze daar wel mee leuren bij reparatie gratis leen auto.De reparatie duurde inderdaad 5 werkdagen en werd terug gebracht terwijl wij op de crematie waren van mijn vader.De rekening bedroeg 481 euro ,mijn moeder verwees hun op het euvel dat Citroen Nederland wel erkent heeft omdat ze uit coulance auto"s die dit overkomen zijn en niet te veel kilometers hebben gereden en niet ouder zijn dan 5 jaar de kosten vergoeden.Maar omdat mijn moeders auto 7 jaar oud is vervalt die regeling,dus moest ze betalen,daarop zei ze eerst even de rechtsbijstand te willen raadplegen voordat ze ging betalen,waarop de man zei dan de auto terug wilde hebben zo lang ze niet betaald had(komt daar al 30 jaar)betaald altijd,WAT IS DIT VOOR SERVICE !!!!!Het breken van de voorveer komt echt heel vaak voor als je dit bij google intikt.En auto"s van dit jaartal zijn in het buitenland terugroepacties voor geweest behalve in Nederland.De fout zit in de cooting van de veer hij schuurt ergens langs waardoor de cooting loslaat en dan gaat roesten,doordat ze in 7 jaar maar weinig kilometers heeft gereden komt het dus te laat om in aanmerking voor een coulance regeling te komen.De ANWB zegt hierover dat een veer minimaal 10 jaar mee moet kunnen breekt deze eerder dan moet er een coulance regeling worden getroffen.

Hoop dat meer mensen die dit mee gemaakt hebben hier willen reageren zodat dit onderwerp eens de aandacht krijgt van een consumenten programma zoals Kassa zodat Citroen Nederland misschien als nog een terugroep actie in het leven roept of iedergeval duidelijkheid schept en de reparatie"s vergoed (het is duidelijk een fabrikagefout)want ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als je op de snelweg rijdt door een kuil bv.en hij spontaan afbreekt

Met vriendelijke groet F.van Hilst

ve
door verwijderd - Jan 26, 2009 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schrijf ook op het Citroën-forum.nl en het regent klachten. Tja, die 815 euro die mijn dochter moest betalen vind ik ook veel, maar gezien wat ze hebben vervangen lijkt het mij in eerste instantie niet gek. Vervangen zijn de veren, veerschotels en lagers, zijstabilisatiestangen en natuurlijk opnieuw uitlijnen. Vergeleken met wat ik van anderen lees is het veel geld, da's waar. Maar goed ik ben ook nog niet klaar met Citroën en ik hoop met deze topic een flink de kachel met deze situatie aan te maken. Het begint steeds schandaliger te worden wat ik van anderen lees. Citroen hanteert onredelijke coulance-regels als: je moet eerste eigenaar zijn, als of die veren dat weten. Absurd gewoon.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 08:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Woensdag 21-01-09 wil ik in de ochtend wegrijden.
En wat blijkt VOORVEER AFGEBROKEN.
Mijn auto is nog geen 5 jaar oud en heeft nog geen 50.000 kilometer gereden.
Ik in paniek citroendealer gebeld maar die doen alsof ze er nog nooit van hebben
gehoord, na het euvel op google te hebben ingetoets kom ik erachter dat het een FABRIEKSFOUT
is en het "regent" afgebroken veren bij de C3'TJES. (de coating is niet goed dus de veer roest door. meestal na 4 a 5 jaar)
Ik kom op een forum (citroen-forum) terecht waar mensen vertellen met bewijsbrieven dat o.a Frankrijk en Duitsland
een terugroepaktie hebben gedaan.
Ik bel lichtelijk in paniek naar Citroen-nederland, ook omdat ik hoogzwanger ben met complicaties
en dat ik wel 3 keer per week naar het ziekenhuis moet en erg afhankelijk ben van mijn c3
Ze zou er spoed achter zetten, gezien mijn situatie, dat was woensdag 21-01-09
Het kon 2 tot 5 werkdagen duren, maar omdat de dealers zo vaag deden over de kosten kregen wij de indruk dat ze
dubbel zouden declareren, omdat ze meteen vertelden wat het ging kosten en nog nooit van het probleem hadden gehoord............???
(Dit terwijl ik informatie had gevraagd bij een takelbedrijf en die vertelde ook dat hij vaak een c3 had.  met hetzelfde euvel  )
Dus wij dachten zij krijgen alles vergoed van citroen/nederland en wij betalen ook nog eens , dubbelop dus voor de dealer!.  De totale reparatie (incl. gevolgschade) kan oplopen tot zo een 1000,- euro.
Vele voor mij kregen het volgens het forum gewoon vergoed, sommige zelfs incl. een leenauto.
Ik dacht dus, nou dat is zo klaar als een klontje, ik moet gewoon even geduld hebben.....hoogzwanger.
Vrijdag belde Renee van leijen mij op ze hing eerst een verhaal op dat het BIJNA ALTIJD gebeurd als de auto stil staat, en dat het dus ongevaarlijk is.
(Wat natuurlijk verschikkelijk is want de hele stuurstang zakt door zijn veer heen de remleiding knapt bij 9 van de 10 gevallen
en je auto ligt gewoon bijna op de weg, hoe gevaarlijk is dat met 120 km per uur.)
en toen kwam ze met de medeling ''u krijgt niks" Want uw auto is al 5 jaar oud.
De coulanceregeling was uitgerekt van 2 jaar naar 5 jaar!! Maar dat is niet waar, pruttel ik tegen, mijn auto is van 26 februari 2004
en het is nu januari 2009. dus hij is nog geen 5 jaar oud, en dan nog ik heb nog geen 50.000km gereden.

''O'' zegt mevrouw van R van leijen, maar hij is uit 2004 en we zitten nu in 2009 dus u krijgt niks!!!
Ik kon geen woord meer uitbrengen en belde huilend mijn man op, die vervolgens Mevrouw van leijen belde,
tegen hem zei ze: Ze krijgt niets omdat ze niet de eerste eigenaar is!!! Toen werd ik helemaal gek, dat mag natuurlijk niets uitmaken.
Maar ik ben de eerste berijdster, en dat kan ik heus bewijzen, ik werk voor mijn moeder en auto stond op de zaak 12-12-2008
heb ik de auto overgenomen. Maar ik heb hem destijds zelf uitgekozen
en ik ben ook de kontaktpersoon bij de dealer ivm, apk en beurten etc.
Hoe dan ook ze komen met verschillende verhalen EN ZE METEN MET MEERDERE MATEN!!
Na 30 minuten belt ze terug en zegt: "we zijn dan bereid om de materiaalkosten te betalen''
Waarop mijn man zegt, wat is dit voor bedrijf, het lijkt wel een spelletje wat jullie met ons spelen!
Graag willen we er bij citroen op terug komen met bewijzen van dat ik de eerste berijdster ben en dat de auto niet 5 jaar oud is
en een verhaal van een meneer met hetzelfde euvel die alles wel  vergoed kreeg.
Ik kan NIET geloven dat door een fabrieksfout ik zelf moet betalen voor de manuren a 80,- euro per uur,
voor iets wat mij is aangedaan en wat mij ook nog in gevaar heeft gebracht.
Wat moet ik hier nu mee??
Met vriendelijk groeten,
Mascha

ve
door verwijderd - Jan 31, 2009 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een veer gebroken en wel op het woonerf 50 meter van huis. Er is daar een drempel, toen ik er over reed hoorde ik een krak, de auto stond links nog een centimeter van de straat.  Weg gesleept  Ik ben gaan googelen en kwam er achter dat ik niet de enige ben. Dus Citroen nederland gemailt maar die houwen het op toeval.

Hans te Enkuizen

ve
door verwijderd - Feb 8, 2009 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na 100 meter rijden ineens breekt er iets niet meer met de auto te rijden, garage gebeld, gevraagd wat voor auto heeft U een Citroen C3 toen wisten ze gelijk wat er aan de hand was auto opgehaald en de linker spiraalveer is gebroken en dit met een km stand van 95.000 Dit kost even 500 euro en ben erg geschrokken want wat was er gebeurd als ik op de snelweg had gereden????? Waar kan ik met mijn klacht terecht?? Heb hem tweede hands gekocht

ve
door verwijderd - Feb 16, 2009 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaande mail kreeg ik vandaag, alleen jammer voor mij dat ik mijn auto heb laten repareren bij een bedrijf in Hauwert ( Peugeot dealer ). Bij de eerste mail was ik bedroefd maar nu ben ik kwaad. NOOIT GEEN CITROEN MEER VOOR MIJ!!!!!!!!!!

------------------------------------------------------------------------

Geachte heer Stenekes,

Onlangs hebt u zich gemeld bij onze klantenservice met een vraag omtrent de reparatie aan de voorveer van uw Citroen C3. U hebt naar aanleiding daarvan van ons bericht ontvangen dat er van geen of geen volledige vergoeding van de herstelkosten sprake kon zijn.

Als gevolg van ons gewijzigde beleid ten aanzien van een tegemoetkoming in de herstelkosten voor dit incident, kunnen we u nu tot ons genoegen mededelen dat het herstel van uw Citroen C3 nu wel voor een vergoeding in aanmerking komt mits de reparatie is uitgevoerd door een erkende Citroen-dealer.

Wij hebben de Citroen-dealerorganisatie inmiddels geinformeerd omtrent deze beslissing van Citroen Nederland. Vandaar dat wij u nu vriendelijk verzoeken contact op te nemen met de Citroen-dealer die de herstelwerkzaamheden voor u heeft uitgevoerd, zodat deze u alsnog een vergoeding van de herstelkosten kan doen toekomen.

Wij bieden u onze excuses aan voor het door u geleden ongemak en hopen u hiermee alsnog naar genoegen te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

ve
door verwijderd - Feb 21, 2009 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hierbij wou ik laten weten, dat wij 2 Berlingo's hebben, en al 3x gebroken veren gehad hebben, laatste x brak de veer op de snelweg, en de veer stak in de band, die meteen aan flarden was, en de wagen zo van de snelweg werd geslingert, net niet tegen de vangrails aan.... dus voor ons geen Citroën meer. ( veren zijn 2x van de sloop gehaald, daar ze uitverkocht waren bij de groothandel)

ve
door verwijderd - Feb 21, 2009 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben in 2002 onze citroën c3, nieuw, gekocht en hebben er al veel mee gehad, ondanks, dat we er nu, amper 57000 km. mee hebben gereden.

in november '08, zou mijn man, s'morgens na zijn werk toe rijden.Hij stapt in en........ en het gaf me daar een knal!Juist ja, de linker voorveer, was er finaal door geknalt. Aangezien we na menig incident( o.a1 x injectie , natuurlijk net na de garantie, 2x luchtpompje voor millieu vriendelijke start á 200 euro ) hebben besloten, om zo min mogelijk aan de auto te laten doen door citroën, hebben wij de reparatie kosten aardig kunnen drukken, door hem zelf te repareren...maar toch, dit mag eigenlijk niet gebeuren!

En ja, er zit ook nog een rechter voorveer op, die dus eigenlijk ook vervangen moet worden, want het is, om zo te rijden, idd net Rusisch roulette.

Dus mijn verzoek aan Citroën Nederland, neem uw verantwoording in deze en roep alle auto's, ongeacht 1ste of 2de eigenaar en bouwjaar op, voor het plaatsen van, gratis, nieuwe voorveren.Zodat wij ,als Citroën rijders, ook weer tevreden rijders, kunnen worden.

linda

ve
door verwijderd - Feb 21, 2009 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vanavond met verbazing de uitzending over de C3 gezien. Mij is hetzelfde overkomen met mijn Berlingo. In 2005 en 2006. Beide veren. 1x bij heel rustig rijden en 1 x bij stilstand.instappen. Correspondentie gevoerd met hoofdkantoor Citroen. Kreeg geen voet aan de grond. Totale reparatieschade ruim 500 euro. Ik ga proberen of ik alsnog mee kan liften met de zaak van de C3.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2009 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

geacht

ik weet dat er veren breken van citroen ,

ik ben zelf monteur  in een alround garage van mijn vader

het breken van veren is niet alleen bij citoen maar ook bij opel ,volkswagen.renault etc

en het zijn ook allemaal bepaald type modellen

het breken van veren is een samen hang ( van steenslag hierdoor wordt de veer beschadigd en gaat oxideren , vervolgens zout en water erbij  ,wat de veer minder sterk maakt en rottings proces versnelt

mijn ervaring is dat bijna de meeste veren breken als ze stilstaan

ook vekeers drempels zijn hier door een probleem mijn vader zag vroeger nooit geen gebroken veer tegen woordig !!! is het wel slecht gesteld met de nederlandse weg ,overal hobbel maak toch gewoon  weg versmallingen

nou ik hoop  jullie allemaal voldoende geinformeerd te hebben

en wie niet op een gebroken veer zit te wachten

citroen c5 heeft hydrolische vering

ve
door verwijderd - Feb 21, 2009 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij willen vanmorgen met onze c3 weg rijden, en we hoorde een hoop gekraak dus maar even kijken wat er aan de hand was. Blijkt dus de voor veer gebroken te zijn, daar wij een kennis hebben met een garage bedrijf ( geen citoen dealer) hebben wij deze meteen opgebeld en kwam meteen kijken, daar hij vandaag geen tijd meer had zou hij hem maandag ophalen.Nu het toeval dat we van mijn vader hoorde dat het op kassa was, dus voor ons komt dit precies op tijd, en gaan we maandag maar even de citroen dealer bellen. kassa bedankt voor de uitzending, en voor alle mede C3 rijders sterkte.

groetjes sil

ve
door verwijderd - Feb 21, 2009 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben we net drie weken geleden 750 euro betaald aan de Citroendealer om onze vering aan de voorkant te repareren. Ook hier, 10 meter van huis, een knal, en we stonden dichter bij de straatstenen. Citroen gebeld die de wagen opgehaald hebben, en ze hadden er nog NOOIT van gehoord. Wij dachten dus dat dit toeval was. Naast de veer was ook de remleiding en de ABS sensor beschadigd. Alles bij alles een dure reparatie. Ik heb er niet op gegoogled omdat wij dachten dat het niet vaak gebeurde omdat er ons gezegd was dat het kwam door langzaam rijden en met al die hobbelbulten en pamperkids hier in de wijk konden ze best eens gelijk hebben toch? Maandag maar eens even bellen naar de dealer. 750 euro terug op onze rekening klinkt wel lekker, tenminste als wij er voor in aanmerking komen. Onze auto is ouder dan vijf jaar, maar we zijn wel de eerste eigenaren.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2009 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben we net drie weken geleden 750 euro betaald aan de Citroendealer om onze vering aan de voorkant te repareren. Ook hier, 10 meter van huis, een knal, en we stonden dichter bij de straatstenen. Citroen gebeld die de wagen opgehaald hebben, en ze hadden er nog NOOIT van gehoord. Wij dachten dus dat dit toeval was. Naast de veer was ook de remleiding en de ABS sensor beschadigd. Alles bij alles een dure reparatie. Ik heb er niet op gegoogled omdat wij dachten dat het niet vaak gebeurde omdat er ons gezegd was dat het kwam door langzaam rijden en met al die hobbelbulten en pamperkids hier in de wijk konden ze best eens gelijk hebben toch? Maandag maar eens even bellen naar de dealer. 750 euro terug op onze rekening klinkt wel lekker, tenminste als wij er voor in aanmerking komen. Onze auto is ouder dan vijf jaar, maar we zijn wel de eerste eigenaren.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2009 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen vrijdag, dus de dag voor de TVuitzending van Kassa, een C3 gekocht uit 09-2003.

Auto gekocht via Martkplaats, echte achtergrond over evt. reparaties e.d. dus niet bekend.

Ik ga dus maar meeliften via kassa"vara.nl via het Juridisch Loket.

Theo de Jong

ve
door verwijderd - Feb 22, 2009 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn C3 is van november 2002 met ca. 99000 km op de teller en 2e eigenaar, alle beurten volgens voorschrift door de Citroen-dealer. Februari 2008 rijd ik met een snelheid van ca. 30 km, plots een harde klap, niet direkt te zien wat er aan de hand was, de auto stond nog recht, langzaam verder gereden naar parkeerplaats en vervolgens naar de dealer. Na 25 mtr rijden door monteur wist deze meteen wat er aan de hand was, gebroken voorveer, u heeft geluk gehad, de veer is nl blijven hangen/steunen. Ja maar ik pak geen stoepranden, neem verkeersheuvels normaal etc. Hoe kan dit dan zo maar?  Volgens een uitspraak van de chef werkplaats mag dit niet, veren moeten een 'levenlang' mee gaan. Probleem opgelost dus, rekening Citroen. Nee, het kan altijd gebeuren, de auto is ouder dan 5 jaar, vervelend dat deze auto nu 5 jaar en 3 maanden is, dus dan niets te verwachten van Citroen. Dealer is alsnog naar Citroen-NL gegaan en alles werd afgewezen gezien de leeftijd, ouder dan 5 jaar. Na verder zeuren mijnerzijds kwam er alsnog een regeling. De totale kosten zouden ca, Euro 600,00 inkl. arbeidsloon, alleen voor veren. Uiteindelijk ca. Euro 200 betaald met de regeling 25% coulance Citroen NL - 25% service dealer en 50% voor mijn rekening. Heb betaald maar heb er een nare smaak aan over gehouden en en voel me uiteindelijk toch gena..

ve
door verwijderd - Feb 22, 2009 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn C3 uit mei 2006(dus het nieuwe model) kent nog geen problemen of is er nog niets bekend gemaakt.

Graag u reactie als ook u een nieuwmodel heeft en mij kan informeren over dit (grote) probleem.

Rij al meer dan 15 jaar Citroen.

Leoyo

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij willen wij reageren op uw uitzending van zaterdag 21 februari i.v.m. het spontaan breken van de veren.

Op donderdag 18 dec. wilden wij de auto gebruiken maar deze wilde niet voor of achteruit, na inspectie bleek dat het spatbord tegen de band aan te zitten. De dealer gebelt en auto werd opgehaald, schade was veer gebroken rechts, stabilisatorstang krom rechts en links ook beschadigd, remleiding stuk ook vervangen, en op advies van de dealer linker veer ook vervangen anders geen garantie. Kostenplaatje 636,47 euro.

Volgens de dealer kwam dit probleem door temperatuur verschillen en drempels.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen!
Ik rijd in een C3 Pluriel, en vraag me of of het probleem ook voor de Pluriel geldt. Mijn auto moest vanmorgen toevallig toch naar de garage (de maandag na de Kassa-uitzending), maar volgens mijn garage doet het probleem zich niet voor bij de Pluriel omdat die een ander ophansysteemn zou hebben dan zijn zusje de 'gewone' C3. Weet iemand daar meer over? Zijn er Pluriel-rijders die toch problemen met de vering gehad hebben? Ik hoor het graag!
Groet,
Roelien

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een C3 uit juli 2004 en durf eigenlijk niet meer op de autosnelweg te rijden.. het idee dat dit kan gaan gebeuren als je met grote snelheid rijd... het is toch te gek voor woorden dat ze in nederland geen terugroepactie hebben??  ik ga in ieder geval klagen bij de importeur en ik hoop dat we dat massaal gaan doen zodat ze dit probleem gaan oplossen.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had het ook met een berlingo uit 2000
reparatiekosten 157 met olie vervangen (een veer, backorder sloop)
daarvoor naar kwikfit, gratis apk, na klacht maar ze hadden precies de factuur
van vorig jaar, schakelaar ger. in de trekhaak, waardoor ik toch 40-50 euro betaalde (kan overigens best dat hij weer kapot was, maar kan natuurlijk ook flessentrekkerij zijn)
moraal van het verhaal: goede wagens kopen en eerlijke monteurs zoeken
ik koop geen franse autos meer

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

zijn er toevallig ook gegevens bekend van citroen c3 modellen uit 2007 bekend waarbij dit is gebeurt ???

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mensen

Even een reactie op de gebroken voorveren!

Waarom moet je als citroënrijden zelf betalen?

Waarom zijn er bij de dealers verschillende nota,s?

Daarom mensen koop een japanner daar is de garantie beter,en vastgestelde prijzen.

Of je nu in noord of zuid woont,overal de zelfde prijs,en weet je waar je aan toe bent.

ZEER SLECHTE SERVICE VAN CITROËN NEDERLAND.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zaterdag op deze uitzending gewezen, nog gedacht: net gemist, ik kijk nog wel op uitzending gemist. Nu is het maandag (en nog niet op uitzending gemist gekeken) en starten we de auto, een herrie... Blijkt de linker veer gebroken. Een week stil gestaan, ineens een gebroken veer. Ik denk er maar niet over na, wat er had kunnen gebeuren, maar als de Citroen dealer mij een rekening gaat sturen, dan gaat hij het beleven. Heeft me al een vrije ochtend (vol frustratie) gekost. Hij is opgehaald door een bergingsbedrijf. Ik ben benieuwd, wanneer ik hem weer heb, en of Cirtoen Nederland dit gaat betalen.

Bizar toeval... Zaterdag op tv, maandag mijn auto... Mmmm..

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 23 Januari j.l.heb ik ook te maken gehad met een gebroken voorveer aan mijn Citroën C3.Hij stond achter mijn huis geparkeerd.Had hem nodig zag dat mijn bumper op de straat hing.Kon hier niet meer mee weg rijden.Levertijd van de nieuwe veer was 1maand.Ben toen gegaan naar een garage bij mij in de buurt en deze heeft hem toen gerepareerd.Kosten totaal € 181,36

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben een citroen multispace berlingo van 7 jaar oud net 65000km gelopen en wij zijn de eerste eigenaar en biij ons zijn ook de voorveren 3 weken geleden spontaan gebroken terwijl de mijn weg wilde rijden ,zijn er nog meer mensen met een berlingo die het zelfde probleem hebben gr jacomien

ve
door verwijderd - Feb 23, 2009 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo onze berlingo die is van 2001 en daar is het 3 weken geleden ook bij gebeurd ,onze dealer gaat het melden bij citroenhoofdkantoor om zo te kijken of er wat aan te doen is gr

ve
door verwijderd - Feb 25, 2009 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn auto (C3, september 2003) hing half december bijna op straat met de linkervoorkant... Veer gebroken, verder niets kapot gelukkig. Heb een reparatie uit laten voeren door een regulier garagebedrijf, welke meteen 4 banden vervangen heeft, dus de rekening is niet duidelijk helaas. Ik heb er niet zo veel voor hoeven betalen.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2009 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na aanleiding van de uitzending die ik zelf helaas niet heb gezien, heb ik gehoort dat er problemen zijn met de c3. Met name over de veren.

Ik heb zelf een c3 van juli 2002 nieuw gekocht. Hij heeft nu 87 duizend kilometer gelopen. Ik heb nog geen problemen met de veren gehad, maar wel problemen met de ruitenwissers, 3 maal, die deden helemaal niets meer; oorzaak: slechte aarding in de ruitenwissermotor. De buitentemperatuurmeter is stuk. De radio werkt fm zender niet altijd. Verder is ook de module van de aanjager stuk geweest. Ik heb een nieuwe module laten monteren.

Hoop dat citroen zich realiseerd dat als zo'n veer zou stukgaan bij hogere snelheid, dat dat fatale gevolgen kan hebben voor de inzittenden. Dit zou bij een fataal ongeval vaak worden gezien als oorzaak onbekend.

Ik heb gehoord dat er een formulier was voor een actie tegen citroen nederland. Als dit zo is, zou ik graag dit formulier ook ontvangen.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja tis toch wat! 4 dagen na de uitzending, die ik overigens niet gezien had, wil ik afgelopen donderdag weg rijden....... en ja jullie raden het al! linker voorzijde ingezakt(is dus woe op do spontaan gebeurt!). Mijn collega wees me op de uitzending van Kassa en heb direct contact opgenomen met Citroën(0800-2487636). Reaparatie gaat onder coulance uitgevoerd worden bij de Citroën dealer in Zutphen. Echter heb ik bij de dealer te horen gekregen dat de afsleepkosten niet vergoed worden. Ongelovelijk!!! Werd zelfs afgeschept met bel de ANWB maar. Nu ben ik lid van de ANWB maar zonder woonplaats service want wij hebben een garage aan het begin van de straat op nog geen 100 meter afstand. Had graag de reaparatie daar willen laten uitvoeren maar dan wordt het niet vergoed door Citroën. Zoals ik al schreef, onbegrijpelijk. Ben dan ook nog niet akkoord gegaan met deze kosten. Afwachten of ik de auto nog mee ga krijgen. Groet, Edwin uit Brummen

ve
door verwijderd - Feb 28, 2009 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bonjour ,

Ik heb net de uitzending gezien over de voorveren Citroën C3, daar wil ik graag op reageren.
Dit probleem komt niet alleen voor bij de Citroën C3, maar ook bij Berlingo, Berlingo Multispace en Picasso. Deze informatie wordt vrijgegeven in Car Recall R/2005/095 http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=4B1DDB95EF1A529F80257034003398A2&freeText=Blank in Engeland.

In juli 2008 is de linker voorveer van mijn Picasso (6 jaar en 81000 km) gebroken. Na 6 maanden onderhandelen met zowel de Nederlandse Citroën als de Franse Citroën, erkennen ze het probleem niet en willen zo doende de reparatiekosten niet vergoeden. Bovendien heb ik in die 6 maanden geen antwoord gekregen op de vragen en opmerkingen die ik Citroën heb voorgelegd;

1/ Als dit probleem niet voorkomt, waarom wordt er in Engeland een Car Recall voor ditzelfde probleem toegepast?
2/ Waarom krijgt mijn voertuig niet de mogelijkheid tot Car Recall, terwijl ditzelfde voertuig (dus zelfde identificatienummer ) in Engeland wél onder de voorwaarden van Car Recall valt?
3/ De Franse Citroën dealer waar ik mijn voertuig heb laten repareren heeft een extra security-kit gemonteerd. Deze security-kit moet, nadat de voorveren zijn gebroken, voorkomen dat de band wordt doorboord. Vanuit mijn beroep weet ik dat de ontwikkeling van zo'n security-kit veel tijd vraagt op het gebied van  engineering, analyses,testen.

Om die redenen kan de security-kit enkel ontwikkeld zijn nadat deze problemen zijn geconstateerd.

4/ Is deze security-kit  gemonteerd op elke auto waarbij een voorveer is gebroken?

Met deze informatie wil ik bevestigen dat de Franse Citroën deze problemen kent er erkent, maar weigert de verantwoordelijkheid op zich te nemen. Als er een collectieve actie of aanklacht komt, ben ik bereid daaraan te participeren.

Cordialement,

Met vriendelijke groeten,

Joël PEYRE

ve
door verwijderd - Feb 28, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het probleem met de gebroken voorveer ook gehad. Nieuwe C3 van 2003 waarbij de veer spontaan brak na amper 3 jaar en 30.000 km. Ook hier betrof het linksvoor.

Destijds bij de dealer binnen gebracht en in eerste instantie zou de reparatie voor eigen rekening zijn. Zelf met Citroen Nederland in de slag gegaan en de reparatie vergoed gekregen. Zelfs heeft men de rechterveer uit voorzorg ook vervangen. Volgens de dealer was dit het eerste geval waarvan hij had gehoord, maar uit de reactie van Citroen Nederland valt af op te maken dat het euvel al meer bekend was, waarom anders uit voorzorg vervangen.

Aldus de dealer lag het probleem aan de coating op de veer. Die was niet goed weaardoor vocht tussen de coating en het metaal zou komen en de veer door roestvorming zou worden aangetast en zwak zou worden.

Probleem in Nederland moet dus al minimaal van 2006 bekend zijn. Het verbaasd mij dan ook dat er na zoveel dezelfde incidenten nog steeds geen terugroep actie door Citroen is gedaan voor dit model.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2009 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben problemen gehad met de spiraal veer.
Precies zoals door velen hier aangegeven.
In ons geval een schade van circa 550 euro.
De vraag is allen, wat te doen?
Heeft iemand contact gezocht met Citroen Nederland, en wat is hun reactie?
Wij vernemen het graag van iemand als er vooruitgang geboekt wordt in deze trajecten.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad ook andere merken hebben problemen met de veren. Er komen momenteel via onze sleepdienst opvallend veel VW Polo's uit 2002/2003 binnen met gebroken veren.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik rij ook een C3 Hij is van September 2002. Tussen afgelopen kerst en oud en nieuw zijn ook mijn veren spontaan gebroken. Hij stond al een paar dagen op de inrit.

Er staat ruim 60.000 km op de teller. De garantie kan dan wel verlopen zijn, maar als het werkelijk zo is dat zoveel auto's het uit bouwjaar 2002 en 2003  dit hebben is dit toch wel appart. In Duitsland en Engeland zijn deze auto's toch ook niet voor niets teruggeroepen!

ve
door verwijderd - Mar 3, 2009 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook bij onze citroen c3 uit aug 2002 is de veer gebroken terwijl we stonden geparkeerd.

Hopende op een oplissing wachten we maar af.

gr Richard

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn Picasso van 2000 is rond 2003 ook een veer gesprongen. Het bekende patroon: linker voorwiel, 's-ochtends bij het instappen. Vergoeding: materiaal kosten, als ik me goed herinner.

Bij de garage herkenden ze dit niet bij Picasso's, maar gaven wel aan dat dit bij Berlingo's wel meer voorkwam. Duidelijk is dat Citroen al jaren met dit verschijnsel bekend is. Je zou als fabrikant toch aan een andere toeleverancier voor de veren gaan denken...

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo alle c3 rijders!

Ik kreeg net het prettige bericht dat citroen nederland een terugroep actie gaat doen. De dealer deelde mij dat zelf mee. Morgen meer op kassa.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

En ik maar denken dat ik als enige door de voor veer van mijnCitroen C3 was gezakt. In stilstand in 2 weken door beiden voorveren gezakt. Kosten 600,00 euro en dagen zonder auto.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik rij ook een citoen uit 2003 een xsara 5 half jaar oud, en ook vorige week de linker voorveer gebroken, ik heb de veer gezien er zat roest op, dus de stelling dat het alleen bij de c3 zou voorkomen gaat niet op. volgens mij gaat het bij alle citoen uit de productie jaar 2002 en 2003 en niet alleen bij de c3

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik reed op een tweebaans weg met ca 80 km/uur toen de linker veer van mijn C3 brak. Gelukkig kwamen wij (mijn vrouw, mijn drie kinderen en ik) met de schrik vrij, maar het had heel anders af kunnen lopen. Citroën wist van dit probleem en heeft NIETS gedaan. Nu is Citroën gezwicht voor de druk van Kassa, maar welke garantie heb ik dat dit met een volgende auto niet weer zal gebeuren.

Een fabricagefout is altijd mogelijk, maar Citroën heeft Russisch roulette gespeeld met mij en mijn gezin. Ik zal NOOIT MEER een Citroën kopen.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begin december stond mijn C2 1.6 VTR opeens een stuk lager linksvoor. De leeftijd van de auto was toen 4,5 jaar met 124.500 kilometers. Jawel, de veer was gebroken en had helaas ook de band en een stabilisator beschadigd. Lang verhaal kort: fikse rekening, 2 zijden alles vervangen.
De chef werkplaats van de dealer vertelde mij dat dit een bekend euvel was bij de C3, maar dat hij dit nog niet eerder had meegemaakt bij een C2. Omdat ook hij vond dat dit niet mocht gebeuren bij een auto van nog geen 5 jaar oud, heeft hij bij Citroen Nederland coulance geregeld. Ookal heb ik slechts de helft van de onderdelen hoeven betalen, het was nog steeds bijna 900 euro.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad met een C2, of misschien andere modellen die nog niet genoemd zijn?

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begin december stond mijn C2 1.6 VTR opeens een stuk lager linksvoor. De leeftijd van de auto was toen 4,5 jaar met 124.500 kilometers. Jawel, de veer was gebroken en had helaas ook de band en een stabilisator beschadigd. Lang verhaal kort: fikse rekening, 2 zijden alles vervangen.
De chef werkplaats van de dealer vertelde mij dat dit een bekend euvel was bij de C3, maar dat hij dit nog niet eerder had meegemaakt bij een C2. Omdat ook hij vond dat dit niet mocht gebeuren bij een auto van nog geen 5 jaar oud, heeft hij bij Citroen Nederland coulance geregeld. Ookal heb ik slechts de helft van de onderdelen hoeven betalen, het was nog steeds bijna 900 euro.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad met een C2, of misschien andere modellen die nog niet genoemd zijn?

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben eind 2003/ begin 2004 dit probleem al gehad en kon nog net verholpen worden binnen de garantietermijn. Ook toen zei Citroën al(bij monde van de garagehouder) dat dit probleem nog nooit eerder was/is voorgekomen.

Waarschijnlijk gaat dit ook gelden voor een gebroken/loszittende of in ieder geval een rammelende dakstijl en gescheurde bekleding van de passagiersstoel

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begin 2007 heb ik eveneens problemen gehad met de voorveer van mijn C3. Dit betrof een C3 uit 2003, ik was eerste eigenaar maar de garantieperiode was natuurlijk al verlopen en ik ben naar een andere garage gegaan. Nu heb ik wel meerdere mankementen aan mijn C3 gehad hoor: kapotte oliepeilstok in reservoir, problemen met accu waarna zowel mijn accu als mijn boordcomputer zijn vervangen (en ik had gebeld naar werkplaats, maar ik hoefde me niet druk te maken, ik kon gewoon blijven rijden!!!), vocht in mijn koplampen (volgens mijn dealer zou een straalkacheltje wonderen doen!!!) hierdoor was ik grootverbruiker aan lampjes want die houden niet van vocht volgens mij, gescheurde dakstijlen waardoor je ruis krijgt in auto, na een jaar al versleten remblokken en remschijven (helaas vielen de remblokken buiten de garantieperiode en mocht ik betalen). Misschien loont het voor mij de moeite om mijn rekening van de voorveren op te zoeken (weet het bedrag niet uit mijn hoofd maar was zeker + 400 euro) als Citroen Nederland wilt gaan uitkeren, ik heb deze reparatie echter niet door Citroen laten uitvoeren. E.e.a. is wel jammer want de C3 is een vlotte verschijning, maar ik heb na bijna 5 jaar mijn C3 voor een 207 ingeruild.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik rijd Berlingo en binnen 2 jaar tijd zijn de voorveren 2 keer gebroken.

Gelukkig gebeurde dit bij min of meer stilstand.

Ik begrijp niet dat Citroen zich hier zo vanaf probeert te maken.

Moeten er eerst doden vallen?

R.V.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ook wij hebben de pech gehad, niet met een C3 maar met een Picasso uit 2002. Zijn er nog meer Picasso's bekend?

Garage bij ons zij dat het vaker voorkwam bij Berlingo en C3. Erkende het probleem, er stond zelfs nog een C3 op reparatie te wachten. ANWB erkende het probleem ook.

Proberen nu ook mee te gaan, garage geeft de vele drempels in ons land de schuld.....

Ja, ja. Nu geloof ik het niet meer.

Gaan ook actie ondernemen.

Petra

ve
door verwijderd - Mar 8, 2009 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn berlingo is 5 jaar oud en ook veren gebroken.

Ze werden niet vergoed.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2009 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een citroen c3 uit 2004.. en lees dat citroen alleen deze autos uit 2002 en 2003 terug roept. Ik voel me ook niet veilig meer in mijn auto en vraag me dan af of ze na deze bouwjaren andere materialen hebben gebruikt of zo omdat de autos die jonger zijn NIET worden terug geroepen.

Ik kan hier nergens iets over vinden.. misschien dat iemand me dat kan vertellen???

Een bezorgde citroen c3 rijdster

ve
door verwijderd - Mar 8, 2009 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi allemaal ik heb een citroen xsara picasso uit 2001 2n vorige week zondag brak ook bij mij de linker voor veer in eens is dit nu een probleem met alle wagens van citroen met spiraal veren of lijkt dit gewoon zo garage had maar een veer in voorraad tweede veer komt volgende week maar ook mijn band was stuk veer was dwars door de band heen levens gevaarlijk

ve
door verwijderd - Mar 9, 2009 om 08:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

En maand verleden is ook met mijn Xsara Picasso van 2001 hetselfde gebuurt: rechte voorveder gebroken.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2009 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijdens de voorjaarsvakantie, op vakantie in limburg brak bij ons de linkerveer aan de voorkant, anwb erbij die gingen er nog stukje mee rijden om geluid te verklaren daardoor ook de band (net 3 maanden geleden vervangen) ook stuk.

teruggesleept uit limburg naar noord-holland naar onze garage, daarbleek naast de veer en de band ook de wiellagers en stang stuk. 850 euro armer onze auto komt uit 2001 en wij zijn niet de eerste eigenaar dus zal wel niet vergoed worden. en ook niet door citroendealer laten maken anders waren we nog duurder uit geweest.

bij de anwb die onze auto weggesleept heeft werd al gezegd dat het een veel voorkomend probleem is bij de citroen. bij het bedrijf waar we de leenauto in moesten leveren zeiden ze oh hebben er deze week al meer dan 3 gehad met citroen met gebroken veer word je niet echt vrolijk van.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2009 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

wie neemt er dan ook een citroen!!!???????

neem gewoon een volvo nergens last van!! :D

gegroet

ve
door verwijderd - Mar 13, 2009 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

u was bij een citroen dealer absoluut niet duurder uitgeweest met voor het vervangen van de onderdelen. de universele veren van een c3 zijn een stuk duurder als origineel. dus dit is een zinloze opmerking. Dit is overigens niet zomaar een loze opmerking maar 1 uit de praktijk.         overigens een belachelijk hoge prijs die u betaalde voor het vervangen en citroen zal zeker niet alles hiervan terugbetalen (zou logisch zijn)

wel ben ik van mening dat citroen eerder een terugroepactie moest lanceren. maar dit werd nog niet gedaan omdat er geen noodzaak was, aangezien er geen gevallen bekend waren van breken tijdens het rijden. nu dit wel bekend is worden de c3's direct teruggeroepen.

mvg mark

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelfde verhaal als de anderen, auto nog geen vijf jaar oud en minder dan 50.000 km gereden: eerste dag van de vakantie onderweg in Belgie breekt de linker voorveer af. Drie dagen moeten wachten op vervanging, hotelkosten etc. de garagehouder zei me dat ik de zoveelste was met een C3. En iedereen hier Citroendealer en Citoren Nederland deden alsof ik de eerste was! De ander vering heeft de Citroendealer wel kosteloos vervangen maar de reparatie in het buitenland werd niet vergoed door Citroen Nederland . Ik ga dat alsnog proberen.

Frans Fontaine

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

In april 2008 brak de linker voorveer van mijn Berlingo 2002 bij kilometerstand 170.000. De dealer liet niet merken dat dit een veel voorkomend euvel is bij Citroen. De beide voorveren werden inclusief schokbrekerveer en veerschotel vervangen voor de prijs van 450 euro.

Ik vraag me nu wel af of de nieuwe veren van goede kwaliteit zijn. Het is een nare ervaring en ik zou dit niet graag nog eens meemaken.

Tevens vraag ik me af of Citroen ook iets aan deze kosten gaat doen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2009 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb een brief naar Citroén Amsterdam gestuurd naar  het adres dat ik van hen via een mail gekregen heb.Dat is onderhand bijna 2 maanden geleden en tot nu toe nog steeds geen verdere reacties van Citroén Amsterdam ontvangen.Ben benieuwd of er al C3 rijders iets van vergoeding kosten gehoord heeft

ve
door verwijderd - May 8, 2009 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Woensdag 6 mei heeft de rechterveer van onze Picasso uit 2001 het begeven.Dit gebeurde net als we op weg gaan naar een begrafenis. Start en dan een enorme sis en uit alle hoeken de schilders (huizen in de buurt worden opgekapt) die zich rot waren geschrokken.

Met hulp van vrienden wij toch nog op tijd op de begrafenis. De garagehouder heeft in de loop van de dag de auto opgehaald. Net telefoon van hem gehad. Een veren probleem. Mogelijk ook andere schade zoals remleidingen enz.

Nnuss

ve
door verwijderd - Aug 29, 2009 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben gisteren 28 augustus met mijn xsara piccaso  van sept 2002 naar de apk geweest.         Niets aan de hand en volledig goedgekeurd.Km stand nu 102.000

Na EEN meter rijden brak de LINKER VOORVEER en deze ging door een spiksplinter nieuwe band.ik prees me al gelukkig dat dit niet bij 100 km rijden op de rijksweg gebeurde.

Deze blijdschap sloeg om in boosheid toen mij steeds meer duidelijk werd  dat dit  EEN ZEER VAAK VOORKOMEND  PROBLEEM  BIJ CITOEN IS ,waar ze weinig tot niets op afdoen

Hier niets aan doen  door CITROEN NEDERLAND is naar mijn idee misdadig .De directie van CITROEN NEDERLAND  ZOU  NAAR MIJN MENING AANGEKLAAGT MOETEN KUNNEN WORDEN VOOR POGINGEN TOT DOODSLAG. Het zal je maar gebeuren met snelheid op rijksweg.

Een geschrokken en boze citroen rijder

ve
door verwijderd - Sep 3, 2009 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn Xsara Picasso brak in stilstand door zijn poten.  Citroen Belgie weigert tussenkomst owv 130.000 km en aankoop in 2002.  Volgens mij gaat het hier toch om een gebrekkige constructie van de voorveren.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2009 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal in januarie 2009 brak er een voorveer van mijn citroen berlingo (bouwjaar 2001) in de garage zij de eigenaar dat ik dat niet vergoed zou krijgen van citroen ,maar ik nam geen genoegen met zijn antwoord waarop ik het hoofdkantoor van citroen heb gebeld en het euvel vertelde ,antwoord stuur de copien van het kenteken en de rekening maar op en dan hoort u van ons en dat heb ik op 9 juni 2009 gedaan en kreeg netjes een brief dat de klacht in behandeling was genomen en dat een antwoord wel 3 maanden kon duren ,ik dacht oke als ik maar gelijk krijgt maakt het niet uit en ja hoor in septbember kreeg ik een telefoontje van een officielecitroendealer garage om mijn bank gegevens te geven om de gemaakte kosten op mijn rekening te boeken en s`avonds stond het geld al op mijn rekening dus mensen gewoon het hoodkantoor bellen gr Janke

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij is afgelopen vrijdag 08-01-2010 de rechter voorveer van mijn sxara picasso uit 2001 spontaan in stilstaande positie afgebroken. dwars door de zo goed als nieuwe band gegaan.
ik heb de anwb gevraagd of dit wel mag gebeuren, stel je voor dat dit met 100 km/u
gebeurd was ik moet er niet aan denken

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jandirkdebie,

Je schrijft: ik heb de anwb gevraagd of dit wel mag gebeuren, stel je voor dat dit met 100 km/u gebeurd was ik moet er niet aan denken

En wat was het antwoord van de ANWB?

Met vriendelijke groet, ReadAC.