ba
door barrus Jun 27, 2014 om 13:09
Auto & vervoer

Geen geld terug

Ik heb een jas gekocht bij Art in Groningen. De jas was voor de helft van de helft. Nu dus slechts voor € 55. Het zijn allemaal gekleurde draadjes. Er zijn echter best al veel draadjes die los gaan of eraf gaan. De ondergrond is zwart, je kunt dus wel nagaan dat het er niet fraai uitziet. Ik had toevallig nog een jas gekocht bij Art die ik erg veel droeg. Deze jas was voor erbij. Zo eentje die je aandoet als je uitgaat.
Toen ik de jas achter wilde laten zei de verkoopster dat ik de jas er niet had gekocht. Ze was een paar maanden uit de roulatie geweest en kende de jas niet. Ik had de jas nog maar 2 MAANDEN. De jas achtergelaten en er de dinsdag erop speciaal voor thuis gebleven want ik zou gebeld worden door de bedrijfsleidster. Niks gehoord . Zelf gebeld na twee dagen en hoorde dat er geen garantie op was omdat het sale was.gezegd dat ik er werk van zou maken en gevraagd of ze nogmaals wilde bellen met het hoofdkantoor. Er een paar dagen later naar toe. Het meisje wat er was wist niets van de jas af. Ik heb hem weer meegenomen. Had er mijn auto voor in de parkeergarage gezet. Ik zou gebeld worden. Heb er niets meer van gehoord.
ART blijft volhouden sale is sale en daar heb je nu eenmaal geen garantie op.
Is € 55 dan geen geld? Een rechtszaak kost teveel en dat weten ze. Bah ik ga er niet meer naar toe.
Wie kent er nog een mogelijkheid om recht te halen.

1659 14 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 27, 2014 om 13:15
937 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfs met een sale zou u garantie moeten hebben.

Heeft u de bon nog? want zonder bon wordt het uiteraard wel lastig om iets hard te maken.

ba
door barrus - Jun 27, 2014 om 13:31
15 Antwoorden / 5 Vragen

Het is inmiddels juni en ik ben in april terug geweest met de jas ik baalde er zo van. Wil toch weten wat mijn recht is. De bon had ik nog.

zoekster
door zoekster - Jun 27, 2014 om 13:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft recht op een goed product, dus u staat in uw recht. Anders zou iedere verkoper ondeugdelijke troep in de sale kunnen verkopen.
Flink lawaai maken op internet, meer zit er niet in als de gang naar de rechter te duur is.

ba
door barrus - Jun 27, 2014 om 13:40
15 Antwoorden / 5 Vragen

Heb ik ook gezegd. : ik zei : ' sale of geen sale, ik heb recht op een deugdelijk prodikt'.
Het spijt me zei de bedrijfsleidster vervolgens.
Ik had er voor het eerst gekocht en wel voor een kleine € 400 aan kleding maar ik ben er ook voor het laatst geweest.
Noemen ze zich ook nog eens Art.

costnix
door costnix - Jun 27, 2014 om 14:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben een Facebookpagina. Misschien hier even klagen?

ba
door barrus - Jun 27, 2014 om 14:09
15 Antwoorden / 5 Vragen

Heb ik gedaan. Het bericht is onmiddellijk verwijderd.

zoekster
door zoekster - Jun 27, 2014 om 14:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

klacht.nl en klachtenkompas.nl

ba
door barrus - Jun 27, 2014 om 14:38
15 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 27 jun 2014, 14:17]klacht.nl en klachtenkompas.nl
Dank je wel. Dat ga ik zeker doen.

costnix
door costnix - Jun 27, 2014 om 14:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon nog een keer, verwijderen ze de klacht, dan doe je het nog een keer, enz.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 27, 2014 om 16:49
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ook artikelen die in de uitverkoop gekocht zijn moeten deugdelijk zijn. Maar een winkel kan wel voorwaarden stellen, b.v. dat kleding uit de uitverkoop niet mag worden geruild. Alleen wanneer Art nadrukkelijk zou hebben aangegeven dat de draadjes van die jas aan het loslaten zijn en dat daarom 75% korting wordt gegeven heeft u geen garantie.

ba
door barrus - Jun 27, 2014 om 17:19
15 Antwoorden / 5 Vragen

Nee hoor, Art zegt dat ze op alle sale kleding nooit garantie geven. Nergens bordjes . Je mag alleen geen kleding uit de sale ruilen. Dat is logisch vind ik.
Een jas die na vijf keer uit elkaar valt vind ik niet logisch.
Het lijkt dus op een jas die gestreept is.

alfatrion
door alfatrion - Jun 28, 2014 om 08:50
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=barrus schreef op vrijdag 27 jun 2014, 13:31]Het is inmiddels juni en ik ben in april terug geweest met de jas ik baalde er zo van. Wil toch weten wat mijn recht is. De bon had ik nog.

Heeft u wel een brief gestuurd? Anders zouden ze zich kunnen beroepen op de klachtenplicht van minimaal twee maanden, als uitkomt dat u dit in april al had ontdekt.

ba
door barrus - Jun 28, 2014 om 08:56
15 Antwoorden / 5 Vragen

Nee ik heb geen brief gestuurd. Ben in de winkel geweest. Alle personeel van toen werkt er trouwens niet meer. Alleen de bedrijfsleidster werkt er nog plus de vrouw die toen drie maanden ziek was. Drie mensen in ieder geval weg. Er is dus nu weer een nieuw jong meisje aangenomen.

door 1953 - Jun 28, 2014 om 09:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Op afgeprijsde goederen geldt of gold sowieso bij meesten dat het niet kan worden geruild noch teruggenomen.